Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Kursplan
Förstå oss själva och andra
- Vad får oss att bete oss som vi gör? Hur kan vi förstå vilka delar av detta beteende som är acceptabelt – krävs av vår roll i verksamheten – och vilka delar som inte är acceptabla? Feedback: hur ser och relaterar andra till oss?
Communication
- Hur kommunicerar vi med andra? Vilka är fördelarna / nackdelarna med de olika kommunikationsmedierna? Vad menar vi med Effektiv Communication och hur uppnår vi det? Våra respektive tanke- och lärstilar och hur de kan tillämpas i vårt dagliga arbete
Management mot Ledarskap
- Vad är Management? Vad är ledarskap? Vad är skillnaden mellan Management and Leadership? Analysera ledarskapsbeteende Analysera skillnaden Ledarstilar – och förstå när de ska användas Vikten av kommunikation – inklusive: Verbal kommunikation Vokal kommunikation Visuell kommunikation
Emotionell intelligens
- Känslor och deras konsekvenser Vikten av att förstå vår "EQ" (i motsats till den mer standardiserade IQ) De fem stegen i Golemans modell för emotionell intelligens: Självmedvetenhet Själv-Management Motivation Empati Sociala färdigheter
Transaktionsanalys
- Varför agerar/reagerar vi på ett visst sätt mot kollegor och kunder? Hur kan vi bygga relationer med kollegor och kunder? Vilka är fördelarna med "True Rapport" i våra inter-personal relationer?
Bygga ett framgångsrikt team
- Vad är ett team? Stadierna av teamutveckling
Goal och målsättning
- Målsättning – för företaget Målsättning – för personalen Utarbeta och anpassa mål Prestanda Management
Intressent Management
- Människor och service-vinstkedjan Tillfredsställa intressenter Intressentanalys: interna och externa intressenter
Delegation
- Vad är delegering? Delegationens stadier
Coaching
- Vad är coaching? Att använda GROW-modellen för effektiv coachning
Hantera konflikter
- Vad orsakar konflikter? Faserna av konflikthantering Förstå konflikten Förstå din/den andra personens position i konflikten Lösa konflikten
21 timmar
Vittnesmål (1)
Reflecting own my self to learn others