Kursplan

Förstå oss själva och andra

    Vad får oss att bete oss som vi gör? Hur kan vi förstå vilka delar av detta beteende som är acceptabelt – krävs av vår roll i verksamheten – och vilka delar som inte är acceptabla? Feedback: hur ser och relaterar andra till oss?

Communication

    Hur kommunicerar vi med andra? Vilka är fördelarna / nackdelarna med de olika kommunikationsmedierna? Vad menar vi med Effektiv Communication och hur uppnår vi det? Våra respektive tanke- och lärstilar och hur de kan tillämpas i vårt dagliga arbete

Management mot Ledarskap

    Vad är Management? Vad är ledarskap? Vad är skillnaden mellan Management and Leadership? Analysera ledarskapsbeteende Analysera skillnaden Ledarstilar – och förstå när de ska användas Vikten av kommunikation – inklusive: Verbal kommunikation Vokal kommunikation Visuell kommunikation

Emotionell intelligens

    Känslor och deras konsekvenser Vikten av att förstå vår "EQ" (i motsats till den mer standardiserade IQ) De fem stegen i Golemans modell för emotionell intelligens: Självmedvetenhet Själv-Management Motivation Empati Sociala färdigheter

Transaktionsanalys

    Varför agerar/reagerar vi på ett visst sätt mot kollegor och kunder? Hur kan vi bygga relationer med kollegor och kunder? Vilka är fördelarna med "True Rapport" i våra inter-personal relationer?

Bygga ett framgångsrikt team

    Vad är ett team? Stadierna av teamutveckling

Goal och målsättning

    Målsättning – för företaget Målsättning – för personalen Utarbeta och anpassa mål Prestanda Management

Intressent Management

    Människor och service-vinstkedjan Tillfredsställa intressenter Intressentanalys: interna och externa intressenter

Delegation

    Vad är delegering? Delegationens stadier

Coaching

    Vad är coaching? Att använda GROW-modellen för effektiv coachning

Hantera konflikter

    Vad orsakar konflikter? Faserna av konflikthantering Förstå konflikten Förstå din/den andra personens position i konflikten Lösa konflikten
Kilmanns fem konflikthanteringslägen – och hur man tillämpar dem: tävlande
  • Samarbetar
  • Kompromissa
  • Undviker
  • Tillmötesgående
  • Överbrygga klyftan
  •  21 timmar

    Antal deltagare


    Price per participant

    Vittnesmål (1)

    Upcoming Courses

    Relaterade Kategorier