Förvaltningsstyrning kurser och utbildning

Förvaltningsstyrning kurser och utbildning

Lokala instruktörsledande direktledningskurser i Sverige.

Machine Translated

Vittnesmål

★★★★★
★★★★★

Förvaltningsstyrning läroplaner

Kurs Namn
Varaktighet
Översikt
Kurs Namn
Varaktighet
Översikt
14 timmar
Översikt
The training is designed to help anyone who is thinking of implementing or working on a balanced scorecard project
14 timmar
Översikt
Istället för att stödja djup analys och stora skift är McKinsey 7-S-modellen utmärkt för att analysera hur sammanhängande ditt företag är. Om du vet att du måste ändra din handling, men du är osäker på vad du ska göra, är detta modellen för ändringshantering för dig.

Denna instruktörsledda, live-utbildning (på plats eller fjärrkontroll) riktar sig till chefer, företagare och strateger som planerar att implementera McKinsey 7s-modell i deras respektive organisation. \

Kursformat

- Interaktiv föreläsning och diskussion.
- Massor av övningar och träning.

Alternativ för kursanpassning

- För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att ordna.
7 timmar
Översikt
KAIZEN kommer från japanska och betyder ”ständig förbättring” och kan användas både på arbetsplatsen och i processen.
14 timmar
Översikt
Kanban Management Professional 1 (KMP1) är en mycket interaktiv twoday kurs ackrediterad av Lean Kanban University (LKU) Den kombinerar undervisning, gruppdiskussioner och en fullständigt nedsänkt simulering för att illustrera hur Kanban-metoden hjälper enskilda, team och organisationer att hantera och förbättra leverans av produkter och tjänster till sina kunder Kanbanmetoden ger pragmatisk, handlingbar, bevisbaserad vägledning för framgångsrik evolutionär förändring Det börjar med vad du gör nu och förföljer evolutionära förändringar, samtidigt som du respekterar nuvarande roller, ansvarsområden och jobbtitlar och uppmuntrar ledarskap på alla nivåer Detta gör det möjligt för organisationer att gradvis utveckla affärsprocesser, definiera och använda relevanta mätvärden för att mäta framsteg och avsevärt minska riskerna för komplexa förändringsprogram Du kommer att lämna kursen med kunskap om Kanbanprinciperna och allmänna praxis och färdigheter som gör att du kan tillämpa Kanban med förtroende för din organisation Vad lär du dig? Identifiera interna och externa källor till missnöje Analysera efterfrågan mot förmåga Modellera kunskapsupptäcktsprocessen Design kanban-system och deras visualiseringar Identifiera och prioritera förbättringar Välj kadanser för aktiviteter Identifiera serviceklasser Vad ska jag få? Två dagar högkvalitativ träning med Michael Chik som har 20 års erfarenhet av mjukvaruutveckling Under kursen kommer förfriskningar och lunch att ges Du kommer också att få: Kursmaterial (tryck och elektronik) Elektronisk kopia av boken "Kanban Successful Evolutionary Change for Your Technology Business" av David J Anderson Medlemskap i LeanKanban University (LKU) LeanKanban University (LKU) intyg om självklarhet Vem är den här kursen för? Den som är inblandad i produktutveckling eller kunskapsarbete Detta inkluderar men är inte begränsat till följande: Program- och leveranschefer Produkt- och projektledare Produktutvecklare, programutvecklare och testare Människor som arbetar i verksamhet eller stöd Affärsanalytiker Highlevel management Någon som är intresserad av att implementera Agile i deras organisation .
14 timmar
Översikt
In 1996 John Kotter wrote "Leading Change" which looked at what people did to transform their organisations. Kotter introduced an 8-step change model for helping managers deal with transformational change.

This instructor-led, live training (onsite or remote) is aimed for managers, business owners and strategists planning to implement Kotter's 8 model in their respective organization.

Format of the Course

- Interactive lecture and discussion.
- Lots of exercises and practice.
- Hands-on implementation in a live-lab environment.

Course Customization Options

- To request a customized training for this course, please contact us to arrange.
7 timmar
Översikt
Vem ska delta: Ledare som är intresserade av att förbättra produktiviteten genom att implementera 5S och som vill se till att de börjar detta viktiga koncept på rätt sätt Denna kurs har skapats för yrkesverksamma från alla sektorer Det kan skräddarsys till tandkliniker, laboratorier, kontor etc Det är inte konstruerat för akademiska ändamål, men erbjuder praktiska råd om hur man implementerar 5S Kursen riktar sig till ledare och agenter för förändring som vill se till att de introducerar 5S på rätt sätt Varje kursdeltagare får möjlighet att få erfarenhet genom ett antal övningar för att visa att 5S fungerar När du har avslutat träningen kommer du att: Förstå hur 5S fungerar och förbättra effektiviteten med 10 till 30% Kunna identifiera avfallskällor och förbättra lönsamheten Förstå orsakerna till femstegsprocessen och veta hur man implementerar den Ha verktygen och rutinerna för att förbättra processerna Utveckla en konkret plan för att introducera 5S till din arbetsplats Om du funderar på att förbättra arbetsplatsens effektivitet, vinna mer order och uppfylla dina kunder samtidigt som du förbättrar säkerheten, har du inte råd att inte ta kursen .
14 timmar
Översikt
Lean distribution avser tillämpning av Lean manufacturing-koncept på distribution, logistik och leverans kedje verksamhet. Fokus ligger på att skapa mervärde för kunderna, samtidigt som man identifierar och eliminerar avfall — allt som spelar & #39; t lägga till det värdet.

i denna instruktörsledda, levande utbildning, deltagarna lära sig den metodik, team och verktyg som behövs för att implementera Lean inom sina egna distributions centra och leverans kedjan verksamhet samtidigt etablera en kultur av ständiga förbättringar.

utbildningen kombinerar Case aktiviteter och diskussioner med Live, praktisk praxis med hjälp av de verktyg, mått och metoder som behövs för att implementera Lean system och processer. Några av de begrepp som omfattas är:

- Beräkna den verkliga kostnaden för uppfyllelse
- sänka de totala kostnaderna över hela försörjnings kedjan
- övervinna motstånd mot förändring
- odla ledarskap och ingjuta ett tänkesätt Lean tänkande i hela organisationen

format för kursen

- del föreläsning, del diskussion, övningar och praktisk praxis
14 timmar
Översikt
När ett företag börjar en mager omvandling, vare sig det gäller tillverkning, tjänster eller teknik, är IT-avdelningen för ofta borta från bilden Lean IT är ett svar på detta Lean IT är en förlängning av Lean-principerna för informationsteknik (IT), dess principer är att "eliminera avfall" (arbete som inte lägger till något värde för en produkt eller tjänst) I denna instruktörsutbildning lär deltagarna hur man hanterar avfallsproblemet i en IT-organisation Genom täckning av teori, casestudy-aktiviteter och handson-övning med verktyg, metoder och mätvärden, lär deltagarna de kritiska tänkande, analytiska och kommunikativa färdigheter som behövs för att hantera problemet med avfall i IT-verksamheten Genom denna interaktiva process lär deltagarna hur man tillämpar Lean IT-principer och praxis inom sin egen organisation och skapar en kultur med kontinuerlig förbättring av IT I slutet av kursen kommer deltagarna att förstå IT-avdelningens inverkan och roll i en organisations Lean-omvandling I praktiken kommer deltagarna att lära sig att: mäta affärsverksamhet kvantifiera avkastningen på "innovation" bedöma affärsprocesser och identifiera avfall minska driftskostnaderna förbättra kvalitet och prestanda förbättra servicenivåer, hantera förändringar och utnyttja ny teknik upprätthålla kvalitet och stabilitet över tiden gör "Lean thinking" en integrerad del av företaget och varje IT-professionell verktygslåda Publik Chefer och specialister som arbetar i en IT-organisation Kursens format Delföreläsning, diskussion, övningar och handson-övning .
14 timmar
Översikt
Lean Management är en strategi för att driva en organisation. Det främjar en långsiktig syn på arbete och en kultur för kontinuerlig förbättring - strävar efter att kontinuerligt och systematiskt uppnå små, stegvisa förändringar i processer för att förbättra effektiviteten och kvaliteten.

I denna instruktörsledda, liveträning (på plats eller på distans) lär deltagarna hur man tillämpar Lean principer och -praxis inom en tillverkningssammanhang och etablera en kultur för kontinuerlig förbättring.

Utbildningen kombinerar fallaktiviteter och diskussioner med live, praktiskt övning med hjälp av de verktyg, mätvärden och metoder som behövs för att implementera Lean system och processer. Några av de begrepp som omfattas inkluderar:

- Fastställande av orsaken till ineffektivitet.
- Mäta prestanda.
- Förverkligar den kontinuerliga förbättringscykeln.
- Organisering av Kaizen-evenemang.
- Införande av ett tankesätt på Lean tänkande över hela organisationen.

Kursformat

- Interaktiv föreläsning och diskussion.
- Massor av övningar och träning.
- Praktisk implementering i en levande lab-miljö.

Alternativ för kursanpassning

- För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att ordna.
7 timmar
Översikt
Vem ska delta:

Lean och förändra agenter, operativa ledare och proffs som vill se till att de startar detta grundläggande koncept på rätt sätt

Den här utbildningen har skapats för proffs från alla sektorer inom tillverkning etc. Den är inte utformad för akademiska ändamål, men erbjuder praktiska råd om hur du implementerar 5S i din produktionsanläggning

Kursen riktar sig till ledare och förändringsagenter som vill se till att de introducerar 5S på rätt sätt.

Varje kursmedlem har möjlighet att få erfarenhet genom ett antal övningar för att visa att 5S fungerar.

Efter avslutad utbildning kommer du att:

- Förstå hur & nbsp; 5S fungerar och förbättrar effektiviteten med 10 till 30%
- Kunna identifiera avfallskällor och förbättra lönsamheten
- Förstå orsakerna till femstegsprocessen och vet hur man implementerar den
- Har verktygen och procedurerna för att förbättra produktionsprocesserna
- Utveckla en konkret plan för att introducera 5S på din arbetsplats

Om du funderar på att förbättra effektiviteten på arbetsplatsen, vinna fler order och tillfredsställa dina kunder samtidigt som du förbättrar säkerheten, har du inte råd att inte ta den här kursen
14 timmar
Översikt
Lean Management handlar om kundfokus, utveckla och underhålla system och processer för att ge värde för kunderna. Lean Services är tillämpningen av smala koncept på tjänsteföretag.

I denna instruktörsledda, liveträning (på plats eller på distans) lär deltagarna hur de tillämpar Lean principer och -praxis inom sin egen organisation och etablera en kultur för kontinuerlig förbättring.

Den här interaktiva utbildningen kombinerar fallaktiviteter och diskussioner med live, praktisk övning med hjälp av de verktyg, mätvärden och metoder som behövs för att implementera Lean system och processer. Dessutom syftar denna utbildning till att skapa ett tankesätt till Lean tänkande.

Kursformat

- Delföreläsning, delvis diskussion, övningar och praktisk övning
7 timmar
Översikt
Publik

Chefer och teamledare som måste vara helt medvetna om frågorna kring ledning och utveckling av sin personal (direkta och indirekta rapporter)

Kursformat

Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och fallstudier

I slutet av kursen kommer delegater att kunna:

- Förstå de olika färdigheter som krävs för att hantera och leda
- Utveckla sitt team på det mest effektiva sättet
- Förklara hur man bäst kan leverera Change i sin del av organisationen
- Hantera personalens prestanda bättre
- Förhandla framgångsrikt om deras önskade lösningar
- Förklara hur man hanterar de svåra situationer de kan stöta på på kontoret
14 timmar
Översikt
Publik

Denna kurs har skapats för analytiker, prognosmän som vill införa eller förbättra prognoser som kan relateras till försäljningsprognoser, ekonomisk prognos, teknikprognoser, supply chain management och efterfrågan eller supply supply prognos.

Beskrivning

Denna kurs guider delegater genom serier av metodologier, ramar och algoritmer som är användbara när man väljer hur man ska förutsäga framtiden baserat på historiska data.

Den använder standardverktyg som Microsoft Excel eller några Open Source-program (särskilt R-projekt).

Principerna som behandlas i denna kurs kan implementeras av valfri programvara (t.ex. SAS, SPSS, Statistica, MINITAB ...)
35 timmar
Översikt
Översikt Över hela världen kopplar regulatorer i allt större utsträckning den mängd risk som en bank tar till det kapital som krävs för att hålla och banker och finansiella tjänster hanteras alltmer på riskbaserad förvaltningspraxis Bankerna, deras produkter, reglerna och den globala marknaden blir alltmer komplexa och driver allt större utmaningar i effektiv riskhantering En viktig lärdom av bankkrisen under de senaste fem åren är att riskerna är mycket integrerade och att hantera dem effektivt måste bankerna förstå dessa samspel Viktiga funktioner inkluderar: Förklaringen av nuvarande riskbaserade regler detaljerad granskning av de stora risker som bankerna står inför branschens bästa praxis för att anta ett företagsstrategi för att integrera riskhantering över hela organisationen Använda styrtekniker för att bygga en gruppövergripande kultur för att säkerställa att alla tar en aktiv roll i hanteringen av risker i linje med bankernas strategiska mål vilka utmaningar kan riskhanterare ställas inför i framtiden Kursen kommer att göra omfattande användning av fallstudier avsedda att utforska, undersöka och stärka de begrepp och idéer som omfattas av de fem dagarna Historiska händelser i bankerna kommer att användas under hela kursen för att lyfta fram hur de inte lyckats hantera sina risker och åtgärder som kunde ha vidtagits för att förhindra förlust mål Syftet med kursen är att hjälpa bankledningen att leverera en lämplig integrerad strategi för hantering av komplexa och förändrade risker och regler i dagens internationella bankmiljö Specifikt syftar kursen till att ge ledande nivåhantering en förståelse för: stor risk inom finansbranschen och de stora internationella riskreglerna hur man hanterar bankens tillgångar och skulder samtidigt som man maximerar avkastningen samspelet mellan risktyper och hur banker använder ett integrerat tillvägagångssätt för deras förvaltning företagsstyrning och metoder för bästa praxis för att hantera intressenternas olika intressen hur man utvecklar en kultur av riskstyrning som ett verktyg för att minimera onödigt riskintagande Vem ska delta i detta seminarium Kursen är avsedd för dem som är nya för integrerad riskhantering, ledande ansvarig strategisk riskhantering, eller de som vill öka sin förståelse för företagens riskhantering Det kommer att vara till nytta för att: Styrelsens ledningsnivå Seniorchefer Senior riskchefer och analytiker Seniorchefer och riskchefer ansvarar för strategisk riskhantering Interna revisorer Regulatorisk och överensstämmande personal Skattekonsulter Kapitalförvaltare och analytiker Tillsynsmyndigheter och tillsynspersonal Leverantörer och konsulter till banker och riskhanteringsindustrin Bolagsstyrning och riskhantering .
21 timmar
Översikt
Publik

Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring People och Team Management för:

- Sig själva
- Deras kollegor (kamrater)
- Deras chefer
- Deras teammedlemmar
- Deras interna och externa kunder och intressenter

Kursformat

Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och
- Fallstudier

I slutet av kursen kommer delegater att kunna:

- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
- Uppskatta hur man hanterar, motiverar och utvecklar sina teammedlemmar
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
- Förklara hur man hanterar de svåra situationer de kan stöta på på kontoret
21 timmar
Översikt
QMS Auditor / Lead Auditor (ISO 9001) utbildningskurs förklarar vad ett QMS (Quality Management System) behöver för att uppnå. Det förklarar också kraven för en framgångsrik QMS-granskning. Dessa krav fungerar som grunden för kontinuerliga förbättringsinsatser för förbättrade produkter och tjänster för kunden.

I denna instruktörsledda, liveträning kommer deltagarna att lära sig om QMS-revisionsprinciper, procedurer och dokumentationer när de går igenom en serie fallstudier, gruppdiskussioner och praktiska övningar och aktiviteter.

I slutet av denna träning kommer deltagarna att kunna:

- Identifiera kraven för en framgångsrik QMS-granskning.
- Skapa en granskningslista för ett provrevisionsscenario.
- Rapportera resultat i enlighet med ISO 9001-kraven.
- Skriv och betygsätt avvikelserapporter och utvärdera förslag till korrigerande åtgärder.
- Förbered och presentera en övertygande utvärdering för toppledningen i enlighet med organisationens politik och mål.

Kursformat

- Delföreläsning, delvis diskussion, övningar och tung praktisk övning
35 timmar
Översikt
Översikt Denna 5-dagars kurs kommer att hjälpa delegater att utveckla sitt strategiska tänkande, planering och ledarskap, inklusive de taktiska och operativa kraven för framgångsrikt genomförande i en bankmiljö Kursen behandlar de hårda problemen i konflikthantering, hantering av förändring, vad som gör en bra ledare och hur man motiverar ett lag Med hjälp av interaktiva fallstudier och sektorsexempel uppmanas delegater att dela med sig av erfarenheter och utmaningar för att hjälpa till att bygga praktiska och arbetsfokuserade lösningar som de kan ta tillbaka och faktiskt använda Programmets huvudmål är att utrusta cheferna med kompetensen för att skanna affärsmiljön för att avslöja lönsamma affärsmöjligheter samt utveckla strategier för att vinna konkurrensfördelar i en alltmer konkurrensutsatt affärsmiljö Bland annat kommer programmet att ge insikt om ledarskapets bästa praxis och beteenden som kommer att stärka chefernas förmåga att hantera komplexiteten och osäkerheten att förvalta en högpresterande finansinstitution Lärandemål Efter att ha deltagit i kursen kommer delegater att kunna: Beskriv de största problemen som en stor bank står inför Förklara de olika metoderna för organisationsutvecklingsplanering Analysera den nuvarande affärsmiljön och påverkan som påverkar organisationen Analysera resurser inom och utanför organisationen Förklara de olika strategierna för att hantera strategin och placera den i affärsplanen Utvärdera alternativa utvecklingsstrategier för att rekommendera den (de) mest lämpade till företagets behov Applicera en djupare förståelse av strategiska utvecklingsplaner; Diskutera objektivt de risker, fördelar och kostnader som följer med genomförandet av den nya strategin, inklusive hantering av konflikter i ett lag Definiera metoder för att hantera de identifierade riskerna Analysera de potentiella effekterna på hans eller hennes företag (både positiva och negativa) som kommer att härröra från genomförandet av den nya strategin Designpolitik, system och processer för att framgångsrikt genomföra de strategiska planerna som framträder Täck de viktigaste stegen i förändringshantering Vem ska delta Produkt / Service Managers Nyanställda samt etablerade chefer och teamledare Operationschefer Seniorbankchefer Human Resource Managers Operations Managers Marknadschef Metodik Kursen består av underlättade verkstäder, kompletterat med fallstudier utdragna av en kombination av publicerade verkliga exempel och / eller praktisk erfarenhet Det kommer också att finnas möjligheter för deltagare att arbeta i små grupper för att syntetisera idéer och strategier och att tillämpa materialet inom ramen för sina egna organisationer / avdelningar Öppna forumdiskussioner kommer också att vara ett nyckelelement .
14 timmar
Översikt
"Supplier quality" refers to a supplier's ability to deliver goods and services to customers in a satisfactory manner. "Supplier quality management" refers to the tools and processes used to manage supplier quality.

This instructor-led, live training (onsite or remote) is aimed at supply managers and personnel who wish to adopt a quality-centric approach to managing suppliers.

By the end of this training, participants will be able to:

- Adopt a proactive and collaborative approach for enhancing supplier quality.
- Clearly define and communicate supply specifications and requirements.
- Explore different Supplier Quality Management Systems (QMS) and apply an analytical approach to choose the most suitable one.
- Use a QMS system to continuously monitor, inspect and audit supply chains.
- Ensure that suppliers provide the highest quality products and services.

Format of the Course

- Interactive lecture and discussion.
- Lots of exercises and practice.
- Hands-on implementation in a live-lab environment.

Course Customization Options

- To request a customized training for this course, please contact us to arrange.
7 timmar
Översikt
Denna kurs har skapats för beslutsfattare vars primära mål inte är att göra beräkningen och analysen, utan att förstå dem och kunna välja vilken typ av statistiska metoder som är relevanta för strategisk planering av organisationen.

Till exempel måste en prospektdeltagare fatta beslut om hur många prover som måste samlas in innan de kan fatta beslutet om produkten kommer att lanseras eller inte.

Om du behöver längre kurs som täcker grunderna i statistiskt tänkande, titta på 5-dagars " Statistics för chefer" -utbildning.
21 timmar
Översikt
Strategiskt tänkande hänvisar till processen att tänka igenom problem och situationer genom en storbildslins, med tanke på implikationerna av olika åtgärder och sedan agera efter den mest idealiska strategin för total affärsframgång.

Go strategiska tänkare ser analytiskt på utmaningar och möjligheter och betraktar dem inom ramen för ett företags vision och mål. Oavsett om det används av en strategichef som överväger hur man tilldelar en investering eller en affärsutvecklare som utvärderar potentialen för att expandera till en ny marknad, är strategiskt tänkande en färdighet som kan läras, öva och förfina. Strategiskt tänkande ger chefer den tydlighet och fördel som behövs för att fatta bättre beslut och kontinuerligt flytta sina företag i rätt riktning.

I denna instruktörsledda, live-utbildning, går vi nya chefer genom de viktigaste begreppen strategiskt tänkande, och implementerar teori genom uppdragsbaserade aktiviteter baserade på verkliga fall. Deltagarna får en unik möjlighet att lära sig nya tankesätt, implementera nyckelbegrepp för att lösa problem, reflektera över hur dessa principer tillämpas på sitt eget arbete och lyssna på och dela sina egna perspektiv med sina instruktörer och klasskamrater.

Kursformat

- Deltagarna får en förståelse i stor bild av vad som driver deras verksamhet och hur deras roll inom organisationen bidrar till företagets mål, vision och resultat. Kursen är interaktiv och aktivitetsbaserad, med fallstudier, teambaserade uppgifter och individuell presentation och problemlösning som utgör en viktig del av kursen.
14 timmar
Översikt
Denna kurs har skapats för investerare, företagare, styrelseledamöter, chefer, chefer och analytiker som behöver utveckla strategisk planeringsfärdigheter. Det är inte utformat för akademiska ändamål, utan för att börja förverkliga dina drömmar idag.

Kursen fokuserar på strategisk planering för företag där flexibilitet och ständigt lärande är det viktigaste. Huvudtyngden är företags- och investeringsstrategi med hjälp av aktuella verkliga exempel. Varje kursmedlem har möjlighet att skapa en strategisk plan och lära sig att implementera den i praktiken.
21 timmar
Översikt
Publik

Senior chefer som behöver inblick i frågorna om strategisk Management och dess tillämpning

Kursformat

En kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Fallstudier och exempel

I slutet av kursen kommer delegater att kunna:

- Definiera frågor som ligger till grund för framgångsrikt strategiskt ledarskap och länken till ett starkt organisationsklimat
- Beskriv en rad strategiska affärsmodeller och deras potentiella konsekvenser för deras egen verksamhet
- Definiera de kritiska begreppen som bygger på att bygga högpresterande team och hantera förändringar
- Definiera och använda viktiga ekonomiska åtgärder för strategisk framgång
7 timmar
Översikt
Kämpar du med att implementera Agile i din organisation? Är förändringen för förskrivande? Är dina lag överbelastade och mindre produktiva men fortfarande alltför resistenta för en revolutionerande förändring? Välj "Alternativ sökväg till agility" och implementera en evolutionär och human förändringshanteringsmetod som inte förändrar din process utan förbättrar den Kanbanmetoden ger pragmatisk, handlingbar, bevisbaserad vägledning för framgångsrik evolutionär förändring Det börjar med vad du gör nu och respekterar nuvarande roller, ansvarsområden och jobbtitel Detta gör det möjligt för organisationer att gradvis utveckla affärsprocesser, definiera och använda relevanta mätvärden för att mäta framsteg och avsevärt minska risken för komplexa förändringsprogram Om ditt lag är överväldigt kan Kanban hjälpa dig att få ditt arbete under kontroll Kanban är en ny teknik för att hantera din process dynamiskt och avslöja flaskhalsar Denna utbildning ger dig de färdigheter och kunskaper du behöver för att kunna tillämpa Kanban i ditt arbete och lära dig hur du bestämmer vad du ska arbeta med nu, vad du ska lämna till senare och vad du ska ta bort todo listan för alltid Lärandemål Deltagare ska bli bekanta med Kanban-metoden De ska kunna utforma och genomföra en grundläggande Kanban-styrelse De ska kunna förstå arbetsstycketyper och de risker som är förknippade med specifika arbetsobjekt De borde vara bekanta med en rad olika Team Kanban-mallar och stilar och veta hur man väljer en design som passar bäst för sitt sammanhang De borde vara medvetna om träningsplanen och värdet och fördelarna som ska härledas vid varje steg på "alternativ väg till smidighet" Vem ska delta Kursen är utformad för alla yrkesverksamma som ingår i en produktutvecklings- eller kunskapsarbetsmiljö och som är intresserade av att upptäcka hur Kanban kan förbättra arbetsmiljön Kanban arbetar över flera funktioner i en organisation, från ledande anställda som vill anta Lean Management till medlemmar i leveranslag som är villiga att förbättra sina arbetsmetoder Tidigare deltagare i våra klasser har varit i roller som: Senior Management Positioner (CxO) Program- och projektledare Produktchef, Produktägare och Affärsanalytiker Scrum Team Medlemmar Scrum Masters, Team Leads och Change Agents Produkt- och programutvecklare och testare Agile Coaches & Practitioners (Scrum, XP, DSDM, AgilePM, etc) Andra roller som HR- och finanspersonal certifiering Denna 1-dagars kurs lär dig grunderna i Kanban Method® och fungerar som startnivå och utgångspunkt till en alternativ väg till smidighet Efter avslutad utbildning kommer du att få godkänt certifikat från Lean Kanban University® Dessutom får du ett Team Kanban Practitioner® (TKP) legitimationsbevis tillsammans med TKP-märket Project Management Institute (PMI): 7 PDU (Professional Development Units) .
7 timmar
Översikt
Kursen riktar sig till personer som ska börja eller har precis börjat en professionell karriär inom industrin Utformad för att skapa förståelse och uppskattning av företagets arbetsplats, kommer förväntningarna och beteenden som forskarutbildningen kommer att möta när de börjar sin karriär Efter kursen kommer en mentor att tilldelas för en period på 6 månader, varav upp till 6 möten äger rum (via telefon, skype, etc) på 121 basis Syftet med dessa möten definieras mellan mentorn och mentén före varje session och kommer att fokuseras på de frågor som är viktigast för mentén då .
28 timmar
Översikt
ISO 26262 definierar kraven för funktionell säkerhet inom fordons sektorn.

denna instruktörsledda, Live-utbildning (på plats eller fjärrkontroll) riktar sig till bil proffs som vill implementera ISO 26262 standarden inom sin organisation.

i slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:

- förstå funktionell säkerhet när det gäller fordons hård vara och mjuk varu utveckling.
- förstå de juridiska ansvars områdena och efterlevnadskraven i ISO 26262.
- implementera de säkerhets processer som föreskrivs i ISO 26262.

format för kursen

- interaktiv föreläsning och diskussion.
- massor av övningar och praktik.
- hands-on implementering i en Live-lab miljö.

kurs anpassnings alternativ

- att begära en skräddarsydd utbildning för denna kurs, kontakta oss för att ordna.
21 timmar
Översikt
Publik

- Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring påverkan och undvika konflikter med:

- Deras kollegor
- Deras chefer
- Deras interna och externa kunder och intressenter

Kursmål

I slutet av kursen kommer delegater att kunna:

- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter

Formatera

Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och
- Fallstudier
14 timmar
Översikt
Introduktion.

Var och en av oss betjänar kunder, ger en positiv kundservice till kunderna är avgörande och att skapa möjligheter för upprepade affärer är viktigt.

Kundtjänstkursen kommer att titta på alla typer av kunder och hur de ska tjäna bättre och förbättra oss själva i processen. Deltagarna kommer att ges en stark kompetensuppsättning inklusive ansikte mot ansiktehandel, telefonteknik, hantering av svåra kunder och generering av returföretag.

Mål

Var och en av oss tjänar kunder, ger en positiv kundservice till kunderna är avgörande och det är viktigt att skapa möjligheter för upprepade affärer.

Denna kundservice är utformad för att utrusta och förbättra oss själva. Deltagarna kommer att få den grundläggande kompetensuppsättningen och kunskapen som krävs för frontlinjepersonal att hantera kundkontakter via telefon, e-post och ansikte mot ansikte, över telefontekniker med svåra kunder och genererar returaffärer framgångsrikt.

Träningsförmåner.

- Identifiera och möta kundernas förväntningar
- Kommunicera effektivt med kunderna
- Hantera kunduppfattningar
- Hantera olika typer av kunder
- Svara effektivt på personliga och telefonkundkontakter
- Skriv effektiva e-postmeddelanden och bokstäver
- Hantera stress
- Kursdiskussioner och övning
- Stimulerande övningar tillhandahålls under hela sessionen, så att deltagarna kan skärpa sin problemlösningsteknik och förbättra sina kundvårdstjänster och tankegångar. Kursen är utformad för att tillgodose ett brett spektrum av kundservice och uppfyllande miljöer.
35 timmar
Översikt
Communication har länge erkänts som väsentliga för professionell framgång och många av en karriär har stannat, vacklat eller stagnerat tack vare brist på kommunikationsförmåga. I motsats till den urbana myten är det få av oss som är födda med den här skickligheten, istället har de flesta antingen övat eller lärt sig av misstag. Kursen är utformad för att hjälpa delegater att förbättra sina kommunikationsförmågor och därmed deras förmåga att arbeta med andra.

Medlingskompetens är subtilt men ändå meningsfullt olika. Excel kommunikation i Excel är en förutsättning men viktigare är förmågan att lyssna och notera vad som sägs. Meklarens roll är att hjälpa parterna att nå en lösning på deras problem och att nå ett resultat som båda parter gärna accepterar. Medlarna undviker att ta sida, fatta domar eller ge vägledning. De är helt enkelt ansvariga för att utveckla effektiv kommunikation och skapa konsensus mellan parterna. Kursen omfattar också ett brett utbud av färdigheter, utöver kommunikation, som krävs för att vara en effektiv förmedlare.
14 timmar
Översikt
En effektiv kundvårdstrategi är avgörande för tillväxten av ditt företag. ... En kundvård strategi spelar en viktig roll i att bygga kundtillfredsställelse och hjälper dig att behålla lojala kunder och öka nivåerna av upprepa verksamhet.

Kursen fokuserar på strategier och färdigheter för att bygga livslånga kundrelationer genom att utveckla värdefulla och effektiva kundvårdstrategier.

Nöjda kunder kan genom samtal och berättelse bli frivilliga ambassadörer för ditt företag och är mycket troliga att rekommendera dina tjänster eller produkter till andra.

Kursen hjälper också deltagarna att kommunicera effektivt, lämpligt och tydligt i alla situationer.

MÅL

Hjälper deltagarna att utveckla en effektiv kundtjänststrategi, utforma och implementera system som fokuserar på att möta kundernas behov och benchmarka sin tjänst gentemot sina konkurrenter, granska kvaliteten på din nuvarande kundservice, sätta mål och fastställa en strategi för att uppfylla följande.

- Skapa och öka kvaliteten på kundtjänsten.
- Kundtjänst för kritisk kvalitet
- Communication med kunder
- Konversationer via telefon

- E-post till Enhance Customer Service ...
- Hur man hanterar svåra kunder
- Att göra och inte göra kundservice

Kursformat

- Interaktiv föreläsning och diskussion.
- Massor av övningar och träning.
- Praktisk implementering i en levande lab-miljö.

Alternativ för kursanpassning

- För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att ordna.
- För att lära dig mer om ___, besök: ___
7 timmar
Översikt
A highly participative course involving individual and group discussions and skills practice to enable delegates to share ideas and develop their skill levels.

Audience

Anyone who is looking to enhance their assertiveness skills

Aim

This course aims to raise confidence and increase the delegate’s ability to communicate confidently and assertively with colleagues and customers.

Objectives

By the end of the programme the participants will:

- Understand and overcome the barriers to being assertive
- Recognise behaviour traits within yourself and others and learn effective strategies for managing them
- Communicate effectively with a wide range of people to achieve a win-win situation wherever possible
- Effectively manage difficult situations.
Helg Förvaltningsstyrning kurs, kvällFörvaltningsstyrning utbildning, Förvaltningsstyrning bootcamp, Förvaltningsstyrning instruktörledd, Helg Förvaltningsstyrning utbildning, Kväll Förvaltningsstyrning kurs, Förvaltningsstyrning coaching, Förvaltningsstyrning instruktör, Förvaltningsstyrning tränare, Förvaltningsstyrning kurs, Förvaltningsstyrning klasser, Förvaltningsstyrning on-site, Förvaltningsstyrning privata kurser, Förvaltningsstyrning en till en utbildning

Rabatterade kurser

Nyhetsbrev & Erbjudanden

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så får du information om aktuella rabatter på öppna kurser. Vi respekterar ditt privatliv, så att din e-postadress kommer endast att användas för sändning vårt nyhetsbrev. När som helst kan du ändra inställningarna eller helt avbeställa den.

Våra kunder

is growing fast!

We are looking to expand our presence in Sweden!

As a Business Development Manager you will:

  • expand business in Sweden
  • recruit local talent (sales, agents, trainers, consultants)
  • recruit local trainers and consultants

We offer:

  • Artificial Intelligence and Big Data systems to support your local operation
  • high-tech automation
  • continuously upgraded course catalogue and content
  • good fun in international team

If you are interested in running a high-tech, high-quality training and consulting business.

Apply now!