Förvaltningsstyrning kurser och utbildning

Förvaltningsstyrning kurser och utbildning

Online eller på plats, instruktörsledda live Management utbildningar i Sverige.

Machine Translated

Vittnesmål

★★★★★
★★★★★

Förvaltningsstyrning läroplaner

Kurs Namn
Varaktighet
Översikt
Kurs Namn
Varaktighet
Översikt
7 timmar
Publik

Chefer och teamledare som måste vara helt medvetna om frågorna kring ledning och utveckling av sin personal (direkta och indirekta rapporter)

Kursformat

Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och fallstudier

I slutet av kursen kommer delegater att kunna:

- Förstå de olika färdigheter som krävs för att hantera och leda
- Utveckla sitt team på det mest effektiva sättet
- Förklara hur man bäst kan leverera Change i sin del av organisationen
- Hantera personalens prestanda bättre
- Förhandla framgångsrikt om deras önskade lösningar
- Förklara hur man hanterar de svåra situationer de kan stöta på på kontoret
14 timmar
En Chief Technology Officer (CTO) är ansvarig för alla teknikrelaterade frågor i ett företag.

Denna instruktörsledda, live-utbildning (på plats eller fjärrkontroll) är inriktad på nuvarande CTO: er och kommande CTO: er som tekniska chefer eller tekniska chefer som vill skaffa sig det tekniska och ledande perspektiv som behövs för att vara en effektiv CTO.

I slutet av denna träning kommer deltagarna att kunna:

- Anställ och led ett levande och innovativt teknisk team.
- Anta och hantera den teknik som krävs för att utveckla fantastiska produkter effektivt.
- Använd användbara tekniker och strategier för att hantera produkter och projekt.
- Skala företagets verksamhet och flytta den i rätt riktning.

Kursformat

- Interaktiv föreläsning och diskussion.
- Massor av övningar och träning.
- Praktisk implementering i en levande lab-miljö.

Alternativ för kursanpassning

- För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att ordna.
7 timmar
Ett fjärrteam (även känd som ett virtuellt team, ett disperserat team eller ett distribuerat team) är en grupp människor som arbetar tillsammans från olika platser. Remote Leadership är en viktig ledarskapsförmåga för att bygga och underlätta ett effektivt fjärrteam.

Denna instruktörledda, live-utbildning (online eller on-site) riktar sig till chefer och chefer som vill implementera rätt verktyg, färdigheter och metoder för att hantera fjärrteam.

Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:

Utforska fjärrledarskap, strukturer och komponenter för att framgångsrikt anpassa en fjärrarbetsinställning. Utveckla förtroende, mål, kultur och teamarbete för att skapa ett effektivt och produktivt fjärrteam. Använd befintliga verktyg och tekniker för att förbättra virtuell kommunikation och samarbete. Implementera målsättning och projektledning metoder för att mäta prestanda av ett fjärrteam.

Format för kursen

Interaktiv föreläsning och diskussion. Många övningar och övningar. Hand-on implementering i en live-lab miljö.

Kursanpassningsalternativ

För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att arrangera.
7 timmar
Deltagarprofiler

CxO, Operations Managers, Enterprise Architect , Business and System Analysts and Designers

Mål

Detta introduktionsseminarium ger dig en översikt över de digitala affärsmodellerna, ramarna för affärs- och företagsarkitektur samt metodologier som organisationer försöker fokusera på för att öka sin affärsförmåga inför störningar av den digitala tidsåldern.

I synnerhet syftar detta seminarium till att hjälpa dig att förstå ramar och referensarkitekturer som används över hela världen för att anpassa digitala affärsmodeller och IT-systemarkitekturer till det förändrade konkurrenskraftiga landskapet.
14 timmar
Mål:

Hjälpa företagsanalytiker att förstå hur man effektivt modellerar och validerar sina affärsprocesser och resurser för att öka företagets smidighet i organisationen på grundval av deras målarkitektur och förändrade marknadsbehov.

Den här 2 dagars kursen syftar till att hjälpa delegater att lära sig hur man modellerar sina affärsprocesser och resurser för att anpassa dem till förändringar av sina mål, strategier och påverkad kapacitet som en del av målarkitekturen. På grundval av de viktigaste delarna av affärsverksamhet (strategier, taktik, KPI, affärsförmåga, etc.), lär delegaterna där hur man utarbetar en visionorienterad affärsprocess och resurs kartografi. Då förstår de bara hur man anpassar dem till förändrade strategier, taktik och politik genom att använda lämplig BPMN- och UML-notering anpassad till sitt språk.
14 timmar
Audience:

This course is designed for all staff requiring a wider view of the Change Process to get the best results for their part of the business

Format of the course

A combination of:

- Facilitated Discussions
- Slide Presentations
- Exercises and Case Studies

At the end of this course, attendees will be able to:

- Explain the basic Change Strategies that underpin the planning for change in an organisation
- Understand the use and application of the 9 Change Principles
- Construct a Change Plan suitable to their part of the business
14 timmar
Kanban Management Professional 1 (KMP1) är en mycket interaktiv twoday kurs ackrediterad av Lean Kanban University (LKU) Den kombinerar undervisning, gruppdiskussioner och en fullständigt nedsänkt simulering för att illustrera hur Kanban-metoden hjälper enskilda, team och organisationer att hantera och förbättra leverans av produkter och tjänster till sina kunder Kanbanmetoden ger pragmatisk, handlingbar, bevisbaserad vägledning för framgångsrik evolutionär förändring Det börjar med vad du gör nu och förföljer evolutionära förändringar, samtidigt som du respekterar nuvarande roller, ansvarsområden och jobbtitlar och uppmuntrar ledarskap på alla nivåer Detta gör det möjligt för organisationer att gradvis utveckla affärsprocesser, definiera och använda relevanta mätvärden för att mäta framsteg och avsevärt minska riskerna för komplexa förändringsprogram Du kommer att lämna kursen med kunskap om Kanbanprinciperna och allmänna praxis och färdigheter som gör att du kan tillämpa Kanban med förtroende för din organisation Vad lär du dig? Identifiera interna och externa källor till missnöje Analysera efterfrågan mot förmåga Modellera kunskapsupptäcktsprocessen Design kanban-system och deras visualiseringar Identifiera och prioritera förbättringar Välj kadanser för aktiviteter Identifiera serviceklasser Vad ska jag få? Två dagar högkvalitativ träning med Michael Chik som har 20 års erfarenhet av mjukvaruutveckling Under kursen kommer förfriskningar och lunch att ges Du kommer också att få: Kursmaterial (tryck och elektronik) Elektronisk kopia av boken "Kanban Successful Evolutionary Change for Your Technology Business" av David J Anderson Medlemskap i LeanKanban University (LKU) LeanKanban University (LKU) intyg om självklarhet Vem är den här kursen för? Den som är inblandad i produktutveckling eller kunskapsarbete Detta inkluderar men är inte begränsat till följande: Program- och leveranschefer Produkt- och projektledare Produktutvecklare, programutvecklare och testare Människor som arbetar i verksamhet eller stöd Affärsanalytiker Highlevel management Någon som är intresserad av att implementera Agile i deras organisation .
7 timmar
Vem ska delta:

Lean och förändra agenter, operativa ledare och proffs som vill se till att de startar detta grundläggande koncept på rätt sätt

Den här utbildningen har skapats för proffs från alla sektorer inom tillverkning etc. Den är inte utformad för akademiska ändamål, men erbjuder praktiska råd om hur du implementerar 5S i din produktionsanläggning

Kursen riktar sig till ledare och förändringsagenter som vill se till att de introducerar 5S på rätt sätt.

Varje kursmedlem har möjlighet att få erfarenhet genom ett antal övningar för att visa att 5S fungerar.

Efter avslutad utbildning kommer du att:

- Förstå hur & nbsp; 5S fungerar och förbättrar effektiviteten med 10 till 30%
- Kunna identifiera avfallskällor och förbättra lönsamheten
- Förstå orsakerna till femstegsprocessen och vet hur man implementerar den
- Har verktygen och procedurerna för att förbättra produktionsprocesserna
- Utveckla en konkret plan för att introducera 5S på din arbetsplats

Om du funderar på att förbättra effektiviteten på arbetsplatsen, vinna fler order och tillfredsställa dina kunder samtidigt som du förbättrar säkerheten, har du inte råd att inte ta den här kursen
7 timmar
Vem ska delta: Ledare som är intresserade av att förbättra produktiviteten genom att implementera 5S och som vill se till att de börjar detta viktiga koncept på rätt sätt.

Denna utbildningskurs har skapats för yrkesverksamma från alla sektorer. Det kan anpassas till tandkliniker, laboratorier, kontor etc. Den är inte utformad för akademiska ändamål, men erbjuder praktiska råd om hur man implementerar 5S

Kursen riktar sig till ledare och agenter för förändring som vill se till att de introducerar 5S på rätt sätt.

Varje kursmedlem kommer att ha möjlighet att få hand på erfarenhet genom ett antal övningar för att visa att 5S fungerar

Efter avslutad träning kommer du att:

Förstå hur 5S fungerar och förbättra effektiviteten med 10 till 30% Kan identifiera källor till avfall och förbättra lönsamheten Förstå orsakerna till fem steg processen och veta hur man genomför det Har verktyg och förfaranden för att förbättra processer Utveckla en konkret plan för att introducera 5S till din arbetsplats

Om du tänker på att förbättra effektiviteten på arbetsplatsen, vinna fler beställningar och tillfredsställa dina kunder samtidigt som du förbättrar säkerheten, kan du inte låta dig inte ta denna kurs
7 timmar
Kämpar du med att implementera Agile i din organisation? Är förändringen för förskrivande? Är dina lag överbelastade och mindre produktiva men fortfarande alltför resistenta för en revolutionerande förändring? Välj "Alternativ sökväg till agility" och implementera en evolutionär och human förändringshanteringsmetod som inte förändrar din process utan förbättrar den Kanbanmetoden ger pragmatisk, handlingbar, bevisbaserad vägledning för framgångsrik evolutionär förändring Det börjar med vad du gör nu och respekterar nuvarande roller, ansvarsområden och jobbtitel Detta gör det möjligt för organisationer att gradvis utveckla affärsprocesser, definiera och använda relevanta mätvärden för att mäta framsteg och avsevärt minska risken för komplexa förändringsprogram Om ditt lag är överväldigt kan Kanban hjälpa dig att få ditt arbete under kontroll Kanban är en ny teknik för att hantera din process dynamiskt och avslöja flaskhalsar Denna utbildning ger dig de färdigheter och kunskaper du behöver för att kunna tillämpa Kanban i ditt arbete och lära dig hur du bestämmer vad du ska arbeta med nu, vad du ska lämna till senare och vad du ska ta bort todo listan för alltid Lärandemål Deltagare ska bli bekanta med Kanban-metoden De ska kunna utforma och genomföra en grundläggande Kanban-styrelse De ska kunna förstå arbetsstycketyper och de risker som är förknippade med specifika arbetsobjekt De borde vara bekanta med en rad olika Team Kanban-mallar och stilar och veta hur man väljer en design som passar bäst för sitt sammanhang De borde vara medvetna om träningsplanen och värdet och fördelarna som ska härledas vid varje steg på "alternativ väg till smidighet" Vem ska delta Kursen är utformad för alla yrkesverksamma som ingår i en produktutvecklings- eller kunskapsarbetsmiljö och som är intresserade av att upptäcka hur Kanban kan förbättra arbetsmiljön Kanban arbetar över flera funktioner i en organisation, från ledande anställda som vill anta Lean Management till medlemmar i leveranslag som är villiga att förbättra sina arbetsmetoder Tidigare deltagare i våra klasser har varit i roller som: Senior Management Positioner (CxO) Program- och projektledare Produktchef, Produktägare och Affärsanalytiker Scrum Team Medlemmar Scrum Masters, Team Leads och Change Agents Produkt- och programutvecklare och testare Agile Coaches & Practitioners (Scrum, XP, DSDM, AgilePM, etc) Andra roller som HR- och finanspersonal certifiering Denna 1-dagars kurs lär dig grunderna i Kanban Method® och fungerar som startnivå och utgångspunkt till en alternativ väg till smidighet Efter avslutad utbildning kommer du att få godkänt certifikat från Lean Kanban University® Dessutom får du ett Team Kanban Practitioner® (TKP) legitimationsbevis tillsammans med TKP-märket Project Management Institute (PMI): 7 PDU (Professional Development Units) .
7 timmar
Denna instruktör-ledda, levande utbildning (på plats eller fjärrkontroll) riktar sig till stressade individer som vill ta kontroll över stress och känna sig lugnare, tydligare och mer påhittig.

I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:

- För att kunna formulera vad de två typerna av stress är, dina personliga indikatorer och relievers av stress.
- Att skapa en plan med specifika rutiner för att öka lugn, tydlighet och energi, samtidigt som stressen minimeras under dagen
- Att lära sig beprövade tekniker för att flytta negativa känslor och öka positiva
- Att ta itu med disempowering föreställningar kring arbete, liv, relationer som ofta driver stress

Kursens format

- Interaktiv föreläsning och diskussion.
- Massor av övningar och träning.

Alternativ för kursanpassning

- För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, eller för att boka som en till en coaching vänligen kontakta oss för att ordna.
14 timmar
År 1996 skrev John Kotter "Leading Change" som tittade på vad människor gjorde för att omvandla sina organisationer. Kotter introducerade en 8-stegsförändringsmodell för att hjälpa chefer att hantera transformatoriska förändringar.

Denna instruktörledda, live-utbildning (online eller on-site) är avsedd för chefer, affärsägare och strateger som planerar att implementera Kotters 8 modell i sin respektive organisation.

Format för kursen

Interaktiv föreläsning och diskussion. Många övningar och övningar. Hand-on implementering i en live-lab miljö.

Kursanpassningsalternativ

För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att arrangera.
14 timmar
Istället för att stödja djup analys och stora skift är McKinsey 7-S-modellen utmärkt för att analysera hur sammanhängande ditt företag är. Om du vet att du måste ändra din handling, men du är osäker på vad du ska göra, är detta modellen för ändringshantering för dig.

Denna instruktörsledda, live-utbildning (på plats eller fjärrkontroll) riktar sig till chefer, företagare och strateger som planerar att implementera McKinsey 7s-modell i deras respektive organisation. \

Kursformat

- Interaktiv föreläsning och diskussion.
- Massor av övningar och träning.

Alternativ för kursanpassning

- För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att ordna.
14 timmar
Denna instruktörsledda, live-träningsverkstad (på plats eller fjärrkontroll) syftar till att införa tillgängliga modeller för förändringshantering med sina för- och nackdelar och fallstudier för att utrusta delegaterna med kunskap och färdigheter för att välja den lämpligaste modellen som är specifik för deras domän sig.

Kursformat

En kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och fallstudier

I slutet av denna kurs kommer deltagarna att kunna:

- Förklara de grundläggande förändringsstrategierna som ligger till grund för planeringen för förändring i en organisation
- Konstruera en ändringsplan som passar deras del av verksamheten.

Alternativ för kursanpassning

- För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att ordna.
14 timmar
Publik

Alla ledande Management som behöver en fungerande kunskap om AML / CTF och deras förebyggande - och en medvetenhet om andra relevanta och aktuella Financial Crime ;

Kursformat

En kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Fallstudier
- exempel

Kursmål

I slutet av denna kurs kommer delegater att kunna:

- Förklara hur AML och CTF kan förhindras
- Förstå de viktigaste aspekterna av AML och CTF när de gäller sina företag och de nationella och internationella ansträngningarna som görs för att bekämpa dem
- Definiera hur ett företag och dess personal ska skydda sig mot riskerna för penningtvätt och finansiering av terrorism
- Beskriv hur ett företag kan bli ett mål för penningtvätt och finansiering av terrorism: och förklara vilka ”röda flaggor” som kan hjälpa dem att identifiera, förebygga och rapportera all (misstänkt eller faktisk) kriminell aktivitet
- Förstå några av de andra "hot spots" i Financial Crime
7 timmar
Programmet Compliance och MLRO Refresher undersöker de viktigaste riskhanteringsfrågorna och ämnena som är av avgörande betydelse i dagens mycket reglerade miljö. Förutom att de är inriktade på Compliance Officers, MLROs, MLCOs och andra riskhanterare är det också riktat till ledande befattningshavare och styrelseledamöter som vill veta mer om vad de kan förvänta sig av riskkontrollfunktionerna inom sina organisationer. Programmet föreläsas av ämnes-expert från Storbritannien.

Programmets huvudsakliga inlärningsmål är att utrusta deltagare med tillräcklig kunskap för att objektivt bedöma tillräckligheten för deras organisations befintliga kontroller och metoder för riskhantering och göra lämpliga förbättringar.
7 timmar
Publik

All personal som behöver en fungerande kunskap om Corporate Governance för sin organisation

Format för kursen

En mycket interaktiv kombination av:

- Underlättade Diskussioner
- Bildpresentationer
- Exempel
- Övningar
- Fallstudier
35 timmar
Overview

Across the globe regulators are increasingly linking the amount of risk taken by a bank to the amount of capital it is required to hold and banks and financial services are increasingly being managed on risk-based management practices. The banks, their products, the regulations and the global market are becoming increasingly complex, driving ever greater challenges in effective risk management. A key lesson of the banking crisis of the last five years is that risks are highly integrated and to manage them efficiently banks have to understand these interactions.

Key features include:

- the explanation of the current risk-based regulations
- detailed review of the major risks faced by banks
- industry best practices for adopting an enterprise approach to integrating risk management across an entire organisation
- using governance techniques to build a group wide culture to ensure everyone takes an active role in managing risks in line with the banks strategic objectives
- what challenges could be faced by risk managers in the future.

The course will make extensive use of case studies designed to explore, examine and reinforce the concepts and ideas covered over the five days. Historical events at banks will be used throughout the course to highlight how they have failed to manage their risks and actions that could have been taken to prevent loss.

Objectives

The objective of this course is to help bank management deliver an appropriate integrated strategy for managing the complex and changing risks and regulations in today’s international banking environment. Specifically this course aims to give senior level management an understanding of:

- major risk within the financial industry and the major international risk regulations
- how to manage a bank’s assets and liabilities whilst maximising return
- the interaction between risk types and how banks use an integrated approach for their management
- corporate governance and the best practice approaches to managing the diverse interests of the stakeholders
- how to develop a culture of risk governance as a tool for minimising unnecessary risk taking

Who should attend this seminar

This course is intended those who are new to integrated risk management, senior management responsible strategic risk management, or those who wish to further their understanding of enterprise risk management. It will be of use to:

- Board level bank management
- Senior managers
- Senior risk managers and analysts
- Senior directors and risk managers responsible for strategic risk management
- Internal auditors
- Regulatory and compliance personnel
- Treasury professionals
- Asset and liability managers and analysts
- Regulators and supervisory professionals
- Suppliers and consultants to banks and the risk management industry
- Corporate governance and risk governance managers.
21 timmar
Course goal:

To ensure that an individual has the core understanding of GRC processes and capabilities, and the skills to integrate governance, performance management, risk management, internal control, and compliance activities.

Overview:

- GRC Basic terms and definitions
- Principles of GRC
- Core components, practices and activities
- Relationship of GRC to other disciplines
7 timmar
Control Goals for Information and Related Technology (COBIT) är ett ramverk som hjälper organisationer att planera och genomföra IT-strategier inom områdena regleringsöverensstämmelse, riskhantering och målsättning.

Denna instruktörledda, live-utbildning (online eller on-site) riktar sig till företagschefer, IT-chefer och risk- och överensstämmelseschefer som vill genomföra COBIT-ramen för att optimera IT-styrning och förvaltning.

Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna utforma, utveckla, genomföra, övervaka och förbättra IT-styrning och ledning med hjälp av COBIT-principer och metoder.

Format för kursen

Interaktiv föreläsning och diskussion. Många övningar och övningar. Hand-on implementering i en live-lab miljö.

Kursanpassningsalternativ

För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att arrangera.
7 timmar
Publik

Personal som måste vara fullt förberedda på att leverera coachningssessioner av hög kvalitet

- Till enskilda medarbetare
- Till deras lag
- Till individer som inte är direkt kopplade till sina egna team men som skulle värdera deras oberoende - och icke-bedömande - input

Kursformat

En kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Delegerade coachingsessioner - med full feedback

I slutet av kursen kommer delegater att kunna:

- Definiera "Coaching" och förklara i detalj användningen av Coaching för att förbättra individens och teamprestanda - särskilt relatera dess användning för att förstå orsakerna bakom (och korrigera) underprestanda
- Leverera meningsfulla coachingsessioner
14 timmar
Audience

Staff who need to be fully aware of the issues surrounding Communicating and Influencing:

- Their colleagues
- Their bosses
- Their internal and external customers and stakeholders

Format of the course

The course will be a highly-interactive combination of:

- Facilitated Discussions
- Slide Presentations
- Exercises and
- Case Studies

By the end of the course, delegates will be able to:

- Appreciate the need to manage their own behaviour before they can influence others’ behaviour
- Understand the strengths and weaknesses of the various communications media available
- Manage their internal and external customers and stakeholders
14 timmar
Publik

Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring konflikt och hur man hanterar det:

- Deras kollegor
- Deras chefer
- Deras interna och externa kunder och intressenter

Kursformat

Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och
- Fallstudier

I slutet av kursen kommer delegater att kunna:

- Förstå konflikten och dess effekt på oss själva och andra
- Definiera assertivt och icke-assertivt beteende
- Uppskatta behovet av självhantering innan du hanterar andra
- Utveckla kapacitet att engagera konflikter på ett självständigt sätt
- Bygg förtroende genom demonstrationer och praktiska simuleringar
21 timmar
Publik

Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring People och Team Management för:

- Sig själva
- Deras kollegor (kamrater)
- Deras chefer
- Deras teammedlemmar
- Deras interna och externa kunder och intressenter

Kursformat

Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och
- Fallstudier

I slutet av kursen kommer delegater att kunna:

- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
- Uppskatta hur man hanterar, motiverar och utvecklar sina teammedlemmar
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
- Förklara hur man hanterar de svåra situationer de kan stöta på på kontoret
35 timmar
Communication har länge erkänts som väsentliga för professionell framgång och många av en karriär har stannat, vacklat eller stagnerat tack vare brist på kommunikationsförmåga. I motsats till den urbana myten är det få av oss som är födda med den här skickligheten, istället har de flesta antingen övat eller lärt sig av misstag. Kursen är utformad för att hjälpa delegater att förbättra sina kommunikationsförmågor och därmed deras förmåga att arbeta med andra.

Medlingskompetens är subtilt men ändå meningsfullt olika. Excel kommunikation i Excel är en förutsättning men viktigare är förmågan att lyssna och notera vad som sägs. Meklarens roll är att hjälpa parterna att nå en lösning på deras problem och att nå ett resultat som båda parter gärna accepterar. Medlarna undviker att ta sida, fatta domar eller ge vägledning. De är helt enkelt ansvariga för att utveckla effektiv kommunikation och skapa konsensus mellan parterna. Kursen omfattar också ett brett utbud av färdigheter, utöver kommunikation, som krävs för att vara en effektiv förmedlare.
7 timmar
Kursen riktar sig till personer som ska börja eller har precis börjat en professionell karriär inom industrin Utformad för att skapa förståelse och uppskattning av företagets arbetsplats, kommer förväntningarna och beteenden som forskarutbildningen kommer att möta när de börjar sin karriär Efter kursen kommer en mentor att tilldelas för en period på 6 månader, varav upp till 6 möten äger rum (via telefon, skype, etc) på 121 basis Syftet med dessa möten definieras mellan mentorn och mentén före varje session och kommer att fokuseras på de frågor som är viktigast för mentén då .
7 timmar
En mycket deltagande kurs som involverar individuella och gruppdiskussioner och färdighetspraxis för att delegaterna ska kunna dela idéer och utveckla sina färdighetsnivåer.

Publiken

Alla som vill förbättra sina assertivitetskunskaper

Aim

Kursen syftar till att öka förtroendet och öka delegatens förmåga att kommunicera med kollegor och kunder på ett förtroende och försiktigt sätt.

Målsättning

Vid slutet av programmet kommer deltagarna att:

Förstå och övervinna hinder för att vara assertiva Erkänna beteendemönster inom dig själv och andra och lära dig effektiva strategier för att hantera dem Kommunicera effektivt med ett brett utbud av människor för att uppnå en win-win-situation där det är möjligt effektivt hantera svåra situationer.
7 timmar
Syftet med denna en dag kurs är att ge delegater med mentorskap och coaching färdigheter för arbetsplatsen. Vid slutet av kursen kommer delegaterna att kunna:

Skillnaden mellan mentoring och coaching Diskutera relevanta lärandeteorier Beskriv olika inlärningsstilar Förklara feedbackmodellen Utför grundläggande coachingprinciper Ställ in komponenterna i GROW coachingmodellen
21 timmar
Publik

- Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring påverkan och undvika konflikter med:

- Deras kollegor
- Deras chefer
- Deras interna och externa kunder och intressenter

Kursmål

I slutet av kursen kommer delegater att kunna:

- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter

Formatera

Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och
- Fallstudier
14 timmar
This course is part of the Data Scientist skill set (Domain: Advisory & Leadership).

Last Updated:

Kommande Förvaltningsstyrning Kurser

Helg Förvaltningsstyrning kurs, kvällFörvaltningsstyrning utbildning, Förvaltningsstyrning bootcamp, Förvaltningsstyrning instruktörledd, Helg Förvaltningsstyrning utbildning, Kväll Förvaltningsstyrning kurs, Förvaltningsstyrning coaching, Förvaltningsstyrning instruktör, Förvaltningsstyrning tränare, Förvaltningsstyrning kurs, Förvaltningsstyrning klasser, Förvaltningsstyrning on-site, Förvaltningsstyrning privata kurser, Förvaltningsstyrning en till en utbildning

Rabatterade kurser

Nyhetsbrev & Erbjudanden

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så får du information om aktuella rabatter på öppna kurser. Vi respekterar ditt privatliv, så att din e-postadress kommer endast att användas för sändning vårt nyhetsbrev. När som helst kan du ändra inställningarna eller helt avbeställa den.

Våra kunder

is growing fast!

We are looking to expand our presence in Sweden!

As a Business Development Manager you will:

  • expand business in Sweden
  • recruit local talent (sales, agents, trainers, consultants)
  • recruit local trainers and consultants

We offer:

  • Artificial Intelligence and Big Data systems to support your local operation
  • high-tech automation
  • continuously upgraded course catalogue and content
  • good fun in international team

If you are interested in running a high-tech, high-quality training and consulting business.

Apply now!

This site in other countries/regions