Förvaltningsstyrning kurser och utbildning

Förvaltningsstyrning kurser och utbildning

Online eller på plats, instruktörsledda live Management utbildningar i Sverige.

Machine Translated

Vittnesmål

★★★★★
★★★★★

Förvaltningsstyrning läroplaner

Kurs Namn
Varaktighet
Översikt
Kurs Namn
Varaktighet
Översikt
14 timmar
Översikt
Denna kurs har skapats för investerare, företagare, styrelseledamöter, chefer, chefer och analytiker som behöver utveckla strategisk planeringsfärdigheter. Det är inte utformat för akademiska ändamål, utan för att börja förverkliga dina drömmar idag.

Kursen fokuserar på strategisk planering för företag där flexibilitet och ständigt lärande är det viktigaste. Huvudtyngden är företags- och investeringsstrategi med hjälp av aktuella verkliga exempel. Varje kursmedlem har möjlighet att skapa en strategisk plan och lära sig att implementera den i praktiken.
14 timmar
Översikt
Audience

This course has been created for analysts, forecasters wanting to introduce or improve forecasting which can be related to sale forecasting, economic forecasting, technology forecasting, supply chain management and demand or supply forecasting.

Description

This course guides delegates through series of methodologies, frameworks and algorithms which are useful when choosing how to predict the future based on historical data.

It uses standard tools like Microsoft Excel or some Open Source programs (notably R project).

The principles covered in this course can be implemented by any software (e.g. SAS, SPSS, Statistica, MINITAB ...)
7 timmar
Översikt
A highly participative course involving individual and group discussions and skills practice to enable delegates to share ideas and develop their skill levels.

Audience

Anyone who is looking to enhance their assertiveness skills

Aim

This course aims to raise confidence and increase the delegate’s ability to communicate confidently and assertively with colleagues and customers.

Objectives

By the end of the programme the participants will:

- Understand and overcome the barriers to being assertive
- Recognise behaviour traits within yourself and others and learn effective strategies for managing them
- Communicate effectively with a wide range of people to achieve a win-win situation wherever possible
- Effectively manage difficult situations.
7 timmar
Översikt
The aim of this one day course is to provide delegates with mentoring and coaching skills for the workplace. By the end of the course, delegates will be able to:

- State the difference between mentoring and coaching
- Discuss relevant learning theories
- Describe different learning styles
- Explain the feedback model
- Outline basic coaching principles
- State the component parts of the GROW coaching model
14 timmar
Översikt
Publik

Alla ledande Management som behöver en fungerande kunskap om AML / CTF och deras förebyggande - och en medvetenhet om andra relevanta och aktuella Financial Crime ;

Kursformat

En kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Fallstudier
- exempel

Kursmål

I slutet av denna kurs kommer delegater att kunna:

- Förklara hur AML och CTF kan förhindras
- Förstå de viktigaste aspekterna av AML och CTF när de gäller sina företag och de nationella och internationella ansträngningarna som görs för att bekämpa dem
- Definiera hur ett företag och dess personal ska skydda sig mot riskerna för penningtvätt och finansiering av terrorism
- Beskriv hur ett företag kan bli ett mål för penningtvätt och finansiering av terrorism: och förklara vilka ”röda flaggor” som kan hjälpa dem att identifiera, förebygga och rapportera all (misstänkt eller faktisk) kriminell aktivitet
- Förstå några av de andra "hot spots" i Financial Crime
7 timmar
Översikt
Programmet Compliance och MLRO Refresher undersöker de viktigaste riskhanteringsfrågorna och ämnena som är av avgörande betydelse i dagens mycket reglerade miljö. Förutom att de är inriktade på Compliance Officers, MLROs, MLCOs och andra riskhanterare är det också riktat till ledande befattningshavare och styrelseledamöter som vill veta mer om vad de kan förvänta sig av riskkontrollfunktionerna inom sina organisationer. Programmet föreläsas av ämnes-expert från Storbritannien.

Programmets huvudsakliga inlärningsmål är att utrusta deltagare med tillräcklig kunskap för att objektivt bedöma tillräckligheten för deras organisations befintliga kontroller och metoder för riskhantering och göra lämpliga förbättringar.
7 timmar
Översikt
Publik

All personal som behöver en fungerande kunskap om Corporate Governance för sin organisation

Format för kursen

En mycket interaktiv kombination av:

- Underlättade Diskussioner
- Bildpresentationer
- Exempel
- Övningar
- Fallstudier
7 timmar
Översikt
Publik

Personal som måste vara fullt förberedda på att leverera coachningssessioner av hög kvalitet

- Till enskilda medarbetare
- Till deras lag
- Till individer som inte är direkt kopplade till sina egna team men som skulle värdera deras oberoende - och icke-bedömande - input

Kursformat

En kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Delegerade coachingsessioner - med full feedback

I slutet av kursen kommer delegater att kunna:

- Definiera "Coaching" och förklara i detalj användningen av Coaching för att förbättra individens och teamprestanda - särskilt relatera dess användning för att förstå orsakerna bakom (och korrigera) underprestanda
- Leverera meningsfulla coachingsessioner
14 timmar
Översikt
Audience

Staff who need to be fully aware of the issues surrounding Communicating and Influencing:

- Their colleagues
- Their bosses
- Their internal and external customers and stakeholders

Format of the course

The course will be a highly-interactive combination of:

- Facilitated Discussions
- Slide Presentations
- Exercises and
- Case Studies

By the end of the course, delegates will be able to:

- Appreciate the need to manage their own behaviour before they can influence others’ behaviour
- Understand the strengths and weaknesses of the various communications media available
- Manage their internal and external customers and stakeholders
14 timmar
Översikt
Publik

Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring konflikt och hur man hanterar det:

- Deras kollegor
- Deras chefer
- Deras interna och externa kunder och intressenter

Kursformat

Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och
- Fallstudier

I slutet av kursen kommer delegater att kunna:

- Förstå konflikten och dess effekt på oss själva och andra
- Definiera assertivt och icke-assertivt beteende
- Uppskatta behovet av självhantering innan du hanterar andra
- Utveckla kapacitet att engagera konflikter på ett självständigt sätt
- Bygg förtroende genom demonstrationer och praktiska simuleringar
7 timmar
Översikt
Publik

Chefer och teamledare som måste vara helt medvetna om frågorna kring ledning och utveckling av sin personal (direkta och indirekta rapporter)

Kursformat

Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och fallstudier

I slutet av kursen kommer delegater att kunna:

- Förstå de olika färdigheter som krävs för att hantera och leda
- Utveckla sitt team på det mest effektiva sättet
- Förklara hur man bäst kan leverera Change i sin del av organisationen
- Hantera personalens prestanda bättre
- Förhandla framgångsrikt om deras önskade lösningar
- Förklara hur man hanterar de svåra situationer de kan stöta på på kontoret
21 timmar
Översikt
Publik

Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring People och Team Management för:

- Sig själva
- Deras kollegor (kamrater)
- Deras chefer
- Deras teammedlemmar
- Deras interna och externa kunder och intressenter

Kursformat

Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och
- Fallstudier

I slutet av kursen kommer delegater att kunna:

- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
- Uppskatta hur man hanterar, motiverar och utvecklar sina teammedlemmar
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
- Förklara hur man hanterar de svåra situationer de kan stöta på på kontoret
14 timmar
Översikt
Audience:

This course is designed for all staff requiring a wider view of the Change Process to get the best results for their part of the business

Format of the course

A combination of:

- Facilitated Discussions
- Slide Presentations
- Exercises and Case Studies

At the end of this course, attendees will be able to:

- Explain the basic Change Strategies that underpin the planning for change in an organisation
- Understand the use and application of the 9 Change Principles
- Construct a Change Plan suitable to their part of the business
21 timmar
Översikt
Publik

Senior chefer som behöver inblick i frågorna om strategisk Management och dess tillämpning

Kursformat

En kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Fallstudier och exempel

I slutet av kursen kommer delegater att kunna:

- Definiera frågor som ligger till grund för framgångsrikt strategiskt ledarskap och länken till ett starkt organisationsklimat
- Beskriv en rad strategiska affärsmodeller och deras potentiella konsekvenser för deras egen verksamhet
- Definiera de kritiska begreppen som bygger på att bygga högpresterande team och hantera förändringar
- Definiera och använda viktiga ekonomiska åtgärder för strategisk framgång
21 timmar
Översikt
Publik

Denna kurs är utformad för all personal som behöver en bredare syn på sin del av verksamheten; deras specifika roller inom det; och av deras engagemang i att förbättra dess bidrag till organisationen som helhet

Kursformat

En kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- övningar

I slutet av workshopen kommer deltagarna att kunna:

- Förklara vad "varumärke" är och hur de kan påverka det
- Förstå processen för Ändringsstrategier och ditt företags position inom dem
- Beskriv de relevanta principerna som ligger bakom varje förändring av ett företag
- Förstå hur viktigt det är med kunder / intressentrelationer för att lyckas med ett företag
- Definiera de ekonomiska aspekterna av ett företag och delegaternas del av den verksamheten
- Bestäm de viktiga aspekterna av förhandlingarna för att säkerställa bästa möjliga resultat för deras del av verksamheten
14 timmar
Översikt
The training is designed to help anyone who is thinking of implementing or working on a balanced scorecard project
7 timmar
Översikt
Denna kurs har skapats för beslutsfattare vars primära mål inte är att göra beräkningen och analysen, utan att förstå dem och kunna välja vilken typ av statistiska metoder som är relevanta för strategisk planering av organisationen.

Till exempel måste en prospektdeltagare fatta beslut om hur många prover som måste samlas in innan de kan fatta beslutet om produkten kommer att lanseras eller inte.

Om du behöver längre kurs som täcker grunderna i statistiskt tänkande, titta på 5-dagars " Statistics för chefer" -utbildning.
7 timmar
Översikt
Deltagarprofiler

CxO, Operations Managers, Enterprise Architect , Business and System Analysts and Designers

Mål

Detta introduktionsseminarium ger dig en översikt över de digitala affärsmodellerna, ramarna för affärs- och företagsarkitektur samt metodologier som organisationer försöker fokusera på för att öka sin affärsförmåga inför störningar av den digitala tidsåldern.

I synnerhet syftar detta seminarium till att hjälpa dig att förstå ramar och referensarkitekturer som används över hela världen för att anpassa digitala affärsmodeller och IT-systemarkitekturer till det förändrade konkurrenskraftiga landskapet.
14 timmar
Översikt
Mål:

Hjälpa företagsanalytiker att förstå hur man effektivt modellerar och validerar sina affärsprocesser och resurser för att öka företagets smidighet i organisationen på grundval av deras målarkitektur och förändrade marknadsbehov.

Den här 2 dagars kursen syftar till att hjälpa delegater att lära sig hur man modellerar sina affärsprocesser och resurser för att anpassa dem till förändringar av sina mål, strategier och påverkad kapacitet som en del av målarkitekturen. På grundval av de viktigaste delarna av affärsverksamhet (strategier, taktik, KPI, affärsförmåga, etc.), lär delegaterna där hur man utarbetar en visionorienterad affärsprocess och resurs kartografi. Då förstår de bara hur man anpassar dem till förändrade strategier, taktik och politik genom att använda lämplig BPMN- och UML-notering anpassad till sitt språk.
21 timmar
Översikt
Publik

- Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring påverkan och undvika konflikter med:

- Deras kollegor
- Deras chefer
- Deras interna och externa kunder och intressenter

Kursmål

I slutet av kursen kommer delegater att kunna:

- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter

Formatera

Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och
- Fallstudier
35 timmar
Översikt
Communication har länge erkänts som väsentliga för professionell framgång och många av en karriär har stannat, vacklat eller stagnerat tack vare brist på kommunikationsförmåga. I motsats till den urbana myten är det få av oss som är födda med den här skickligheten, istället har de flesta antingen övat eller lärt sig av misstag. Kursen är utformad för att hjälpa delegater att förbättra sina kommunikationsförmågor och därmed deras förmåga att arbeta med andra.

Medlingskompetens är subtilt men ändå meningsfullt olika. Excel kommunikation i Excel är en förutsättning men viktigare är förmågan att lyssna och notera vad som sägs. Meklarens roll är att hjälpa parterna att nå en lösning på deras problem och att nå ett resultat som båda parter gärna accepterar. Medlarna undviker att ta sida, fatta domar eller ge vägledning. De är helt enkelt ansvariga för att utveckla effektiv kommunikation och skapa konsensus mellan parterna. Kursen omfattar också ett brett utbud av färdigheter, utöver kommunikation, som krävs för att vara en effektiv förmedlare.
35 timmar
Översikt
Overview

Across the globe regulators are increasingly linking the amount of risk taken by a bank to the amount of capital it is required to hold and banks and financial services are increasingly being managed on risk-based management practices. The banks, their products, the regulations and the global market are becoming increasingly complex, driving ever greater challenges in effective risk management. A key lesson of the banking crisis of the last five years is that risks are highly integrated and to manage them efficiently banks have to understand these interactions.

Key features include:

- the explanation of the current risk-based regulations
- detailed review of the major risks faced by banks
- industry best practices for adopting an enterprise approach to integrating risk management across an entire organisation
- using governance techniques to build a group wide culture to ensure everyone takes an active role in managing risks in line with the banks strategic objectives
- what challenges could be faced by risk managers in the future.

The course will make extensive use of case studies designed to explore, examine and reinforce the concepts and ideas covered over the five days. Historical events at banks will be used throughout the course to highlight how they have failed to manage their risks and actions that could have been taken to prevent loss.

Objectives

The objective of this course is to help bank management deliver an appropriate integrated strategy for managing the complex and changing risks and regulations in today’s international banking environment. Specifically this course aims to give senior level management an understanding of:

- major risk within the financial industry and the major international risk regulations
- how to manage a bank’s assets and liabilities whilst maximising return
- the interaction between risk types and how banks use an integrated approach for their management
- corporate governance and the best practice approaches to managing the diverse interests of the stakeholders
- how to develop a culture of risk governance as a tool for minimising unnecessary risk taking

Who should attend this seminar

This course is intended those who are new to integrated risk management, senior management responsible strategic risk management, or those who wish to further their understanding of enterprise risk management. It will be of use to:

- Board level bank management
- Senior managers
- Senior risk managers and analysts
- Senior directors and risk managers responsible for strategic risk management
- Internal auditors
- Regulatory and compliance personnel
- Treasury professionals
- Asset and liability managers and analysts
- Regulators and supervisory professionals
- Suppliers and consultants to banks and the risk management industry
- Corporate governance and risk governance managers.
35 timmar
Översikt
Översikt Denna 5-dagars kurs kommer att hjälpa delegater att utveckla sitt strategiska tänkande, planering och ledarskap, inklusive de taktiska och operativa kraven för framgångsrikt genomförande i en bankmiljö Kursen behandlar de hårda problemen i konflikthantering, hantering av förändring, vad som gör en bra ledare och hur man motiverar ett lag Med hjälp av interaktiva fallstudier och sektorsexempel uppmanas delegater att dela med sig av erfarenheter och utmaningar för att hjälpa till att bygga praktiska och arbetsfokuserade lösningar som de kan ta tillbaka och faktiskt använda Programmets huvudmål är att utrusta cheferna med kompetensen för att skanna affärsmiljön för att avslöja lönsamma affärsmöjligheter samt utveckla strategier för att vinna konkurrensfördelar i en alltmer konkurrensutsatt affärsmiljö Bland annat kommer programmet att ge insikt om ledarskapets bästa praxis och beteenden som kommer att stärka chefernas förmåga att hantera komplexiteten och osäkerheten att förvalta en högpresterande finansinstitution Lärandemål Efter att ha deltagit i kursen kommer delegater att kunna: Beskriv de största problemen som en stor bank står inför Förklara de olika metoderna för organisationsutvecklingsplanering Analysera den nuvarande affärsmiljön och påverkan som påverkar organisationen Analysera resurser inom och utanför organisationen Förklara de olika strategierna för att hantera strategin och placera den i affärsplanen Utvärdera alternativa utvecklingsstrategier för att rekommendera den (de) mest lämpade till företagets behov Applicera en djupare förståelse av strategiska utvecklingsplaner; Diskutera objektivt de risker, fördelar och kostnader som följer med genomförandet av den nya strategin, inklusive hantering av konflikter i ett lag Definiera metoder för att hantera de identifierade riskerna Analysera de potentiella effekterna på hans eller hennes företag (både positiva och negativa) som kommer att härröra från genomförandet av den nya strategin Designpolitik, system och processer för att framgångsrikt genomföra de strategiska planerna som framträder Täck de viktigaste stegen i förändringshantering Vem ska delta Produkt / Service Managers Nyanställda samt etablerade chefer och teamledare Operationschefer Seniorbankchefer Human Resource Managers Operations Managers Marknadschef Metodik Kursen består av underlättade verkstäder, kompletterat med fallstudier utdragna av en kombination av publicerade verkliga exempel och / eller praktisk erfarenhet Det kommer också att finnas möjligheter för deltagare att arbeta i små grupper för att syntetisera idéer och strategier och att tillämpa materialet inom ramen för sina egna organisationer / avdelningar Öppna forumdiskussioner kommer också att vara ett nyckelelement .
14 timmar
Översikt
Kanban Management Professional 1 (KMP1) är en mycket interaktiv twoday kurs ackrediterad av Lean Kanban University (LKU) Den kombinerar undervisning, gruppdiskussioner och en fullständigt nedsänkt simulering för att illustrera hur Kanban-metoden hjälper enskilda, team och organisationer att hantera och förbättra leverans av produkter och tjänster till sina kunder Kanbanmetoden ger pragmatisk, handlingbar, bevisbaserad vägledning för framgångsrik evolutionär förändring Det börjar med vad du gör nu och förföljer evolutionära förändringar, samtidigt som du respekterar nuvarande roller, ansvarsområden och jobbtitlar och uppmuntrar ledarskap på alla nivåer Detta gör det möjligt för organisationer att gradvis utveckla affärsprocesser, definiera och använda relevanta mätvärden för att mäta framsteg och avsevärt minska riskerna för komplexa förändringsprogram Du kommer att lämna kursen med kunskap om Kanbanprinciperna och allmänna praxis och färdigheter som gör att du kan tillämpa Kanban med förtroende för din organisation Vad lär du dig? Identifiera interna och externa källor till missnöje Analysera efterfrågan mot förmåga Modellera kunskapsupptäcktsprocessen Design kanban-system och deras visualiseringar Identifiera och prioritera förbättringar Välj kadanser för aktiviteter Identifiera serviceklasser Vad ska jag få? Två dagar högkvalitativ träning med Michael Chik som har 20 års erfarenhet av mjukvaruutveckling Under kursen kommer förfriskningar och lunch att ges Du kommer också att få: Kursmaterial (tryck och elektronik) Elektronisk kopia av boken "Kanban Successful Evolutionary Change for Your Technology Business" av David J Anderson Medlemskap i LeanKanban University (LKU) LeanKanban University (LKU) intyg om självklarhet Vem är den här kursen för? Den som är inblandad i produktutveckling eller kunskapsarbete Detta inkluderar men är inte begränsat till följande: Program- och leveranschefer Produkt- och projektledare Produktutvecklare, programutvecklare och testare Människor som arbetar i verksamhet eller stöd Affärsanalytiker Highlevel management Någon som är intresserad av att implementera Agile i deras organisation .
21 timmar
Översikt
Course goal:

To ensure that an individual has the core understanding of GRC processes and capabilities, and the skills to integrate governance, performance management, risk management, internal control, and compliance activities.

Overview:

- GRC Basic terms and definitions
- Principles of GRC
- Core components, practices and activities
- Relationship of GRC to other disciplines
7 timmar
Översikt
KAIZEN kommer från japanska och betyder ”ständig förbättring” och kan användas både på arbetsplatsen och i processen.
14 timmar
Översikt
Denna kurs är en del av Data Scientist-kompetensuppsättningen (Domain: Advisory & Leadership ).
21 timmar
Översikt
Denna kurs är skapad för personer som behöver kombinera Agile (särskilt SCRUM) med Lean och Kanban tillsammans för att hantera sina projekt.

Den kombinerar världarna av produktdesign och programvarudesign.
21 timmar
Översikt
En kundvårdsstrategi spelar en viktig roll för att bygga upp kundnöjdhet, vilket hjälper dig att behålla lojala kunder och öka nivåerna på upprepade affärer Genom god kundservice får du kundens förtroende, förbättrar företagets image och stärker din konkurrensfördel på marknaden Kursen fokuserar på strategier och färdigheter för att bygga upp livslånga kundrelationer genom att utveckla värdefulla och effektiva kundstrategier Nöjda kunder kan genom samtal och berättande bli frivilliga ambassadörer för ditt företag och är mycket troliga att rekommendera dina tjänster till andra Denna workshop hjälper också deltagarna att kommunicera effektivt, lämpligt och tydligt i alla situationer MÅL Utveckla kompetenser inom professionell kundvård Öka effektiviteten i kommunikationen med kunderna Att uppnå kunskapen om hur man kommer till de underliggande behoven och förväntningarna hos kunderna Bygga starka och hållbara relationer med kunder Utöka den positiva bilden av företaget på marknaden Identifiera, minska och övervinna invändningar och hinder Lär dig om personligheter och kommunikationspreferenser när du arbetar med kunder Establsihing förmågan att skapa en öppen miljö för kommunikation Utveckla färdigheter för att kommunicera tydligt och effektivt Identifiera hinder för effektiv kommunikation Mastering kroppsspråk och icke-verbal kommunikation METODER Rollspel Självbedömningstest Övningar i grupper Enskilt arbete Övningar Föredrag diskussioner LÄRA UTGÅNGAR Efter avslutad kurs kommer deltagarna att kunna: Anta en fokuserad kundvårdsstrategi Identifiera viktiga kundproblem Bygg den professionella bilden av företaget Anpassa till specifika kundbeteendestilar Öka kundlojaliteten genom exceptionell kundservice Utveckla kommunikationsförmåga med kunder Använd tekniker för att skapa relationer Utveckla en personlig handlingsplan för att förbättra kundservicekunskapen Visa gester av generositet och högkvalitativ kundvård Använd tekniker för att hantera svåra situationer Erkänn barriärer för leverans av enastående kundservice .
7 timmar
Översikt
Få kunskap och insikter i värdet av att investera i företagens sociala ansvar, filantropi och hållbarhet. Träningen genomförs i en interaktiv form och innehåller ett antal fallstudier.

Kommande Förvaltningsstyrning Kurser

Helg Förvaltningsstyrning kurs, kvällFörvaltningsstyrning utbildning, Förvaltningsstyrning bootcamp, Förvaltningsstyrning instruktörledd, Helg Förvaltningsstyrning utbildning, Kväll Förvaltningsstyrning kurs, Förvaltningsstyrning coaching, Förvaltningsstyrning instruktör, Förvaltningsstyrning tränare, Förvaltningsstyrning kurs, Förvaltningsstyrning klasser, Förvaltningsstyrning on-site, Förvaltningsstyrning privata kurser, Förvaltningsstyrning en till en utbildning

Rabatterade kurser

Nyhetsbrev & Erbjudanden

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så får du information om aktuella rabatter på öppna kurser. Vi respekterar ditt privatliv, så att din e-postadress kommer endast att användas för sändning vårt nyhetsbrev. När som helst kan du ändra inställningarna eller helt avbeställa den.

Våra kunder

is growing fast!

We are looking to expand our presence in Sweden!

As a Business Development Manager you will:

  • expand business in Sweden
  • recruit local talent (sales, agents, trainers, consultants)
  • recruit local trainers and consultants

We offer:

  • Artificial Intelligence and Big Data systems to support your local operation
  • high-tech automation
  • continuously upgraded course catalogue and content
  • good fun in international team

If you are interested in running a high-tech, high-quality training and consulting business.

Apply now!

This site in other countries/regions