Förvaltningsstyrning kurser och utbildning

Förvaltningsstyrning kurser och utbildning

Lokala instruktörsledande direktledningskurser i Sverige.

Testimonials

★★★★★
★★★★★

Kursplaner från Förvaltningsstyrning

Title
Duration
Overview
Title
Duration
Overview
14 hours
Overview
The training is designed to help anyone who is thinking of implementing or working on a balanced scorecard project
7 hours
Overview
Publik Chefer och teamledare som behöver vara fullt medvetna om problemen kring ledningen och utvecklingen av deras personal (direkta och indirekta rapporter) Kursens format Kursen kommer att vara en starkt aktiv kombination av: Förenklade diskussioner Presentationer Övningar och fallstudier Efter kursens slut kommer delegater att kunna: Förstå de olika färdigheter som krävs för att hantera och leda Utveckla sitt lag på det mest effektiva sättet Förklara hur man bäst ska leverera förändring i sin del av organisationen Hantera personalens prestanda bättre Förhandla framgångsrikt sina föredragna lösningar Förklara hur man hanterar de svåra situationer som de kan stöta på på kontoret .
28 hours
Overview
ISO 26262 definierar kraven för funktionell säkerhet inom fordons sektorn.

denna instruktörsledda, Live-utbildning (på plats eller fjärrkontroll) riktar sig till bil proffs som vill implementera ISO 26262 standarden inom sin organisation.

i slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:

- förstå funktionell säkerhet när det gäller fordons hård vara och mjuk varu utveckling.
- förstå de juridiska ansvars områdena och efterlevnadskraven i ISO 26262.
- implementera de säkerhets processer som föreskrivs i ISO 26262.

format för kursen

- interaktiv föreläsning och diskussion.
- massor av övningar och praktik.
- hands-on implementering i en Live-lab miljö.

kurs anpassnings alternativ

- att begära en skräddarsydd utbildning för denna kurs, kontakta oss för att ordna.
7 hours
Overview
KAIZEN härstammar från japanska och betyder "kontinuerlig förbättring" Den kan användas både på arbetsplatser och i kontor .
14 hours
Overview
Kanban Management Professional 1 (KMP1) är en mycket interaktiv twoday kurs ackrediterad av Lean Kanban University (LKU) Den kombinerar undervisning, gruppdiskussioner och en fullständigt nedsänkt simulering för att illustrera hur Kanban-metoden hjälper enskilda, team och organisationer att hantera och förbättra leverans av produkter och tjänster till sina kunder Kanbanmetoden ger pragmatisk, handlingbar, bevisbaserad vägledning för framgångsrik evolutionär förändring Det börjar med vad du gör nu och förföljer evolutionära förändringar, samtidigt som du respekterar nuvarande roller, ansvarsområden och jobbtitlar och uppmuntrar ledarskap på alla nivåer Detta gör det möjligt för organisationer att gradvis utveckla affärsprocesser, definiera och använda relevanta mätvärden för att mäta framsteg och avsevärt minska riskerna för komplexa förändringsprogram Du kommer att lämna kursen med kunskap om Kanbanprinciperna och allmänna praxis och färdigheter som gör att du kan tillämpa Kanban med förtroende för din organisation Vad lär du dig? Identifiera interna och externa källor till missnöje Analysera efterfrågan mot förmåga Modellera kunskapsupptäcktsprocessen Design kanban-system och deras visualiseringar Identifiera och prioritera förbättringar Välj kadanser för aktiviteter Identifiera serviceklasser Vad ska jag få? Två dagar högkvalitativ träning med Michael Chik som har 20 års erfarenhet av mjukvaruutveckling Under kursen kommer förfriskningar och lunch att ges Du kommer också att få: Kursmaterial (tryck och elektronik) Elektronisk kopia av boken "Kanban Successful Evolutionary Change for Your Technology Business" av David J Anderson Medlemskap i LeanKanban University (LKU) LeanKanban University (LKU) intyg om självklarhet Vem är den här kursen för? Den som är inblandad i produktutveckling eller kunskapsarbete Detta inkluderar men är inte begränsat till följande: Program- och leveranschefer Produkt- och projektledare Produktutvecklare, programutvecklare och testare Människor som arbetar i verksamhet eller stöd Affärsanalytiker Highlevel management Någon som är intresserad av att implementera Agile i deras organisation .
7 hours
Overview
Vem ska delta: Ledare som är intresserade av att förbättra produktiviteten genom att implementera 5S och som vill se till att de börjar detta viktiga koncept på rätt sätt Denna kurs har skapats för yrkesverksamma från alla sektorer Det kan skräddarsys till tandkliniker, laboratorier, kontor etc Det är inte konstruerat för akademiska ändamål, men erbjuder praktiska råd om hur man implementerar 5S Kursen riktar sig till ledare och agenter för förändring som vill se till att de introducerar 5S på rätt sätt Varje kursdeltagare får möjlighet att få erfarenhet genom ett antal övningar för att visa att 5S fungerar När du har avslutat träningen kommer du att: Förstå hur 5S fungerar och förbättra effektiviteten med 10 till 30% Kunna identifiera avfallskällor och förbättra lönsamheten Förstå orsakerna till femstegsprocessen och veta hur man implementerar den Ha verktygen och rutinerna för att förbättra processerna Utveckla en konkret plan för att introducera 5S till din arbetsplats Om du funderar på att förbättra arbetsplatsens effektivitet, vinna mer order och uppfylla dina kunder samtidigt som du förbättrar säkerheten, har du inte råd att inte ta kursen .
14 hours
Overview
Lean Distribution avser tillämpningen av Lean Manufacturing-koncept för distribution, logistik och supply chain-verksamhet Fokus ligger på att lägga till värde för kunderna, samtidigt som man identifierar och eliminerar avfall - allt som inte lägger till det värdet I den här instruktörskursen lär deltagarna de metoder, lag och verktyg som behövs för att implementera Lean inom sina egna distributionscentra och leverantörskedjans verksamhet samtidigt som man skapar en kontinuerlig förbättringskultur Utbildningen kombinerar fallaktiviteter och diskussioner med live, handson-övning med hjälp av verktyg, mätvärden och metoder som behövs för att implementera Lean-system och processer Några av de begrepp som omfattas är: Beräkning av den verkliga kostnaden för uppfyllandet Sänka totala kostnader över hela försörjningskedjan Övervinna resistens mot förändring Odla ledarskap och inställa en tankegång om Lean tänkande över organisationen Publik Chefer och yrkesverksamma som ansvarar för att implementera leanprinciper inom distribution, logistik och supply chain verksamhet Kursens format Delföreläsning, diskussion, övningar och handson-övning .
14 hours
Overview
När ett företag börjar en mager omvandling, vare sig det gäller tillverkning, tjänster eller teknik, är IT-avdelningen för ofta borta från bilden Lean IT är ett svar på detta Lean IT är en förlängning av Lean-principerna för informationsteknik (IT), dess principer är att "eliminera avfall" (arbete som inte lägger till något värde för en produkt eller tjänst) I denna instruktörsutbildning lär deltagarna hur man hanterar avfallsproblemet i en IT-organisation Genom täckning av teori, casestudy-aktiviteter och handson-övning med verktyg, metoder och mätvärden, lär deltagarna de kritiska tänkande, analytiska och kommunikativa färdigheter som behövs för att hantera problemet med avfall i IT-verksamheten Genom denna interaktiva process lär deltagarna hur man tillämpar Lean IT-principer och praxis inom sin egen organisation och skapar en kultur med kontinuerlig förbättring av IT I slutet av kursen kommer deltagarna att förstå IT-avdelningens inverkan och roll i en organisations Lean-omvandling I praktiken kommer deltagarna att lära sig att: mäta affärsverksamhet kvantifiera avkastningen på "innovation" bedöma affärsprocesser och identifiera avfall minska driftskostnaderna förbättra kvalitet och prestanda förbättra servicenivåer, hantera förändringar och utnyttja ny teknik upprätthålla kvalitet och stabilitet över tiden gör "Lean thinking" en integrerad del av företaget och varje IT-professionell verktygslåda Publik Chefer och specialister som arbetar i en IT-organisation Kursens format Delföreläsning, diskussion, övningar och handson-övning .
14 hours
Overview
Lean Management är ett sätt att driva en organisation Det främjar en långsiktig syn på arbetet och en kultur med kontinuerlig förbättring som strävar efter att kontinuerligt och systematiskt uppnå små, stegvisa förändringar i processer för att förbättra effektiviteten och kvaliteten I denna instruktörsutbildning lär deltagarna hur man tillämpar Leans principer och praxis inom ett tillverkningskontext och skapar en kontinuerlig förbättringskultur Utbildningen kombinerar fallaktiviteter och diskussioner med live, handson-övning med hjälp av verktyg, mätvärden och metoder som behövs för att implementera Lean-system och processer Några av de begrepp som omfattas är: Bestämning av orsaken till ineffektivitet Mätning av prestanda Realisera den kontinuerliga förbättringscykeln Organisera Kaizen-evenemang Ställa in en tankegång om Lean tänkande över organisationen Publik Företagsledare Kvalitetssäkringschefer och konsulter Kursens format Delföreläsning, diskussion, övningar och betydande handson-övning .
7 hours
Overview
Vem ska delta: Luta och byta agenter, operativa ledare och yrkesverksamma som vill se till att de börjar detta grundbegrepp på rätt sätt Denna kurs har skapats för yrkesverksamma från alla branscher inom tillverkningen etc Det är inte utformat för akademiska ändamål men erbjuder praktiska råd om hur man implementerar 5S i din produktionsanläggning Kursen riktar sig till ledare och agenter för förändring som vill se till att de introducerar 5S på rätt sätt Varje kursdeltagare får möjlighet att få erfarenhet genom ett antal övningar för att visa att 5S fungerar När du har avslutat träningen kommer du att: Förstå hur 5S fungerar och förbättra effektiviteten med 10 till 30% Kunna identifiera avfallskällor och förbättra lönsamheten Förstå orsakerna till femstegsprocessen och veta hur man implementerar den Har verktygen och rutinerna för att förbättra produktionsprocesserna Utveckla en konkret plan för att introducera 5S till din arbetsplats Om du funderar på att förbättra arbetsplatsens effektivitet, vinna mer order och uppfylla dina kunder samtidigt som du förbättrar säkerheten, har du inte råd att inte ta kursen .
14 hours
Overview
Lean Management handlar om kundfokus, utveckling och underhåll av system och processer för att ge kunder värde Lean Services är tillämpningen av mager koncept för serviceverksamhet I denna instruktörsutbildning lär deltagarna hur Lean tillämpar principer och praxis inom sin egen organisation och skapar en kontinuerlig förbättringskultur Denna interaktiva träning kombinerar fallaktiviteter och diskussioner med live, handson-övning med hjälp av verktyg, mätvärden och metoder som behövs för att implementera Lean-system och processer Dessutom syftar denna utbildning till att införa en tankegång om Lean-tänkandet Publik Företagsledare Kursens format Delföreläsning, diskussion, övningar och handson-övning .
14 hours
Overview
Publik Kursen har skapats för analytiker, prognoser som vill introducera eller förbättra prognoser som kan relateras till prognostisering av prognoser, ekonomisk prognoser, teknikprognoser, styrning av supply chain och efterfrågan eller prognoser Beskrivning Denna kursguider delegerar genom olika metoder, ramar och algoritmer som är användbara när man väljer hur man kan förutsäga framtiden utifrån historiska data Det använder standardverktyg som Microsoft Excel eller vissa Open Source-program (särskilt R-projekt) Principerna som ingår i kursen kan implementeras av vilken programvara som helst (tex SAS, SPSS, Statistica, MINITAB) .
21 hours
Overview
Publik

- Personal som behöver vara fullt medveten om frågorna kring inflytande och undvikande av konflikter med:

- Deras kollegor
- Deras chefer
- Deras interna och externa kunder och intressenter

Kursmål

Efter kursens slut kommer delegater att kunna:

- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkor och svagheter hos de olika kommunikationsmedierna som finns tillgängliga
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter

Formatera

Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:

- Förenklade diskussioner
- Presentationer
- Övningar och
- Fallstudier
21 hours
Overview
Publik

Personal som behöver vara fullt medveten om problemen kring People and Team Management för:

- Sig själva
- Deras kollegor (kamrater)
- Deras chefer
- Deras lagmedlemmar
- Deras interna och externa kunder och intressenter

Kursens format

Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:

- Förenklade diskussioner
- Presentationer
- Övningar och
- Fallstudier

Efter kursens slut kommer delegater att kunna:

- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkor och svagheter hos de olika kommunikationsmedierna som finns tillgängliga
- Uppskatta hur man hanterar, motiverar och utvecklar sina lagmedlemmar
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
- Förklara hur man hanterar de svåra situationer som de kan stöta på på kontoret
21 hours
Overview
Utbildningskurs för QMS-revisor / ledande revisor (ISO 9001) förklarar vad ett QMS (kvalitetsstyrningssystem) behöver utföra Det förklarar också kraven för en framgångsrik QMS-revision Dessa krav utgör grunden för kontinuerliga förbättringsinsatser mot förbättrade produkter och tjänster för kunden I den här instruktörsledda träningen kommer deltagarna att lära sig om QMS-revisionsprinciperna, förfarandena och dokumentationen, eftersom de går igenom en rad fallstudier, gruppdiskussioner och handsonövningar och aktiviteter Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna: Identifiera kraven för en framgångsrik QMS-revision Skapa en revisionschecklista för ett exempelrevisionsscenario Rapportera fynd i enlighet med ISO 9001-kraven Skriv och klassificera avviksrapporter och utvärdera förslag till korrigerande åtgärder Förbered och presentera en övertygande utvärdering till toppledningen i enlighet med organisationens policy och mål Publik Revisorer som är eller kommer att vara inblandade i QMS Audit Konsulter och chefer som deltar i kvalitetsprogram Personer som behöver arbeta med QMS-revisorer Kursens format Delföreläsning, diskussion, övningar och tung handson-övning .
35 hours
Overview
Översikt Denna 5-dagars kurs kommer att hjälpa delegater att utveckla sitt strategiska tänkande, planering och ledarskap, inklusive de taktiska och operativa kraven för framgångsrikt genomförande i en bankmiljö Kursen behandlar de hårda problemen i konflikthantering, hantering av förändring, vad som gör en bra ledare och hur man motiverar ett lag Med hjälp av interaktiva fallstudier och sektorsexempel uppmanas delegater att dela med sig av erfarenheter och utmaningar för att hjälpa till att bygga praktiska och arbetsfokuserade lösningar som de kan ta tillbaka och faktiskt använda Programmets huvudmål är att utrusta cheferna med kompetensen för att skanna affärsmiljön för att avslöja lönsamma affärsmöjligheter samt utveckla strategier för att vinna konkurrensfördelar i en alltmer konkurrensutsatt affärsmiljö Bland annat kommer programmet att ge insikt om ledarskapets bästa praxis och beteenden som kommer att stärka chefernas förmåga att hantera komplexiteten och osäkerheten att förvalta en högpresterande finansinstitution Lärandemål Efter att ha deltagit i kursen kommer delegater att kunna: Beskriv de största problemen som en stor bank står inför Förklara de olika metoderna för organisationsutvecklingsplanering Analysera den nuvarande affärsmiljön och påverkan som påverkar organisationen Analysera resurser inom och utanför organisationen Förklara de olika strategierna för att hantera strategin och placera den i affärsplanen Utvärdera alternativa utvecklingsstrategier för att rekommendera den (de) mest lämpade till företagets behov Applicera en djupare förståelse av strategiska utvecklingsplaner; Diskutera objektivt de risker, fördelar och kostnader som följer med genomförandet av den nya strategin, inklusive hantering av konflikter i ett lag Definiera metoder för att hantera de identifierade riskerna Analysera de potentiella effekterna på hans eller hennes företag (både positiva och negativa) som kommer att härröra från genomförandet av den nya strategin Designpolitik, system och processer för att framgångsrikt genomföra de strategiska planerna som framträder Täck de viktigaste stegen i förändringshantering Vem ska delta Produkt / Service Managers Nyanställda samt etablerade chefer och teamledare Operationschefer Seniorbankchefer Human Resource Managers Operations Managers Marknadschef Metodik Kursen består av underlättade verkstäder, kompletterat med fallstudier utdragna av en kombination av publicerade verkliga exempel och / eller praktisk erfarenhet Det kommer också att finnas möjligheter för deltagare att arbeta i små grupper för att syntetisera idéer och strategier och att tillämpa materialet inom ramen för sina egna organisationer / avdelningar Öppna forumdiskussioner kommer också att vara ett nyckelelement .
7 hours
Overview
Kursen har skapats för beslutsfattare vars primära mål är att inte göra beräkningen och analysen, men att förstå dem och kunna välja vilken typ av statistiska metoder som är relevanta i strategins planering av organisationen.

Till exempel måste en prospekt deltagare fatta beslut om hur många prover som behöver samlas innan de kan fatta beslut om att produkten ska lanseras eller inte.

Om du behöver längre kurs som täcker de grundläggande grunderna för statistiskt tänkande, ta en titt på 5 dagars "Statistik för chefer" -utbildning.
21 hours
Overview
Strategisk tänkande refererar till processen att tänka genom problem och situationer genom en stor bildlinse, med tanke på konsekvenserna av olika handlingar, och handlar sedan på den mest ideala strategin för övergripande affärssucces Goda strategiska tänkare ser på utmaningar och möjligheter analytiskt och anser dem inom ramen för ett företags vision och mål Oavsett om det används av en strategichef som överväger hur man fördelar en investering eller en affärsutvecklare som utvärderar möjligheten att expandera till en ny marknad är strategiskt tänkande en färdighet som kan läras, praktiseras och förfinas Strategiskt tänkande ger chefer tydligheten och kanten som behövs för att fatta bättre beslut och kontinuerligt flytta sina företag i rätt riktning I den här kursen går vi till nya chefer genom de viktigaste begreppen strategiskt tänkande, vilket sätter teorin i praktik genom uppgiftsbaserade aktiviteter baserade på reallife-fall Deltagarna får en unik möjlighet att lära sig nya sätt att tänka, genomföra nyckelkoncept för att lösa problem, reflektera över hur dessa principer gäller för sitt eget arbete, och lyssna på och dela sina egna perspektiv med sina instruktörer och klasskamrater Publik Junior till midlevel chefer Kursen är inriktad på affärsutveckling och strategitekniker Kursens format Deltagarna kommer att få en bigpicture förståelse för vad som driver sin verksamhet och hur deras roll inom organisationen bidrar till företagets mål, vision och bottom line Kursen är interaktiv och aktivitetsbaserad, med casestudies, teambased uppgifter och individuell presentation och problemlösning som utgör en viktig del av kursen .
14 hours
Overview
Denna kurs har skapats för investerare, företagare, styrelseledamöter, chefer, chefer och analytiker som behöver utveckla strategiska planeringsförmåga. Den är inte avsedd för akademiska ändamål, men för att börja realisera dina drömmar idag.

Kursen fokuserar på strategisk planering för företag där flexibilitet och konstant lärande är det viktigaste. Huvudbetoning är företags- och investeringsstrategi med nuvarande exemplar i verkligheten. Varje kursdeltagare kommer att ha möjlighet att skapa en strategisk plan och lära sig att genomföra den i praktiken.
21 hours
Overview
Publik Senior chefer som behöver en inblick i frågorna om strategisk ledning och dess tillämpning Kursens format En kombination av: Förenklade diskussioner Presentationer CaseStudies och exempel Efter kursens slut kommer delegater att kunna: Definiera frågor som ligger till grund för framgångsrikt strategiskt ledarskap och länken till ett starkt organisatoriskt klimat Beskriv en rad strategiska affärsmodeller och deras potentiella konsekvenser för egen verksamhet Definiera de kritiska begreppen som bygger på att bygga höga prestationsgrupper och hantera förändringar Definiera och använda viktiga ekonomiska åtgärder för strategisk framgång .
7 hours
Overview
Kämpar du med att implementera Agile i din organisation? Är förändringen för förskrivande? Är dina lag överbelastade och mindre produktiva men fortfarande alltför resistenta för en revolutionerande förändring? Välj "Alternativ sökväg till agility" och implementera en evolutionär och human förändringshanteringsmetod som inte förändrar din process utan förbättrar den Kanbanmetoden ger pragmatisk, handlingbar, bevisbaserad vägledning för framgångsrik evolutionär förändring Det börjar med vad du gör nu och respekterar nuvarande roller, ansvarsområden och jobbtitel Detta gör det möjligt för organisationer att gradvis utveckla affärsprocesser, definiera och använda relevanta mätvärden för att mäta framsteg och avsevärt minska risken för komplexa förändringsprogram Om ditt lag är överväldigt kan Kanban hjälpa dig att få ditt arbete under kontroll Kanban är en ny teknik för att hantera din process dynamiskt och avslöja flaskhalsar Denna utbildning ger dig de färdigheter och kunskaper du behöver för att kunna tillämpa Kanban i ditt arbete och lära dig hur du bestämmer vad du ska arbeta med nu, vad du ska lämna till senare och vad du ska ta bort todo listan för alltid Lärandemål Deltagare ska bli bekanta med Kanban-metoden De ska kunna utforma och genomföra en grundläggande Kanban-styrelse De ska kunna förstå arbetsstycketyper och de risker som är förknippade med specifika arbetsobjekt De borde vara bekanta med en rad olika Team Kanban-mallar och stilar och veta hur man väljer en design som passar bäst för sitt sammanhang De borde vara medvetna om träningsplanen och värdet och fördelarna som ska härledas vid varje steg på "alternativ väg till smidighet" Vem ska delta Kursen är utformad för alla yrkesverksamma som ingår i en produktutvecklings- eller kunskapsarbetsmiljö och som är intresserade av att upptäcka hur Kanban kan förbättra arbetsmiljön Kanban arbetar över flera funktioner i en organisation, från ledande anställda som vill anta Lean Management till medlemmar i leveranslag som är villiga att förbättra sina arbetsmetoder Tidigare deltagare i våra klasser har varit i roller som: Senior Management Positioner (CxO) Program- och projektledare Produktchef, Produktägare och Affärsanalytiker Scrum Team Medlemmar Scrum Masters, Team Leads och Change Agents Produkt- och programutvecklare och testare Agile Coaches & Practitioners (Scrum, XP, DSDM, AgilePM, etc) Andra roller som HR- och finanspersonal certifiering Denna 1-dagars kurs lär dig grunderna i Kanban Method® och fungerar som startnivå och utgångspunkt till en alternativ väg till smidighet Efter avslutad utbildning kommer du att få godkänt certifikat från Lean Kanban University® Dessutom får du ett Team Kanban Practitioner® (TKP) legitimationsbevis tillsammans med TKP-märket Project Management Institute (PMI): 7 PDU (Professional Development Units) .
7 hours
Overview
Kursen riktar sig till personer som ska börja eller har precis börjat en professionell karriär inom industrin Utformad för att skapa förståelse och uppskattning av företagets arbetsplats, kommer förväntningarna och beteenden som forskarutbildningen kommer att möta när de börjar sin karriär Efter kursen kommer en mentor att tilldelas för en period på 6 månader, varav upp till 6 möten äger rum (via telefon, skype, etc) på 121 basis Syftet med dessa möten definieras mellan mentorn och mentén före varje session och kommer att fokuseras på de frågor som är viktigast för mentén då .
35 hours
Overview
Översikt Över hela världen kopplar regulatorer i allt större utsträckning den mängd risk som en bank tar till det kapital som krävs för att hålla och banker och finansiella tjänster hanteras alltmer på riskbaserad förvaltningspraxis Bankerna, deras produkter, reglerna och den globala marknaden blir alltmer komplexa och driver allt större utmaningar i effektiv riskhantering En viktig lärdom av bankkrisen under de senaste fem åren är att riskerna är mycket integrerade och att hantera dem effektivt måste bankerna förstå dessa samspel Viktiga funktioner inkluderar: Förklaringen av nuvarande riskbaserade regler detaljerad granskning av de stora risker som bankerna står inför branschens bästa praxis för att anta ett företagsstrategi för att integrera riskhantering över hela organisationen Använda styrtekniker för att bygga en gruppövergripande kultur för att säkerställa att alla tar en aktiv roll i hanteringen av risker i linje med bankernas strategiska mål vilka utmaningar kan riskhanterare ställas inför i framtiden Kursen kommer att göra omfattande användning av fallstudier avsedda att utforska, undersöka och stärka de begrepp och idéer som omfattas av de fem dagarna Historiska händelser i bankerna kommer att användas under hela kursen för att lyfta fram hur de inte lyckats hantera sina risker och åtgärder som kunde ha vidtagits för att förhindra förlust mål Syftet med kursen är att hjälpa bankledningen att leverera en lämplig integrerad strategi för hantering av komplexa och förändrade risker och regler i dagens internationella bankmiljö Specifikt syftar kursen till att ge ledande nivåhantering en förståelse för: stor risk inom finansbranschen och de stora internationella riskreglerna hur man hanterar bankens tillgångar och skulder samtidigt som man maximerar avkastningen samspelet mellan risktyper och hur banker använder ett integrerat tillvägagångssätt för deras förvaltning företagsstyrning och metoder för bästa praxis för att hantera intressenternas olika intressen hur man utvecklar en kultur av riskstyrning som ett verktyg för att minimera onödigt riskintagande Vem ska delta i detta seminarium Kursen är avsedd för dem som är nya för integrerad riskhantering, ledande ansvarig strategisk riskhantering, eller de som vill öka sin förståelse för företagens riskhantering Det kommer att vara till nytta för att: Styrelsens ledningsnivå Seniorchefer Senior riskchefer och analytiker Seniorchefer och riskchefer ansvarar för strategisk riskhantering Interna revisorer Regulatorisk och överensstämmande personal Skattekonsulter Kapitalförvaltare och analytiker Tillsynsmyndigheter och tillsynspersonal Leverantörer och konsulter till banker och riskhanteringsindustrin Bolagsstyrning och riskhantering .
21 hours
Overview
IATF 16949, eller International Automotive Task Force 16949, är en av de mest använda Automotive QMS (Quality Management System) standarder i branschen.

denna instruktörsledda, levande utbildning (på plats eller fjärrkontroll) riktar sig till yrkesverksamma inom fordons industrin som vill skapa och hantera en QMS i anslutning till IATF 16949 standarder.

i slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:

- förstå IATF 16949 krav.
- skapa ett kvalitets styrnings system som hjälper till att säkerställa nöjda kunder i produkten eller tjänsten.
- uppnå bästa praxis inom design, utveckling, tillverkning, installation och service av fordons produkter.

format för kursen

- interaktiv föreläsning och diskussion.
- massor av övningar och praktik.
- hands-on implementering i en Live-lab miljö.

kurs anpassnings alternativ

- denna kurs är utformad för att ge praktisk kunskap som kan tillämpas för att lösa verkliga problem och inte som en förberedande kurs för certifiering.
- att begära en skräddarsydd utbildning för denna kurs, kontakta oss för att ordna.
14 hours
Overview
Introduktion.

Var och en av oss betjänar kunder, ger en positiv kundservice till kunderna är avgörande och att skapa möjligheter för upprepade affärer är viktigt.

Kundtjänstkursen kommer att titta på alla typer av kunder och hur de ska tjäna bättre och förbättra oss själva i processen. Deltagarna kommer att ges en stark kompetensuppsättning inklusive ansikte mot ansiktehandel, telefonteknik, hantering av svåra kunder och generering av returföretag.

Mål

Var och en av oss tjänar kunder, ger en positiv kundservice till kunderna är avgörande och det är viktigt att skapa möjligheter för upprepade affärer.

Denna kundservice är utformad för att utrusta och förbättra oss själva. Deltagarna kommer att få den grundläggande kompetensuppsättningen och kunskapen som krävs för frontlinjepersonal att hantera kundkontakter via telefon, e-post och ansikte mot ansikte, över telefontekniker med svåra kunder och genererar returaffärer framgångsrikt.

Träningsförmåner.

- Identifiera och möta kundernas förväntningar
- Kommunicera effektivt med kunderna
- Hantera kunduppfattningar
- Hantera olika typer av kunder
- Svara effektivt på personliga och telefonkundkontakter
- Skriv effektiva e-postmeddelanden och bokstäver
- Hantera stress
- Kursdiskussioner och övning
- Stimulerande övningar tillhandahålls under hela sessionen, så att deltagarna kan skärpa sin problemlösningsteknik och förbättra sina kundvårdstjänster och tankegångar. Kursen är utformad för att tillgodose ett brett spektrum av kundservice och uppfyllande miljöer.
14 hours
Overview
Mål:

Hjälpa företagsanalytiker att förstå hur man effektivt modellerar och validerar sina affärsprocesser och resurser för att öka företagets smidighet i organisationen på grundval av deras målarkitektur och förändrade marknadsbehov.

Den här 2 dagars kursen syftar till att hjälpa delegater att lära sig hur man modellerar sina affärsprocesser och resurser för att anpassa dem till förändringar av sina mål, strategier och påverkad kapacitet som en del av målarkitekturen. På grundval av de viktigaste delarna av affärsverksamhet (strategier, taktik, KPI, affärsförmåga, etc.), lär delegaterna där hur man utarbetar en visionorienterad affärsprocess och resurs kartografi. Då förstår de bara hur man anpassar dem till förändrade strategier, taktik och politik genom att använda lämplig BPMN- och UML-notering anpassad till sitt språk.
14 hours
Overview
en effektiv kundvård strategi är avgörande för tillväxten av din verksamhet.... En kundvårds strategi spelar en viktig roll för att bygga kund tillfredsställelse, hjälper dig att behålla lojala kunder och öka nivåerna av återkommande affärer.

denna kurs fokuserar på strategier och färdigheter för att bygga livslånga kundrelationer genom att utveckla värdefulla och effektiva kundvårds strategier.

nöjda kunder kan, genom samtal och berättande, bli frivilliga ambassadörer för ditt företag och är mycket benägna att rekommendera dina tjänster eller produkter till andra.

denna kurs kommer också att hjälpa deltagarna att kommunicera effektivt, korrekt och tydligt i alla situationer.

mål

hjälper deltagarna att utveckla en effektiv strategi för kundservice, utforma och implementera system som fokuserar på att tillgodose kundernas behov och jämföra deras service mot konkurrenterna. granska kvaliteten på din nuvarande kundtjänst, sätt upp mål och upprätta en strategi för att uppfylla följande.

- skapa och öka kvaliteten kundservice.
- kritisk kvalitet kund service kompetens.
- kommunikationsförmåga med kunder
- samtal över telefon

- e-post för att förbättra kund service …
- hur man handskas med svåra kunder
- göra och inte av kund service

format för kursen

- interaktiv föreläsning och diskussion.
- massor av övningar och praktik.
- praktisk implementering i en Live-lab miljö.

kurs AnpassningsAlternativ

- att begära en skräddarsydd utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att ordna.
- vill du veta mer om _
7 hours
Overview
A highly participative course involving individual and group discussions and skills practice to enable delegates to share ideas and develop their skill levels.

Audience

Anyone who is looking to enhance their assertiveness skills

Aim

This course aims to raise confidence and increase the delegate’s ability to communicate confidently and assertively with colleagues and customers.

Objectives

By the end of the programme the participants will:

- Understand and overcome the barriers to being assertive
- Recognise behaviour traits within yourself and others and learn effective strategies for managing them
- Communicate effectively with a wide range of people to achieve a win-win situation wherever possible
- Effectively manage difficult situations.
7 hours
Overview
The aim of this one day course is to provide delegates with mentoring and coaching skills for the workplace. By the end of the course, delegates will be able to:

- State the difference between mentoring and coaching
- Discuss relevant learning theories
- Describe different learning styles
- Explain the feedback model
- Outline basic coaching principles
- State the component parts of the GROW coaching model
7 hours
Overview
There are no specific requirements needed to attend this course.

Kommande utbildning från Förvaltningsstyrning

Helg Förvaltningsstyrning kurser, Evening Förvaltningsstyrning utbildning, Förvaltningsstyrning boot camp, Förvaltningsstyrning instructor-led, Helg Förvaltningsstyrning kurs, KvällFörvaltningsstyrning kurser, Förvaltningsstyrning coaching, Förvaltningsstyrning instruktör, Förvaltningsstyrning tränare , Förvaltningsstyrning träningskurser, Förvaltningsstyrning klasser, Förvaltningsstyrning on-site, Förvaltningsstyrning privata kurser, Förvaltningsstyrning one on one training

Rabatterade kurser

Nyhetsbrev & Erbjudanden

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så får du information om aktuella rabatter på öppna kurser. Vi respekterar ditt privatliv, så att din e-postadress kommer endast att användas för sändning vårt nyhetsbrev. När som helst kan du ändra inställningarna eller helt avbeställa den.

Våra kunder

is growing fast!

We are looking to expand our presence in Sweden!

As a Business Development Manager you will:

  • expand business in Sweden
  • recruit local talent (sales, agents, trainers, consultants)
  • recruit local trainers and consultants

We offer:

  • Artificial Intelligence and Big Data systems to support your local operation
  • high-tech automation
  • continuously upgraded course catalogue and content
  • good fun in international team

If you are interested in running a high-tech, high-quality training and consulting business.

Apply now!