Understanding Your Brand and Your Business Träningskurs
Publik
Denna kurs är utformad för all personal som behöver en bredare syn på sin del av verksamheten; deras specifika roller inom det; och av deras engagemang i att förbättra dess bidrag till organisationen som helhet
Kursformat
En kombination av:
- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- övningar
I slutet av workshopen kommer deltagarna att kunna:
- Förklara vad "varumärke" är och hur de kan påverka det
- Förstå processen för Ändringsstrategier och ditt företags position inom dem
- Beskriv de relevanta principerna som ligger bakom varje förändring av ett företag
- Förstå hur viktigt det är med kunder / intressentrelationer för att lyckas med ett företag
- Definiera de ekonomiska aspekterna av ett företag och delegaternas del av den verksamheten
- Bestäm de viktiga aspekterna av förhandlingarna för att säkerställa bästa möjliga resultat för deras del av verksamheten
Kursplan
Förstå "varumärke"
- Vad är ett "varumärke"?
- Vilket är ditt företags varumärke?
- Vad kan jag göra för att påverka styrkan i mitt företags varumärke?
Grundläggande förändringsstrategier
- Behovet för ett företags chefer att ständigt bedöma den aktuella statusen för sin del av organisationen – särskilt i jämförelse med dess kollegor och konkurrenter – och införa proaktiva (snarare än reaktiva) förändringar
- "STARS"-modellen för förändringsstrategier och planering
Change Management
- Hur / Varför har tidigare förändring gått bra?
- Hur / Varför har tidigare förändring inte gått bra?
- Lärdomar att dra av tidigare förändringsinitiativ (i ditt företag och på andra håll)
- De 9 förändringsprinciperna – och omsätta dem i praktiken
- Lewins modell för förändringsimplementering
- Förändringskaleidoskopet
Förändringens psykologiska effekter
- Hur mår jag nu? Hur mår mina kollegor nu?
- Hur kommer jag/de att känna när en förändringsprocess utvecklas?
Kund-/intressentrelationer
- Vad är en kund?
- Vad är en intressent?
- Hur kan jag få ut det mesta av varje kund/intressentinteraktion?
- Tjänsten: Vinstkedjan
Finansiella aspekter av en Business
- Bokslut:
- Balansräkningar
- Vinst- och förlustkonton
- Finansiella prognoser:
- Budgetar
- Kassaflödesprognoser
- Business Fall
Att sätta upp mål
- Vision / Mission Statements
- Målsättning att uppfylla leverera uppdragsbeskrivningarna
- Prestanda Management för att överstiga de överenskomna målen
Förhandla för bästa resultat
- Communication i förhandling
- Vikten av effektiva presentationer
- Olika förhandlingsstrategier
- Jämföra strategier
- Byggnads rapport
- Den 3-fasiga förhandlingsprocessen
Open Training Courses require 5+ participants.
Understanding Your Brand and Your Business Träningskurs - Booking
Understanding Your Brand and Your Business Träningskurs - Enquiry
Vittnesmål (4)
Irma var lyhörd för oss som elever och våra affärsbehov. Det var tydligt att hon aktivt lyssnade på oss utifrån den informerade feedback hon sedan gav.
Siobhan - Raintree
Kurs - Digital Marketing for Software-as-a-Service (SaaS)
Machine Translated
Svar med lösningar och praktisk användning.
Agnieszka - AIRBUS HELICOPTERS POLSKA SP. Z O.O.
Kurs - Google AdWords: Beginner to Advanced
Machine Translated
Hon kunde enkelt svara på allas frågor... Tydligt tecken på hennes expertis.
Yunus - Vodacom
Kurs - Digital Marketing
Machine Translated
I liked the alistair's knowledge and presentation style.
yvette pranger
Kurs - Strategic Planning in Practice
Upcoming Courses
Relaterade Kurser
AI in Digital Marketing
7 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till marknadsförare som vill använda AI för att förbättra och förbättra digitala marknadsföringsstrategier genom värdefulla kundinsikter.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Utnyttja AI-programvara för att förbättra hur varumärken ansluter till användare.
- Använd chatbots för att optimera användarupplevelsen.
- Öka produktiviteten och intäkterna genom automatisering av uppgifter.
Community Manager: Social Media Management
21 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till sociala medieförvaltare och marknadsföringsproffs på nybörjarnivå till mellannivå som vill bygga och hantera online-gemenskaper, skapa slagkraftiga innehållsstrategier och öka engagemanget för varumärken.
Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Definiera målgrupper och anpassa sociala mediestrategier därefter.
- Välja lämpliga sociala medieplattformar baserat på affärsmål.
- Skapa effektiva innehållsstrategier, inklusive innehållssälar, format och kalendrar.
- Analysera konkurrenter för att förfina sociala medietaktik.
- Utveckla betalda annonskampanjer och mäta deras framgång.
- Engagera och moderera online-gemenskaper på ett effektivt sätt.
- Hantera kriser på sociala medier och upprätthålla varumärkesryktet.
- Genomföra etiska bästa metoder och policyer för sociala medier.
Digital Marketing
14 timmarDenna utbildning är bäst lämpad för människor inom digital Marketing och strategier. Utbildningen täcker de begrepp som är viktiga för att få en dragkraft på de digitala medierna. Det ger delegaterna en introduktion till viktiga digitala marknadsföringskoncept, från mobilmarknadsföring och sociala mediemarknader till Email postmarknadsföring, PPC-marknadsföring och SEO. I slutet av utbildningen förstår vi vikten av analys och god strategi med lämpliga exempel.
Digital Marketing in China
14 timmarDen här utbildningen passar bäst för personer som gillar Digital Marketing och strategier.
Utbildningen täcker de koncept som är nödvändiga för att få dragkraft i Kina genom digitala medier. Den introducerar viktiga digitala marknadsföringskoncept, från mobil marknadsföring och marknadsföring i sociala medier till Email marknadsföring, PPC-marknadsföring och SEO.
I slutet av utbildningen förstår vi vikten av analys och bra strategi med lämpliga exempel.
Digital Marketing for Software-as-a-Service (SaaS)
7 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till nybörjare till mellannivå som vill lära sig grundläggande begrepp inom digital marknadsföring, direktmarknadsföringsstrategier och använda SaaS-verktyg för marknadsföring effektivt.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Få en omfattande förståelse för digital marknadsföring i SaaS-branschen.
- Utveckla praktiska färdigheter i att genomföra effektiva direktmarknadsföringsstrategier med hjälp av digitala verktyg.
- Skapa och implementera en digital marknadsföringsplan som är skräddarsydd för SaaS-produkter.
Basic Google Ads
7 timmarDeltagarna, för 7 timmars utbildning, lär sig om Google advertising ekosystem,
var de ska visa sina annonser och fördelarna med specifika annonsformat.
Träningen är praktisk - deltagarna tillbringar större delen av sin tid på Google
Annonsannonseringskonto, där de har möjlighet att manuellt konfigurera
Kampanjen diskuteras av kampanjledaren.
Förutom att sätta upp själva kampanjen kommer deltagarna att lära sig hur man optimerar
dem senare för att uppnå tillfredsställande resultat.
Utbildningen leds av en praktiker, en person som regelbundet genomför
reklamkampanjer på Google. De sista 30 minuterna av kursen ägnas åt
till avsnittet Q&A, under vilket deltagarna kommer att ha möjlighet att få
svar på frågor om annonsering i Google Ads.
Målgrupp:
Google Ads grundkurs är avsedd för personer som redan har en grundläggande
kunskap om internetmarknadsföring och vill fördjupa den med kunskap om
största Google reklamverktyg.
Google AdWords: Beginner to Advanced
7 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till marknadsförare som vill använda Google AdWords för att lansera marknadsföringskampanjer.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Kör en Google AdWords-kampanj som fångar upp leads av hög kvalitet.
- Skapa en Google AdWords-kampanj för att öka försäljningen.
- Implementera en budstrategi för att tjäna pengar på annonskostnader.
- Förbättra befintliga marknadsföringskampanjer med Google AdWords.
Make for Marketing Automation
14 timmarDenna instruktörledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till marknadsföringsproffs på mellanliggande nivå som vill automatisera upprepande uppgifter, vårda leads effektivt och optimera kundengagemanget genom arbetsflödesautomation.
Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Använda Make för att automatisera marknadsföringskampanjer och lead nurturing-arbetsflöden.
- Skapa personliga kundresor kartor genom integrerade plattformar.
- Synkronisera data mellan marknadsföringsverktyg som Mailchimp, HubSpot och sociala medieplattformar.
- Övervaka och analysera automatiserade arbetsflöden för att optimera kampanjresultat.
- Anta bästa praxis för skalbara strategier för marknadsföringsautomation.
Internet marketing in practice
7 timmarVad du får ut ur träningen:
- Du kommer att lära dig vilka möjligheter inom området internetmarknadsföring är
- Du kommer att lära dig specifikerna i reklamplattformar och vikten av både SEO och analys
- Du kommer också att lära dig hur du förbereder en marknadsföringsstrategi för dig själv och ditt företag
- Du kommer att komma ut med kunskap om de särdrag som bygger en strategi och process
- Du kommer att lära dig att samarbeta med andra digitala byråer
färdigheter
- Strategi förberedelse
- Strategisk utvärdering av prestanda
- Förmåga att välja prioriterade plattformar inom verksamhetsområdet
- Skapa en lämplig och effektiv process för samarbete med byråer och utvärdera deras resultat
Attityder
- Medvetet hantering av marknadsföringsverksamhet (internt team eller byrå) och förberedelse av digitala strategier
- Förtroende för utförda aktiviteter och medvetenhet om de steg / tester som tagits
Strategic Development: Thinking, Planning, Management and Leadership
35 timmarÖversikt
Denna 5-dagars kurs kommer att hjälpa delegater utveckla sina strategiska tänkande, planering och ledningsförmåga inklusive de taktiska och operativa kraven för framgångsrik genomförande i en bankmiljö. Kursen kommer att ta itu med de svåra frågorna om konflikthantering, hantering av förändring, vad som gör en bra ledare och hur man motiverar ett lag. Med hjälp av interaktiva fallstudier samt branschexempel kommer delegaterna att uppmuntras att dela erfarenheter och utmaningar för att hjälpa till att bygga praktiska och arbetsfokuserade lösningar som de kan ta tillbaka och faktiskt använda.
Huvudsyftet med programmet är att utrusta cheferna med färdigheter att skanna affärsmiljön för att upptäcka lönsamma affärsmöjligheter samt utveckla strategier för att få en konkurrenskraftig fördel i en alltmer konkurrenskraftig affärsmiljön. Bland annat kommer programmet också att ge insikt om ledarskap de bästa praxis och beteenden som kommer att stärka förmågan för chefer att hantera komplexiteten och osäkerheterna i att hantera en högpresterande finansiell institution.
Lärande mål
Efter att ha deltagit i denna kurs kommer delegater att kunna:
- Beskriv de viktigaste problemen som en stor bank står inför.
- Förklara de olika metoderna för organisationsutvecklingsplanering,
- Analysera den nuvarande affärsmiljön och påverkan som påverkar organisationen.
- Analysera resurser inom och utanför organisationen.
- Förklara de olika metoderna för att hantera strategin och placera den i affärsplanen;
- Utvärdera de alternativa utvecklingsstrategierna för att rekommendera de som bäst passar företagets behov.
- tillämpa en djupare förståelse för strategiska utvecklingsplaner,
- Objektivt diskutera de risker, fördelar och kostnader som åtföljs av genomförandet av den nya strategin, inklusive konflikthantering i ett team.
- definiera metoder för hantering av identifierade risker,
- Analysera de potentiella effekterna på företaget (både positivt och negativt) som kommer att resultera i genomförandet av den nya strategin.
- Utforma strategier, system och processer för att framgångsrikt genomföra nya strategiska planer.
- täcka de viktigaste stegen i förändringshantering
Vem ska vänta
- Produkt/Tjänstledare
- Nyligen utnämnda samt etablerade chefer och lagledare
- Huvudoperationer
- Senior Bankförvaltare
- Mänskliga resursförvaltare
- Operationsförvaltare
- [ 0 ] Ledare
Metodologi Kursen består av faciliterade workshops, kompletteras av fallstudier som härrör från en kombination av publicerade verkliga exempel och / eller praktisk erfarenhet. Det kommer också att finnas möjligheter för deltagare att arbeta i små grupper för att syntetisera idéer och strategier och att tillämpa materialet i samband med sina egna organisationer / avdelningar. Öppna forum diskussioner kommer också att vara en nyckelelement.
Social Media Campaign Creation
14 timmarDessa instruktörsledda, live utbildningar i Sverige (online eller på plats) riktar sig till marknadsförare på nybörjar- till mellanliggande nivå som vill skapa, hantera och optimera reklams kampanjer på stora sociala medieplattformar.
Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Utveckla en strukturerad metod för att skapa kampanjer i sociala medier.
- Ställa in och hantera annonskampanjer på Facebook, Google och TikTok.
- Definiera kampanjmål och välja rätt annonsformat.
- Identifiera och rikta in sig på den ideala målgruppen för annonskampanjer.
- Optimera annonsresultat med hjälp av analys och A/B-testning.
- Effektivt fördela budgetar för att maximera avkastningen på investeringen.
Statistical Thinking for Decision Makers
7 timmarDenna kurs har skapats för beslutsfattare vars primära mål inte är att göra beräkningen och analysen, utan att förstå dem och kunna välja vilken typ av statistiska metoder som är relevanta för strategisk planering av organisationen.
Till exempel måste en prospektdeltagare fatta beslut om hur många prover som måste samlas in innan de kan fatta beslutet om produkten kommer att lanseras eller inte.
Om du behöver längre kurs som täcker grunderna i statistiskt tänkande, titta på 5-dagars " Statistics för chefer" -utbildning.
Strategic Thinking
21 timmarI denna instruktörsledda, live-utbildning i Sverige, leder vi nya chefer genom de viktigaste koncepten för strategiskt tänkande, och omsätter teori i praktiken genom uppgiftsbaserade aktiviteter baserade på verkliga fall. Deltagarna får en unik möjlighet att lära sig nya sätt att tänka, implementera nyckelbegrepp för att lösa problem, reflektera över hur dessa principer tillämpas på deras eget arbete, och lyssna på och dela sina egna perspektiv med sina lärare och klasskamrater.
Strategic Planning in Practice
14 timmarDenna kurs har skapats för investerare, företagare, styrelseledamöter, chefer, chefer och analytiker som behöver utveckla strategisk planeringsfärdigheter. Det är inte utformat för akademiska ändamål, utan för att börja förverkliga dina drömmar idag.
Kursen fokuserar på strategisk planering för företag där flexibilitet och ständigt lärande är det viktigaste. Huvudtyngden är företags- och investeringsstrategi med hjälp av aktuella verkliga exempel. Varje kursmedlem har möjlighet att skapa en strategisk plan och lära sig att implementera den i praktiken.
Successful Google Ads for 2023
7 timmarPå den här kursen får du lära dig om alla tekniker, processer och uppdateringar som är relevanta för 2023.
Du kommer också att lära dig om avancerade Google Ads-tekniker som att köra Performance Max- och Shopping-kampanjer samtidigt som kan hjälpa dig att fördubbla dina intäkter, avancerade inställningar för sök-, YouTube- och Discovery-kampanjer som hjälper dig att lyckas i en mycket konkurrensutsatt PPC-värld.
Kursen kan anpassas efter din verksamhet och dina behov. Om du vill annonsera specifika PPC-nischer som e-handel, finans, fastigheter, farmakologi, medicin, mobilapp och mer, kan kursens agenda ändras enligt din specifika begäran.
Du kommer också att lära dig hur du analyserar data samt hur du implementerar spårningskoder via GTM för att kunna spåra alla försäljningar och alla händelser som är viktiga för ditt företag.
Kursen kan anpassas efter din verksamhet och dina behov. Om du vill annonsera specifika PPC-nischer som e-handel, finans, fastigheter, farmakologi, medicin, mobilapp och mer, kan kursens agenda ändras enligt din specifika begäran.
Kursen uppdateras ständigt för att se till att du lär dig alla Google Ads-uppdateringar vid den tidpunkt då kursen tillhandahålls.