Kursplan

1. Introduktion till internetmarknadsföring

  • a. Vad menar vi med "internetmarknadsföring?
  • b. Vad är prestanda?
  • c. Möjligheter till digitala aktiviteter (reklamplattformar, SEO, analys)
  • d. Hur planerar du dina aktiviteter?

2. Bygga en strategi för marknadsföringsaktiviteter

  • a. Hur förbereder du en brief och definierar dina mål?
  • b. Hur man väljer annonsplattformar och prioriterar aktiviteter ( introduktion
    till kampanjtyper inom enskilda aktiviteter)?
  • c. Hur man skapar en handlingsplan, tidslinje och personas med hänsyn till tester och
    Trender?
  • d. Hur väljer man en budget och hur använder man den i tid?

3. Hantera ditt marknadsföringsteam

  • a. Samarbete med en ämbetsverk – möjliga samarbetsformer
  • b. Samarbete med myndigheten – för- och nackdelar
  • c. Leda det interna marknadsföringsteamet, dela upp uppgifter och maximera
    föreställning
  • d. Processer och verktyg som underlättar arbetet

4. Mätning av effektivitet för e-marknadsföring

  • a. Vad ska man titta på när man bedömer verksamhetens effektivitet?
  • b. Grundläggande mätindikatorer
  • c. Analys av exempel på kampanjrapporter (uppdelade i plattformsrapporter,
    Analyser och dedikerade rapporter)

Krav

Grundläggande kunskaper om internetmarknadsföring.

 7 timmar

Antal deltagare


Price per participant

Vittnesmål (2)

Upcoming Courses

Relaterade Kategorier