Kursplan
1. Introduktion till internetmarknadsföring a. Vad menar vi med "internetmarknadsföring? b. Vad är prestanda? c. Möjligheter till digitala aktiviteter (annonsplattformar, SEO, analys) d. Hur planerar du dina aktiviteter?
2. Bygga en strategi för marknadsföringsaktiviteter a. Hur förbereder du en brief och definierar dina mål? b. Hur väljer man annonsplattformar och prioriterar aktiviteter (introduktion till kampanjtyper inom enskilda aktiviteter)? c. Hur skapar man en handlingsplan, tidslinje och personas med tanke på tester och trender? d. Hur väljer man en budget och hur man använder den i tid?
3. Hantera ditt marknadsföringsteam a. Samarbete med byrå - möjliga samarbetsformer b. Samarbete med myndigheten – för- och nackdelar c. Hantera det interna marknadsföringsteamet, dela upp uppgifter och maximera prestanda d. Processer och verktyg som underlättar arbetet
4. Mätning av effektivitet för e-marknadsföring a. Vad ska man titta efter när man bedömer verksamhetens effektivitet? b. Grundläggande mätindikatorer c. Analys av exempelkampanjrapporter (uppdelade i plattformsrapporter, Analytics och dedikerade rapporter)
Krav
Grundläggande kunskaper om internetmarknadsföring.
Vittnesmål (2)
Jag tyckte att hela utbildningsdagarna var mycket informativa och lärorika, men innehållet som täcktes på dag 2 (Social Media & mobilmarknadsföring, analys samt strategi och planering) var det mest värdefulla för mig eftersom det är direkt relaterat till min nuvarande linje av arbete.
Sithabiso - Vodacom
Kurs - Digital Marketing
Machine Translated
Tanken på att jag kunde ställa vilken fråga som helst och gå från ett ämne till ett annat och det faktum att utbildningen var inställd på rätt nivå för vad jag behövde kunna.
Christian - Informa
Kurs - B2B Brand Management
Machine Translated