Kursplan
1. Introduktion till internetmarknadsföring a. Vad menar vi med "internetmarknadsföring? b. Vad är prestanda? c. Möjligheter till digitala aktiviteter (annonsplattformar, SEO, analys) d. Hur planerar du dina aktiviteter?
2. Bygga en strategi för marknadsföringsaktiviteter a. Hur förbereder du en brief och definierar dina mål? b. Hur väljer man annonsplattformar och prioriterar aktiviteter (introduktion till kampanjtyper inom enskilda aktiviteter)? c. Hur skapar man en handlingsplan, tidslinje och personas med tanke på tester och trender? d. Hur väljer man en budget och hur man använder den i tid?
3. Hantera ditt marknadsföringsteam a. Samarbete med byrå - möjliga samarbetsformer b. Samarbete med myndigheten – för- och nackdelar c. Hantera det interna marknadsföringsteamet, dela upp uppgifter och maximera prestanda d. Processer och verktyg som underlättar arbetet
4. Mätning av effektivitet för e-marknadsföring a. Vad ska man titta efter när man bedömer verksamhetens effektivitet? b. Grundläggande mätindikatorer c. Analys av exempelkampanjrapporter (uppdelade i plattformsrapporter, Analytics och dedikerade rapporter)
Krav
Grundläggande kunskaper om internetmarknadsföring.
Vittnesmål (2)
Irma var lyhörd för oss som elever och våra affärsbehov. Det var tydligt att hon aktivt lyssnade på oss utifrån den informerade feedback hon sedan gav.
Siobhan - Raintree
Kurs - Digital Marketing for Software-as-a-Service (SaaS)
Machine Translated
Hon kunde enkelt svara på allas frågor... Tydligt tecken på hennes expertis.
Yunus - Vodacom
Kurs - Digital Marketing
Machine Translated