Tack för att du skickade din fråga! En av våra teammedlemmar kontaktar dig snart.
Tack för att du skickade din bokning! En av våra teammedlemmar kontaktar dig snart.
Kursplan
1. Introduktion till internetmarknadsföring
- a. Vad menar vi med "internetmarknadsföring?
- b. Vad är prestanda?
- c. Möjligheter till digitala aktiviteter (reklamplattformar, SEO, analys)
- d. Hur planerar du dina aktiviteter?
2. Bygga en strategi för marknadsföringsaktiviteter
- a. Hur förbereder du en brief och definierar dina mål?
- b. Hur man väljer annonsplattformar och prioriterar aktiviteter ( introduktion
till kampanjtyper inom enskilda aktiviteter)? - c. Hur man skapar en handlingsplan, tidslinje och personas med hänsyn till tester och
Trender? - d. Hur väljer man en budget och hur använder man den i tid?
3. Hantera ditt marknadsföringsteam
- a. Samarbete med en ämbetsverk – möjliga samarbetsformer
- b. Samarbete med myndigheten – för- och nackdelar
- c. Leda det interna marknadsföringsteamet, dela upp uppgifter och maximera
föreställning - d. Processer och verktyg som underlättar arbetet
4. Mätning av effektivitet för e-marknadsföring
- a. Vad ska man titta på när man bedömer verksamhetens effektivitet?
- b. Grundläggande mätindikatorer
- c. Analys av exempel på kampanjrapporter (uppdelade i plattformsrapporter,
Analyser och dedikerade rapporter)
Krav
Grundläggande kunskaper om internetmarknadsföring.
7 timmar
Vittnesmål (2)
Irma var lyhörd för oss som elever och våra affärsbehov. Det var tydligt att hon aktivt lyssnade på oss utifrån den informerade feedback hon sedan gav.
Siobhan - Raintree
Kurs - Digital Marketing for Software-as-a-Service (SaaS)
Maskintolkat
Hon kunde enkelt svara på allas frågor... Tydligt tecken på hennes expertis.
Yunus - Vodacom
Kurs - Digital Marketing
Maskintolkat