Kursplan
1. Introduktion till Google Ads - egenskaper, kontostruktur, typer av
Kampanjer
2. Google söknätverk (GSN)
- Grundläggande kampanjer och dess struktur (kampanj/annonsgrupp/annons+nyckelord).
- Sökordsforskning.
- Konfiguration av exempel på GSN-kampanj.
- Diskutera kvalitetsresultat.
- Dynamiska sökmotorkampanjer.
- Good optimeringsmetoder.
3. GoOgle Display-nätverket (GDN)
- Konfiguration av ett exempel på en GDN-kampanj.
- Diskussion om tak och innehållsuteslutningar.
- Beteendemässig (inklusive remarketing) och kontextuell inriktning på GDN - detaljerad
Beskrivning / Egenskaper.
- Skapa responsiva annonser.
- Good optimeringsmetoder.
4. YouTube-annonser (YT)
- Typer av videokampanjer - detaljerad beskrivning och egenskaper.
- Konfiguration av videokampanj.
- Likheter och skillnader jämfört med GDN.
5. Google Shopping
- Diskutera strukturen för shoppingkampanjer och Google Merchant
Centrera verktyget.
- Konfiguration av Shopping-kampanj.
- Riktlinjer för optimering.
6. Analys av Google Ads-kampanjresultat - vad ska man leta efter härnäst?
7. Frågor och svar - Konsultation med utbildaren
Krav
Grundläggande kunskaper om marknadsföring på Internet.
Vittnesmål (2)
Irma var uppmärksam på oss som lärande och våra företagsbehov. Det var tydligt att hon lyssnade aktivt på oss, vilket framgick av den informerade återkopplingen hon sedan gav.
Siobhan - Raintree
Kurs - Digital Marketing for Software-as-a-Service (SaaS)
Maskintolkat
Hon kunde besvara alla frågor lätt...Tydligt tecken på hennes expertis.
Yunus - Vodacom
Kurs - Digital Marketing
Maskintolkat