Kursplan
1. Introduktion till Google Ads - egenskaper, kontostruktur, typer av kampanjer 2. Google Search Nätverk (GSN) - Grundläggande kampanjer och dess struktur (kampanj/annonsgrupp/annons+sökord). - Sökordsforskning. - Konfiguration av exempel GSN-kampanj. - Diskutera kvalitetsresultat. - Dynamiska sökmotorkampanjer. - Bra optimeringsmetoder. 3. Googles Display-nätverk (GDN) – Konfiguration av ett exempel på GDN-kampanj. - Diskussion om tak och innehållsuteslutningar. - Beteende (inklusive remarketing) och innehållsinriktning på GDN - detaljerad beskrivning/egenskaper. - Skapa responsiva annonser. - Bra optimeringsmetoder. 4. YouTube-annonser (YT) - Typer av videokampanjer - detaljerad beskrivning och egenskaper. - Konfigurera videokampanjer. - Likheter och skillnader jämfört med GDN. 5. Google Shopping - Diskutera strukturen för shoppingkampanjer och Google Merchant Center-verktyget. - Konfiguration av Shoppingkampanj. - Riktlinjer för optimering. 6. Analys av Google Ads-kampanjresultat – vad ska jag leta efter härnäst? 7. Frågor och svar - Samråd med tränaren
Krav
Grundläggande kunskaper om internetmarknadsföring.
Vittnesmål (2)
Jag tyckte att hela utbildningsdagarna var mycket informativa och lärorika, men innehållet som täcktes på dag 2 (Social Media & mobilmarknadsföring, analys samt strategi och planering) var det mest värdefulla för mig eftersom det är direkt relaterat till min nuvarande linje av arbete.
Sithabiso - Vodacom
Kurs - Digital Marketing
Machine Translated
Tanken på att jag kunde ställa vilken fråga som helst och gå från ett ämne till ett annat och det faktum att utbildningen var inställd på rätt nivå för vad jag behövde kunna.
Christian - Informa
Kurs - B2B Brand Management
Machine Translated