Kursplan

1. Introduktion till Google Ads - egenskaper, kontostruktur, typer av kampanjer 2. Google Search Nätverk (GSN) - Grundläggande kampanjer och dess struktur (kampanj/annonsgrupp/annons+sökord). - Sökordsforskning. - Konfiguration av exempel GSN-kampanj. - Diskutera kvalitetsresultat. - Dynamiska sökmotorkampanjer. - Bra optimeringsmetoder. 3. Googles Display-nätverk (GDN) – Konfiguration av ett exempel på GDN-kampanj. - Diskussion om tak och innehållsuteslutningar. - Beteende (inklusive remarketing) och innehållsinriktning på GDN - detaljerad beskrivning/egenskaper. - Skapa responsiva annonser. - Bra optimeringsmetoder. 4. YouTube-annonser (YT) - Typer av videokampanjer - detaljerad beskrivning och egenskaper. - Konfigurera videokampanjer. - Likheter och skillnader jämfört med GDN. 5. Google Shopping - Diskutera strukturen för shoppingkampanjer och Google Merchant Center-verktyget. - Konfiguration av Shoppingkampanj. - Riktlinjer för optimering. 6. Analys av Google Ads-kampanjresultat – vad ska jag leta efter härnäst? 7. Frågor och svar - Samråd med tränaren

Krav

Grundläggande kunskaper om internetmarknadsföring.

 7 timmar

Antal deltagare



Price per participant

Vittnesmål (2)

Relaterade Kurser

Relaterade Kategorier