Kursplan
Laying the Foundations (Bilda Grundvalar)
- Defining Brand, Brand Marketing, Brand Identity, Brand Perception & Brand Reputation (Definiera Märke, Märkmarknadsföring, Märkidentitet, Märkbild och Märkytelse)
- The relationship between brand strength & a business’s bottom line (Förhållandet mellan märkestyrka och företagets resultat)
The Power of an Online Brand Audit (Kraften i en Online Märkaudit)
- What is a Brand’s Digital Footprint and why is it critical for business health today? (Vad är ett Märkes Digitala Fotavtryck och varför är det avgörande för företagets hälsa idag?)
- How a sum of multiple touch points ultimately shapes a brand’s image and perception (Hur en summa av flera kontaktmomenter till slut formerar en märkas bild och uppfattning)
- When to conduct an online brand audit (När man bör genomföra en online märkaudit)
- The importance of routinely conducting Online Brand Audits (Vikten av att regelbundet genomföra Online Märkauditorier)
- The Online Brand Audit Framework and what's to come (Ramverket för en Online Märkaudit och vad som kommer)
Business Overview & Alignment (Företagsöversikt & Anpassning)
- Level-setting and identifying the business’s current priorities, goals and any micro/macro factors impacting the business as a whole (Använda samma språk och identifiera företagets nuvarande prioriteringar, mål och eventuella mikro/makrofaktorer som påverkar hela företaget)
- Outlining the Brand Audit's objectives to ensure the framework has clear direction (Formulera märkauditoriets mål för att säkerställa att ramverket har tydlig riktning)
Evaluation of Online Assets (Utvärdering av Online Tillgångar)
- Evaluating a brand’s owned online channels for strengths and weaknesses to see how a business’s controlled online brand presence is coming across to customers (Utvärdera märkets egna onlinekanaler för starkheter och svagheter för att se hur företagets kontrollerade online närvaro framställs för kunder)
- What are the ways a brand’s own communications can either harm or help brand image? (På vilka sätt kan märkets egna kommunikationer antingen skada eller hjälpa till att förbättra märkbilden?)
- A universal checklist of what all businesses should look out for when evaluating online assets (En universell kontrolllista av vad alla företag bör vara uppmärksamma på när de utvärderar online tillgångar)
Online Reputation Audit (Online Ryktet Audit)
- SEO audit: A big part of any brand’s online reputation is how it’s ranked by search engines (SEO-audit: En stor del av ett märkes online rykte är hur det rankas av sökmotorer)
- How can SEO be evaluated and optimized today? (Hur kan SEO utvärderas och optimeras idag?)
- How AI has changed SEO (Hur AI har förändrat SEO)
- The old and new SEO guidelines (De gamla och nya SEO-riktlinjerna)
- Online Mentions: The quantitative and qualitative data that uncovers a brand's true reputation and image (Online Nämningar: Det kvantitativa och kvalitativa data som avslöjar märkets verkliga rykte och bild)
- Uncovering how target audiences and anonymous users speak about a brand online through online social listening (Avslöja hur målgrupper och anonyma användare pratar om ett märke online genom online social lyssning)
- Web Analytics: An analysis of the metrics that keep an online business alive (Webbanalys: En analys av de mätvärden som håller en online företag vid liv)
- Diagnose and identify what is either confusing customers vs what is increasing engagement through looking at key website metrics: traffic, bounce rate, page views and conversion rates (Diagnostisera och identifiera vad som antingen förvirrar kunder eller ökar engagemang genom att titta på nyckelmätvärden för webbplatsen: trafik, avhopningsfrekvens, sidvisningar och konverteringsfrekvens)
Competitive Analysis (Konkurrensanalys)
- Defining the industry (Definiera branschen)
- Industry trends, projections and top players (Branschtrender, prognoser och toppspelare)
- List of competitors (Lista över konkurrenter)
- Perceptual map: visually mapping out where a brand stands within a competitive landscape in terms of brand perception (Perceptionsschema: visuellt kartlägga var ett märke ligger i en konkurrenslandskap utifrån märkbild)
- Uncovering the strengths and weaknesses of the brand’s positioning in comparison to competitors (Avslöja de starka och svaga sidorna av märkets positionering i jämförelse med konkurrenter)
Brand Strategy and Tactics (Märkstrategi och Taktiker)
- Determine the brand’s desired positioning (Fastställ märkets önskade positionering)
- Develop Brand Marketing Objectives (Utveckla Märkmarknadsförsäljningsmål)
- Design a concluding Brand Strategy directly informed by the audit’s results (Designa en avslutande Märkstrategi direkt informerad av auditen的结果)
- Develop an Integrated Marketing Communication plan to drive results (Utveckla en integrerad marknadsförsäljningskommunikationsplan för att driva resultat)
- Develop Key Performance Indicators and a tracking system to evaluate progress and success (Utveckla nyckelmätvärden och ett spårsystem för att utvärdera framsteg och framgång)
When to use AI in an Online Brand Audit (När man ska använda AI i en Online Märkaudit)
- 3 areas professionals can utilize AI in the auditing process for efficiency (3 områden där professionella kan utnyttja AI i granskningsprocessen för effektivitet)
- 3 areas to avoid using AI when conducting an online brand audit (3 områden att undvika att använda AI vid genomförandet av en online märkaudit)
Krav
- En grundläggande förståelse av marknadsförsäljningsprinciper och termer
Denna kurs är relevant för team eller professionella:
- Som överväger en ombrändning.
- Som vill återpositionera eller stärka ett märkas nuvarande positionering.
- Som utökar sig till en ny marknad eller vertikala segment.
- Som strävar efter att nå nya målgrupper och kundgrupper.
- Som vill skapa märkstrategier som bättre stämmer överens med bredare företagsmål.
- Som strävar efter att bygga ett mer konkurrenskraftigt märke.
- Som upplever ett fall i märk- och marknadsförsäljningsprestanda.
- Som upplever skada på märkbild/rykte eller vill förfinna märkbild.
- Som vill diagnostisera problemområden i märkhållning.
- Som behöver uppdatera marknadsförsäljningsmaterial.
- Som hanterar inkonsekventa märkelement som: budskap, språk, visuella, design, känsla, etc.
Målgrupp
- Marknadsförsäljningsledare
- Marknadsförsäljningsstrateger
- Märkstrateger
- Marknadsförsäljningsbeslutstagare
- Professionella inom marknadsförsäljning i alla roller
- Design- och kreativt team (sekundär målgrupp)
Vittnesmål (3)
Irma was attuned to us as learners and our business needs. It was clear that she was actively listening to us from the informed feedback she then provided.
Siobhan - Raintree
Kurs - Digital Marketing for Software-as-a-Service (SaaS)
She was able to answer everyones questions easily...Clearly indication of her expertise.
Yunus - Vodacom
Kurs - Digital Marketing
I liked the alistair's knowledge and presentation style.