Kursplan
Lägger Grunden
- Definiera varumärke, varumärkesmarknadsföring, varumärkesidentitet, varumärkesuppfattning och varumärkets rykte
- Förhållandet mellan varumärkets styrka och ett företags bottenlinje
Kraften i en Online Brand Audit
- Vad är ett varumärkes digitala fotavtryck och varför är det avgörande för företagets hälsa idag?
- Hur en samling av flera beröringspunkter slutligen formar ett varumärkes bild och uppfattning
- När man ska genomföra en online brand audit
- Värdet av att regelbundet genomföra online brand audits
- Ramverket för online brand audit och vad som kommer att följa
Företagsöversikt och Anpassning
- Jämföra och identifiera företagets nuvarande prioriteringar, mål och mikro/makrofaktorer som påverkar företaget som helhet
- Utkasta Online Brand Audits mål för att säkerställa att ramverket har klar riktning
Utvärdering av Online tillgångar
- Utvärdera ett varumärkes ägda onlinekanaler för styrkor och svagheter för att se hur företagets kontrollerade onlinevarumärkesnärvaro framträder för kunderna
- Vilka är sätt som ett varumärkes egna kommunikationer kan antingen skada eller hjälpa varumärkets image?
- En universell checklist över vad alla företag bör titta efter när man utvärderar online-tillgångar
Online Reputationsaudit
- SEO audit: En stor del av ett varumärkes online rykte är hur det rankas av sökmotorer
- Hur kan SEO utvärderas och optimeras idag?
- Hur AI har förändrat SEO
- De gamla och nya SEO-riktlinjerna
- Online Omnämnanden: De kvantitativa och kvalitativa data som avslöjar ett varumärkes sanna rykte och image
- Att avslöja hur målgrupper och anonyma användare pratar om ett varumärke online genom online social listening
- Webbanalys: En analys av de mätvärden som håller ett onlineföretag i livet
- Diagnostisera och identifiera vad som antingen förvirrar kunder vs vad som ökar engagemang genom att titta på nyckelwebbmätvärden: trafik, bounce rate, sidor visade och konverteringsgrad
Konkurrenzanalys
- Definiera branschen
- Branschtrender, prognoser och toppspelare
- Lista över konkurrenter
- Perceptuell karta: visuellt kartlägga var ett varumärke står inom en konkurrenslandskap i termer av varumärkesuppfattning
- Att avslöja styrkor och svagheter i varumärkets positionering i jämförelse med konkurrenter
Varumärkesstrategi och taktik
- Bestämma varumärkets önskade positionering
- Utveckla varumärkesmarknadsföringsmål
- Utforma en avslutande varumärkesstrategi direkt baserad på auditens resultat
- Utveckla en integrerad marknadskommunikationsplan för att driva resultat
- Utveckla nyckeltal och ett spårningssystem för att utvärdera framsteg och framgång
När man ska använda AI i en Online Brand Audit
- 3 områden där professionella kan använda AI i auditprocessen för effektivitet
- 3 områden att undvika att använda AI när man genomför en online brand audit
Krav
- En grundläggande förståelse av marknadsföringsprinciper och termer
Denna kurs är relevant för team eller professionella:
- Som överväger ett rebranding
- Som vill förflytta eller stärka en varumärkets befintliga positionering
- Som expanderar till en ny marknad eller bransch
- Som vill nå nya målgrupper och kundgrupper
- Som vill skapa varumärkesstrategier som bättre överensstämmer med bredare affärsmål
- Som vill bygga ett mer konkurrenskraftigt varumärke
- Som upplever minskning i varumärkes- och marknadsprestanda
- Som upplever skada på varumärkets anseende eller rykte eller vill förfina varumärkesbilden
- Som vill diagnostisera problemområden i varumärkeshantering
- Som behöver uppdatera marknadsföringsmaterial
- Som hanterar inkonsekventa varumärkeselement såsom: budskap, språk, visuella, design, känsla etc.
Målgrupp
- Marknadsföringschefer
- Marknadsföringsstrateger
- Varumärkesstrateger
- Marknadsföringsbeslutsfattare
- Marknadsföringsprofessionella i någon kapacitet
- Design- och kreativa team (sekundär målgrupp)
Vittnesmål (4)
Irma var lyhörd för oss som elever och våra affärsbehov. Det var tydligt att hon aktivt lyssnade på oss utifrån den informerade feedback hon sedan gav.
Siobhan - Raintree
Kurs - Digital Marketing for Software-as-a-Service (SaaS)
Maskintolkat
Hon kunde enkelt svara på allas frågor... Tydligt tecken på hennes expertis.
Yunus - Vodacom
Kurs - Digital Marketing
Maskintolkat
I liked the alistair's knowledge and presentation style.
yvette pranger
Kurs - Strategic Planning in Practice
Utbildarens kunskap var så djup att komplexa ämnen verkade enkla, och han inspirerade mig verkligen med entusiasm för ämnet. Min session var 1:1, och det var en äkta fördel att få dra nytta av en så högkvalitativ utbildare i sammanhanget av personlig undervisning. . . Hancock International.
Kurs - Market Forecasting
Maskintolkat