Strategic Management kurser och utbildning

Strategic Management kurser och utbildning

Lokala, instruktörsledda, strategiska ledarutbildningskurser visar genom interaktiva diskussioner och fallstudier grunden för strategisk ledning. Strategisk ledarutbildning är tillgänglig som "live-träning på plats" eller "fjärr-live-träning". Utbildning på plats kan genomföras lokalt på kundlokaler i Sverige eller i NobleProgs företagsutbildningscenter i Sverige . Fjärrutbildning sker genom en interaktiv fjärrskrivbord. NobleProg - Din lokala utbildningsleverantör

Machine Translated

Vittnesmål

★★★★★
★★★★★

Strategic Management underkategorier

Strategic Management läroplaner

Titel
Varaktighet
Översikt
Titel
Varaktighet
Översikt
14 timmar
Översikt
The training is designed to help anyone who is thinking of implementing or working on a balanced scorecard project
7 timmar
Översikt
Få kunskap och insikter i värdet av att investera i företagens sociala ansvar, filantropi och hållbarhet. Träningen genomförs i en interaktiv form och innehåller ett antal fallstudier.
14 timmar
Översikt
Publik

Denna kurs har skapats för analytiker, prognosmän som vill införa eller förbättra prognoser som kan relateras till försäljningsprognoser, ekonomisk prognos, teknikprognoser, supply chain management och efterfrågan eller supply supply prognos.

Beskrivning

Denna kurs guider delegater genom serier av metodologier, ramar och algoritmer som är användbara när man väljer hur man ska förutsäga framtiden baserat på historiska data.

Den använder standardverktyg som Microsoft Excel eller några Open Source-program (särskilt R-projekt).

Principerna som behandlas i denna kurs kan implementeras av valfri programvara (t.ex. SAS, SPSS, Statistica, MINITAB ...)
35 timmar
Översikt
Översikt Denna 5-dagars kurs kommer att hjälpa delegater att utveckla sitt strategiska tänkande, planering och ledarskap, inklusive de taktiska och operativa kraven för framgångsrikt genomförande i en bankmiljö Kursen behandlar de hårda problemen i konflikthantering, hantering av förändring, vad som gör en bra ledare och hur man motiverar ett lag Med hjälp av interaktiva fallstudier och sektorsexempel uppmanas delegater att dela med sig av erfarenheter och utmaningar för att hjälpa till att bygga praktiska och arbetsfokuserade lösningar som de kan ta tillbaka och faktiskt använda Programmets huvudmål är att utrusta cheferna med kompetensen för att skanna affärsmiljön för att avslöja lönsamma affärsmöjligheter samt utveckla strategier för att vinna konkurrensfördelar i en alltmer konkurrensutsatt affärsmiljö Bland annat kommer programmet att ge insikt om ledarskapets bästa praxis och beteenden som kommer att stärka chefernas förmåga att hantera komplexiteten och osäkerheten att förvalta en högpresterande finansinstitution Lärandemål Efter att ha deltagit i kursen kommer delegater att kunna: Beskriv de största problemen som en stor bank står inför Förklara de olika metoderna för organisationsutvecklingsplanering Analysera den nuvarande affärsmiljön och påverkan som påverkar organisationen Analysera resurser inom och utanför organisationen Förklara de olika strategierna för att hantera strategin och placera den i affärsplanen Utvärdera alternativa utvecklingsstrategier för att rekommendera den (de) mest lämpade till företagets behov Applicera en djupare förståelse av strategiska utvecklingsplaner; Diskutera objektivt de risker, fördelar och kostnader som följer med genomförandet av den nya strategin, inklusive hantering av konflikter i ett lag Definiera metoder för att hantera de identifierade riskerna Analysera de potentiella effekterna på hans eller hennes företag (både positiva och negativa) som kommer att härröra från genomförandet av den nya strategin Designpolitik, system och processer för att framgångsrikt genomföra de strategiska planerna som framträder Täck de viktigaste stegen i förändringshantering Vem ska delta Produkt / Service Managers Nyanställda samt etablerade chefer och teamledare Operationschefer Seniorbankchefer Human Resource Managers Operations Managers Marknadschef Metodik Kursen består av underlättade verkstäder, kompletterat med fallstudier utdragna av en kombination av publicerade verkliga exempel och / eller praktisk erfarenhet Det kommer också att finnas möjligheter för deltagare att arbeta i små grupper för att syntetisera idéer och strategier och att tillämpa materialet inom ramen för sina egna organisationer / avdelningar Öppna forumdiskussioner kommer också att vara ett nyckelelement .
7 timmar
Översikt
Denna kurs har skapats för beslutsfattare vars primära mål inte är att göra beräkningen och analysen, utan att förstå dem och kunna välja vilken typ av statistiska metoder som är relevanta för strategisk planering av organisationen.

Till exempel måste en prospektdeltagare fatta beslut om hur många prover som måste samlas in innan de kan fatta beslutet om produkten kommer att lanseras eller inte.

Om du behöver längre kurs som täcker grunderna i statistiskt tänkande, titta på 5-dagars " Statistics för chefer" -utbildning.
21 timmar
Översikt
Strategiskt tänkande hänvisar till processen att tänka igenom problem och situationer genom en storbildslins, med tanke på implikationerna av olika åtgärder och sedan agera efter den mest idealiska strategin för total affärsframgång.

Go strategiska tänkare ser analytiskt på utmaningar och möjligheter och betraktar dem inom ramen för ett företags vision och mål. Oavsett om det används av en strategichef som överväger hur man tilldelar en investering eller en affärsutvecklare som utvärderar potentialen för att expandera till en ny marknad, är strategiskt tänkande en färdighet som kan läras, öva och förfina. Strategiskt tänkande ger chefer den tydlighet och fördel som behövs för att fatta bättre beslut och kontinuerligt flytta sina företag i rätt riktning.

I denna instruktörsledda, live-utbildning, går vi nya chefer genom de viktigaste begreppen strategiskt tänkande, och implementerar teori genom uppdragsbaserade aktiviteter baserade på verkliga fall. Deltagarna får en unik möjlighet att lära sig nya tankesätt, implementera nyckelbegrepp för att lösa problem, reflektera över hur dessa principer tillämpas på sitt eget arbete och lyssna på och dela sina egna perspektiv med sina instruktörer och klasskamrater.

Kursformat

- Deltagarna får en förståelse i stor bild av vad som driver deras verksamhet och hur deras roll inom organisationen bidrar till företagets mål, vision och resultat. Kursen är interaktiv och aktivitetsbaserad, med fallstudier, teambaserade uppgifter och individuell presentation och problemlösning som utgör en viktig del av kursen.
14 timmar
Översikt
Denna kurs har skapats för investerare, företagare, styrelseledamöter, chefer, chefer och analytiker som behöver utveckla strategisk planeringsfärdigheter. Det är inte utformat för akademiska ändamål, utan för att börja förverkliga dina drömmar idag.

Kursen fokuserar på strategisk planering för företag där flexibilitet och ständigt lärande är det viktigaste. Huvudtyngden är företags- och investeringsstrategi med hjälp av aktuella verkliga exempel. Varje kursmedlem har möjlighet att skapa en strategisk plan och lära sig att implementera den i praktiken.
21 timmar
Översikt
Publik

Senior chefer som behöver inblick i frågorna om strategisk Management och dess tillämpning

Kursformat

En kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Fallstudier och exempel

I slutet av kursen kommer delegater att kunna:

- Definiera frågor som ligger till grund för framgångsrikt strategiskt ledarskap och länken till ett starkt organisationsklimat
- Beskriv en rad strategiska affärsmodeller och deras potentiella konsekvenser för deras egen verksamhet
- Definiera de kritiska begreppen som bygger på att bygga högpresterande team och hantera förändringar
- Definiera och använda viktiga ekonomiska åtgärder för strategisk framgång
21 timmar
Översikt
Publik

Denna kurs är utformad för all personal som behöver en bredare syn på sin del av verksamheten; deras specifika roller inom det; och av deras engagemang i att förbättra dess bidrag till organisationen som helhet

Kursformat

En kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- övningar

I slutet av workshopen kommer deltagarna att kunna:

- Förklara vad "varumärke" är och hur de kan påverka det
- Förstå processen för Ändringsstrategier och ditt företags position inom dem
- Beskriv de relevanta principerna som ligger bakom varje förändring av ett företag
- Förstå hur viktigt det är med kunder / intressentrelationer för att lyckas med ett företag
- Definiera de ekonomiska aspekterna av ett företag och delegaternas del av den verksamheten
- Bestäm de viktiga aspekterna av förhandlingarna för att säkerställa bästa möjliga resultat för deras del av verksamheten
Helg Strategic Management kurs, kvällStrategic Management utbildning, Strategic Management bootcamp, Strategic Management instruktörledd, Helg Strategic Management utbildning, Kväll Strategic Management kurs, Strategic Management coaching, Strategic Management instruktör, Strategic Management tränare, Strategic Management kurs, Strategic Management klasser, Strategic Management on-site, Strategic Management privata kurser, Strategic Management en till en utbildning

Rabatterade kurser

Nyhetsbrev & Erbjudanden

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så får du information om aktuella rabatter på öppna kurser. Vi respekterar ditt privatliv, så att din e-postadress kommer endast att användas för sändning vårt nyhetsbrev. När som helst kan du ändra inställningarna eller helt avbeställa den.

Våra kunder

is growing fast!

We are looking to expand our presence in Sweden!

As a Business Development Manager you will:

  • expand business in Sweden
  • recruit local talent (sales, agents, trainers, consultants)
  • recruit local trainers and consultants

We offer:

  • Artificial Intelligence and Big Data systems to support your local operation
  • high-tech automation
  • continuously upgraded course catalogue and content
  • good fun in international team

If you are interested in running a high-tech, high-quality training and consulting business.

Apply now!