Strategic Management Träningskurs
Publik
Senior chefer som behöver inblick i frågorna om strategisk Management och dess tillämpning
Kursformat
En kombination av:
- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Fallstudier och exempel
I slutet av kursen kommer delegater att kunna:
- Definiera frågor som ligger till grund för framgångsrikt strategiskt ledarskap och länken till ett starkt organisationsklimat
- Beskriv en rad strategiska affärsmodeller och deras potentiella konsekvenser för deras egen verksamhet
- Definiera de kritiska begreppen som bygger på att bygga högpresterande team och hantera förändringar
- Definiera och använda viktiga ekonomiska åtgärder för strategisk framgång
Kursplan
Vad är strategiskt Management?
- Vad är visionen, värderingarna och uppdragsbeskrivningen för din organisation?
- Rolltydlighet: vad kan du bidra med?
- En ny titt på strategi och konkurrensfördelar
Strategiska verktyg och ett Strategic Planning ramverk
- En SWOT-analys för ditt företag/avdelning
Finansiella resultat
- Förstå nyckelbokslut
Management Styles v Organizational Climate
- Management v Leadership
- Vilka Management Styles är tillgängliga för användning? Hur ska de användas?
- Vilka är de olika organisatoriska klimatfaktorerna? Hur ska de ingjutas?
- Hur man sammanfogar Management stilar med organisationsklimat
Lyckad Change Management
- Förstå och använda nyckeln Change Management Principer
Skapa högpresterande team
- Den avgörande betydelsen av stadierna av teamutveckling för att skapa högpresterande team
Open Training Courses require 5+ participants.
Strategic Management Träningskurs - Booking
Strategic Management Träningskurs - Enquiry
Strategic Management - Consultancy Enquiry
Consultancy Enquiry
Vittnesmål (1)
Mycket öppna och bra diskussioner
Martin - Novelis Deutschland GmbH
Kurs - Strategic Management
Machine Translated
Upcoming Courses
Relaterade Kurser
Balanced Scorecard
14 timmarUtbildningen är utformad för att hjälpa alla som tänker på att genomföra eller arbeta på ett balanserat målplanprojekt.
Corporate Social Responsibility Fundamentals
7 timmarFå kunskap och insikter i värdet av att investera i företagens sociala ansvar, filantropi och hållbarhet. Träningen genomförs i en interaktiv form och innehåller ett antal fallstudier.
Market Forecasting
14 timmarPublik
Kursen har skapats för analytiker, prognosmakare som vill introducera eller förbättra prognoser som kan relateras till försäljningsprognoser, ekonomiska prognoser, teknikprognoser, supply chain management och efterfråge- eller utbudsprognoser.
Beskrivning
Den här kursen guidar delegater genom en serie metoder, ramverk och algoritmer som är användbara när man väljer hur man ska förutsäga framtiden baserat på historiska data.
Den använder standardverktyg som Microsoft Excel eller vissa program med öppen källkod (särskilt R-projekt).
Principerna som behandlas i denna kurs kan implementeras av vilken programvara som helst (t.ex. SAS, SPSS, Statistica, MINITAB ...)
OneStream for Financial Analysts: Certification Preparation
14 timmarDenna instruktörledda, interaktiva utbildning i OneStream (online eller på plats) riktar sig till nybörjarnivå ekonomiska analytiker som vill lära sig hur man använder OneStream för finansiell analys, rapportering och datadrivet beslutsfattande, samt förbereda sig för relevanta OneStream-certifieringar.
Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå kärnfunktionerna i OneStream XF.
- Navigera i OneStream-gränssnittet och arbetsytan.
- Ladda, transformera och validera finansiella data.
- Bygga och analysera finansiella rapporter och instrumentpaneler.
- Använda OneStreams automatiseringsfunktioner för workflow för finansiell planering och konsolidering.
- Förbereda sig för OneStream-certifieringsexamina (t.ex. OneStream Certified Professional - Financial Modeler (OCP-FM), OneStream Implementation Consultant, osv.).
Strategic Development: Thinking, Planning, Management and Leadership
35 timmarÖversikt
Denna 5-dagars kurs kommer att hjälpa delegater utveckla sina strategiska tänkande, planering och ledningsförmåga inklusive de taktiska och operativa kraven för framgångsrik genomförande i en bankmiljö. Kursen kommer att ta itu med de svåra frågorna om konflikthantering, hantering av förändring, vad som gör en bra ledare och hur man motiverar ett lag. Med hjälp av interaktiva fallstudier samt branschexempel kommer delegaterna att uppmuntras att dela erfarenheter och utmaningar för att hjälpa till att bygga praktiska och arbetsfokuserade lösningar som de kan ta tillbaka och faktiskt använda.
Huvudsyftet med programmet är att utrusta cheferna med färdigheter att skanna affärsmiljön för att upptäcka lönsamma affärsmöjligheter samt utveckla strategier för att få en konkurrenskraftig fördel i en alltmer konkurrenskraftig affärsmiljön. Bland annat kommer programmet också att ge insikt om ledarskap de bästa praxis och beteenden som kommer att stärka förmågan för chefer att hantera komplexiteten och osäkerheterna i att hantera en högpresterande finansiell institution.
Lärande mål
Efter att ha deltagit i denna kurs kommer delegater att kunna:
- Beskriv de viktigaste problemen som en stor bank står inför.
- Förklara de olika metoderna för organisationsutvecklingsplanering,
- Analysera den nuvarande affärsmiljön och påverkan som påverkar organisationen.
- Analysera resurser inom och utanför organisationen.
- Förklara de olika metoderna för att hantera strategin och placera den i affärsplanen;
- Utvärdera de alternativa utvecklingsstrategierna för att rekommendera de som bäst passar företagets behov.
- tillämpa en djupare förståelse för strategiska utvecklingsplaner,
- Objektivt diskutera de risker, fördelar och kostnader som åtföljs av genomförandet av den nya strategin, inklusive konflikthantering i ett team.
- definiera metoder för hantering av identifierade risker,
- Analysera de potentiella effekterna på företaget (både positivt och negativt) som kommer att resultera i genomförandet av den nya strategin.
- Utforma strategier, system och processer för att framgångsrikt genomföra nya strategiska planer.
- täcka de viktigaste stegen i förändringshantering
Vem ska vänta
- Produkt/Tjänstledare
- Nyligen utnämnda samt etablerade chefer och lagledare
- Huvudoperationer
- Senior Bankförvaltare
- Mänskliga resursförvaltare
- Operationsförvaltare
- [ 0 ] Ledare
Metodologi Kursen består av faciliterade workshops, kompletteras av fallstudier som härrör från en kombination av publicerade verkliga exempel och / eller praktisk erfarenhet. Det kommer också att finnas möjligheter för deltagare att arbeta i små grupper för att syntetisera idéer och strategier och att tillämpa materialet i samband med sina egna organisationer / avdelningar. Öppna forum diskussioner kommer också att vara en nyckelelement.
Statistical Thinking for Decision Makers
7 timmarDenna kurs har skapats för beslutsfattare vars primära mål inte är att göra beräkningen och analysen, utan att förstå dem och kunna välja vilken typ av statistiska metoder som är relevanta för strategisk planering av organisationen.
Till exempel måste en prospektdeltagare fatta beslut om hur många prover som måste samlas in innan de kan fatta beslutet om produkten kommer att lanseras eller inte.
Om du behöver längre kurs som täcker grunderna i statistiskt tänkande, titta på 5-dagars " Statistics för chefer" -utbildning.
Strategic Thinking
21 timmarI denna instruktörsledda, live-utbildning i Sverige, leder vi nya chefer genom de viktigaste koncepten för strategiskt tänkande, och omsätter teori i praktiken genom uppgiftsbaserade aktiviteter baserade på verkliga fall. Deltagarna får en unik möjlighet att lära sig nya sätt att tänka, implementera nyckelbegrepp för att lösa problem, reflektera över hur dessa principer tillämpas på deras eget arbete, och lyssna på och dela sina egna perspektiv med sina lärare och klasskamrater.
Strategic Planning in Practice
14 timmarDenna kurs har skapats för investerare, företagare, styrelseledamöter, chefer, chefer och analytiker som behöver utveckla strategisk planeringsfärdigheter. Det är inte utformat för akademiska ändamål, utan för att börja förverkliga dina drömmar idag.
Kursen fokuserar på strategisk planering för företag där flexibilitet och ständigt lärande är det viktigaste. Huvudtyngden är företags- och investeringsstrategi med hjälp av aktuella verkliga exempel. Varje kursmedlem har möjlighet att skapa en strategisk plan och lära sig att implementera den i praktiken.
Understanding Your Brand and Your Business
21 timmarPublik
Denna kurs är utformad för all personal som behöver en bredare syn på sin del av verksamheten; deras specifika roller inom det; och av deras engagemang i att förbättra dess bidrag till organisationen som helhet
Kursformat
En kombination av:
- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- övningar
I slutet av workshopen kommer deltagarna att kunna:
- Förklara vad "varumärke" är och hur de kan påverka det
- Förstå processen för Ändringsstrategier och ditt företags position inom dem
- Beskriv de relevanta principerna som ligger bakom varje förändring av ett företag
- Förstå hur viktigt det är med kunder / intressentrelationer för att lyckas med ett företag
- Definiera de ekonomiska aspekterna av ett företag och delegaternas del av den verksamheten
- Bestäm de viktiga aspekterna av förhandlingarna för att säkerställa bästa möjliga resultat för deras del av verksamheten