Tack för att du skickade din fråga! En av våra teammedlemmar kontaktar dig snart.
Tack för att du skickade din bokning! En av våra teammedlemmar kontaktar dig snart.
Kursplan
Förklaring av strategiskt tänkande
Nödvändiga affärsmoments som managers måste behärska
- Ledarskap
- Strategi
- Finans
- Kommunikation
- Marknadsföring
- Kultur och innovation
Ledarskap
- Självbedömningsövning
- Samverkansattityd
Strategi
- Identifiera företagets strategiska och operativa anpassning
- Ledarens roll i strategi och operationer
Finans
- Förstå siffrorna
- Finansens roll i att utöka företagets inflytande, konkurrenskraft och överlevnad
Kommunikation
- Kommunikation mellan funktioner, avdelningar, regioner och språk
- Presentationstekniker
Marknadsföring
- Identifiera och reagera på efterfrågan och marknadsskillnader
- Hur teknologi förändrar spelplanen
Kultur och innovation
- Företagets personlighet
- Ett växt- och lärandeattityd
Strategiska beslutsmaking
- Anticipera problem
- Få tillgång till och tolka information
- Placera utmaningar och möjligheter inom strategisk kontext
- Diskussion, beslut och återkoppling
Professionell utveckling
- Coachning och fortsatt utbildning
- Själv förutsätta framtiden och använda den till eget fördel
Sammanfattning och konklusion
Krav
- Ett förståelse för affärer.
- Villighet att lära sig och förbättra strategiska tänkandefärdigheter.
Målgrupp
- Junior till mellanledare
- Denna kurs är riktad mot affärsutvecklings- och strategiteams
21 timmar
Vittnesmål (1)
I liked the alistair's knowledge and presentation style.