Kursplan
Öppenhet mot andra: 5 generationer på konsumentmarknaden, 4 generationer på arbetsmarknaden
- Öppenhet mot andra – fem generationer på marknaden: Generation Z, Generation Y, Generation X, Generation Baby Boomers, Generation Traditionalists.
- Vilken generation representerar jag?
- Kännetecken för de 4 generationerna som fungerar på arbetsmarknaden: Z, Y, X och Baby Boomers
Generationsskillnader bland de anställda:
- Definiera och hantera den anställdes utvecklingspotential, med beaktande av särdragen i de livsbehov och möjligheter som följer av ålder - nyckelkompetenser
- Tekniker och färdigheter inom området för att motivera och leda anställda i olika åldrar.
Åldershantering – hur har vi förberett oss för de yngsta generationerna Y och Z?
- hurdan är löntagaren i generation Y och Z?
- Vad motiverar en medarbetare från generation Y och Z?
- hur kommunicerar man med en anställd från generation Y och Z?
- hur hanterar man en anställd från generationerna Y och Z?
X, Y, Z-kommunikation
- Hur man utformar lämplig kommunikation för generationerna X, Y, Z
- Varför måste jag justera mitt meddelande?
- Gemensamma kommunikationsverktyg – Feedback
- Hur kommunicerar man för att motivera generationer?
- Öppen kommunikation – auktoritet i kommunikation
- Affärskommunikation, utveckling av samarbete
XYZ Ledning och motivation
- Sätt upp mål och få saker gjorda
- Teamledning, koordinering av aktiviteter, projektledning – samarbete mellan generationerna
- Vad motiverar enskilda generationer? – nyckeln till generationen
- Hur utformar man samarbeten?
- Hur kompletterar man varandra i affärer?
- Hur man effektivt delar upp uppgifter i ett team – kompetenstabell
- Hur bygger man naturlig auktoritet och självkänsla i XYZ?
- Är Generation Z svår att hantera och vad motiverar dem egentligen?
- Kommer vi att ha brist på anställda om en stund?
- XYZ-rekrytering vad varje generation bryr sig om
Svåra situationer XYZ – bestämdhet i kommunikationen
- Konflikthantering – svåra situationer mellan generationerna
- Hur kan man förutse konflikter på jobbet?
- Kommunikationsnivåer – attityder hos samtalspartnern (chef, anställd, leverantör, mottagare)
- Hur pratar man med en anställd, arbetsledare etc.?
- Empati i kommunikation
- Vad förväntar sig olika generationer av mig när det gäller kommunikation?
- Hur kan man minska stressen genom transparens i kommunikationen?
Krav
There are no specific requirements needed to attend this course.
Vittnesmål (4)
Trainer has extensive Knowledge and would benefit anyone to get training from such qualified People.
DURGA KODALI - Strata Manufacturing
Kurs - Advanced Product Quality Planning (APQP)
Info about RPA, AI and IoT.
Jubilee Petil - Accenture Inc.
Kurs - Digital Transformation: Disrupting the Common Delivery of the Common Business Landscape
That after 3 days of training I have the entire overview on Agile how to use them in my case, how to calculate efficiency, approach negative employees and many more.
Joanna Meza - Zurich Insurance
Kurs - Managing Agile Projects with Lean and Kanban
I liked the alistair's knowledge and presentation style.