Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Kursplan
Öppenhet mot andra: 5 generationer på konsumentmarknaden, 4 generationer på arbetsmarknaden
- Öppenhet mot andra – fem generationer på marknaden: Generation Z, Generation Y, Generation X, Generation Baby Boomers, Generation Traditionalists.
- Vilken generation representerar jag?
- Kännetecken för de 4 generationerna som fungerar på arbetsmarknaden: Z, Y, X och Baby Boomers
Generationsskillnader bland de anställda:
- Definiera och hantera den anställdes utvecklingspotential, med beaktande av särdragen i de livsbehov och möjligheter som följer av ålder - nyckelkompetenser
- Tekniker och färdigheter inom området för att motivera och leda anställda i olika åldrar.
Åldershantering – hur har vi förberett oss för de yngsta generationerna Y och Z?
- hurdan är löntagaren i generation Y och Z?
- Vad motiverar en medarbetare från generation Y och Z?
- hur kommunicerar man med en anställd från generation Y och Z?
- hur hanterar man en anställd från generationerna Y och Z?
X, Y, Z-kommunikation
- Hur man utformar lämplig kommunikation för generationerna X, Y, Z
- Varför måste jag justera mitt meddelande?
- Gemensamma kommunikationsverktyg – Feedback
- Hur kommunicerar man för att motivera generationer?
- Öppen kommunikation – auktoritet i kommunikation
- Affärskommunikation, utveckling av samarbete
XYZ Ledning och motivation
- Sätt upp mål och få saker gjorda
- Teamledning, koordinering av aktiviteter, projektledning – samarbete mellan generationerna
- Vad motiverar enskilda generationer? – nyckeln till generationen
- Hur utformar man samarbeten?
- Hur kompletterar man varandra i affärer?
- Hur man effektivt delar upp uppgifter i ett team – kompetenstabell
- Hur bygger man naturlig auktoritet och självkänsla i XYZ?
- Är Generation Z svår att hantera och vad motiverar dem egentligen?
- Kommer vi att ha brist på anställda om en stund?
- XYZ-rekrytering vad varje generation bryr sig om
Svåra situationer XYZ – bestämdhet i kommunikationen
- Konflikthantering – svåra situationer mellan generationerna
- Hur kan man förutse konflikter på jobbet?
- Kommunikationsnivåer – attityder hos samtalspartnern (chef, anställd, leverantör, mottagare)
- Hur pratar man med en anställd, arbetsledare etc.?
- Empati i kommunikation
- Vad förväntar sig olika generationer av mig när det gäller kommunikation?
- Hur kan man minska stressen genom transparens i kommunikationen?
Krav
There are no specific requirements needed to attend this course.
14 timmar
Vittnesmål (3)
Trainer has extensive Knowledge and would benefit anyone to get training from such qualified People.
DURGA KODALI - Strata Manufacturing
Kurs - Advanced Product Quality Planning (APQP)
Info about RPA, AI and IoT.
Jubilee Petil - Accenture Inc.
Kurs - Digital Transformation: Disrupting the Common Delivery of the Common Business Landscape
I liked the alistair's knowledge and presentation style.