Kursplan

Öppenhet för andra: 5 generationer på konsumentmarknaden, 4 generationer på arbetsmarknaden

  • Öppenhet för andra - fem generationer på marknaden: Generation Z, Generation Y, Generation X, Baby Boomers Generation, Traditionalists Generation.
  • Vilken generation representerar jag?
  • Kännetecken för 4 generationer som verkar på arbetsmarknaden: Z, Y, X och Baby Boomers

Generationsskillnader mellan anställda:

  • Definiera och hantera medarbetarens utvecklingspotential, med hänsyn till de specifika behoven och livsmöjligheterna till följd av ålder - nyckelkompetenser
  • Tekniker och färdigheter för att motivera och leda medarbetare i olika åldrar.

Åldershantering – hur förberedde vi oss för de yngsta generationerna Y och Z?

  • hur är en anställd i generation Y och Z?
  • Vad motiverar en anställd från generation Y och Z?
  • Hur kommunicerar man med en anställd från generation Y och Z?
  • Hur hanterar man en anställd från generation Y och Z?

X,Y,Z kommunikation

  • Hur man utformar lämplig kommunikation för generationer X, Y, Z
  • Varför behöver jag anpassa mitt budskap?
  • Vanliga kommunikationsverktyg – Feedback
  • Hur kommunicerar man för att motivera generationer?
  • Öppen kommunikation – auktoritet i kommunikation
  • Affärskommunikation, samarbetsutveckling

XYZ-ledning och motivation

  • Att sätta mål och genomföra uppgifter
  • Teamledning, koordinering av aktiviteter, projektledning - samarbete mellan generationerna
  • Vad motiverar varje generation? – nyckeln till generationen
  • Hur utformar man samarbete?
  • Hur kompletterar man varandra i affärer?
  • Hur man effektivt delar upp uppgifter i ett team - kompetenstabell
  • Hur bygger man naturlig auktoritet och självkänsla i XYZ?
  • Är Generation Z svår att hantera och vad motiverar dem egentligen?
  • Kommer vi snart att sakna anställda?
  • XYZ-rekrytering – vad bryr sig varje generation om?

Svåra XYZ-situationer – självsäkerhet i kommunikationen

  • Konflikthantering – svåra situationer mellan generationer
  • Hur förutsäger man konflikter på jobbet?
  • Kommunikationsnivåer – attityder hos samtalspartnern (chef, anställd, leverantör, mottagare)
  • Hur pratar man med en anställd, arbetsledare etc.?
  • Empati i kommunikation
  • Vad förväntar sig olika generationer av mig i kommunikation?
  • Hur minskar man stress genom transparent kommunikation?
 14 timmar

Antal deltagare



Price per participant

Relaterade Kurser

Strategic Development: Thinking, Planning, Management and Leadership

35 timmar

Relaterade Kategorier