Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Kursplan
Öppenhet för andra: 5 generationer på konsumentmarknaden, 4 generationer på arbetsmarknaden
- Öppenhet för andra - fem generationer på marknaden: Generation Z, Generation Y, Generation X, Baby Boomers Generation, Traditionalists Generation.
- Vilken generation representerar jag?
- Kännetecken för 4 generationer som verkar på arbetsmarknaden: Z, Y, X och Baby Boomers
Generationsskillnader mellan anställda:
- Definiera och hantera medarbetarens utvecklingspotential, med hänsyn till de specifika behoven och livsmöjligheterna till följd av ålder - nyckelkompetenser
- Tekniker och färdigheter för att motivera och leda medarbetare i olika åldrar.
Åldershantering – hur förberedde vi oss för de yngsta generationerna Y och Z?
- hur är en anställd i generation Y och Z?
- Vad motiverar en anställd från generation Y och Z?
- Hur kommunicerar man med en anställd från generation Y och Z?
- Hur hanterar man en anställd från generation Y och Z?
X,Y,Z kommunikation
- Hur man utformar lämplig kommunikation för generationer X, Y, Z
- Varför behöver jag anpassa mitt budskap?
- Vanliga kommunikationsverktyg – Feedback
- Hur kommunicerar man för att motivera generationer?
- Öppen kommunikation – auktoritet i kommunikation
- Affärskommunikation, samarbetsutveckling
XYZ-ledning och motivation
- Att sätta mål och genomföra uppgifter
- Teamledning, koordinering av aktiviteter, projektledning - samarbete mellan generationerna
- Vad motiverar varje generation? – nyckeln till generationen
- Hur utformar man samarbete?
- Hur kompletterar man varandra i affärer?
- Hur man effektivt delar upp uppgifter i ett team - kompetenstabell
- Hur bygger man naturlig auktoritet och självkänsla i XYZ?
- Är Generation Z svår att hantera och vad motiverar dem egentligen?
- Kommer vi snart att sakna anställda?
- XYZ-rekrytering – vad bryr sig varje generation om?
Svåra XYZ-situationer – självsäkerhet i kommunikationen
- Konflikthantering – svåra situationer mellan generationer
- Hur förutsäger man konflikter på jobbet?
- Kommunikationsnivåer – attityder hos samtalspartnern (chef, anställd, leverantör, mottagare)
- Hur pratar man med en anställd, arbetsledare etc.?
- Empati i kommunikation
- Vad förväntar sig olika generationer av mig i kommunikation?
- Hur minskar man stress genom transparent kommunikation?
14 timmar