Kursplan
Introduktion
Steg 1: Att Förstå Sig Själv
För att förstå andra måste du ha en god förståelse för dig själv, dina beteenden och dina behov.
- Teammedlemmarna fyller i PRISM BRAIN MAPPING-enkäten.
- Individuellt möte för teammedlemmarna: ett möte med en certifierad PRISM-trainer för att diskutera rapporten.
Under mötet kommer varje person att upptäcka:
- Deras styrkor, potentiella svagheter och svårigheter i handling och samarbete med andra
- I vilken utsträckning de fullt utnyttjar sin potential
- Vilka åtgärder som kan vara stressande
- I vilken arbetsmiljö de känner sig bäst
- Vad de behöver för att samarbeta och kommunicera bra med andra
2 möten för ledaren:
- Diskussion om rapporten som ovan och granskning av ledarstilen, dess styrkor och potentiella utmaningar och svårigheter som uppstår från denna metod.
- Jämförelse av ledarens preferensprofil med teamets preferensresultat Under mötet kommer ledaren att få en bättre förståelse för hur deras ledarstil kan påverka teamet.
Steg 2: Att Förstå Teamet
För att få en chans att förstå andra är det värt att upptäcka likheter och skillnader mellan dig själv och andra teammedlemmar. Likheter byggar förståelse, skillnader hjälper till att upptäcka andra perspektiv på samma fråga och bli mer kreativa och innovativa i din metod.
- Träning med workshop-element om egenskaperna hos olika beteendepreferenser, deras interdependens och hur de påverkar vår kommunikation och samarbete med andra. Genom denna del kommer deltagarna att bygga en grund för att förstå ursprunget till mänskliga beteenden och attityder, vilket kan hjälpa dem att öppna upp för olika tillvägagångssätt.
- Diskussion om individuella preferenser, styrkor, motivatorer, behov och samarbetsproblem. Hitta likheter och betydande skillnader i teamet.
- Diskussion om samarbetsutmaningar och att hitta lösningar på dem.
- Lärande och analys av teamprofilen enligt PRISM, teamets styrkor och potentiella svagheter, kommunikationsbehov och samarbetsbehov.
- Utveckling av områden där teamet vill förbättra sin effektivitet och analys av hur teamet kan utnyttja sina styrkor för att uppnå detta.
Steg 3: Effektiv Kommunikation Med Kund
En god förståelse för dina styrkor, behov och utmaningar och en bättre förståelse för olika perspektiv inom teamet ger en solid grund för att bättre förstå kunden och anpassa kommunikationsmetoder till dem. Detta gör att man kan adressera deras behov mer effektivt och erbjuda de bästa tjänster och produkter som löser deras största problem.
Under träningen kommer deltagarna att:
- Diskutera utmaningar i samarbete med kunder och deras källor
- Lära sig identifiera olika kunders beteendepreferenser och anpassa kommunikationsmetoder till dem
- Upptäcka vilka meddelanden man ska använda så att en kund med specifika preferenser öppnar upp sig och vilka man ska undvika eftersom de kanske stänger sig för samarbete
- Öva olika former av meddelanden som är dedikerade till olika kundtyper, lära sig hur man bättre anpassar kommunikationsmetoder till kunden
- Arbeta med exempel på kundinteraktioner från sina erfarenheter och utveckla nya strategier för liknande situationer baserat på kunskapen som förvärvats under träningen
Sammanfattning och Nästa Steg
Krav
- Inga förkunskaper krävs
Målgrupp
- Lagledare
- Lagmedlemmar
Vittnesmål (4)
Style of trainer although at time very fast and leaving littel rom for thinking. (not all can follow at his pace)
Paul - GEA Refrigeration Netherlands N.V. IT
Kurs - Communication and Teamwork
all topics from list were addressed but trainer adapt it to the question from the group
Iwona - LKQ Polska Sp. z o. o.
Kurs - Team Building and Management
Reflecting own my self to learn others
Roy Dekker - Axway GmbH
Kurs - People and Team Management
the pace, the information provided. the way it as taught with theory and practice cases, handouts, exercises, etc.