Negotiation Skills Träningskurs
Denna tvådagarskurs är utformad för personer som vill uppnå bättre resultat från sina förhandlingar med kunder, leverantörer och kollegor. Den lär ut de färdigheter och taktiker som används av effektiva förhandlare och bygger upp det självförtroende som behövs för att lyckas.
Delegaterna lär sig de olika förhandlingsstilarna och hur de kan maximera sin personliga makt samtidigt som de skyddar viktiga relationer. Kursen är mycket deltagarbaserad med en kombination av föreläsning, diskussion, coachning och övningar.
Kursplan
- Vilken är min personliga förhandlingsstil?
- Förstå din individuella stil och dess inverkan i förhandlingar
- Konkurrenskraftig eller samarbetsvillig?
- Att veta vilket tillvägagångssätt som är rätt att använda
- Behovet av kreativitet och flexibilitet
- söka alternativ och lösa problem
- Hantering av förväntningar
- Hur man hanterar förförhandlings- och öppningsfaserna
- Icke-verbal kommunikation
- Använda kroppsspråk för att förstärka det vi säger
- Vikten av förberedelser
- vad du behöver göra innan förhandlingen inleds
- Förskjutning av maktbalansen
- Identifiera styrkor och svagheter hos båda parter
- GoPrinciper och mål
- Hur ser det goda ut och vad är oacceptabelt?
- Att se bortom krav till intressen och bekymmer
- ta reda på vad som ligger bakom kraven och vad som verkligen betyder något för den andra parten
- Identifiera variabler
- Vad kan vi få till lägsta kostnad för oss och vad vill vi få i gengäld?
- Framläggande och motivering av förslag
- positionera och visa värde i deras termer
- Så här svarar du på förslag
- förklara varför det är oacceptabelt och komma med motförslag
- Användning av frågor
- Använda villkorliga frågor för att testa lösningar utan att göra fasta åtaganden
- Förhandlingsprocessen
- Handelskoncessioner för att uppnå win/win-resultat
- Hantering av dödlägen
- Verktyg som hjälper dig att navigera runt återvändsgränder
- Att svara på prisutmaningar
- hur du försvarar din position
- Säkra affären
- summering och avslutning för att undvika kostsamma missförstånd
Krav
På grund av det stora antalet övningar i denna kurs kräver den minst fyra delegater och två utbildare.
Open Training Courses require 5+ participants.
Negotiation Skills Träningskurs - Booking
Negotiation Skills Träningskurs - Enquiry
Vittnesmål (4)
Mycket praktiska exempel, ett praktiskt förhållningssätt till ämnet, mycket användbar information, instruktören är utmärkt.
Irena
Kurs - Negotiation Skills
Machine Translated
Övningarna var fantastiska. Interaktionen var mycket vänlig. Jag lärde mig mycket. Vi koncentrerade oss på alla punkter och för alla oklara punkter, fick vi svar på allt.
VILCU DAN
Kurs - Negotiation Skills
Machine Translated
Låt oss lära oss att dela med oss av vårt case och spela en roll.
Dalailuck - Babcock Power (Thailand)
Kurs - Negotiation Skills
Machine Translated
SAMART Goal och förhandlingskoncept
Withaya - Babcock Power (Thailand)
Kurs - Negotiation Skills
Machine Translated
Upcoming Courses
Relaterade Kurser
Effective communication skills
21 timmarVem bör delta?
Individuella medarbetare, chefer, teamledare, vars framgång beror på deras förmåga att kommunicera tydligt, att bli förstådda och att påverka hur en annan person presterar och skapa positiva arbetsrelationer.
Beskrivning av kursen
Individens och teamets framgång beror på individens förmåga att kommunicera med andra, ansikte mot ansikte såväl som virtuellt. Varje interaktion med en annan person avgör hur du uppfattas och varje interaktion är en möjlighet att utveckla förtroende och utöva positivt inflytande. Oavsett om du presenterar en till en eller för en publik på tusen, förmedlar information till ett projektteam eller levererar ett svårt budskap, är effektiv kommunikation en av de mest kraftfulla färdigheterna för att uppnå dina mål.
Den här kursen utvecklar din förmåga att fokusera på ditt resultat, lyssna på din målgrupp och utveckla ditt budskap för tydlighet och effekt. Din förmåga att skapa en miljö för öppen diskussion och kontinuerlig dialog är avgörande för att kommunikationen ska lyckas. De kommunikationsfärdigheter som behandlas i den här kursen kommer att öka din förmåga att utöva val och kontroll för alla typer av samtal, påverka utan auktoritet och förbättra kvaliteten på relationer och produktivitet.
Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
14 timmarGoal
Utbildningen kommer att syfta till att granska och förbättra den kompetens som behövs för att uppnå sina affärsmål, både när det gäller individuellt arbete och lagarbete, särskilt genom att deltagarna förvärvar färdigheter såsom:
- Bygga en effektiv kommunikationsstil med andra
- Praktisk analys av kommunikationshinder och aktiva tekniker för att förhindra att de uppstår
- Bygga relationer för stödsammansättning
- Effektivt lagarbete
- Medvetenhet om ömsesidig påverkan i relation team-unit och unit-team
- Förmågan att använda en mängd olika tekniker för att hantera konflikter
- Ändra sina attityder och beteendemodellering konstruktivt (t.ex. bestämd hållning)
Arbetsmetod
Utbildningen är utformad som en interaktiv, där deltagarnas andel är över 80% av tiden. Varje session följer en liknande dynamik: öppna en ny träningsvanor (för att bygga medvetenhet), miniföreläsning om teknikerna (kunskap), öva nya taktiker och tekniker (färdigheter). Efter att varje session avslutats får deltagarna stödmaterial för de sessioner som diskuterats.
Det praktiska materialet summeras med en miniföreläsning som förklarar den teoretiska grunden och de grundläggande psykologiska mekanismer som deltagarna upplever när de arbetar i träningsrummet.
Business Communication Skills
35 timmarCommunication har länge erkänts som väsentliga för professionell framgång och många av en karriär har stannat, vacklat eller stagnerat tack vare brist på kommunikationsförmåga. I motsats till den urbana myten är det få av oss som är födda med den här skickligheten, istället har de flesta antingen övat eller lärt sig av misstag. Kursen är utformad för att hjälpa delegater att förbättra sina kommunikationsförmågor och därmed deras förmåga att arbeta med andra.
Medlingskompetens är subtilt men ändå meningsfullt olika. Excel kommunikation i Excel är en förutsättning men viktigare är förmågan att lyssna och notera vad som sägs. Meklarens roll är att hjälpa parterna att nå en lösning på deras problem och att nå ett resultat som båda parter gärna accepterar. Medlarna undviker att ta sida, fatta domar eller ge vägledning. De är helt enkelt ansvariga för att utveckla effektiv kommunikation och skapa konsensus mellan parterna. Kursen omfattar också ett brett utbud av färdigheter, utöver kommunikation, som krävs för att vara en effektiv förmedlare.
Business English for Non-Native Speakers
14 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till personer som arbetar i en internationell affärsmiljö som snabbt vill förbättra sina lyssnande, tal- och skrivfärdigheter för att bli mer effektiva ledare och teammedlemmar.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Lär dig verktyg och taktik för att snabbt utöka deras engelska ordförråd på arbetsplatsen.
- Fokusera bara på de relevanta delarna av det engelska språket som behövs för att bli effektivare på jobbet.
- Få förtroende för sin förmåga att kommunicera med auktoriteter via telefon, e-post och i möten.
- Öva tekniker för att påverka och övertyga kunder, chefer och kamrater.
- Tillämpa ett systematiskt tillvägagångssätt för att fortsätta förbättra sina Business engelska färdigheter efter utbildningen.
Effective Coaching and Communication
14 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till alla som vill förbättra sina coachnings- och kommunikationsfärdigheter.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå effekten av coachning och effektiv kommunikation på peer-to-peer-engagemang.
- Lär dig och tillämpa de olika bästa metoderna för coachning och kommunikation.
- Förbättra kommunikations- och påverkansfärdigheterna.
- Genomför coachningssessioner med självförtroende.
Communicating and Influencing For Team Members
14 timmarI slutet av kursen kommer delegaterna att kunna:
- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende Förstå styrkorna och svagheterna hos de olika kommunikationsmedierna som finns tillgängliga Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
Kursens format
Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:
- Underlättade diskussioner Bildpresentationer Övningar och fallstudier
Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders
14 timmarPublik
Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring kommunikation och påverkan:
- Deras kollegor
- Deras chefer
- Deras interna och externa kunder och intressenter
Kursformat
Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:
- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och fallstudier
I slutet av kursen kommer delegater att kunna:
- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
- Förklara hur man hanterar de svåra situationer de kan stöta på på kontoret
Communication
14 timmarOm du vill:
- förstå varför vissa människor inte svarar på vad du säger till dem,
- Förbättra din relation med din make/maka, barn, chef, kollega, etc...
- utöka omfattningen av sina personliga färdigheter i kommunikation med andra människor,
- Lär dig hur du snabbt kan må bättre, säkrare, tystare och precis som du vill,
- Gör andra människor intresserade av din egen person och få dem att tycka om dig
Den här kursen är för dig!
Communication verktyg som du lär dig är från olika områden av NLP, psykologi, psykoterapi, hypnosterapi. På så sätt samlades kunskap baserad på den senaste forskningen och utvecklingen inom dessa områden. Hundratals timmar av studier, läsning, lyssning och tittande, böcker och filmer samt psykologiska konsultationer tillgängliga i form av en föreläsning med övningar.
Efektywna komunikacja interpersonalna i rozwiązywanie konfliktów
14 timmarEffektiv interpersonell kommunikation är en nyckelfärdighet i både personliga och professionella relationer. Den består av att fokusera på samtalspartnern och förstå deras perspektiv och uttrycka intresse för vad de säger. Att använda tydliga och enkla budskap för att undvika missförstånd, förstå och värdera andra människors känslor, behov och synpunkter. Effektiv kommunikation är att uttrycka dina tankar och känslor på ett ansvarsfullt sätt, utan att kränka andras gränser med medvetenhet om kulturella skillnader, vilket gör att du kan undvika missförstånd till följd av skillnader i interkulturell kommunikation. Effektiv interpersonell kommunikation är nyckeln till att bygga varaktiga relationer, problemlösning, teamsamarbete och nå framgång i både yrkes- och privatlivet. Det är en färdighet som är värd att ständigt utveckla och förbättra.
Hosting Online Meetings
7 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till utbildare, konsulter, ledare och kommunikatörer inom alla områden som vill effektivt och effektivt underlätta webbkonferenser med olika virtuella plattformar.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Lär dig hur du effektivt underlättar onlinemöten för fjärrdeltagare.
- Skapa en säker och engagerande virtuell miljö för webbkonferenser genom att ange rätt ton och tänkesätt.
- Hantera onlinemöten mer effektivt genom att välja en lämplig plattform och bli bekväm med tekniken.
- Håll deltagarna engagerade genom att stimulera onlinekonversationer.
- Bygg djupare kontakter med deltagare och andra utövare för att lära sig kollektivt och få värdefulla insikter.
Influencing and Avoiding Conflict
21 timmarPublik
- Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring påverkan och undvika konflikter med:
- Deras kollegor
- Deras chefer
- Deras interna och externa kunder och intressenter
Kursmål
I slutet av kursen kommer delegater att kunna:
- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
Formatera
Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:
- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och
- Fallstudier
Managing Remote Teams
7 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till chefer och chefer som vill implementera rätt verktyg, färdigheter och metoder för att hantera distansteam.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Utforska ledarskap, strukturer och komponenter på distans för att framgångsrikt anpassa ett distansarbete.
- Utveckla förtroende, mål, kultur och lagarbete för att skapa ett effektivt och produktivt team på distans.
- Använd befintliga verktyg och tekniker för att förbättra virtuell kommunikation och samarbete.
- Implementera målsättnings- och projektledningsmetoder för att mäta resultatet av ett avlägset team.
Personal Efficiency and Managing Meetings
7 timmarPublik
Chefer, teamledare och personal som känner att:
- De deltar för många möten
- Deras tid "stjäl" av andra människor
- De kan inte komma till botten med sitt dagliga arbete på grund av bristande planering, framförhållning eller prioritering
Kursformat
Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:
- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och fallstudier
I slutet av kursen kommer delegater att kunna:
- Uppskatta behovet av att hantera möten effektivt – respektera tidspressen från de som de bjuder in till möten
- Följ standardprocesserna för att ringa, hantera och förbereda utgången från möten
- Uppskatta mer allmänt några av sätten att hantera sig själva och sin tid mer effektivt: att arbeta smartare inte hårdare...
People and Team Management
21 timmarPublik
Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring People och Team Management för:
- Sig själva
- Deras kollegor (kamrater)
- Deras chefer
- Deras teammedlemmar
- Deras interna och externa kunder och intressenter
Kursformat
Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:
- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och
- Fallstudier
I slutet av kursen kommer delegater att kunna:
- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
- Uppskatta hur man hanterar, motiverar och utvecklar sina teammedlemmar
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
- Förklara hur man hanterar de svåra situationer de kan stöta på på kontoret
Communication and Teamwork
7 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till teamledare och teammedlemmar som vill förbättra det sätt på vilket de kommunicerar, samarbetar och relaterar till varandra. Genom att följa en rad metoder kan team förbättra dessa färdigheter, vilket leder till mer produktivt arbete och ett lyckligare arbetsliv.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Identifiera och ta itu med vanliga problem i hur de kommunicerar och svarar på andra på jobbet.
- Förbättra effektiviteten med vilken arbetet utförs som ett team.
- Förstå de individuella såväl som de kollektiva behoven i ett team för att bättre kunna hantera och styra deras insatser.
- Förstå innebörden och vikten av emotionell intelligens som en indikator och guide för att förbättra mänskliga relationer på jobbet.