Effective interpersonal communication with elements of assertiveness Träningskurs
[ 0 ] Al
Utbildningen kommer att vara att granska och förbättra de kompetenser som behövs för att uppnå sina affärsmål i fråga om både individuellt arbete och teamarbete, särskilt genom förvärv av färdigheter av deltagarna såsom:
- Att bygga en effektiv kommunikationsstil med andra
- Praktisk analys av kommunikationsbarriärerna och aktiva tekniker för att förhindra deras förekomst
- Bygga stöd för församlingsförbindelser
- Effektivt teamarbete
- Medvetenhet om ömsesidigt inflytande i förhållandet team-enhet och team-enhet
- Förmågan att använda en mängd olika tekniker för att hantera konflikter
- Ändra deras attityder och beteende modellering konstruktiv (t.ex. assertiv ställning)
Metod för arbete
Utbildningen är utformad som en interaktiv, där deltagarnas andel är över 80% av tiden. Varje session följer en liknande dynamik: öppna en ny övningsvanor (för att bygga medvetenhet), mini-läsning om teknikerna (kunskap), praktisera nya taktiker och tekniker (förmågor). Efter slutet av varje session får deltagarna stödmaterial för de diskuterade sessionerna.
Praktiskt material sammanfattas genom att ge en mini föreläsning som förklarar den teoretiska grunden och de grundläggande psykologiska mekanismer som deltagarna upplever medan de arbetar på träningsrummet.
Kursplan
Introduktion till kommunikation
- Kommunikationsprocessen och dess etapper
- Vikten av verbal och icke-verbal kommunikation
- Tekniker och verktyg för effektiv kommunikation
Principer för effektiv kommunikation som en viktig del av effektiva kontakter i din organisation
- Egen självanalyserande kommunikationsstil
- Kommunikationsfel
- Kommunikationshinder
- Utvecklingsstadier av mellanmänsklig kontakt
- Direktkommunikation och telefonkommunikation
Kommunikation i organisationer
- Nätverkskommunikation i en organisation
- Informationsflödesmodeller och deras optimering
- Uppgifter och verktyg för intern kommunikation
Effektiva samtal
- Utveckling av självbild som avsändare och mottagare av ett meddelande
- Faktorer som påverkar kvaliteten på de yrkesmässiga kontakterna mellan personalen
- Aktivt lyssnande som verktyg för effektiv kommunikation
- Förväxlingsfaktorer Hörsel och talförståelse
- Konsten att ställa frågor
- psykologiska mekanismer och tekniker för att påverka
Steg för att bygga teamet och deras inverkan på samarbetet
- Stadier av teamutveckling: principer för drift och faror på var och en av dem
- sätt att arbeta med dem alla
- Teamroller och identifiering av dem
Konflikt och konkurrens i gruppen som det största hotet mot samarbetet
- Källor till olika typer av konflikter
- Strategier för att hantera konflikter
- Konkurrens i bandet: för- och nackdelar
Källor till olika typer av konflikter
I harmoni med varandra och goda relationer med andra - begreppet självsäkert beteende
- Begreppet bestämdhet
- Dina egna rättigheter
- När du bestämmer dig för att vara bestämd
- Typer av beteende: Aggressivt beteende, undergivet, självsäkert
- bygga "jag"-budskap som grund för ett bestämt uttryck för åsikter, bedömningar och känslor
- Varför vi är rädda för att säga "nej" - vad som hindrar oss
- självhävdande behandling som utgår från honom själv
Vad innebär det att respektera dig och varandra - vad händer om vi går med på eller vägrar
- Möjlighet att neka och neka inresa
- Förmåga att argumentera
- manipulation
- acceptans av negativa och positiva svar på olika former av kritik
- Ge konstruktiv feedback
Open Training Courses require 5+ participants.
Effective interpersonal communication with elements of assertiveness Träningskurs - Booking
Effective interpersonal communication with elements of assertiveness Träningskurs - Enquiry
Effective interpersonal communication with elements of assertiveness - Consultancy Enquiry
Vittnesmål (2)
det är på tagalog så jag/vi kan uttrycka oss fritt
Jenny - IT
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
Tydlighet i diskussionen. Tränare kopplar till deltagarna. Trevlig och glad aura av tränaren.
Mona Liza - IT
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
Upcoming Courses
Relaterade Kurser
Workshop: Boost your productivity with this new method!
7 timmarDenna 1-1 liveutbildning (online) i Sverige riktar sig till alla som vill få mer struktur och produktivitet i sitt jobb.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Få mer i livet.
- Kontrollera sin tid.
- Få tillbaka deras fokus.
- Planera deras vecka effektivt.
- Vet hur man hanterar stress.
Meditation 101: Mindfulness Meditation
14 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till organisationsteam som vill tillämpa mindfulness-meditation för att uppnå personal och professionell utveckling och förbättring.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå grunderna för meditation och mindfulness.
- Minska stress och öka klarhet, lugn, belåtenhet och medkänsla.
- Fokusera sinnet och få bättre kontakt med andra.
- Odla medveten medvetenhet i nuet.
- Hantera psykisk och fysisk smärta.
- Lev ett friskare och lyckligare liv.
Mindfulness Workshop
14 timmarDenna instruktörsledda, liveworkshop i Sverige (online eller på plats) riktar sig till personer som vill studera mindfulness för att uppnå intensiv personal och professionell utveckling och förbättring.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå principerna för mindfulness.
- Odla positiv mental hälsa.
- Väx i självmedvetenhet, självdisciplin, social medvetenhet och social effektivitet.
- Ta kloka beslut i tider av stress eller kris.
- Lev ett lyckligare och hälsosammare liv.
Mindfulness Workshop: Mastering Assertive Communication and Active Listening
14 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till nybörjare som vill ha en verktygslåda med mindfulness och kommunikationsstrategier för att navigera i olika kommunikationsutmaningar och bygga starkare, mer positiva relationer.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Lär dig och träna mindfulness-tekniker för att förbättra självmedvetenhet, känslomässig reglering och stresshantering.
- Förstå principerna för assertiv kommunikation och utveckla förmågan att uttrycka sig självsäkert och respektfullt.
- Tillämpa mindfulness och kommunikationsförmåga i olika verkliga sammanhang, både personliga och professionella.
Stress Management and Prevention
7 timmaren en dag kurs om stress hantering och prevention
Personal Efficiency and Managing Meetings
7 timmarPublik
Chefer, teamledare och personal som känner att:
- De deltar för många möten
- Deras tid blir "stulen" av andra människor
- De kan inte komma till botten i sitt dags arbete på grund av brist på planering, framsyn eller prioritering
Kursformat
Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:
- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och fallstudier
I slutet av kursen kommer delegater att kunna:
- Uppskatta behovet av att hantera möten effektivt - respektera tidspressen för dem som de bjuder in till möten
- Följ standardprocesserna för att ringa, hantera och förbereda utgången från möten
- Uppskatta mer av vissa sätt att hantera sig själva och sin tid mer effektivt: att arbeta smartare inte hårdare ...
Hosting Online Meetings
7 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till utbildare, konsulter, ledare och kommunikatörer inom alla områden som vill effektivt och effektivt underlätta webbkonferenser med olika virtuella plattformar.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Lär dig hur du effektivt underlättar onlinemöten för fjärrdeltagare.
- Skapa en säker och engagerande virtuell miljö för webbkonferenser genom att ange rätt ton och tänkesätt.
- Hantera onlinemöten mer effektivt genom att välja en lämplig plattform och bli bekväm med tekniken.
- Håll deltagarna engagerade genom att stimulera onlinekonversationer.
- Bygg djupare kontakter med deltagare och andra utövare för att lära sig kollektivt och få värdefulla insikter.
Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders
14 timmarPublik
Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring kommunikation och påverkan:
- Deras kollegor
- Deras chefer
- Deras interna och externa kunder och intressenter
Kursformat
Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:
- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och fallstudier
I slutet av kursen kommer delegater att kunna:
- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
- Förklara hur man hanterar de svåra situationer de kan stöta på på kontoret
Leadership 101
7 timmarKursen syftar till att inspirera praktikanter att bli ledare genom att visa vad som gör eller bryter en ledare.
Strategic Development: Thinking, Planning, Management and Leadership
35 timmarÖversikt
Denna 5-dagars kurs kommer att hjälpa delegater utveckla sina strategiska tänkande, planering och ledningsförmåga inklusive de taktiska och operativa kraven för framgångsrik genomförande i en bankmiljö. Kursen kommer att ta itu med de svåra frågorna om konflikthantering, hantering av förändring, vad som gör en bra ledare och hur man motiverar ett lag. Med hjälp av interaktiva fallstudier samt branschexempel kommer delegaterna att uppmuntras att dela erfarenheter och utmaningar för att hjälpa till att bygga praktiska och arbetsfokuserade lösningar som de kan ta tillbaka och faktiskt använda.
Huvudsyftet med programmet är att utrusta cheferna med färdigheter att skanna affärsmiljön för att upptäcka lönsamma affärsmöjligheter samt utveckla strategier för att få en konkurrenskraftig fördel i en alltmer konkurrenskraftig affärsmiljön. Bland annat kommer programmet också att ge insikt om ledarskap de bästa praxis och beteenden som kommer att stärka förmågan för chefer att hantera komplexiteten och osäkerheterna i att hantera en högpresterande finansiell institution.
Lärande mål
Efter att ha deltagit i denna kurs kommer delegater att kunna:
- Beskriv de viktigaste problemen som en stor bank står inför.
- Förklara de olika metoderna för organisationsutvecklingsplanering,
- Analysera den nuvarande affärsmiljön och påverkan som påverkar organisationen.
- Analysera resurser inom och utanför organisationen.
- Förklara de olika metoderna för att hantera strategin och placera den i affärsplanen;
- Utvärdera de alternativa utvecklingsstrategierna för att rekommendera de som bäst passar företagets behov.
- tillämpa en djupare förståelse för strategiska utvecklingsplaner,
- Objektivt diskutera de risker, fördelar och kostnader som åtföljs av genomförandet av den nya strategin, inklusive konflikthantering i ett team.
- definiera metoder för hantering av identifierade risker,
- Analysera de potentiella effekterna på företaget (både positivt och negativt) som kommer att resultera i genomförandet av den nya strategin.
- Utforma strategier, system och processer för att framgångsrikt genomföra nya strategiska planer.
- täcka de viktigaste stegen i förändringshantering
Vem ska vänta
- Produkt/Tjänstledare
- Nyligen utnämnda samt etablerade chefer och lagledare
- Huvudoperationer
- Senior Bankförvaltare
- Mänskliga resursförvaltare
- Operationsförvaltare
- [ 0 ] Ledare
Metodologi Kursen består av faciliterade workshops, kompletteras av fallstudier som härrör från en kombination av publicerade verkliga exempel och / eller praktisk erfarenhet. Det kommer också att finnas möjligheter för deltagare att arbeta i små grupper för att syntetisera idéer och strategier och att tillämpa materialet i samband med sina egna organisationer / avdelningar. Öppna forum diskussioner kommer också att vara en nyckelelement.
Advisory & Leadership Skills
14 timmarDenna kurs är en del av Data Scientist-kompetensuppsättningen (Domain: Advisory & Leadership ).
DZM – delegowanie zadań i motywowanie pracowników
14 timmarLeadership in the new economy
21 timmarVid kursens ska deltagarna kunna:
- Skaffa en förståelse för självbehärskelse som en grund för inspirerande ledare
- Stärka och upprätthålla deras utförande förmåga och bidra till skapandet av en högpresterande kultur
- Leda kulturella transformations- och förändringsprocesser inom sina respektive inflytandeområden med hjälp av emotionell intelligens och förändringshanteringsverktyg
Metod:
- Föreläsning
- Workshops
- Video som visar
- Rollspel