Kursplan
Introduktion till kommunikation
- Kommunikationsprocessen och dess olika skeden
- Vikten av verbal och icke-verbal kommunikation
- Tekniker och verktyg för effektiv kommunikation
Principer för effektiv kommunikation som en viktig del av de effektiva kontakterna i din organisation
- Egen självanalyserande kommunikationsstil
- Fel i kommunikationen
- Hinder för kommunikation
- Utvecklingsstadier av interpersonell kontakt
- Direkt kommunikation och telefonkommunikation
Kommunikation i organisationer
- Nätverkskommunikation i en organisation
- Informationsflödesmodeller och deras optimering
- Uppgifter och verktyg för intern kommunikation
Effektiva samtal
- Utveckling av självbild som avsändare och mottagare av ett meddelande
- Faktorer som påverkar kvaliteten på de yrkesmässiga kontakterna mellan personalen
- Aktivt lyssnande som ett verktyg för effektiv kommunikation
- Förväxlingsfaktorer Hörsel och talförståelse
- Konsten att ställa frågor
- Psykologiska mekanismer och tekniker för att påverka
Steg för att bygga teamet och deras inverkan på samarbetet
- Steg i teamutveckling: principer för drift och faror för var och en av dem
- sätt att arbeta med dem alla
- Teamroller och identifiering av dem
Konflikter och konkurrens i gruppen som det största hotet mot samarbete
- Källor till de olika typerna av konflikter
- Strategier för att hantera konflikter
- Konkurrens i bandet: för- och nackdelar
Källor till olika typer av konflikter
I harmoni med varandra och goda relationer med andra - begreppet självsäkert beteende
- Begreppet bestämdhet
- Dina egna rättigheter
- När du bestämmer dig för att vara bestämd
- Typer av beteende: Aggressivt beteende, Undergivet, självsäkert
- bygga "jag"-budskap som grund för ett bestämt uttryck för åsikter, bedömningar och känslor
- Varför vi är rädda för att säga "nej" - vad hindrar oss
- självhävdande behandling som utgår från honom själv
Vad innebär det att respektera dig och varandra - vad händer om vi går med på eller vägrar
- Möjlighet att neka och neka inträde
- Förmåga att argumentera
- manipulation
- Acceptans av negativa och positiva svar på olika former av kritik
- Ge konstruktiv feedback
Vittnesmål (7)
Interaktionen och maten är verkligen engagerande.
Claudio - PT Haskoning Indonesia
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
Många övningar
Nina - PT Haskoning Indonesia
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
Rollspel session
Wiyani - PT Haskoning Indonesia
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
Scenarioövningarna
Farizky - PT Haskoning Indonesia
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
Ämnet om kommunikation
Galih - PT Haskoning Indonesia
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
Många interaktiva utbyten
Muhammad Rizki - PT Haskoning Indonesia
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
Det praktiska genom att implementera tbe-teorin i verkligheten
Marvin Satyawardhana - PT Haskoning Indonesia
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated