Influencing and Avoiding Conflict Träningskurs
Publik
- Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring påverkan och undvika konflikter med:
- Deras kollegor
- Deras chefer
- Deras interna och externa kunder och intressenter
Kursmål
I slutet av kursen kommer delegater att kunna:
- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
Formatera
Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:
- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och
- Fallstudier
Kursplan
Modul 1: Förstå oss själva och andra
- Vad får oss att bete oss som vi gör? Hur kan vi förstå vilka delar av detta beteende som är acceptabelt – krävs av vår roll i verksamheten – och vilka delar som inte är acceptabla? Feedback: hur ser och relaterar andra till oss?
Modul 2: Communication
- Hur kommunicerar vi med andra? Vilka är fördelarna / nackdelarna med de olika kommunikationsmedierna? Vad menar vi med Effektiv Communication och hur uppnår vi det? Våra respektive tanke- och lärstilar och hur de kan tillämpas i vårt dagliga arbete
Modul 3: Emotionell intelligens
- Känslor och deras konsekvenser Vikten av att förstå vår "EQ" (i motsats till den mer standardiserade IQ) De fem stegen i Golemans modell för emotionell intelligens: Självmedvetenhet Själv-Management Motivation Empati Sociala färdigheter
Modul 4: Delegering
- Vad är delegering? Delegationens stadier
Modul 5: Transaktionsanalys
- Varför agerar/reagerar vi på ett visst sätt mot kollegor och kunder? Hur kan vi bygga relationer med kollegor och kunder? Vilka är fördelarna med "True Rapport" i våra inter-personal relationer?
Modul 6: Intressent Management
- Tillfredsställande av intressenter Intressentanalys: interna och externa intressenter
Modul 7: Att hantera förändring
- De 9 viktiga förändringsprinciperna De känslomässiga reaktionerna på förändring Motstånd mot förändring – och fördelarna med motstånd
Modul 8: Hantera konflikter
- Vad orsakar konflikter? Faserna av konflikthantering Förstå konflikten Förstå din/den andra personens position i konflikten Lösa konflikten
Open Training Courses require 5+ participants.
Influencing and Avoiding Conflict Träningskurs - Booking
Influencing and Avoiding Conflict Träningskurs - Enquiry
Influencing and Avoiding Conflict - Consultancy Enquiry
Vittnesmål (2)
Utbildningen skräddarsyddes efter mina behov
Patricia - Embraer
Kurs - Influencing and Avoiding Conflict
Machine Translated
Eftersom det var en 1:1, personalisering av innehållet.
Patricia - Embraer
Kurs - Influencing and Avoiding Conflict
Machine Translated
Upcoming Courses
Relaterade Kurser
Personal Efficiency and Managing Meetings
7 timmarPublik
Chefer, teamledare och personal som känner att:
- De deltar för många möten
- Deras tid blir "stulen" av andra människor
- De kan inte komma till botten i sitt dags arbete på grund av brist på planering, framsyn eller prioritering
Kursformat
Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:
- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och fallstudier
I slutet av kursen kommer delegater att kunna:
- Uppskatta behovet av att hantera möten effektivt - respektera tidspressen för dem som de bjuder in till möten
- Följ standardprocesserna för att ringa, hantera och förbereda utgången från möten
- Uppskatta mer av vissa sätt att hantera sig själva och sin tid mer effektivt: att arbeta smartare inte hårdare ...
Hosting Online Meetings
7 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till utbildare, konsulter, ledare och kommunikatörer inom alla områden som vill effektivt och effektivt underlätta webbkonferenser med olika virtuella plattformar.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Lär dig hur du effektivt underlättar onlinemöten för fjärrdeltagare.
- Skapa en säker och engagerande virtuell miljö för webbkonferenser genom att ange rätt ton och tänkesätt.
- Hantera onlinemöten mer effektivt genom att välja en lämplig plattform och bli bekväm med tekniken.
- Håll deltagarna engagerade genom att stimulera onlinekonversationer.
- Bygg djupare kontakter med deltagare och andra utövare för att lära sig kollektivt och få värdefulla insikter.
Communicating and Influencing For Team Members
14 timmarI slutet av kursen kommer delegaterna att kunna:
- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende Förstå styrkorna och svagheterna hos de olika kommunikationsmedierna som finns tillgängliga Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
Kursens format
Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:
- Underlättade diskussioner Bildpresentationer Övningar och fallstudier
Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders
14 timmarPublik
Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring kommunikation och påverkan:
- Deras kollegor
- Deras chefer
- Deras interna och externa kunder och intressenter
Kursformat
Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:
- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och fallstudier
I slutet av kursen kommer delegater att kunna:
- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
- Förklara hur man hanterar de svåra situationer de kan stöta på på kontoret
People and Team Management
21 timmarPublik
Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring People och Team Management för:
- Sig själva
- Deras kollegor (kamrater)
- Deras chefer
- Deras teammedlemmar
- Deras interna och externa kunder och intressenter
Kursformat
Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:
- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och
- Fallstudier
I slutet av kursen kommer delegater att kunna:
- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
- Uppskatta hur man hanterar, motiverar och utvecklar sina teammedlemmar
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
- Förklara hur man hanterar de svåra situationer de kan stöta på på kontoret
Business Communication Skills
35 timmarCommunication har länge erkänts som väsentliga för professionell framgång och många av en karriär har stannat, vacklat eller stagnerat tack vare brist på kommunikationsförmåga. I motsats till den urbana myten är det få av oss som är födda med den här skickligheten, istället har de flesta antingen övat eller lärt sig av misstag. Kursen är utformad för att hjälpa delegater att förbättra sina kommunikationsförmågor och därmed deras förmåga att arbeta med andra.
Medlingskompetens är subtilt men ändå meningsfullt olika. Excel kommunikation i Excel är en förutsättning men viktigare är förmågan att lyssna och notera vad som sägs. Meklarens roll är att hjälpa parterna att nå en lösning på deras problem och att nå ett resultat som båda parter gärna accepterar. Medlarna undviker att ta sida, fatta domar eller ge vägledning. De är helt enkelt ansvariga för att utveckla effektiv kommunikation och skapa konsensus mellan parterna. Kursen omfattar också ett brett utbud av färdigheter, utöver kommunikation, som krävs för att vara en effektiv förmedlare.
Efektywna komunikacja interpersonalna i rozwiązywanie konfliktów
14 timmarBusiness English for Non-Native Speakers
14 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till personer som arbetar i en internationell affärsmiljö som snabbt vill förbättra sina lyssnande, tal- och skrivfärdigheter för att bli mer effektiva ledare och teammedlemmar.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Lär dig verktyg och taktik för att snabbt utöka deras engelska ordförråd på arbetsplatsen.
- Fokusera bara på de relevanta delarna av det engelska språket som behövs för att bli effektivare på jobbet.
- Få förtroende för sin förmåga att kommunicera med auktoriteter via telefon, e-post och i möten.
- Öva tekniker för att påverka och övertyga kunder, chefer och kamrater.
- Tillämpa ett systematiskt tillvägagångssätt för att fortsätta förbättra sina Business engelska färdigheter efter utbildningen.
Communication and Teamwork
7 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till teamledare och teammedlemmar som vill förbättra sättet på vilket de kommunicerar, samarbetar och relaterar till varandra. Genom att följa en rad metoder kan team förbättra dessa färdigheter, vilket leder till mer produktivt arbete och ett lyckligare arbetsliv.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Identifiera och ta itu med vanliga problem i hur de kommunicerar och reagerar på andra på jobbet.
- Förbättra effektiviteten med vilket arbete utförs som ett team.
- Förstå den individuella såväl som de kollektiva behoven hos ett team för att bättre kunna hantera och styra deras ansträngningar.
- Förstå innebörden och betydelsen av emotionell intelligens som en indikator och vägledning för att förbättra mänskliga relationer på jobbet.
Mastering Communication and Collaboration
21 timmarDenna instruktörsledda, live-utbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till ___ som vill använda ___ till ___.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Installera och konfigurera ___.
- ___.
- ___.
- ___.
Assertiveness
7 timmarEn mycket deltagande kurs som involverar individuella och gruppdiskussioner och färdighetspraxis för att delegaterna ska kunna dela idéer och utveckla sina färdighetsnivåer.
Publiken
Alla som vill förbättra sina assertivitetskunskaper
Aim
Kursen syftar till att öka förtroendet och öka delegatens förmåga att kommunicera med kollegor och kunder på ett förtroende och försiktigt sätt.
Målsättning
Vid slutet av programmet kommer deltagarna att:
- Förstå och övervinna hinder för att vara assertiva
- Erkänna beteendemönster inom dig själv och andra och lära dig effektiva strategier för att hantera dem
- Kommunicera effektivt med ett brett utbud av människor för att uppnå en win-win-situation där det är möjligt
- effektivt hantera svåra situationer.
Coaching Skills
7 timmarPublik
Personal som måste vara fullt förberedda på att leverera coachningssessioner av hög kvalitet
- Till enskilda medarbetare
- Till deras lag
- Till individer som inte är direkt kopplade till sina egna team men som skulle värdera deras oberoende - och icke-bedömande - input
Kursformat
En kombination av:
- Underlättade diskussioner
- Delegerade coachingsessioner - med full feedback
I slutet av kursen kommer delegater att kunna:
- Definiera "Coaching" och förklara i detalj användningen av Coaching för att förbättra individens och teamprestanda - särskilt relatera dess användning för att förstå orsakerna bakom (och korrigera) underprestanda
- Leverera meningsfulla coachingsessioner
Advisory & Leadership Skills
14 timmarDenna kurs är en del av Data Scientist-kompetensuppsättningen (Domain: Advisory & Leadership ).
Customer Care Strategy
21 timmarEn kundvårdsstrategi spelar en viktig roll i att bygga kundtillfredsställelse, hjälpa dig att behålla lojala kunder och öka nivåerna av upprepade affärer. Genom god kundservice får du kundens förtroende, förbättrar företagets image och stärker din konkurrensfördel på marknaden. Kursen fokuserar på strategier och färdigheter för att bygga livslångt kundrelationer genom att utveckla värdefulla och effektiva kundvårdsstrategier. Satiserade kunder kan, genom samtal och berättande, bli frivilliga ambassadörer för ditt företag och är mycket sannolikt att rekommendera dina tjänster till andra. Denna workshop hjälper också deltagarna att kommunicera effektivt, lämpligt och tydligt i alla situationer.
Mål
- Utveckla kompetens inom området professionell kundvård
- Öka effektiviteten i kommunikationen med kunder
- Att uppnå kunskap om hur man når kundernas grundläggande behov och förväntningar
- Bygga starka och hållbara relationer med kunder
- Utöka företagets positiva bild på marknaden
- Identifiera, minska och övervinna invändningar och hinder
- Lär dig om personlighet och kommunikationsförmåner när du hanterar kunder
- Förmågan att skapa en öppen miljö för kommunikation
- Utveckla färdigheter för att kommunicera tydligt och effektivt
- Identifiera hinder för effektiv kommunikation
- Mastering kroppsspråk och icke-verbal kommunikation
Metoder
- rollspel
- Självbedömningstester
- Övningar i grupper
- Individuellt arbete
- Praktiska sessioner
- Läsningar
- Diskussioner
Lära utomhus
Vid avslutad kurs kommer deltagarna att kunna:
- Ett fokuserat kundvårdsstrategi
- Identifiera nyckelfrågor för kunden
- Bygg företagets professionella bild
- Anpassa sig till specifika kundbeteende
- Öka kund lojalitet genom exceptionell kundtjänst
- Utveckla kommunikationsförmåga med kunder
- Använd tekniker för att bygga relationer
- Utveckla en personlig handlingsplan för att förbättra kundservice färdigheter
- Visa gesturer av generositet och högkvalitativ kundvård
- Använd tekniker för att hantera svåra situationer
- Erkänna hinder för tillhandahållande av utmärkt kundservice