Översikt
Denna 5-dagars kurs kommer att hjälpa delegater utveckla sina strategiska tänkande, planering och ledningsförmåga inklusive de taktiska och operativa kraven för framgångsrik genomförande i en bankmiljö. Kursen kommer att ta itu med de svåra frågorna om konflikthantering, hantering av förändring, vad som gör en bra ledare och hur man motiverar ett lag. Med hjälp av interaktiva fallstudier samt branschexempel kommer delegaterna att uppmuntras att dela erfarenheter och utmaningar för att hjälpa till att bygga praktiska och arbetsfokuserade lösningar som de kan ta tillbaka och faktiskt använda.
Huvudsyftet med programmet är att utrusta cheferna med färdigheter att skanna affärsmiljön för att upptäcka lönsamma affärsmöjligheter samt utveckla strategier för att få en konkurrenskraftig fördel i en alltmer konkurrenskraftig affärsmiljön. Bland annat kommer programmet också att ge insikt om ledarskap de bästa praxis och beteenden som kommer att stärka förmågan för chefer att hantera komplexiteten och osäkerheterna i att hantera en högpresterande finansiell institution.
Lärande mål
Efter att ha deltagit i denna kurs kommer delegater att kunna:
- Beskriv de viktigaste problemen som en stor bank står inför.
- Förklara de olika metoderna för organisationsutvecklingsplanering,
- Analysera den nuvarande affärsmiljön och påverkan som påverkar organisationen.
- Analysera resurser inom och utanför organisationen.
- Förklara de olika metoderna för att hantera strategin och placera den i affärsplanen;
- Utvärdera de alternativa utvecklingsstrategierna för att rekommendera de som bäst passar företagets behov.
- tillämpa en djupare förståelse för strategiska utvecklingsplaner,
- Objektivt diskutera de risker, fördelar och kostnader som åtföljs av genomförandet av den nya strategin, inklusive konflikthantering i ett team.
- definiera metoder för hantering av identifierade risker,
- Analysera de potentiella effekterna på företaget (både positivt och negativt) som kommer att resultera i genomförandet av den nya strategin.
- Utforma strategier, system och processer för att framgångsrikt genomföra nya strategiska planer.
- täcka de viktigaste stegen i förändringshantering
Vem ska vänta
- Produkt/Tjänstledare
- Nyligen utnämnda samt etablerade chefer och lagledare
- Huvudoperationer
- Senior Bankförvaltare
- Mänskliga resursförvaltare
- Operationsförvaltare
- [ 0 ] Ledare
Metodologi
Kursen består av faciliterade workshops, kompletteras av fallstudier som härrör från en kombination av publicerade verkliga exempel och / eller praktisk erfarenhet. Det kommer också att finnas möjligheter för deltagare att arbeta i små grupper för att syntetisera idéer och strategier och att tillämpa materialet i samband med sina egna organisationer / avdelningar. Öppna forum diskussioner kommer också att vara en nyckelelement.
LÄS MER...