Kursplan

MODUL 1

1. Presentation av utvecklingscykelns mål och program - PROFESSIONAL
SKÖTSEL AV KUNDER.
2. Att sätta upp individuella mål genom att utbilda deltagarna.

3. Verbal och icke-verbal kommunikation och attityd: undergiven, aggressiv och
självsäker.

a. Självdiagnos av den egna kommunikationen och attityden.
b. Diagnos av kommunikation och kundattityder.
c. Öva på icke-verbala och verbala element och verktyg för kommunikation som ökar social påverkan och effektivitetskommunikation.

4. Simulering av konversationer med kunder, med hjälp av utvalda verktyg.

 

MODUL 2

1. Fem hemligheter för effektiv kommunikation, designad av Dr. David Burns, medgrundare av kognitiv beteendeterapi.

2. Communication Aikido. Att hantera en svår situation på jobbet som lärare.

 

MODUL 3

1. Individuell analys av varje utbildningsdeltagare, de sista 5 "vinner" och 5 "förlorar" säljprocesser. Arrangemang nyckelfaktorer för framgång och misslyckande, tack vare vilka vi vann och genom vad vi förlorade / vad som saknades som vi förlorade. I extraktionsstadiet slutsatser från analysen, bestämma (grupparbete på utbildningsforumet) vilka nyckelbeteenden och åtgärder i enskilda steg av processen som har störst inverkan på framgången.


2. Utveckla försäljningsargument - en bank av fördelar och mervärden till följd av:
A. Våra produkter/tjänster
b. min standard på kundservice;
c. andra fördelar och mervärden som inte finns i de föregående, två områden som svarar mot kundens identifierade problem, och
som är det största värdet för honom, med avseende på kostnader som uppstår och/eller utebliven vinst och ger avkastning på investeringar och har
affärsmässiga skäl.
 

3. Övning i att välja och presentera försäljningsargument (som tidigare har beskrivits i mervärdesbanken) som är lämpliga för problemen och kundens mål. Simulering av en konversation med en klient - fördelarna med introduktionsstadiet (tidigare intjänade).

 

MODUL 4

1. Fastställa de vanligaste kritiska kundinvändningarna/reservationerna/anspråken.
2. Utveckla svar på tidigare identifierade kritiska invändningar/kundinvändningar/påståenden, med hjälp av svarsmodellens invändningar.
3. Simuleringar av ett samtal med en klient - stadiet för att svara på tidigare överenskomna frågor kritiska invändningar från klienten, med tidigare utvecklade svar.
4. Fastställa handlingar och beteenden som har en motverkande funktion och hantera kundinvändningar.

 

MODUŁ 5

1. Sztuka konstruktywnej konfrontacji i model konstruktywnej konfrontacji opracowany na kanwie NVC (komunikacja bez przemocy) Marshalla
Rosenberga. Konstruktywna konfrontacja = budowanie relacji.

2. Ćwiczenie realnych najbardziej problematycznych sytuacji, które to uczestnicy warsztatów zakwalifikują do konstruktywnej konfrontacji a następnie przeprowadzą symulację rozmów – konstruktywnych konfrontacji, wybranych przez siebie sytuacji.
3. Symulacje rozmów z klientami, z wykorzystaniem poznanego modelu.

4. Model dynamiki eskalacji emocji, który pozwala zrozumieć kiedy powinniśmy zdecydować się na konstruktywną konfrontację aby emocje nas wspierały.
5. Ustalenie jak przebiega dynamika eskalacji emocji w modelu konstruktywnej konfrontacji który służy: rozwiązaniu problemu lub załatwianiu sprawy a nie załatwieniu człowieka.

MODUL 6
1. Praktisk diskussion och tillämpning av övertalningslagarna.

2. Praktisk diskussion om de sex reglerna för påverkan, beskrivna av prof. Robert Cialdini, tack vare vilka utbildningsdeltagare kommer att kunna öka ditt inflytande på kunderna.

 

MODUL 7
1. Standarden för "bra samtal" i affärer. Antaganden, strategier och tekniker för "bra samtal" i affärer
2. Empatiskt lyssnande med "hjärta"
3. Förvandla betyg till åsikter

4. "Aikido" i samtal - modellantaganden och språkliga strukturer
5. Språket för att ta ansvar kontra språket för att hitta någon att skylla på och överföra ansvar
6. Värdespråket i praktiken - modellantaganden och språkliga strukturer
7. En framgångsrik persons språk - modellantaganden och språkliga strukturer
8. Respektens språk som öppnar upp för dialog och gör förståelse möjlig
9. Transparensens språk - modellantaganden och språkstrukturer samt tolv övertygande frågemönster
10. Modets språk - modellantaganden och språkliga strukturer

 

MODUL 8
1. Avancerade modeller för professionell kommunikation
2. Kommunikationsmodellen "trappan till himlen"
3. Karpmans dramatriangel - dramatriangelns modell och psykologi och avancerade språkliga strukturer för att försvara sig mot rättegångsmanipulation och inträde i triangelspel och utträde ur triangelspel och överenskommelser.
4. Språket för god konversation - språkliga strukturer som bör avstås, eftersom de blockerar ingåendet av ett avtal och språkliga strukturer som ökar och gör överenskommelsen mer sannolik.

 

MODUL 9

Outcome Based Thinking Model – Att tänka i termer av resultatet, vad jag vill uppnå det jag vill uppnå. Praktisk träning i att påverka och kommunicera förhandlingar med entreprenörer.

Praktisk träning av modellen Outcome Based Thinking. Varje deltagarutbildning kommer jag att beskriva den individuellt i termer av resultatet, dvs.: vad jag vill uppnå och uppnå, övertyga och avråda din (utvalda) entreprenör och vilken information eller argument jag behöver ge honom, vad jag ska göra, vilka åtgärder jag ska vidta, vad jag ska säga, hur jag ska bete mig för att uppnå det avsedda och tidigare beskrivna resultatet.

MODUL 10

SJÄLVKÄNNEDOMSLABORATORIUM, under vilket deltagarna i utbildningen:
1. De kommer att transformeras vid källan och integrera de obehagliga (i vardagligt tal kallade negativa) känslorna (med hjälp av en professionell modell
terapeutisk, integration av känslor - omvandling vid källan) de upplever och överlever i svåra situationer. Vilket kommer att förändra deras sätt att tänka och övertygelser om känslor, tack vare vilket de kommer att kunna tolka korrekt information som kommer från upplevda känslor, hämta styrka från känslor för att de gav dem energi att agera och gav dem bränsle, stödja intellektuella processer och fatta rätt beslut.

2. De kommer att lära sig ABCD-modellen av dina känslor från Rational Behavior Therapy, som tjänar till att hantera: dina känslor, övertygelser, ändra sättet att tänka i en given situation och ändra beteende och handlingar.
3. De kommer att lära sig de vanligaste kognitiva och självdestruktiva förvrängningarna, övertygelser och överlämna dina valda övertygelser till viktiga frågor,
självdiagnos med hjälp av de verktyg du har lärt dig för att kontrollera deras sanningsenlighet och användbarhet.
4. De kommer att lära sig de fem principerna för hälsosamt tänkande, en modell som härrör från rationell beteendeterapi, tack vare vilken de kommer att ha en pålitlig verktygsdiagnostik som används för att kontrollera om deras övertygelser är bra för dem och stöder uppnåendet av mål.
5. De kommer att ändra identifierade negativa övertygelser till stödjande övertygelser i en utvald svår affärssituation.
6. De kommer att analysera balansen mellan vinster och kostnader från den valda affärsrelationen, har stor affärsbetydelse och är för närvarande ogynnsam vilken relation de vill förändra till det bättre.
7. De kommer att lära sig vad motstånd mot att ändra status quo är (ändra resultatet till... önskas) och motstånd mot processen (det arbete som måste göras för att uppnå önskat resultat) i relationer.
8. Sammanfattning
 

Krav

  • Ingen

Publik

  • ___
  • ___
  • ___
 28 timmar

Antal deltagare



Price per participant

Vittnesmål (5)

Relaterade Kurser

Strategic Development: Thinking, Planning, Management and Leadership

35 timmar

Relaterade Kategorier