Kursplan

1. Inledning

  • Fastställ Goals och aktuellt tillstånd
  • Goal av DevOps

2. Vad är DevOps?

  • Bakgrund och historia
  • Symtom och problem i dagens miljö
  • IT-kärnan: Kronisk konflikt
  • DevOps Roller
  • DevOps Definierad
  • Grundläggande begrepp

3. Kulspetsspel

4. Varför göra DevOps?

  • Drivande faktorer
  • Amazons process: En fallstudie
  • Läget för DevOps Rapport
  • Tillverkning och DevOps

5. DevOps på Microsoft – en fallstudie

  • Mörka lanseringar
  • Flagga för funktioner
  • Agile till DevOps
  • Förgrening
  • Lag
  • Kultur på live-webbplatsen

6. Hur fungerar DevOps?

  • Kontinuerlig integration
  • Kontinuerlig distribution
  • Kontinuerlig leverans
  • Kontinuerlig testning
  • Kontinuerlig övervakning
  • Automatisering
  • Kanban från början till slut

7. Kultur och DevOps

  • Människor och förtroende
  • Elasticitet
  • Engagemang är nyckeln
  • Ändra mätvärdena!
  • Lagen om motivation
  • Nycklar till framgångsrik DevOps kultur

9. Tid för verktyget

  • Bygg automatisering
  • Test Automation
  • Automatisering av distribution
  • Etablering av miljö
  • Automatiserad feedback och övervakning

10. DevOps Bedömning

12. Sammanfattning och nästa steg

Övningar i klassen:

  • Individ och team Goals – Identifiera aktuella frågor och mål
  • Ball Point Game - Kreativt lagspel för att lära sig om processoptimering
  • The Penny Game – se hur Kanban och batchstorlekar påverkar leveransen
  • DISC Assessment – personlighets-/kulturövning
  • DevOps Bedömning – Var befinner vi oss?
 21 timmar

Antal deltagare


Price per participant

Vittnesmål (1)

Upcoming Courses

Relaterade Kategorier