Kursplan

1. Introduktion

  • Upprätta Goals och nuvarande tillstånd
  • Goal av DevOps

2. Vad är DevOps?

  • Bakgrund och historia
  • Symtom och problem i dagens miljö
  • IT Core Chronic Conflict
  • DevOps Roller
  • DevOps Definierat
  • Kärnkoncept

3. Ball Point Game

4. Varför gör DevOps?

  • Drivfaktorer
  • Amazons process: en fallstudie
  • Status för DevOps Rapport
  • Tillverkning och DevOps

5. DevOps vid Microsoft – en fallstudie

  • Mörka lanseringar
  • Funktionsflaggor
  • Agile till DevOps
  • Förgrening
  • Lag
  • Live webbplatskultur

6. Hur fungerar DevOps

  • Fortsatt integration
  • Kontinuerlig distribution
  • Kontinuerlig leverans
  • Kontinuerlig testning
  • Kontinuerlig övervakning
  • Automatisering
  • Kanban End-to-End

7. Kultur och DevOps

  • Människor och tillit
  • Elasticitet
  • Engagemang är nyckeln
  • Ändra måtten!
  • Motivationens lag
  • Nycklar till framgångsrik DevOps Kultur

9. Verktygstid

  • Bygg automation
  • Test Automation
  • Implementeringsautomatisering
  • Miljöförsörjning
  • Automatiserad feedback och övervakning

10. DevOps Bedömning

12. Sammanfattning och nästa steg

Övningar i klassen:

  • Individ och team Goals – Identifiera aktuella problem och mål
  • The Ball Point Game – Kreativt lagspel för att lära dig om processoptimering
  • Penny Game – se hur Kanban och batchstorlekar påverkar leveransen
  • DISC Assessment – personlighets-/kulturövning
  • DevOps Bedömning – Var är vi?
 21 timmar

Antal deltagare


Price per participant

Vittnesmål (2)

Upcoming Courses