Kursplan

Introduktion till Design Patterns

  • Vad är ett designmönster
  • Elements av mönster
  • För- och nackdelar med att använda mönster

GoF Design Patterns

Kreativa mönster

  • Byggare
  • Factory (Abstract Factory, Factory Method)
  • Prototyp
  • Singleton

Strukturella mönster

  • Delegator
  • Gränssnitt
  • Fasad
  • Sammansatt
  • Oföränderlig
  • Adapter
  • Dekoratör
  • Ombud

Beteendemönster

  • Kommando
  • Mall metod
  • Observatör
  • Ansvarskedja (oraz Intercepting Filter)
  • Observer (2 versioner)
  • Strategi

Mönster av Enterprise Application Architecture Web

  • MVC - Model View Controller
  • HMVC, MVP
  • Inversion av kontroll
  • Dependency Injection Container
  • Aktivt rekord
  • Begreppet enhet och arkiv
  • Nedbrytning av systemet
  • Exempel på komponentbaserade Symfony 2 och Zend Framework 2

Krav

Kunskap om PHP på grundnivå eller högre.

 14 timmar

Antal deltagare



Price per participant

Vittnesmål (4)

Relaterade Kategorier