Kursplan

Introduktion till generativ AI i spelutveckling

  • Utforska potentialen för generativ AI i spel
  • Utvecklingen av AI i spelutveckling
  • Nyckelverktyg och teknologier för AI i spel

Procedurgenererad innehållsproduktion

  • Grunderna i procedurgenerering inom speldesign
  • Tekniker för att skapa mångfaldiga och komplexa spelmiljöer
  • Workshop: Skapa ett procedurgenererat landskap

AI-driven karaktärsutveckling

  • Principerna för AI-karaktärsdesign
  • Tekniker för att skapa dynamiska och responsiva NPC:er
  • Praktik: Programmera en AI-driven spelkaraktär

Interaktiv och adaptiv berättande

  • AI:s roll i berättarutveckling
  • Skapa grenade berättelselinjer och dynamiska handlingspunkter
  • Session: Skriva en AI-genererad berättelse för ett spel

Etik och AI i spel

  • Förståelse för bias och rättvisa i AI-ansökningar
  • Etiska överväganden i AI-driven speldesign
  • Diskussion: Framtiden för etisk AI i spel

Avslutande projekt: Skapa ett AI-förbättrat spel

  • Projektmål och designparametrar
  • Integra AI-element i spelmekaniker
  • Speltestning och förfinande av AI-beteenden

Sammanfattning och nästa steg

Krav

  • Förståelse för spelutveckling och designprinciper
  • Erfarenhet av ett programmeringsspråk, helst Python eller C#
  • Kännedom om AI och maskininlärningskoncept

Målgrupp

  • Spelutvecklare
  • Designers
  • AI-entusiaster intresserade av skärningspunkten mellan AI och spel
 14 timmar

Antal deltagare


Price per participant

Upcoming Courses

Relaterade Kategorier