Kursplan
Införandet
- Java FX vs Swing, SWT, AWT
Installera och konfigurera JavaFX och utvecklingsmiljön
Översikt över JavaFX-funktioner och arkitektur
Använda JavaFX UI-komponenter
- UI-kontroller, diagram, HTML innehåll, layouter, CSS, FXML osv.
Övning: Skapa ett enkelt program
Svara på användarinmatning
- Händelsedriven UI-utveckling
- Hantera händelser
Lägga till effekter, Animation och media
- Arbeta med JavaFX 3D Graphics, Image Ops API, Canvas
- Skapa visuella effekter
- Lägga till 2D- och 3D-transformationer, övergångar och animering
- Inkorporera media
Övning: Att få applikationen att komma till liv
En titt på applikationslogiken
- Arbeta med scengrafen
- Använda egenskaper, bindning och samlingar
Förbättra användbarheten för ett program
- Se programmet genom användarens ögon
- Göra programmet lokaliserbart
Övning: Utöka programmet
Distribuera programmet
- Distribuera som ett skrivbordsprogram
- Distribuera som ett webbprogram
Arbeta med äldre Java program
- Förstå samtidighet och trådar
- Integrera JavaFX med Swing och SWT
Felsökning
Sammanfattning och slutsats
Krav
- Java programmeringserfarenhet
- Viss erfarenhet av Swing, AWT eller AWT är önskvärt
Vittnesmål (4)
All to topic actually including API
RODULFO ALMEDA JR - DATAWORLD COMPUTER CENTER
Kurs - Introduction to JavaServer Faces
The contents and the exercises
Gangoso Kim Robert - Security Bank Corporation
Kurs - Spring Boot for Beginners
interaktion genom övningar och även projektdelning
Claudiu - MSG system
Kurs - Advanced Spring Boot
Machine Translated
The breadth of the topis covered was quite a bit and the trainer tried to do justice to that.