Kursplan

Införandet

  • Java FX vs Swing, SWT, AWT

Installera och konfigurera JavaFX och utvecklingsmiljön

Översikt över JavaFX-funktioner och arkitektur

Använda JavaFX UI-komponenter

  • UI-kontroller, diagram, HTML innehåll, layouter, CSS, FXML osv.

Övning: Skapa ett enkelt program

Svara på användarinmatning

  • Händelsedriven UI-utveckling
  • Hantera händelser

Lägga till effekter, Animation och media

  • Arbeta med JavaFX 3D Graphics, Image Ops API, Canvas
  • Skapa visuella effekter
  • Lägga till 2D- och 3D-transformationer, övergångar och animering
  • Inkorporera media

Övning: Att få applikationen att komma till liv

En titt på applikationslogiken

  • Arbeta med scengrafen
  • Använda egenskaper, bindning och samlingar

Förbättra användbarheten för ett program

  • Se programmet genom användarens ögon
  • Göra programmet lokaliserbart

Övning: Utöka programmet

Distribuera programmet

  • Distribuera som ett skrivbordsprogram
  • Distribuera som ett webbprogram

Arbeta med äldre Java program

  • Förstå samtidighet och trådar
  • Integrera JavaFX med Swing och SWT

Felsökning

Sammanfattning och slutsats

Krav

  • Java programmeringserfarenhet
  • Viss erfarenhet av Swing, AWT eller AWT är önskvärt
 21 timmar

Antal deltagare



Price per participant

Vittnesmål (4)

Relaterade Kurser

Relaterade Kategorier