Kursplan

Sannolikhet (3,5 timmar)

  • Definition av sannolikhet
  • Binomial fördelning
  • Övningar för daglig användning

Statistics (10.5h)

  • Beskrivande Statistics
  • Slutsatsdragning Statistics
  • Regression
  • Logistisk regression
  • Övningar

Introduktion till Programming (3.5h)

  • Förfarande Programming
  • Funktionell Programming
  • OOP Programming
  • Övningar (skriva logik för ett valfritt spel, t.ex. luffare och kors)

Machine Learning (10,5 timmar)

  • Klassificering
  • Klustring
  • Neural Networks
  • Övningar (skriva AI för ett valfritt datorspel)

Regler: Motorer och expertsystem (7 timmar)

  • Introduktion till regelmotorer
  • Skriv AI för samma spel och kombinera lösningar till en hybridmetod

Krav

  • Ingen. Alla begrepp som sannolikhet och statistik kommer att förklaras under denna kurs. Om du redan är bekant med sannolikhet och statistik, se vår kurskod aiint.

Publik

  • Nybörjare som är intresserade av att lära sig artificiell intelligens Machine Learning och programmering
 35 timmar

Antal deltagare


Price per participant

Vittnesmål (5)

Upcoming Courses

Relaterade Kategorier