Kursplan
Sannolikhet (3,5 timmar)
- Definition av sannolikhet
- Binomial fördelning
- Övningar för daglig användning
Statistics (10.5h)
- Beskrivande Statistics
- Slutsatsdragning Statistics
- Regression
- Logistisk regression
- Övningar
Introduktion till Programming (3.5h)
- Förfarande Programming
- Funktionell Programming
- OOP Programming
- Övningar (skriva logik för ett valfritt spel, t.ex. luffare och kors)
Machine Learning (10,5 timmar)
- Klassificering
- Klustring
- Neural Networks
- Övningar (skriva AI för ett valfritt datorspel)
Regler: Motorer och expertsystem (7 timmar)
- Introduktion till regelmotorer
- Skriv AI för samma spel och kombinera lösningar till en hybridmetod
Krav
Ingen. Alla begrepp som sannolikhet och statistik kommer att förklaras under denna kurs. Om du redan är bekant med sannolikhet och statistik, se vår kurskod aiint.
Vittnesmål (5)
Tempot var bra, med en skön blandning av kunskapsdelning, demonstrationer och praktiskt arbete. Filip var väldigt engagerande och gav energi för att ta sig igenom kursen. Det var bra att det var mycket 1:1-undervisning, där Filip gick igenom individuella träningsövningar.
Colin - Worldpay
Kurs - BPMN, DMN, and CMMN - OMG standards for process improvement
Machine Translated
The training definitely backfilled some of the gaps in my knowledge left by reading the OptaPlanner userguide. It gave me a good broad understanding of how to approach using OptaPlanner in our projects going forward.
Terry Strachan - Exel Computer Systems plc
Kurs - OptaPlanner in Practice
Shared examples of every function and/or operators are all well explained.
Brian Amlon - Thakral One, Inc.
Kurs - Introduction to Drools 7 for Developers
a lot of practices are very welcome, many try and learn cases are embedded
Nadia Ivaniuk - Credit Suisse (Poland) Sp.z o.o.
Kurs - Modelling Decision and Rules with OMG DMN
Exercises and solving problems in groups when the problems were more difficult.