Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Kursplan
Införandet
- Vad är Microsip SCM och ERP, och varför använda dem?
- Översikt över Microsip SCM- och ERP-funktioner och moduler
- Installera och konfigurera Microsip SCM och ERP
- Att sätta upp ett grundläggande projekt
Inventering Management
- Skapa och använda lagerartiklar, kategorier och platser
- Hantera lagerrörelser, överföringar och justeringar
- Utföra lagervärdering och kostnadsberäkning
- Använda inventeringsrapporter och instrumentpaneler
Inköp Management
- Skapa och använda leverantörer, inköpsorder och inleveranser
- Hantera inköpsrekvisitioner, godkännanden och returer
- Utföra inköpsplanering och prognostisering
- Använda inköpsrapporter och instrumentpaneler
Produktion Management
- Skapa och använda produkter, strukturlistor och verksamhetsföljder
- Hantera produktionsorder, operationer och resurser
- Utföra produktionsplanering och kapacitetsplanering
- Använda produktionsrapporter och instrumentpaneler
Fördelning Management
- Skapa och använda kunder, försäljningsorder och leveranser
- Hantera försäljningsofferter, fakturor och returer
- Utföra distributionsplanering och optimering
- Använda distributionsrapporter och instrumentpaneler
Logistik Management
- Skapa och använda lagerställen, transportföretag och flöden
- Hantera lagerverksamhet, plockning, packning och leverans
- Utföra logistikplanering och optimering
- Använda logistikrapporter och instrumentpaneler
Prestanda i försörjningskedjan Management
- Definiera och mäta nyckeltal för försörjningskedjan (KPI:er)
- Analysera och förbättra försörjningskedjans effektivitet, ändamålsenlighet och smidighet
- Använda Business Intelligence- och analysverktyg
Försörjningskedja Collaboration och Communication
- Integration med andra Microsip ERP-moduler
- Integration med andra system och applikationer
- Dela och utbyta data med leverantörer, kunder och partners
- Kommunicera och samordna med leverantörer, kunder och partners
Sammanfattning och nästa steg
Krav
- Grundläggande kunskaper om supply chain management (SCM) och Enterprise Resource Planning (ERP) koncept
Publik
- Supply chain managers och analytiker
- ERP-konsulter och administratörer
21 timmar
Vittnesmål (2)
Jag gillade mest att tränaren var professionell, mycket skicklig inom sitt verksamhetsområde och mycket vänlig mot oss. 10/10
Claudiu - ASOCIAŢIA PENTRU VIITORII PROFESIONIŞTI ÎN TEHNOLOGIA INFORMAŢIEI
Kurs - SAP Financial Accounting and Controlling (FICO) for Consultants
Machine Translated
Föreläsaren genomförde utbildningen på ett begripligt sätt, utifrån exempel som illustrerade problemen mycket väl. Alla frågor har besvarats.
Kasia - Hitachi Energy Services Sp. z o. o.
Kurs - SAP Sales Order Processing and Supply Chain Management
Machine Translated