Kursplan
1. VIKTIGA PRINCIPER
Nyckelprinciper för användarcentrerad design
Introduktion av ISO9241 som en viktig standard inom användbarhetsområdet
Förtydliga skillnaderna mellan användbarhet och användarupplevelse
Identifiera med säkerhet användarnas behov och mål
2. ANVÄNDARFORSKNING
Ange korrekta komponenter för användning
Hantverksmetoder för målgruppsintervjuer
Definiera skillnaden mellan observation och tolkning
Samla in och analysera kvalificerad användardata
Utveckla forskningstekniker och metoder
3. ILLUSTRERING AV ANVÄNDNINGSSAMBAND
Identifiera potentiella användare av din produkt eller ditt system
Skapa dina produktpersonas, tolka deras behov
Förtydliga Hicks Law-principen om förhållandet mellan antalet val av användargränssnitt och den kognitiva belastningen
Ange och hantera elementen i användarberättelser
4. MÄTNING AV ANVÄNDBARHET
Definiera användbarhet i olika termer av effektivitet, effektivitet och tillfredsställelse
Använd beteendedata för att identifiera bra och dåliga designidéer
Välj mellan designalternativ med a/b-testmetod
Förklara värdet av iterativ design
5. INFORMATIONSARKITEKTUR
Skapa en strukturerad upplevelse från oorganiserad information
Utveckla ett ordentligt flöde mellan en person och en produkt eller tjänst
Organisera, strukturera och märk innehåll, funktioner och funktioner
Kontra en implementeringsmodell, mental modell och konceptuell modell
6. INTERAKTIONSDESIGN
Beskriv med tillförsikt olika designmönster för användargränssnitt
Välj rätt interaktiv kontroll i en användargränssnittsdesign
Definiera enkelt begreppet progressiv avslöjande
Ange skillnaden mellan interaktionsdesign och en informationsarkitektur
Definiera vikten av konsekvens i design av användargränssnitt
7. VISUELL DESIGN
Skapa användargränssnittsdesigner som utnyttjar universella principer för visuell design.
Identifiera bra och dåliga sidlayouter
Välj rätt interaktiv kontroll i en användargränssnittsdesign
Förbättra dina forskningsinsikter med eyetracking-metodologi
8. PROTOTYP AV GRÄNSSNITT
Välj mellan olika typer av prototyper, till exempel papper och elektronik
Beskriv skillnaderna mellan prototyper och skisser
Identifiera flera olika designlösningar innan du bestämmer dig för en specifik designlösning
Sketch pappersprototyper praktiskt taget
9. ANVÄNDBARHETSUTVÄRDERING
Kom ihåg Jacob Nielsens användbarhetsheuristik och andra användbarhetsprinciper
Ange de olika typerna av användbarhetsutvärdering
Registrera data från användbarhetsutvärderingar
Utvärdera användbarheten av system genom att tillämpa användbarhetsheuristik.
Krav
Det finns inga specifika krav som krävs för att gå denna kurs.
Vittnesmål (7)
Föreläsningen gjorde sitt bästa för att se till att även den mest tekniska delen av träningen förstås väl genom att lägga upp ett antal exempel med hjälp av de verkliga exemplen. Jag älskade också grafikdelen. Jag kommer att kunna använda det i större delen av min presentation.
DORAH - Vodacom
Kurs - User Experience (UX) Design
Machine Translated
Hans kunskap och exempel delade
Jolandi - Vodacom
Kurs - User Experience (UX) Design
Machine Translated
Building UI/UX and understanding the principles of its creation
Dmytro
Kurs - User Experience (UX) Design
The engagement sessions where we got to experiment and try our designs
lerato bereng - Vodacom
Kurs - User Experience (UX) Design
The knowledge Khoebib had on all the relevant subjects
Siddeeq Osman - Vodacom
Kurs - User Experience (UX) Design
I loved the trainers knowledge around the various UX/UI topics!
jason ezra - Vodacom
Kurs - User Experience (UX) Design
Wireframe design. Interesting topic. Well explained!