Online eller på plats, instruktörsledda live 3D-grafik (3D-datorgrafik eller tredimensionell datorgrafik)-utbildningar visar genom interaktiv diskussion och praktisk övning hur man använder 3D-grafik för att utföra beräkningar och rendera 2D-bilder. 3D-grafikutbildning är tillgänglig som "online live-träning" eller "live-träning på plats". Liveträning online (alias "fjärrträning live") utförs med hjälp av ett interaktivt fjärrskrivbord . Liveträning på plats kan genomföras lokalt hos kunden i Skåne eller i NobleProgs företagsutbildningscenter i Skåne. NobleProg -- Din lokala utbildningsleverantör
Denna instruktörsledda, liveträning i Skåne (online eller på plats) riktar sig till artister, spelutvecklare eller nybörjare som vill använda Blender för att skapa 3D-modeller för interaktiva applikationer, videospel, animerade filmer, etc.I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
Lär dig hur du skapar animationer och visuella effekter med Blender.
Lägg till kurvor, ytor, metabollar och hårpartiklar för att simulera realistiska 3D-rörelser.
Introduktion till icke-destruktiv modellering och animering.
Exportera 3D-modeller och tillgångar till en spelmotor, 3D-skrivare eller annan programvara.
Denna instruktörsledda, liveträning i Skåne (online eller på plats) riktar sig till artister, spelutvecklare eller nybörjare som vill använda Blender för att skapa 3D-modeller för interaktiva applikationer, videospel, animerade filmer, etc.I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
Förstå principerna och kärnbegreppen för 3D-modellering.
Utforska en mängd olika lägen och verktyg för modellering och redigering av 3D-nät.
Använd verktygen för UV-mappning/uppackning, skulptering och målning av rendering av 3D-modeller.
Denna instruktörsledda, liveträning i Skåne (online eller på plats) riktar sig till artister, spelutvecklare eller nybörjare som vill använda Blender för att skapa 3D-modeller för interaktiva applikationer, videospel, animerade filmer, etc.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
Förstå principerna och kärnbegreppen för 3D-modellering.
Utforska en mängd olika lägen och verktyg för modellering och redigering av 3D-nät.
Lär dig hur du skapar animationer och visuella effekter med Blender.
Lägg till kurvor, ytor, metabollar och hårpartiklar för att simulera realistiska 3D-rörelser.
Använd verktygen för UV-kartläggning/uppackning, skulptering och målning av 3D-modeller.
Exportera 3D-modeller och tillgångar till en spelmotor, 3D-skrivare eller annan programvara.
Denna instruktörsledda, liveutbildning i Skåne (online eller på plats) riktar sig till designers, maskiningenjörer och alla som vill lära sig hur man skapar 3D-modeller som kan konstrueras eller 3D-utskrivas.I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
Skapa utskrivbara 3D-modeller.
Använd geometriska transformationer för att bygga komplexa 3D-former.
Modellera på ett icke-interaktivt sätt med minimala kodrader.
Denna instruktörsledda, liveutbildning i Skåne (online eller på plats) riktar sig till 3D-design- och 3D-utskriftsentusiaster på nybörjarnivå till avancerad nivå som vill använda Fusion 360 för att designa, simulera och förbereda modeller för 3D-utskrift.I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
Installera och konfigurera Fusion 360 för optimal prestanda.
Designa, modellera och simulera 3D-objekt i en enhetlig miljö.
Optimera och förbered design för 3D-utskriftsprocessen.
Samarbeta och dela deras design med hjälp av Fusion 360:s molnfunktioner.
ARToolKit är ett spårningsbibliotek med öppen källkod för att skapa Augmented Reality (AR) applikationer. Den stöder Windows, Linux, Mac, Android och iOS.I denna instruktörsledda, liveträning kommer deltagarna att lära sig hur man bygger en mobilapplikation med förstärkt verklighet med ARToolKit.I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
Utveckla en mobilapplikation som överlagrar virtuella bilder på den verkliga världen
Förbehandla video för att justera belysningen och lösa problem
Integrera ARToolKit med verktyg och funktioner från tredje part, inklusive OpenCV, Unity, OpenSceneGraph och den mobila enhetens GPS-, kompass- och kamerakalibreringsverktyg
Kursens upplägg
Interaktiv föreläsning och diskussion.
Massor av övningar och övning.
Praktisk implementering i en live-lab-miljö.
Alternativ för kursanpassning
Den mobilapplikation som utvecklas i denna kurs kan vara target Android och/eller iOS. För att begära dina preferenser, vänligen kontakta oss för att ordna.
Free CAD är en öppen källkod, anpassningsbar, multiplattform, skriptbar och utdragbar parametrisk 3D-modellerare för design av verkliga objekt. I denna instruktörsledda, live-träning kommer deltagarna att lära sig att modellera ett objekt för senare konstruktion eller 3D-utskrift. I slutet av denna träning kommer deltagarna att kunna:
Använd FreeCads verktyg och arbetsflöden för att ersätta kommersiell CAD eller BIM-modelleringsprogramvara
Skriv till många format som STEP, IGES, STL, SVG , DXF, OBJ, IFC, DAE, etc.
Använd Python att utöka Free CAD : s funktionalitet
Automatisera FreeCad, bygg moduler och bädda in Free CAD i en befintlig applikation
Publik
designers
utvecklare
Mekaniska ingenjörer
Kursformat
Delföreläsning, delvis diskussion, övningar och tung praktisk övning
Denna instruktörsledda, liveutbildning i Skåne (online eller på plats) riktar sig till designingenjörer, arkitekter och utvecklare som vill använda Pixar USD för att skapa, bygga och dela vanliga 3D-scener eller tillgångar samtidigt som de arbetar med olika grafik verktyg.I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
Ställ in den nödvändiga utvecklingsmiljön för att börja bygga 3D-grafik och arbetsflöden.
Förstå den grundläggande USD-sammansättningen och tillämpa ändringar för att förbättra 3D-tillgångar och scener.
Dela, kombinera och transformera flera tillgångar med hjälp av USD-plugins som stöds för applikationer från tredje part (Maya, Katana och Houdini).
Denna instruktörsledda, liveutbildning i Skåne (online eller på plats) riktar sig till webbdesigners som vill använda Maya för att skapa 3D-animationer.I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
Skapa realistiska modeller och texturer i Maya.
Animera och rendera projekt för uppspelning av hög kvalitet.
WebGL (Web Graphics Library) är ett JavaScript-API för att göra 3D-grafik i en webbläsare utan att använda plugin-program. I den här instruktörsledda träningsutbildningen kommer deltagarna att lära sig att generera realistiska datorbilder med 3D-grafik eftersom de går igenom skapandet av en animerad 3D-applikation som körs i en webbläsare. Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
Förstå och använd WebGLs olika funktioner, inklusive nät, transformer, kameror, material, belysning och animering
Animera objekt med WebGL
Skapa 3D-objekt med WebGL
Publik
utvecklare
Kursens format
Delföreläsning, diskussion, övningar och tung praktisk praktik
3D Graphics kurs i Skåne, Helg Three-Dimensional Graphics kurs i Skåne, kväll Three-Dimensional Computer Graphics utbildning i Skåne, 3D Computer Graphics instruktörledd kurs Skåne, kväll 3D Graphics kurs i Skåne, 3D Graphics instruktör i Skåne, Three-Dimensional Computer Graphics on-site i Skåne, Three-Dimensional Graphics bootcamp i Skåne, 3D Graphics instruktörledd kurs i Skåne, Three-Dimensional Computer Graphics utbildning i Skåne, Three-Dimensional Computer Graphics en till en utbildning i Skåne, Three-Dimensional Graphics coaching i Skåne, 3D Computer Graphics privata kurser i Skåne, Helg Three-Dimensional Graphics utbildning i Skåne, 3D Graphics klasser i Skåne