Kursplan

Bästa praxis

  • Mjukvarukris
  • Bästa praxis inom programutveckling
    • Iterativ utveckling
    • Management krav
    • Komponentbaserad arkitektur
    • Visuell modellering
    • Kvalitetssäkring
    • Ändringshantering

RUP

  • Kännetecken för RUP
  • Två dimensioner av RUP
  • UML för RUP

Skapa en objektmodell

  • UML 2 som ett sätt att representera modellen
    • Objektmodellen
    • Metoder för att beskriva modellen
  • Praktisk analys av användarfallsspecifikationer
    • Aktör
    • Ett användarfall
    • Förbindelse
    • Relationer inkludera, förlänga

Några objektorienterade begrepp i praktiken

  • Abstraktion
  • Inkapsling
  • Generalisering
  • Polymorfism

Systemarkitekturen

  • Kartläggning av systemets struktur och beteende
    • Två kategorier av UML diagram
    • Modellering av förhållandet mellan struktur och beteende
    • Olika nivåer av modellering av beteende
  • Kartläggning av analytiska designelement
    • Relationer förfina
    • Bygga starka relationer mellan resultaten av analysfasen och designfasen
  • Modellering av designklasser
    • Klass
    • Förbindelse
    • Uppräkning
    • Framåt-/bakåtkonstruktion
  • Subsystemdesign
    • Komponent
    • Delegationsförhållandet
    • Kopplingssammanställning
  • Beskrivning av aspekterna av samtidighet i systemarkitekturen
    • Exempel på aktivitetsdiagram, sekvens och tillståndsautomat
  • Beskrivning av aspekterna av arkitekturens spridning
  • De olika perspektiven på arkitekturbeskrivningen

Krav

Grundläggande kunskap om de vanliga UML diagrammen (användningsfall, klass, sekvens).

 21 timmar

Antal deltagare


Price per participant

Vittnesmål (5)

Upcoming Courses

Relaterade Kategorier