Kursplan

Bästa metoder

    Programvarukris Bästa praxis inom mjukvaruutveckling Iterativ utveckling Management krav Komponentbaserad arkitektur Visuell modellering Verifiering av kvalitet Förändringshantering

RUP

    Kännetecken för RUP Två dimensioner av RUP UML för RUP

Skapa en objektmodell

    UML 2 som ett sätt att representera modellen Objektmodellen Metoder för att beskriva modellen
Praktisk analys av specifikationen av användningsfallen Aktör
  • Ett användningsfall
  • Förening
  • Relationer inkluderar, utöka
  • Några objektorienterade begrepp i praktiken
  • Abstraktion Inkapsling Generalisering Polymorfism

      Systemarkitekturen

    Kartläggning av systemets struktur och beteende Två kategorier av UML diagram Modellering av sambandet mellan struktur och beteende Olika nivåer av modelleringsbeteende

      Kartläggning av klassanalytiska designelement Relationer förfinar
    Att bygga starka relationer mellan resultaten från analysfasen och designfasen
  • Modelleringsdesignklasser Klass
  • Förening
  • Uppräkning
  • Forward/reverse engineering
  • Delsystemdesignkomponent
  • Delegationens förhållande
  • Anslutningsenhet
  • Beskrivning av aspekterna av samtidighet i systemarkitekturen Exempel på aktivitetsdiagram, sekvens och tillståndsmaskin
  • Beskrivning av aspekterna av dispersionens arkitektur
  • Arkitekturbeskrivningens olika perspektiv
  • Krav

    Grundläggande kunskap om de vanliga UML diagrammen (användningsfall, klass, sekvens).

     21 timmar

    Antal deltagare



    Price per participant

    Vittnesmål (5)

    Relaterade Kategorier