Kursplan

Introduktioner

  • Mönster och lagrad arkitektur
  • Mönstredescription
  • Designmönster och design
  • Hitta och välj designmönster
  • Implementering av designmönster

Välkända mönster

Objekt skapande

  • Factory
  • Builder
  • Factory Method
  • Prototype
  • Singleton

Strukturella mönster

  • Adapter
  • Bridge
  • Composite
  • Decorator
  • Facade
  • Flyweight
  • Proxy

Beteendemönster

  • Chain of Responsibility
  • Command
  • Interpreter
  • Iterator
  • Mediator
  • Memento
  • Observer
  • State
  • Strategy
  • Template Method
  • Visitor
  • Observer

Skapa mönster

  • Mönster eller inget mönster
  • Formell mönstredescription
  • Organisera mönsterkatalogen
  • Specifikt mål och abstrakt mål
  • Publicera dina mönster till en mönstersamhällsgrupp

Krav

Bra kunskaper i UML och något objektorienterat språk som C++, C#, Java, VB.NET, PHP 8 eller senare...

 14 timmar

Antal deltagare


Pris per deltagare

Vittnesmål (4)

Kommande Kurser

Relaterade Kategorier