Advanced C++ Software Design Träningskurs
Detta är en avancerad C++ -utbildning med fokus på objektorienterad (OO) mjukvaruutveckling och design med programmeringsspråket C++ .
Kursplan
Modul 1
- Intro + Referenser
- Grundfraser
- Workshopens grunder
- Överbelastning
- Vad kan vi överbelasta och hur.
- Extra C++ typer (bool & referens)
- Överbelastning i verkstaden
- OBJEKTORIENTERAD PROGRAMMERING
- Snabb introduktion till Oop
- Klasserna
- Strukturer
- Access Modifierare
- Konstruktor
- Standard-/borttagningsfunktioner
- Initieringslista för initiering av initierare/konstruktor
- Workshops klasser
- Minne
- Klassisk minnesinteraktion
- Verkstadens minne
Modul 2
- Arv
- Byggnation
- Polymorfism
- Virtuellt, rent virtuellt, abstrakt, gränssnitt
- Access Modifierare
- Verkstadsarv (former)
- Undantag
- Vad är de
- Hur fungerar de?
- Vad du ska kasta och vad du ska fånga
- Undantag för verkstaden
- Minnesutmattning
- Så här meddelas den
- Hur man hanterar
- Modernt minne Management
- RAII RAII
- Mallar som tillämpas på modernt minne Management (SmartPointer)
- Standardiserade C++11 SmartPointers
- Nullptr
- Workshop SmartPointers
- Namnrymder
- Namnrymder för workshop
Modul 3
- Bil
- Det nya nyckelordet auto
- Den nya syntaxen för automatisk retur
- uppräkning
- Uppräkningar i ny stil
- constexpr
- Nya konstanta uttryck
- Om konstans
- Const och Mutable förklaras
- Lambdas & funktionsobjekt
- Klasser som fungerar som funktioner
- Introduktion lambda-funktioner
- Chrono
- n introduktion till det nya Chrono-biblioteket
Modul 4
- Gjutning
- Standard-bibliotek
- Sträng
- Behållare
- Vektor (vs)
- Lista
- Karta
- Samling
- Tupel
- Listor över initierare
- Iteratorer
- intervall-för-syntax
- Std-algoritmer
- Strömmar
- Diverse nyckelord
- statisk
- explicit
Modul 5
- Flytta semantik
- Introduktion till L/R-värden
- R-värdereferenser som används för att flytta semantik
- Egenskaper för typ
- Få information om kompileringstid
- Samtidighet
- Introduktion till C++11:s implementering av trådning, async/future och atomiska typer
- Variadiska mallar - En introduktion till C++11:s variadiska mallar
Krav
Minst 1 års erfarenhet av C++
Open Training Courses require 5+ participants.
Advanced C++ Software Design Träningskurs - Booking
Advanced C++ Software Design Träningskurs - Enquiry
Vittnesmål (3)
hur vi kan använda reserverade ord och bästa praxis som ska användas när vi använder Objet Oriented Programming. hur vi kan lita på cpp-referens för att få kunskap om önskade ämnen
Alejandro - we need to hace this group for mexico people only from Turf and compact utility
Kurs - Advanced C++ Software Design
Machine Translated
Tränaren löser alltid mina tvivel.
David C Pascual C - we need to hace this group for mexico people only from Turf and compact utility
Kurs - Advanced C++ Software Design
Machine Translated
Jag gillade att vara nedsänkt i C++ språket i 5 dagar - inte avbrutet av vanligt arbete - i rad mycket ... Personligen är jag inte lika erfaren i C++ som mina kollegor, så jag bestämde mig för att gå den här kursen för att göra en djupdykning. Dyket triggade mig enormt att lära mig mer ... vilket är precis vad jag ville uppnå. Jag uppskattade utbildarens och mina kollegors expertis, kunskap. Det faktum att ämnen berördes mycket snabbt och inte behandlades i detalj är vad jag förväntar mig av en avancerad kurs. Ibland för snabbt för mig att följa (men det är en känd och accepterad nackdel med att jag går den här kursen :-)) ... Men å andra sidan gav det mig en ganska fullständig överblick över språkets finesser. Tack så mycket för att du presenterar en kurs på detta sätt! Mest uppskattat!!
Jan Grauwen - Septentrio N.V.
Kurs - Advanced C++ Software Design
Machine Translated
Upcoming Courses
Relaterade Kurser
Advanced C++
35 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till utvecklare som vill använda avancerade C++ programmeringstekniker för att utveckla komplexa, säkra och högpresterande system och applikationer.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Skapa en utvecklingsmiljö som inkluderar alla C++ bibliotek, paket och ramverk.
- Förstå funktionerna, komponenterna och de grundläggande elementen i C++.
- Skapa komplexa C++ applikationer med hjälp av avancerad programmeringsteknik.
- Lär dig hur du skriver läsbar, snabb och säker kod i C++.
- Lär dig de vanliga säkerhetsfallgroparna på språket C++ och hur du kan mildra dem.
- Implementera teststrategier för kodkvalitet och säkerhetskontroll.
- Använd diagnostik- och felsökningsverktygen i utvecklingen av C++.
C++ for Modeling Quantitative Finance
49 timmarDjup C++ utbildning för att täcka kvantitativ metodmodellering och introducera ett stort projekt för praktikanterna att få verklig praktisk erfarenhet med C++ for Quants
C/C++ Secure Coding
21 timmarDen här tre dagars kursen täcker grunderna för att säkra C / C++ -koden mot skadliga användare som kan utnyttja många sårbarheter i koden med minneshantering och inputhantering, kursen täcker principerna för att skriva säker kod.
C++ for Embedded Systems
21 timmarÄr C++ lämplig för inbyggda system som mikrokontroller och realtid-operativsystem?
Ska objektorienterad-programmering användas i mikrokontroller?
Är C++ för långt borta från hårdvaran för att vara effektiv?
Denna instruktörsledda, liveutbildning tar upp dessa frågor och demonstrerar genom diskussion och övning hur C++ kan användas för att utveckla inbyggda system med kod som är korrekt, läsbar och effektiv. Deltagarna sätter teorin i praktiken genom att skapa ett urval inbäddad ansökan i C++.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå principerna för objektorienterad modellering, programmering av inbyggd programvara och realtidsprogrammering
- Producera kod för inbyggda system som är liten, snabb och säker
- Undvika kodsvällning från mallar, undantag och andra språkfunktioner
- Förstå problemen med att använda C++ i säkerhetskritiska och realtidssystem
- Felsöka ett C++-program på en målenhet
Publik
- Utvecklare
- Designers
Format för kursen
- Delvis föreläsning, delvis diskussion, övningar och intensiv praktisk övning
C++ 11 Programming
14 timmarDet här är en 2-dagars kurs som riktar sig till C++-programmerare som är intresserade av att tillämpa den nya C++11-standarden inom sin bransch. Den är särskilt användbar för utvecklare av finansiella applikationer och täcker alla nya funktioner med kodexempel som kan köras under labbtillfället.
C++, QT, ZeroMQ and Protocol Buffers
35 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) ger en introduktion av C++, Qt GUI-ramverket och olika kommunikationsteknologier som ZeroMQ och Protocol Buffers som kan användas för att skriva distribuerade applikationer.
I slutet av den här utbildningen kommer deltagarna att ha nödvändig kunskap och övning för att skriva och kompilera en applikation med C++, Qt och gcc på Linux Centos 6/7. Deltagarna kommer också att integrera asynkrona meddelandefunktioner med Zero MQ och Protocol Buffers.
Using C++ in Embedded Systems - Applying C++11/C++14
21 timmarDenna utbildning syftar till att introducera C++ som en vanlig utvidgning av C när det gäller objektorienterad utveckling av inbäddade system. Eftersom C++ omfattar C, tar denna utbildning oss från C till C++ på ett naturligt sätt och undersöker hur C++ är implementerat. Detta är särskilt värdefullt att förstå när man tillämpar C++ i en inbäddad miljö med begränsade resurser. C++-standarden har nyligen genomgått en större revision, även känd som C++11, och en ny version är på väg, C++14. Denna kurs behandlar ämnen som introducerats med dessa revisioner och som är särskilt användbara, såsom högpresterande minneshantering, samtidighet med hjälp av en flerkärnig miljö och programmering nära hårdvaran.
Mål / FÖRDELAR
Huvudsyftet med denna klass är att du ska kunna använda C++ på ett "korrekt sätt".
- Introducera C++ som ett objektorienterat språk alternativ i ett inbäddat system sammanhang
- Visa likheterna – och skillnaderna – med C-språket
- Förstå olika minneshanteringsstrategier – särskilt flyttsemantiken som introducerades med C++11
- Titta under huven och förstå vad olika paradigmer i C++ leder till i maskinkod
- Använd mallar för att uppnå typsäkra högre ordningens abstraktioner för programmering nära hårdvaran – minnesmappad I/O samt avbrott – särskilt de variadiska mallarna som introducerades med C++11
- Tillhandahåll några användbara designmönster som är särskilt tillämpliga i ett inbäddat sammanhang
- Några övningar för att öva på några koncept
Publik / DELTAGARE
Denna utbildning är inriktad på C++ - programmerare som tänker börja använda C++ i ett inbäddat systemsammanhang.
TIDIGARE KUNSKAP
Kursen kräver grundläggande kunskaper i C++ programmering, motsvarande våra utbildningar ” C++ - Nivå 1” och ” C++ Nivå 2 - Introduktion av C++ 11”.
PRAKTISKA ÖVNINGAR
Under träningen övar du de presenterade koncepten i ett antal övningar. Vi kommer att använda den öppna och gratis integrerade utvecklingsmiljön från Eclipse
Functional Programming with C++
14 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till webbutvecklare som vill programmera funktionellt med C++
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Använda funktionella programmeringslösningar för att förbättra prestandan hos webbapplikationer.
- Undvika datamutation och sidoeffekter med funktionell programmering.
- Skapa webbapplikationer i en funktionell programmeringsstil.
HMI Development for Automotive Infotainment Systems
14 timmarDetta är en specialiserad HMI-utvecklingskurs som är utformad för bilprofessorer som är involverade i utvecklingen av avancerade infotainmentsystem för fordonsindustrin.
Object Oriented Programming with C++
7 timmarI denna kurs kommer deltagarna att lära sig C++ -koncept och programmeringsfärdigheter.
Programming in C++
35 timmarKursen presenterar ett omfattande objektorienterat språk C++ och dess användning av enkla exempel. Dessa är standardmekanismerna och biblioteket
Qt Programming
21 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige ger en djupgående täckning av Qt och dess moduler.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att ha den nödvändiga kunskapen och övningen för att utveckla sin egen C++-applikation med Qt.
Unreal Engine 4
21 timmarDenna instruktörsledda, liveträning i Sverige täcker grunderna i spelutveckling med Unreal Engine 4 samtidigt som den ger deltagarna chansen att skapa sitt eget provspel.