Objektorienterad programmering med C++ Träningskurs
I den här kursen kommer deltagarna att lära sig C++-begrepp och programmeringsfärdigheter.
Kursplan
- Översikt
- Egenskaper
- Funktion Överbelastning
- Scope Resolution Operatör
- Klasser i C++
- Access Specifikationer
- Konstruktör, destruktör
- Statiska medlemmar, funktioner
- Vänklasser, vänfunktioner
- Operatör överbelastning
- Datakonverteringar
- Arv, polymorfism
- Undantagshantering, mallar
- In- och utströmmar
Öppna Utbildningskurser kräver 5+ deltagare.
Objektorienterad programmering med C++ Träningskurs - Bokning
Objektorienterad programmering med C++ Träningskurs - Fråga
Vittnesmål (1)
Goda exempel, fokusera på det mest användbara materialet
Piotr Sowinski - Intel Technology Poland
Kurs - Object Oriented Programming with C++
Maskintolkat
Kommande Kurser
Relaterade Kurser
Avancerad Embedded Systems Utveckling
35 timmarDenna instruktörsguidade, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) är riktad till ingenjörer som vill lära sig hur man använder embedded C för att programmera olika typer av mikrokontroller baserade på olika processarkitekturer (8051, ARM CORTEX M-3 och ARM9).
Arduino-programmering för nybörjare
21 timmarI denna instruktör-ledna, live-träning i Sverige, kommer deltagarna att lära sig hur man programmerar Arduino för praktisk användning, som att kontrollera lampor, motorer och rörelsedetektorer. Denna kurs antar användningen av riktiga hårdvarakomponenter i en live-labbmiljö (inte mjukvarsimulerad hårdvara).
Till slut på denna träning kommer deltagarna att kunna:
- Programmera Arduino för att kontrollera lampor, motorer och andra enheter.
- Förstå Arduinos arkitektur, inklusive ingångar och anslutningar för tilläggskomponenter.
- Lägga till tredjepartskomponenter som LCD-skärmar, accelerometrar, gyroscoper och GPS-spoårare för att utöka Arduinos funktionalitet.
- Förstå de olika programmeringsspråksalternativen, från C till drag-and-drop-språk.
- Testa, felsöka och distribuera Arduino för att lösa verkliga problem.
Buildroot: a Firmware Generator for Embedded Systems
7 timmarBuildroot är ett projekt med öppen källkod som innehåller skript som skapar en verktygskedja för korskompilering, en anpassningsbar rotfilsystemavbildning och en Linux kärna för inbäddade enheter. Under denna praktiska kurs kommer deltagarna att lära sig hur man använder den:
- Hur man väljer programvara som går in i rotfilsystemet.
- Hur man lägger till nya paket och ändrar befintliga.
- Så här lägger du till stöd för nya inbyggda tavlor.
Under kursen kommer startbara filsystemavbildningar att produceras. Fjärrkurser levereras med hjälp av QEMU-emulatorn , medan det i klassrummet är möjligt att använda antingen QEMU eller riktiga inbyggda tavlor efter utbildarens val.
Andra projekt med liknande mål är Yocto-projektet och OpenWRT. Använd dessa presentationer för att avgöra vilken som är rätt val för dina behov.
Kretsar och elektronikgrundläggande
14 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till ingenjörer och datavetare som vill tillämpa grunderna för kretsar och elektronik för att designa enheter och system som utnyttjar egenskaper hos elektriska komponenter för utveckling av hårdvarufunktioner.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Installera och konfigurera nödvändiga verktyg och program för utveckling av kretsar och kretskort.
- Förstå de grundläggande principerna bakom kretsar och elektronikteknik.
- Utnyttja de primära elektroniska komponenterna för att konstruera effektiv datorhårdvaruteknik.
- Optimera elektroniska enheter genom att implementera metoder för kretsanalys.
- Tillämpa grunderna i elektronik och kretsar för att utveckla affärsapplikationer.
Digital Signal Processing (DSP) Grundläggande
21 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktas till ingenjörer och forskare som önskar lära sig och använda DSP-implementeringar för att effektivt hantera olika signaltyper och få bättre kontroll över flerkanalesystem.
När denna utbildning är avslutad kommer deltagarna att kunna:
- Konfigurera den nödvändiga programvaraplattformen och verktygen för digital signalbehandling.
- Förstå de grundläggande koncept och principer som ligger till grund för DSP och dess tillämpningar.
- Bekanta sig med DSP-komponenter och använda dem i elektroniska system.
- Generera algoritmer och driftsättningar baserat på resultat från DSP.
- Använda de grundläggande funktionerna i DSP-programvaraplattformar och designa signalfilter.
- Synskapa DSP-simuleringar och implementera olika typer av filter för DSP.
Inbyggd C-ansökningsdesignprinciper för bilproffsionella
14 timmarEn tvådagarskurs som täcker alla designprinciper med kodexempel i kombination med den senaste industriella tekniken; mycket användbart för mjukvaruutvecklare för fordon
Embedded C-programutvecklingsprinciper
14 timmarDenna handledningsstyrd, liveutbildning (online eller på plats) är riktad till C-utvecklare som vill lära sig embedded C-designprinciper.
När utbildningen är avslutad kommer deltagarna att kunna:
- Förstå de designöverväganden som gör embedded C-programmering tillförlitlig
- Definiera funktionaliteten för ett inbyggt system
- Definiera programlogiken och strukturen för att få önskat resultat
- Utforma ett tillförlitligt, felfritt inbyggt program
- Få optimal prestanda från målmaskinerna
Kursformat:
- Interaktiv föreläsning och diskussion
- Övningar och praktik
- Praktisk implementering i ett live-labbmiljö
Kursanpassningsalternativ:
- För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, kontakta oss för att arrangera.
Elektronisk styrenhet (ECU) - Praktisk Vector
28 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller onsite) är inriktad på mellannivåfordonsingenjörer och tekniker som vill få praktisk erfarenhet av att testa, simulera och diagnostisera EC-enheter med hjälp av Vector-verktyg som CANoe och CANape.
Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå rollen och funktionen av EC-enheter i fordonsystem.
- Ställa in och konfigurera Vector-verktyg som CANoe och CANape.
- Simulera och testa ECU-kommunikation på CAN- och LIN-nätverk.
- Analysera data och utföra diagnoser på EC-enheter.
- Skapa testfall och automatisera testarbetsflöden.
- Kalibrera och optimera EC-enheter med praktiska metoder.
Elektronisk styrenhet (ECU) - Teoretisk Vektor
21 timmarDenna utbildning under ledning av instruktör, som genomförs online eller på plats i Sverige, riktar sig till ingenjörer inom fordonsindustrin och utvecklare av inbäddade system på intermediär nivå som vill förstå de teoretiska aspekterna av ECU:er, med fokus på Vector-baserade verktyg och metoder som används inom fordonsdesign och utveckling.
Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå arkitekturen och funktionerna hos ECU:er i moderna fordon.
- Analysera kommunikationsprotokoll som används vid utveckling av ECU:er.
- Utforska Vector-baserade verktyg och deras teoretiska tillämpningar.
- Tillämpa modellbaserade utvecklingsprinciper på ECU-design.
FreeRTOS: Programmering för Real-Tid Operativsystem
14 timmarI denna instruktörsledda, liveträning i Sverige kommer deltagarna att lära sig att koda med hjälp av FreeRTOS när de går igenom utvecklingen av ett enkelt RTOS-projekt med hjälp av en mikrokontroller.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå de grundläggande begreppen för realtidsoperativsystem.
- Lär dig miljön för FreeRTOS.
- Lär dig hur du kodar med FreeRTOS.
- Anslut ett FreeRTOS-program till kringutrustning för maskinvara.
Lär Dig Vivado
14 timmarDenna instruktörsledda, liveträning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till FPGA-utvecklare som vill använda Vivado för att designa, felsöka och implementera hårdvarulösningar.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Utveckla HDL-system med C-kod och Vivado verktyg.
- Generera och implementera mjuka processorer i Vivado.
- Testa och simulera C-kod med hjälp av Vivado.
LEDE: Konfigurera en Linux-wirelessrutare
7 timmarLEDE-projektet (Linux Embedded Development Environment) är ett Linux-operativsystem baserat på OpenWrt. Det är en fullständig ersättning för leverantörsförsedda firmware på ett brett utbud av wirelessrutar och icke-nätverksenheter.
I denna instruktörsledd, liveutbildning kommer deltagarna att lära sig hur man konfigurerar en LEDE-baserad wirelessruta.
Målgrupp
- Nätverksadministratörer och tekniker
Kursformat
- Del föreläsning, del diskussion, övningar och mycket praktiskt arbete
Raspberry Pi för Börjare
14 timmarRaspberry Pi är en mycket liten, enhetsskivdator.
I denna instruktörförledd, liveutbildning kommer deltagarna att lära sig hur man sätter upp och programmerar Raspberry Pi för att fungera som ett interaktivt och kraftfullt inbyggt system.
När utbildningen är avslutad kommer deltagarna att kunna:
- Sätta upp en IDE (integrated development environment) för maximal produktivitet
- Programmera Raspberry Pi för att styra enheter som rörelsekänslare, larm, webbservrar och skrivare.
- Förstå Raspberry Pis arkitektur, inklusive ingångar och anslutningar för tilläggsenheter.
- Förstå de olika valen av programmeringsspråk och operativsystem
- Testa, felsöka och distribuera Raspberry Pi för att lösa verkliga problem
Målgrupp
- Utvecklare
- Hårdvara-/programvarutekniker
- Tekniska personer inom alla branscher
- Hobbyister
Kursens form
- Del föreläsning, del diskussion, övningar och mycket praktiskt arbete
Anmärkning
- Raspberry Pi stöder flera operativsystem och programmeringsspråk. Denna kurs kommer att använda Linux-baserat Raspbian som operativsystem och Python som programmeringsspråk. För att begära en specifik konfiguration, vänligen kontakta oss för att arrangera.
- Deltagare är ansvariga för att köpa Raspberry Pi-hardware och komponenter.
Yocto Project
28 timmarI denna instruktörsledda, liveträning i Sverige kommer deltagarna att lära sig hur man skapar ett byggsystem för embedded Linux baserat på Yocto Project.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå de grundläggande begreppen bakom ett Yocto Project byggsystem, inklusive recept, metadata och lager.
- Skapa en Linux-avbildning och kör den under emulering.
- Spara tid och energi genom att bygga inbyggda Linux system.
The Yocto Project - En Överblick - praktiskt
28 timmarBeskrivning
Denna fyra dagar långa utbildning kombinerar teori med praktiska övningar för att introducera Yocto Project.
Den svarar på vanliga frågor som:
- Är det verkligen nödvändigt att använda en annan version av verktygskedjan/biblioteken/paketen för varje GNU/Linux-projekt och en överlagring av det för att följa ett annat arbetsflöde?
- Kan du säkerställa att utvecklingsmiljön är identisk för alla utvecklare/leverantörer och att du fortfarande kan producera identiska byggen som idag om 10+ år?
- Kan YP hjälpa till att ta reda på under vilka programvarulicenser de paket du använder är licensierade?
Praktiska sessioner utförs på målhårdvara (t.ex. Beagle Bone Black Rev. C - http://beagleboard.org/BLACK). Efter utbildningen kommer du att kunna ladda ner en Docker-avbildning med Ubuntu 14.x och alla beroenden förinstallerade plus exemplen för att kunna arbeta med kursmaterialet i dina egna labb. Observera att detta inte är en introduktionskurs till Embedded GNU/Linux. Du bör redan veta hur Embedded GNU/Linux fungerar och hur man konfigurerar/bygger GNU/Linux-kärnan och kärndrivrutinerna.
Vem bör delta?
Du använder redan GNU/Linux för dina projekt och har förmodligen hört talas om Yocto Project, men vågade inte ta en närmare titt på det, eller hade problem med att använda det. Du vet inte om och hur ditt dagliga arbetsflöde kan rymmas i YP och tycker i allmänhet att YP är ganska komplicerat. Varför behöver vi allt detta när det var (förmodligen) mycket lättare att veta allting? Efter träningen ska du kunna avgöra om du behöver YP eller inte. Workshopen riktar sig till mjukvaru-, utvecklings-, systemingenjörer, testare, administratörer, ingenjörer och andra intressenter som är intresserade av YP, med en gedigen kunskap om Embedded GNU/Linux.