Kursplan
Modul 1. Principer för objektorientering
- Skapar modeller
- Klasser & föremål
- Inkapsling, specialisering & polymorfism
Modul 2. Designa applikationer med UML
- Vad är UML
- UML Diagram
- Use Case Diagram
- Klassdiagram
- Interaktionsdiagram
Modul 3. Komma igång med C#
- C# och .Net
- Språket C#
- Visual Studio IDE
Modul 4. C# Grundläggande språk
- Datatyper
- Variabler
- Konstanter
- Strängar
- Uttalanden
- Expressjoner
Modul 5. Förgrening
- Villkorliga förgreningsutlåtanden
- Ovillkorliga förgreningsuttalanden
- Slingor
Modul 6. Operatörer
- Uppdrag
- Mathematical operatörer
- Öka & minska
- Relationellt
Modul 7. Klasser och objekt
- Definiera klasser
- Konstruktörer
- Statiska och instansmedlemmar
- Att förstöra föremål
Modul 8. Insidemetoder
- Överbelastningsmetoder
- Inkapslar data med egenskaper
- Returnerar flera värden
Modul 9. Felsökning
- Ställa in en brytpunkt
- Samtalsstacken
Modul 10. Arv och polymorfism
- Specialisering och generalisering
- Arv
- Polymorfism
- Abstrakta och slutna klasser
- Rotklassen: objekt
- Typer av boxning och unboxning
Modul 11. Operatörsöverbelastning
- Använda operatörens nyckelord
- Skapa användbara operatörer
- Logiska par
- Konverteringsoperatörer
Modul 12. Strukturer
- Definiera en struktur
Modul 13. Gränssnitt
- Implementering och gränssnitt
- Implementera mer än ett gränssnitt
- Castar till ett gränssnitt
- Utökning och gränssnitt
Modul 14. Arrayer
- Deklarerar arrayer
- Flerdimensionella arrayer
- System.Array
- Indexerare
Modul 15. Samlingsgränssnitt och typer
- Samlingens gränssnitt
- Arraylistor
- Köer och travar
Modul 16. Strängar
- Skapa strängar
- Manipulera strängar
- Klassen StringBuilder
Modul 17. Undantag för att kasta och fånga
- Kasta uttalandet
- Försök och fånga uttalandet
- Hur samtalsstacken fungerar
- Undantagsklassmetoder och egenskaper
Modul 18. Delegater och evenemang
- Delegater
- evenemang
Modul 19. Generika
- Generics: A Primer
- Parametrering efter datatyp
- System.Collections.Generics klass
Krav
Innan du går denna kurs måste studenterna ha kompetens inom följande områden:
- Förtrogenhet och komfort med grundläggande operativsystemfunktioner som filmanipulation.
- Förståelse för grunderna i strukturerad programmering, inklusive begrepp som flödeskontroll, variabler och parametrar samt funktionsanrop.
- Minst 3 månaders erfarenhet av att utveckla applikationer i antingen en grafisk eller icke-grafisk miljö, eller motsvarande kunskap.
Erfarenhet av objektorienterad programmering och koncept är inget krav.
Vittnesmål (1)
Skräddarsytt efter våra behov
Rafał - Haleon
Kurs - C#.Net
Machine Translated