Kursplan

Modul 1. Principer för objektorientering

  • Skapar modeller
  • Klasser & föremål
  • Inkapsling, specialisering & polymorfism

Modul 2. Designa applikationer med UML

  • Vad är UML
  • UML Diagram
  • Use Case Diagram
  • Klassdiagram
  • Interaktionsdiagram

Modul 3. Komma igång med C#

  • C# och .Net
  • Språket C#
  • Visual Studio IDE

Modul 4. C# Grundläggande språk

  • Datatyper
  • Variabler
  • Konstanter
  • Strängar
  • Uttalanden
  • Expressjoner

Modul 5. Förgrening

  • Villkorliga förgreningsutlåtanden
  • Ovillkorliga förgreningsuttalanden
  • Slingor

Modul 6. Operatörer

  • Uppdrag
  • Mathematical operatörer
  • Öka & minska
  • Relationellt

Modul 7. Klasser och objekt

  • Definiera klasser
  • Konstruktörer
  • Statiska och instansmedlemmar
  • Att förstöra föremål

Modul 8. Insidemetoder

  • Överbelastningsmetoder
  • Inkapslar data med egenskaper
  • Returnerar flera värden

Modul 9. Felsökning

  • Ställa in en brytpunkt
  • Samtalsstacken

Modul 10. Arv och polymorfism

  • Specialisering och generalisering
  • Arv
  • Polymorfism
  • Abstrakta och slutna klasser
  • Rotklassen: objekt
  • Typer av boxning och unboxning

Modul 11. Operatörsöverbelastning

  • Använda operatörens nyckelord
  • Skapa användbara operatörer
  • Logiska par
  • Konverteringsoperatörer

Modul 12. Strukturer

  • Definiera en struktur

Modul 13. Gränssnitt

  • Implementering och gränssnitt
  • Implementera mer än ett gränssnitt
  • Castar till ett gränssnitt
  • Utökning och gränssnitt

Modul 14. Arrayer

  • Deklarerar arrayer
  • Flerdimensionella arrayer
  • System.Array
  • Indexerare

Modul 15. Samlingsgränssnitt och typer

  • Samlingens gränssnitt
  • Arraylistor
  • Köer och travar

Modul 16. Strängar

  • Skapa strängar
  • Manipulera strängar
  • Klassen StringBuilder

Modul 17. Undantag för att kasta och fånga

  • Kasta uttalandet
  • Försök och fånga uttalandet
  • Hur samtalsstacken fungerar
  • Undantagsklassmetoder och egenskaper

Modul 18. Delegater och evenemang

  • Delegater
  • evenemang

Modul 19. Generika

  • Generics: A Primer
  • Parametrering efter datatyp
  • System.Collections.Generics klass

Krav

Innan du går denna kurs måste studenterna ha kompetens inom följande områden:

  • Förtrogenhet och komfort med grundläggande operativsystemfunktioner som filmanipulation.
  • Förståelse för grunderna i strukturerad programmering, inklusive begrepp som flödeskontroll, variabler och parametrar samt funktionsanrop.
  • Minst 3 månaders erfarenhet av att utveckla applikationer i antingen en grafisk eller icke-grafisk miljö, eller motsvarande kunskap.

Erfarenhet av objektorienterad programmering och koncept är inget krav.

 35 timmar

Antal deltagare



Price per participant

Vittnesmål (10)

Relaterade Kurser

Relaterade Kategorier