Getting Started with Augmented Reality Träningskurs
Augmented Reality (AR) -teknologi integrerar digitala bilder med objekt i det verkliga ordet, vilket förbättrar användarens interaktion med deras miljö.
I denna instruktörsledda, liveträning, kommer deltagarna att lära sig grunderna i Augmented Reality (AR) -teknologier och de viktigaste AR-produkterna när de går igenom skapandet av AR-mobilapplikationer.
I slutet av denna träning kommer deltagarna att kunna:
- Utveckla AR-mobilapplikationer
- Använd bildigenkänning och objektspårning
- Använd geolokaliseringsfunktioner
- Förstå ARAF-formatet för AR-innehåll
Publik
- företagare
- Innehållsproducenter, journalister eller lärare
- Webbdesigners
- App-utvecklare
Kursformat
- Delföreläsning, delvis diskussion, övningar och tung praktisk övning
Kursplan
Introduktion
Omfattande översikt av AR
Skapa en AR-applikation
- Använda ett författarverktyg och en AR-webbläsare
- Förstå koden som skapas av författarverktyget
- Att lära sig Honours-materialet
- Inklusive bildigenkänning och objektspårning
Använder geolokaliseringsfunktioner
Skapa ditt eget AR-spel
Förstå ARAF-standarden
Ändra applikationens beteende
Avslutande kommentarer
Krav
- Inga tekniska förkunskaper krävs
- Ingen tidigare erfarenhet av kodning krävs
- Erfarenhet av märkningsspråk (HTML, XML etc) kan vara till hjälp
Open Training Courses require 5+ participants.
Getting Started with Augmented Reality Träningskurs - Booking
Getting Started with Augmented Reality Träningskurs - Enquiry
Getting Started with Augmented Reality - Consultancy Enquiry
Upcoming Courses
Relaterade Kurser
ARCore for Developers
14 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till utvecklare som vill använda ARCore för att bygga och förbättra appar för förstärkt verklighet, och integrera virtuellt innehåll i den verkliga världen.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Konfigurera den nödvändiga utvecklingsmiljön för att börja utveckla ARCore appar.
- Förstå riktlinjerna för UX-design för att skapa realistiska virtuella upplevelser för mobilappar.
- Kör uppslukande simuleringar för att testa AR-appars prestanda.
- Förbättra befintliga mobilappar genom att optimera ARCore-funktionerna.
Create an Augmented Reality (AR) Mobile Application with ARToolKit
7 timmarAugmented Reality for Android
14 timmarAugmented Reality on Windows
14 timmarAugmented Reality (AR) är en teknik som förbättrar användarupplevelsen genom att blanda virtuella datorgenererade element med den fysiska verkliga miljön. Adoption av AR har sett tillväxt i olika branscher.
I denna instruktörledda, live-utbildning kommer deltagarna att lära sig hur man bygger Augmented Reality-program på enheter som kör Windows-plattformen för olika affärs- och branschapplikationer.
Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå grunderna i AR
- Installera och konfigurera viktiga ramar och verktyg(Vuforia SDK, Unity spelmotor, etc.)för att bygga AR-applikationer på Windows
- Bygg en AR-app som överlämnar datorgenererade data över levande verkliga data
- Problemlösning, testning och implementering av en augmented reality-app på Windows
Publiken
- Utvecklare
- Ingenjörer
Format av kursen
- Delvis föreläsning, delvis diskussion, övningar och tung praxis
anteckningar
- För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att arrangera.
Getting Started with IoT (Internet of Things) and Augmented Reality
14 timmarInternet of Things (IoT) är en ny teknikdomän som ansluter fysiska objekt och mjukvaruapplikationer trådlöst för fjärravkänning och kontroll. Augmented Reality (AR) är en teknik som förbättrar användarupplevelsen genom att blanda virtuella datorgenererade element med den fysiska verkliga miljön. AR tillåter företag att förse användare med en realtidsvy av information i realtid. Det här är två tekniker som har sett en snabbt växande antagningsgrad inom flera branscher.
I denna instruktörsledda, liveträning kommer deltagarna att lära sig grunderna i IoT och AR och tillämpa dessa lärdomar på deras organisations verksamhet och strategier.
I slutet av denna träning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå grunderna i IoT och AR
- Lär dig hur IoT- och AR-teknik fungerar
- Förstå hur IoT- och AR-tekniker kan tillämpas på deras affärsstrategi
- Ta informerade affärsbeslut om IoT och AR
Publik
- chefer
- företagare
Kursformat
- Delföreläsning, delvis diskussion, övningar och tung praktisk övning
Notera
- För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att ordna.
A Practical Introduction to AR
21 timmarDetta är en allmän introduktion till AR, och kan följas av en mer djupgående och fokuserad tvådagars kurs.
Construct3D: Advanced Geometry Applications in Augmented Reality
35 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till geometriproffs på avancerad nivå, arkitekter och ingenjörer som vill använda Construct3D för att förbättra sitt rumsliga resonemang, designa komplexa strukturer och tillämpa geometriska koncept på verkliga scenarier.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Behärska avancerade geometriska konstruktioner och deras tillämpningar.
- Utveckla färdigheter i rumsliga resonemang och 3D-visualisering.
- Designa och manipulera komplexa geometriska former i förstärkt verklighet.
- Integrera förstärkt verklighet med geometrisk design i yrkesutövningen.