Kom igång med IoT (Internet of Things) och Augmented Reality Träningskurs
Internet of Things (IoT) är en växande teknikdomän som ansluter fysiska föremål och programvara trådlöst för fjärrövervakning och kontroll. Augmented Reality (AR) är en teknik som förbättrar användarens upplevelse genom att blanda virtuella datorgenererade element med den fysiska verkliga miljön. AR låter företag erbjuda användare en realtids- och realvärldsvisning av information. Detta är två teknologier som har sett en snabbt växande antagningshastighet inom flera industrier.
I denna instruktörsledda, levande utbildning kommer deltagarna att lära sig grunderna i IoT och AR och tillämpa dessa kunskaper på sina organisations verksamheter och strategier.
Efter avslutad utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå grunderna i IoT och AR
- Lära hur IoT och AR-teknologier fungerar
- Förstå hur IoT och AR-teknologier kan tillämpas på företagets strategi
- Fatta informerade affärsbeslut om IoT och AR
Målgrupp
- Chefer
- Entreprenörer
Utbildningsformat
- Del föreläsning, del diskussion, övningar och mycket praktisk övning
Notera
- För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, kontakta oss för att ordna.
Kursplan
Introduktion till Internet of Things (IoT)
Förståelse av IoTs betydelse för företag
- IoT Affärsstudier
- Industriella tillämpningar av IoT-tekniker
- IoT Service Support och ekonomisk påverkan
Förståelse av hur Internet of Things-tekniker fungerar
- Grundläggande IoT-arkitektur
- IoT Komponenter och sensorer
- IoT Kommunikationsprotokoll
- IoT Strömförsörjningsalternativ
Översikt över IoT-trådlösa nätverk och maskin-till-maskin (M2M) kommunikation
Utforskning av IoT-tekniker och forsknings- och utvecklingsframsteg
Företagsbeslut baserade på IoT-plattformalternativ och deras motsvarande kostnadsprognoser
Introduktion till Augmented Reality (AR)
- Egenskaper hos AR
- AR Klassifikationer
Förståelse av hur Augmented Reality kan hjälpa företag
- AR Affärsstudier
- Industriella tillämpningar av AR
Förståelse av hur Augmented Reality-tekniker fungerar
Utforskning av Augmented Reality-applikationer och affärsmodeller
Sammanfattning och slutsats
Krav
- Grundläggande bekantskap med Internet of Things och Augmented Reality-produkter
Öppna Utbildningskurser kräver 5+ deltagare.
Kom igång med IoT (Internet of Things) och Augmented Reality Träningskurs - Bokning
Kom igång med IoT (Internet of Things) och Augmented Reality Träningskurs - Fråga
Kom igång med IoT (Internet of Things) och Augmented Reality - Konsultfråga
Konsultfråga
Vittnesmål (2)
Den muntliga färdigheten och den mänskliga sidan av tränaren (Augustin).
Jeremy Chicon - TE Connectivity
Kurs - NB-IoT for Developers
Maskintolkat
The training was relevant to my needs and I would be able to apply the lessons learnt to meet my challenging needs
Botshabelo Jason - Water Utilities Botswana
Kurs - IoT Fundamentals and Frontiers : For Managers, CXO, VP, Investors and Entrepreneurs
Kommande Kurser
Relaterade Kurser
Kör igång med Augmented Reality (AR)
35 timmarAugmented Reality (AR) teknologi integrerar digitala bilder med föremål i den verkliga världen, vilket förbättrar en användares interaktion med sin omgivning.
I denna instruktörsledda, live-träning kommer deltagarna att lära sig grunderna i Augmented Reality (AR) teknologier och de främsta AR-produkterna när de går igenom skapandet av AR-mobilapplikationer.
Vid kursens slut kommer deltagarna att kunna:
- Utveckla AR-mobilapplikationer
- Använda bildigenkänning och objektsspårning
- Använda geolokaliseringsfunktionalitet
- Förstå ARAF-formatet för AR-innehåll
Målgrupp
- Entreprenörer
- Innehållsproducenter, journalister eller lärare
- Webbdesigners
- Apputvecklare
Kursformat
- Del föreläsning, del diskussion, övningar och mycket praktisk övning
Augmented Reality (AR) för Android
14 timmarAugmented Reality (AR) är en teknik som förbättrar användarens upplevelse genom att blanda virtuella datorgenererade element med den fysiska verkliga omgivningen. Adoptionen av AR har ökat i olika branscher.
I denna instruktörsledda, live-training lär sig deltagarna hur man bygger Augmented Reality Android-applikationer för olika affärs- och branschanvändningar.
Vid slutet av denna kurs kommer deltagarna att kunna:
- Förstå grunderna i AR
- Installera och konfigurera essentiella ramverk och verktyg för att bygga AR-applikationer såsom Vuforia och Unity
- Bygga en AR Android-applikation som överlagrar datorgenererade data över levande verkliga data
- Felsöka, testa och distribuera en Augmented Reality Android-applikation
Målgrupp
- Utvecklare
- Ingenjörer
Kursformat
- Del föreläsningar, del diskussioner, övningar och mycket praktisk övning
Obs
- För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att ordna.
ARCore för utvecklare
14 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning (online eller på plats) riktar sig till utvecklare som vill använda ARCore för att bygga och förbättra augmented reality-appar, genom att integrera virtuell innehåll i den verkliga världen.
Efter avslutad utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Inrätta den nödvändiga utvecklingsmiljön för att börja utveckla ARCore-appar.
- Förstå UX-designriktlinjerna för att skapa realistiska virtuella upplevelser för mobilappar.
- Kör immersiva simuleringar för att testa AR-appars prestanda.
- Förbättra befintliga mobilappar genom att optimera ARCore-funktionerna.
Skapa en Augmented Reality (AR) mobilapplikation med ARToolKit
7 timmarDenna instruktörsledda, live-utbildning (online eller på plats) riktar sig till utvecklare med grundläggande till mellanavancerad kunskap som vill bygga en mobil AR-applikation med hjälp av ARToolKit och dess senaste funktioner för mobil, naturlig funktionsspårning, kalibrering och integration med externa sensorer.
Construct3D: Avancerade Geometriapplikationer i Augmenterad Realitet (AR)
35 timmarDenna ledarledda, live-utbildning (online eller på plats) riktar sig till geometriprofessionella, arkitekter och ingenjörer på avancerad nivå som vill använda Construct3D för att förbättra sin rumsliga förmåga, designa komplexa strukturer och tillämpa geometriska koncept på verkliga scenarier.
Efter avslutad utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Behärska avancerade geometriska konstruktioner och deras tillämpningar.
- Utveckla färdigheter i rumslig förmåga och 3D-visualisering.
- Designa och manipulera komplexa geometriska former i augmented reality.
- Integrera augmented reality med geometrisk design i yrkesverksamheten.
Digital Transformation with IoT and Edge Computing
14 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till mellannivå-IT-professionals och företagsledare som vill förstå IoT:s och edge computingens potential för att skapa effektivitet, realtidsbehandling och innovation inom olika branscher.
Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå principerna för IoT och edge computing samt deras roll i digital transformation.
- Identifiera användningsområden för IoT och edge computing inom tillverkning, logistik och energisektorn.
- Skilja mellan edge- och molnbaserade arkitekturer och distributionslägen.
- Implementera edge computing-lösningar för prognostisk underhållning och realtidsbeslut.
Edge AI för IoT-anslutningar
14 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning (online eller på plats) riktar sig till utvecklare på mellannivå, systemarkitekter och branschprofessionella som vill utnyttja Edge AI för att förbättra IoT-applikationer med intelligent datahantering och analytiska förmågor.
Efter denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå grunderna i Edge AI och dess tillämpning inom IoT.
- Konfigurera och konfigurera Edge AI-miljöer för IoT-enheter.
- Utveckla och distribuera AI-modeller på kantelement för IoT-applikationer.
- Implementera realtidsdatahantering och beslutsfattande i IoT-system.
- Integrera Edge AI med olika IoT-protokoll och plattformar.
- Ta hänsyn till etiska överväganden och bästa praxis för Edge AI inom IoT.
Edge Computing
7 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till produktchefer och utvecklare som vill använda Edge Computing för att decentralisera datahantering för snabbare prestanda, med hjälp av smarta enheter som finns i källnätverket.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå de grundläggande begreppen och fördelarna med Edge Computing.
- Identifiera användningsfall och exempel där Edge Computing kan tillämpas.
- Designa och bygg Edge Computing lösningar för snabbare databehandling och minskade driftskostnader.
Federated Learning in IoT and Edge Computing
14 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till yrkesverksamma på mellannivå som vill tillämpa Federated Learning för att optimera IoT- och edge computing-lösningar.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå principerna och fördelarna med Federated Learning i IoT och databehandling på gränsenheter.
- Implementera Federated Learning modeller på IoT-enheter för decentraliserad AI-bearbetning.
- Minska latensen och förbättra beslutsfattandet i realtid i databehandlingsmiljöer på gränsenheter.
- Hantera utmaningar relaterade till datasekretess och nätverksbegränsningar i IoT-system.
Google ARCore — Augmented Reality Utveckling för Utbildning och Innovation
21 timmarGoogle ARCore är Googles plattform för att bygga Augmented Reality (AR)-upplevelser som blandar digitala objekt in i den verkliga världen genom mobil-enheter. Denna kurs introducerar ARCores grundläggande principer, verktyg och API:er, och ger deltagarna praktisk erfarenhet av att skapa interaktiva prototyper och AR-baserade utbildningsapplikationer.
Denna instruktörsledda, liveutbildning (online eller på plats) är riktad till deltagare på nybörjarnivå till mellannivå som önskar designa, utveckla och distribuera AR-applikationer för Android-enheter samt integrera immersiva upplevelser i utbildnings- eller kommersiella innovationsprojekt.
Efter denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå grundläggande principer för Augmented Reality och ARCores arkitektur.
- Installera, konfigurera och använda ARCore SDK med Android Studio eller Unity.
- Arbeta med ARCore API:er för rörelseupptagning, plansökning, ljusuppskattning och djup.
- Utveckla interaktiva AR-prototyper för utbildnings- eller kommersiella användningsområden.
- Testa, optimera och dokumentera AR-applikationer för mobil distribution.
Format av Kursen
- Teoretisk presentation med verkliga exempel.
- Laborationer som demonstrerar användning av ARCore och Android-enheter.
- Grupppraktiskt workshop fokuserat på att designa en AR-appprototyp.
- Slutlig utvärdering genom presentation av ett fungerande projekt.
Kursanpassningsalternativ
- För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, kontakta oss för att ordna.
IoT ( Internet of Things) for Entrepreneurs, Managers and Investors
21 timmarTill skillnad från andra teknologier är IoT mycket mer komplex och omfattar nästan alla grenar av kärningeteknik - mekanik, elektronik, firmware, middleware, moln, analyser och mobil. För varje teknisk lager finns det aspekter av ekonomi, normer, regleringar och den utvecklade tekniken. Detta är första gången ett omfattande kurs erbjuds för att täcka alla dessa kritiska aspekter av IoT-teknik.
Sammanfattning
Ett fortsättningsutbildningsprogram som täcker den aktuella tekniska utvecklingen inom Internet of Things (IoT)
Diskuterar flera teknologidomäner för att skapa en förståelse för en IoT-system och dess komponenter, samt hur det kan hjälpa företag och organisationer.
Livedemo av modella IoT-applikationer för att visa praktiska IoT-distributioner i olika branscher, som Industriell IoT, Smarta städer, Retail, Resor & Transport samt användningsfall om anslutna enheter och saker.
Målgrupp
Chefer som är ansvariga för affärs- och operativa processer inom sina respektive organisationer och vill veta hur de kan utnyttja IoT för att göra deras system och processer mer effektiva.
Entrepreneurs och investörer som planerar att skapa nya företag och vill få en bättre förståelse för IoT-tekniklandskapet för att se hur de kan utnyttja det på ett effektivt sätt.
Beräkningar av IoT-marknadens värde är enorma, eftersom IoT per definition är en integrerad och spridd lager av enheter, sensorer och beräkningskraft som täcker konsuments-, B2B- och regeringsindustrier. IoT kommer att ansvara för ett allt större antal anslutningar: 1,9 miljarder enheter idag, och 9 miljarder år 2018. Detta år kommer det att vara ungefär lika med antalet smarta telefoner, smarta TV-apparater, surfplattor, dräktliga datorer och PC:ar tillsammans.
I konsumentssektorn har många produkter och tjänster redan övergått till IoT, inklusive köks- och hemapparater, parkering, RFID, belysning och värmeprodukter samt flera applikationer inom Industriell Internet.
Underliggande teknologier för IoT är inget nytt, eftersom M2M-kommunikation existerat sedan internets uppkomst. Vad som har förändrats under de senaste åren är framkomsten av flera billiga trådlösa teknologier tillsammans med den omfattande adoptionen av smarta telefoner och surfplattor i varje hem. Den explosiva tillväxten av mobiltelefoner har lett till den nuvarande efterfrågan på IoT.
Tack vare de oanpassade möjligheterna inom IoT-affärer, har ett stort antal små och medelstora entreprenörer hoppat på IoT-guldrushen. Dessutom har framkomsten av öppen källkodselektronik och IoT-plattformar gjort utvecklingen av IoT-system samt deras skalanbetjänande produktion allt mer tillgänglig. Ägare av existerande elektroniska produkter upplever tryck för att integrera sina enheter med internet eller mobilapp.
Denna utbildning är tänkt som en teknisk och affärsmässig granskning av ett framskridande industrilandskap så att IoT-entusiaster/entreprenörer kan förstå de grundläggande aspekterna av IoT-teknik och affärsmodeller.
Kursens syfte
Huvudsakliga mål med kursen är att presentera framkommande teknologiska alternativ, plattformar och fallstudier om IoT-implementering inom hem- & stadsautomation (smarta hem och städer), Industriell Internet, hälsa, regering, mobiltelefoner och andra områden.
Grundläggande introduktion till alla IoT-element - mekanik, elektronik/sensorplattformar, trådlösa och kabelbundna protokoll, integration mellan mobil och elektronik, integration mellan mobil och företag, dataanalyser och total kontrollplan.
M2M-trådlösa protokoll för IoT - WiFi, Zigbee/Zwave, Bluetooth, ANT+: När och var ska man använda vilka?
Mobil/Dator/Webbappar - för registrering, datainsamling och styrning – Tillgängliga M2M-datainsamlingsplattformar för IoT – Xively, Omega och NovoTech etc.
Säkerhetsfrågor och säkerhetslösningar för IoT
Öppen källkod/commerciella elektronikplattformar för IoT - Raspberry Pi, Arduino, ArmMbedLPC etc
Öppen källkod/commerciella företagsmolnplattformar för AWS-IoT-appar, Azure-IOT, Watson-IOT moln samt andra mindre IoT-moln
Studier av affärs- och teknikaspekter av några vanliga IoT-enheter som hemautomation, rökalarmer, fordon, militär, hemvård etc.
NB-IoT för Utvecklare
7 timmarI denna instruktörsledda, liveträning i Sverige kommer deltagarna att lära sig om de olika aspekterna av NB-IoT (även känd som LTE Cat NB1) när de utvecklar och distribuerar en exempelbaserad NB-IoT-baserad applikation.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Identifiera de olika komponenterna i NB-IoT och hur de ska passa ihop för att bilda ett ekosystem.
- Förstå och förklara de säkerhetsfunktioner som är inbyggda i NB-IoT enheter.
- Utveckla ett enkelt program för att spåra NB-IoT enheter.
En Praktisk Introduktion till AR
21 timmarDetta är en allmän introduktion till AR, och kan följas av en mer djupgående och fokuserad tvådagars kurs.
Uppsättning av en IoT-Gateway med ThingsBoard
35 timmarThingsBoard är en IoT-plattform med öppen källkod som erbjuder enhetshantering, datainsamling, bearbetning och visualisering för din IoT-lösning.
I denna instruktörsledda, liveutbildning kommer deltagarna att lära sig hur man integrerar ThingsBoard i sina IoT-lösningar.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Installera och konfigurera ThingsBoard
- Förstå grunderna i ThingsBoard funktioner och arkitektur
- Skapa IoT-program med ThingsBoard
- Integrera ThingsBoard med Kafka för dataroutning för telemetrienheter
- Integrera ThingsBoard med Apache Spark för dataaggregering från flera enheter
Publik
- Mjukvaruingenjörer
- Hårdvaruingenjörer
- Utvecklare
Kursens upplägg
- Delvis föreläsning, delvis diskussion, övningar och tung praktisk övning
Not
- För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att ordna.
Virtual och Augmented Reality för Automatiseringsingenjörer
28 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till automatiseringstekniker på mellanavancerad nivå som vill använda VR och AR-teknik för att utforma, utveckla och implementera VR/AR-lösningar i industriella automatiseringskontexter.
Efter avslutad utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå grunderna i VR och AR-teknik.
- Uppleva tillämpningar av VR/AR i industriell automatisering.
- Få praktisk erfarenhet med VR/AR-verktyg och programvara.
- Lära sig att utforma och utveckla VR/AR-lösningar för automatiseringsprojekt.
- Integrera VR/AR-teknik med befintliga automatiseringssystem.