Kursplan

Introduktion till Generativ AI i Underhållning

  • AI:s framväxt i kreativa industrier
  • Översikt över generativa modeller och algoritmer
  • Förstå samarbetet mellan AI och konstnärer

AI i Musikskapande

  • Algoritmisk komposition och ljuddesign
  • Verktyg och plattformar för AI-genererad musik
  • Analys av AI:s roll i musikproduktion och framförande

AI i Litteratur och Manusförfattande

  • AI-drivet berättande och narrativgenerering
  • Verktyg för automatiserat skrivande och innehållsskapande
  • Fallstudier: böcker och manus skrivna av AI

AI i Bildkonst och Design

  • Generativa modeller för skapande av visuellt innehåll
  • AI i animation och grafisk design
  • Framtiden för AI i film och visuella effekter

AI i Spelutveckling

  • Procedural generation och dynamisk innehållsskapande
  • Förbättring av spel med AI-drivna karaktärer och miljöer
  • AI:s inflytande på speldesign och spelares interaktion

Etiska och Samhälleliga Överväganden

  • Äkthet och originalitet hos AI-genererat innehåll
  • Upphovsrätt i AI-eran
  • AI:s samhällspåverkan inom underhållning

Avslutande Projekt och Framtida Riktningslinjer

  • Konceptualisera och skapa ett AI-genererat underhållningsverk
  • Presentera och utvärdera projekt
  • Den föränderliga landskapet för AI i underhållning

Sammanfattning och Nästa Steg

Krav

  • Grundläggande förståelse för artificiell intelligens och maskininlärning
  • Kännedom om programmeringskoncept
  • Intresse för konst och underhållning

Målgrupp

  • Konstnärer
  • Musiker
  • Spelutvecklare
  • Underhållningsindustrins yrkesverksamma
 21 timmar

Antal deltagare


Price per participant

Upcoming Courses

Relaterade Kategorier