Kursplan

Modul 1: Introduktion till Dynamics 365 Customer Service

Modul 2: Hantering av ärenden med Customer Service Hub

Modul 3: Hantering av ärendelast med köer

Modul 4: Automatisering av skapande och uppdateringar av poster

Modul 5: Introduktion till enhetlig routing i Customer Service

Modul 6: Skapande och hantering av rättigheter

Modul 7: Arbete med Service Level Agreements (SLAs)

Modul 8: Skapande av kunskapslösningar för hantering

Modul 9: Användning av kunskapsartiklar för att lösa ärenden

Modul 10: Skapande av undersökningsprojekt med Customer Voice

Modul 11: Design av kundundersökningar med Customer Voice

Modul 12: Skickande av undersökningar med Customer Voice

Modul 13: Automatisering av undersökningar med Power Automate

Modul 14: Konfiguration av tjänstebokning

Modul 15: Bokning av tjänster med Customer Service Scheduling

Modul 16: Förbättring av agentproduktivitet med Customer Service Workspace

Modul 17: Anpassning av agentupplevelser med Agent Experience Profiles

Modul 18: Introduktion till Omnichannel för Customer Service

Modul 19: Routing och fördelning av arbete med enhetlig routing

Modul 20: Implementering av SMS-kanaler i Omnichannel

Modul 21: Distribuering av chat-widgetar med Omnichannel

Modul 22: Byggande av intelligenta assistentlösningar i Omnichannel

Modul 23: Introduktion till Customer Service Insights

Modul 24: Skapande av visualiseringar för Customer Service-data

Modul 25: Introduktion till Connected Customer Service och Azure IoT

Modul 26: Registrering och hantering av enheter med Connected Customer Service

Modul 27: Byggande av anpassade appar för Customer Service

Modul 28: Integrering av Copilot Studio med Omnichannel för Customer Service

Sammanfattning och Nästa Steg

Krav

  • En förståelse för grundläggande CRM-koncept
  • Erfarenhet av kundsupport eller serviceprocesser
  • Kännedom om Microsoft 365 eller Dynamics 365-miljöer

Målgrupp

  • Kundserviceprofessionella och teamledare
  • CRM-administratörer och Dynamics 365-konsulter
  • IT-professionella ansvariga för kundsupportlösningar
 35 timmar

Antal deltagare


Price per participant

Vittnesmål (1)

Upcoming Courses

Relaterade Kategorier