Kursplan
Modul 1: Introduktion till Dynamics 365 Customer Service
Modul 2: Hantering av ärenden med Customer Service Hub
Modul 3: Hantering av ärendelast med köer
Modul 4: Automatisering av skapande och uppdateringar av poster
Modul 5: Introduktion till enhetlig routing i Customer Service
Modul 6: Skapande och hantering av rättigheter
Modul 7: Arbete med Service Level Agreements (SLAs)
Modul 8: Skapande av kunskapslösningar för hantering
Modul 9: Användning av kunskapsartiklar för att lösa ärenden
Modul 10: Skapande av undersökningsprojekt med Customer Voice
Modul 11: Design av kundundersökningar med Customer Voice
Modul 12: Skickande av undersökningar med Customer Voice
Modul 13: Automatisering av undersökningar med Power Automate
Modul 14: Konfiguration av tjänstebokning
Modul 15: Bokning av tjänster med Customer Service Scheduling
Modul 16: Förbättring av agentproduktivitet med Customer Service Workspace
Modul 17: Anpassning av agentupplevelser med Agent Experience Profiles
Modul 18: Introduktion till Omnichannel för Customer Service
Modul 19: Routing och fördelning av arbete med enhetlig routing
Modul 20: Implementering av SMS-kanaler i Omnichannel
Modul 21: Distribuering av chat-widgetar med Omnichannel
Modul 22: Byggande av intelligenta assistentlösningar i Omnichannel
Modul 23: Introduktion till Customer Service Insights
Modul 24: Skapande av visualiseringar för Customer Service-data
Modul 25: Introduktion till Connected Customer Service och Azure IoT
Modul 26: Registrering och hantering av enheter med Connected Customer Service
Modul 27: Byggande av anpassade appar för Customer Service
Modul 28: Integrering av Copilot Studio med Omnichannel för Customer Service
Sammanfattning och Nästa Steg
Krav
- En förståelse för grundläggande CRM-koncept
- Erfarenhet av kundsupport eller serviceprocesser
- Kännedom om Microsoft 365 eller Dynamics 365-miljöer
Målgrupp
- Kundserviceprofessionella och teamledare
- CRM-administratörer och Dynamics 365-konsulter
- IT-professionella ansvariga för kundsupportlösningar
Vittnesmål (1)
Jag lärde mig att vi underutnyttjar det system vi arbetar med och njöt av varje apsekt.
Tracy Rehman - Financial Planning Institute
Kurs - Microsoft Dynamics 365 Customer Insights (MB-220)
Machine Translated