Kursplan
Introduktion till Monday.com
- Översikt över Monday.com
- Viktiga funktioner och moduler (WorkManagement, CRM och WorkForms)
- Anpassa måndag för olika verksamhetsområden (försäljning, marknadsföring, HR, projektledning, etc.)
- Förstå måndagens gränssnitt: tavlor, objekt och kolumner
Automatisera Database:er och arbetsflöden
- Övergång från manuella till automatiserade databaser
- Bygga tavlor för att spåra data mellan olika avdelningar
- Anpassa kolumner för specifika affärsbehov (försäljning, projektspårning, HR)
- Automatisera inmatning och uppdatering av data
- Använda automatisering för att hantera repetitiva uppgifter (t.ex. e-postuppföljningar, uppgiftstilldelningar)
- Praktisk övning: skapa en tavla för avdelningsspecifik uppföljning (t.ex. projektledning, försäljningspipeline)
Integrera WhatsApp via externt API
- Introduktion till externa API:er för WhatsApp
- Översikt över WhatsApp API-integrationsmöjligheter för olika affärsfunktioner
- Ansluter WhatsApp till måndag
- Upprätthålla kommunikationen med kunder, teammedlemmar eller potentiella kunder i realtid
- Automatisera svar och uppföljningar med hjälp av triggers
- Praktisk övning: konfigurera ett WhatsApp API-arbetsflöde för kund- eller intern teamkommunikation
Hantera kund- eller projektstatus
- Definiera anpassade statusar för olika områden (t.ex. försäljning, HR, marknadsföring, projekt)
- Skapa anpassade statuskolumner för arbetsflöden (t.ex. leadstatus, projektframsteg, slutförande av uppgifter)
- Automatisera statusuppdateringar
- Ställa in varningar och meddelanden baserat på statusändringar
- Praktisk övning: implementera ett statusuppdateringsflöde för att hantera kundrelationer eller projektförlopp
Utnyttja hela måndagspaketet
- ArbeteManagement för team med flera avdelningar
- Tilldela uppgifter och tidslinjer, spåra framsteg över avdelningar
- Skapa automatisering för påminnelser om deadlines och uppgiftsuppdateringar
- CRM: hantera leads och relationer
- Organisera lead-/kundinformation och interaktionshistorik för alla affärsområden
- Skapa automatisering för kundvård, försäljningsspårning eller serviceuppdateringar
- WorkForms: automatisera datainsamling
- Skapa anpassade formulär för att samla in interna data eller kunddata
- Integrera formulär med arbetsflöden för att uppdatera databaser automatiskt
- Praktisk övning: använda WorkForms för att skapa ett datainsamlingsformulär och koppla det till ett avdelningsspecifikt arbetsflöde
Bästa praxis för automatisering inom flera områden
- Optimera Monday.com arbetsflöden för olika affärsfunktioner
- Försäljning, marknadsföring, HR, projektledning med mera
- Tips för effektiv automatisering och integration
- Vanliga utmaningar och felsökning
- Frågestund
Sammanfattning och nästa steg
Krav
- Kunskaper om att använda webbaserade program
- Grundläggande datorkunskaper
Publik
- Chefer
- Gruppledare
- CRM-administratörer
Vittnesmål (4)
Sättet att interagera med studenter
izabela - BCA Polska Sp. z.o.o.
Kurs - Salesforce for Sales and Administration
Maskintolkat
Lyckligtvis var jag ensam med min tränare. Detta var mycket bra. Victor jobbade i min tempoförlopp, han förklarade saker tydligt och jag var väldigt nöjd med resultatet.
Craig - Superior Minerlas
Kurs - Salesforce for End Users
Maskintolkat
introduktion till tillämpningsscenarier
Rachel - ge ren
Kurs - Salesforce CPQ for Administrators
Maskintolkat
Sättet och metoden för utbildningen var mer interaktiv än bara att lyssna hela tiden. Hon gav mig chansen att praktiskt tillämpa hennes undervisning samtidigt som hon ledde utbildningen. Det gjorde jag verkligen uppskattande, eftersom jag fick all uppmärksamhet och kunde fråga om var och vad hon behövde visa mig. Jag lärde mig många nya funktioner och har mer kunskap nu än före utbildningen. Dessutom fick jag mer självförtroende i min arbetsuppgifter och när jag använder Salesforce.
Libuseng Moqoboko - Gemalto Southern African (Pty)Ltd
Kurs - Salesforce Lightning
Maskintolkat