Kursplan

Grunderna i Google Ads

    Kontoinställningar och användarhantering Den bästa kontostrukturen för 2023 Vad är ett kvalitetsresultat och hur det påverkar dina annonser

Search Kampanjinställningar

    Search kampanjöversikt Hur man gör en sökordsundersökning Listor över negativa sökord Varumärkes- vs icke-varumärkeskampanjer Skapa kampanjstruktur i kalkylblad/excel Hur man skriver övertygande annonser som säljer Hur man laddar upp kampanjer till Google Ads Editor
Google Översikt över annonsredigeraren
  • Inställning av dynamiska Search annonskampanjer
  • Översikt och konfiguration av annonstillägg
  • Google Annonsbudgivningsalgoritm och budstrategier
  • Förstå hur Google Annonsbudgivningsalgoritm fungerar Manuell budgivning och budstrategier för maximera klick Maximera konverteringar budstrategi Maximera konverteringsvärde med mål-ROAS-budstrategi Vad är en break-even-ROAS och hur du beräknar din mål-ROAS med portföljbudstrategier

      Jämförelse av budstrategier
    Google Inställning av Merchant Center
  • Google Merchant Center för Shopping-annonser Kontokonfigurering och länkning till Google Process för att skapa flöden för annonser Hur man skapar flöde manuellt med hjälp av kalkylark Hur man skapar flöde på tredjepartsplattformar och vilket man ska använda Produkttitlar bästa praxis Hur man skapar produktbilder som sticker ut
  • Hantera program i Merchant Center

      Prestanda Max-kampanjinställningar
    Performance Max konfiguration och strukturering Hur man lägger till målgruppssignaler Konfiguration av tillgångsgrupper Hantera produktlistor i Performance Max-kampanjer
  • Standardinställningar för Shopping-kampanjer
  • Installationsprocess för standard Shopping-kampanjer Avancerad teknik för att köra Performance Max och Standard Shopping-kampanjer samtidigt för att dubbla dina intäkter

      Inställning av YouTube-kampanjer

    Inriktningsalternativ i YouTube-annonser - Retargeting och prospekteringskampanjer Kampanjer konfigurering och strukturering av videoannonsmaterial bästa praxis Hur du uppdaterar dina videor

      Inställning av Discovery- och Display-kampanjer

    Inriktningsalternativ i Discovery- och Display-kampanjer - Retargeting och Prospecting-kampanjer Kampanjers konfiguration och strukturering av annonsmaterial bästa praxis

      Kampanjoptimering

    Search kampanjoptimering Prestanda Max kampanjoptimering Standard Shopping-kampanjoptimering Youtube-kampanjoptimering Discovery- och Display-kampanjoptimering Använda tredjepartsverktyg för Google Ads-kampanjoptimering

      Google Annonsregler och skript

    Använda regler för att automatisera kontooptimering Använda skript för att automatisera kontooptimering

      Google Tag Manager översikt

    Fördelar med att använda Google Tag Manager Google Tag Manager översikt

      Google Konfiguration av annonstaggar

    Så här implementerar du Google Annonstagg på webbplatsen Konfiguration av förbättrade konverteringar

      Google Analytics 4 Grunderna

    Så här konfigurerar du ett GA4-konto och länkar det till Google Ads GA4-händelser konfigurera GA4-målgrupper Dataavvikelser mellan Google Ads och Analytics

    Krav

    Ingen

     7 timmar

    Antal deltagare



    Price per participant

    Vittnesmål (2)

    Relaterade Kurser

    Relaterade Kategorier