Kursplan
Grunderna i Google Ads
- Kontoinställningar och användarhantering Den bästa kontostrukturen för 2023 Vad är ett kvalitetsresultat och hur det påverkar dina annonser
Search Kampanjinställningar
- Search kampanjöversikt Hur man gör en sökordsundersökning Listor över negativa sökord Varumärkes- vs icke-varumärkeskampanjer Skapa kampanjstruktur i kalkylblad/excel Hur man skriver övertygande annonser som säljer Hur man laddar upp kampanjer till Google Ads Editor
Förstå hur Google Annonsbudgivningsalgoritm fungerar Manuell budgivning och budstrategier för maximera klick Maximera konverteringar budstrategi Maximera konverteringsvärde med mål-ROAS-budstrategi Vad är en break-even-ROAS och hur du beräknar din mål-ROAS med portföljbudstrategier
- Jämförelse av budstrategier
Hantera program i Merchant Center
- Prestanda Max-kampanjinställningar
Installationsprocess för standard Shopping-kampanjer Avancerad teknik för att köra Performance Max och Standard Shopping-kampanjer samtidigt för att dubbla dina intäkter
- Inställning av YouTube-kampanjer
Inriktningsalternativ i YouTube-annonser - Retargeting och prospekteringskampanjer Kampanjer konfigurering och strukturering av videoannonsmaterial bästa praxis Hur du uppdaterar dina videor
- Inställning av Discovery- och Display-kampanjer
Inriktningsalternativ i Discovery- och Display-kampanjer - Retargeting och Prospecting-kampanjer Kampanjers konfiguration och strukturering av annonsmaterial bästa praxis
- Kampanjoptimering
Search kampanjoptimering Prestanda Max kampanjoptimering Standard Shopping-kampanjoptimering Youtube-kampanjoptimering Discovery- och Display-kampanjoptimering Använda tredjepartsverktyg för Google Ads-kampanjoptimering
- Google Annonsregler och skript
Använda regler för att automatisera kontooptimering Använda skript för att automatisera kontooptimering
- Google Tag Manager översikt
Fördelar med att använda Google Tag Manager Google Tag Manager översikt
- Google Konfiguration av annonstaggar
Så här implementerar du Google Annonstagg på webbplatsen Konfiguration av förbättrade konverteringar
- Google Analytics 4 Grunderna
Så här konfigurerar du ett GA4-konto och länkar det till Google Ads GA4-händelser konfigurera GA4-målgrupper Dataavvikelser mellan Google Ads och Analytics
Krav
Ingen
Vittnesmål (2)
Jag tyckte att hela utbildningsdagarna var mycket informativa och lärorika, men innehållet som täcktes på dag 2 (Social Media & mobilmarknadsföring, analys samt strategi och planering) var det mest värdefulla för mig eftersom det är direkt relaterat till min nuvarande linje av arbete.
Sithabiso - Vodacom
Kurs - Digital Marketing
Machine Translated
Tanken på att jag kunde ställa vilken fråga som helst och gå från ett ämne till ett annat och det faktum att utbildningen var inställd på rätt nivå för vad jag behövde kunna.
Christian - Informa
Kurs - B2B Brand Management
Machine Translated