Kursplan

Modul 1: Traditionella utvecklingsmetoder

    1.1 Översikt över sekventiella, förutsägande utvecklingsmetoder Beskrivning av sekventiella, förutsägande "Waterfall"-tillvägagångssätt Tidslinje för utvecklingen av Waterfall-tillvägagångssätt
1.2 Strawman Waterfall Dr Winston Royces vattenfallsmodell
  • Fördelar med vattenfall för att kontrollera projekt
  • Royces "inneboende risker"
  • 1.3 V-modell Tidig verifiering och validering
  • Fördelar med V-modell
  • 1.4 Inkrementella modeller Exempel på Rational Unified Process
  • Inkrementell leverans
  • Att bryta ner omfattning och hantera risker
  • 1.5 När ska man använda Vattenfallsdefinierad processkontroll
  • Modul 2: Prince2 Översikt
  • 2.1 Vad är Prince2? Definition och ursprung Prince2-certifieringar: Foundation, Practitioner, Agile Fördelar med Prince2
  • 2.2 Prince2 Metodroller – Projektledare, kund, användare, leverantör, projektstyrelse
  • Management Tekniker – Projektsäkring, projektstöd
  • Omfattning - Interaktion med kontrakt och avtalshantering

      Att kontrollera förändring – Risk-, kvalitet- och förändringshantering
    2.3 Prince2 Process Model Att styra ett projekt
  • Att starta ett projekt
  • Inleder ett projekt
  • Hantera scengränser
  • Att kontrollera en scen
  • Hantera produktleverans
  • Avsluta ett projekt
  • Planera
  • Modul 3: Agile Översikt
  • 3.1 Historisk översikt Tidslinje för utvecklingen av "Agila" idéer 90-talet för att presentera tidiga agila tillvägagångssätt – Scrum, XP, DSDM Agile utvecklingar – Kanban, BDD, DevOps, Scaling
  • 3.2 Manifestet Agile Bakgrunden till att skapa manifestet
  • Agile Manifestöversikt Individer och interaktioner över processer och verktyg
  • Fungerande programvara över omfattande dokumentation
  • Kundsamarbete kring avtalsförhandling
  • Svara på byte efter en plan

      Modul 4: Agile Principer
    4.1 De 12 Agile principerna Gruppdiskussion om varje princip
  • 4.2 Sammanfattning av Agile begrepp Iterativ planering och utveckling
  • Kontinuerlig förbättring
  • Fortsatt lärande
  • Collaboration och kommunikation ansikte mot ansikte
  • Kollektivt ansvar
  • Tvärfunktionella team

      Modul 5: Agil projektledning med Scrum
    5.1 Scrum Ramöversikt – Scrum Guide 2016 Scrum roller och ansvarsområden – Scrum Mästare, produktägare, team Scrum evenemang – Sprint, Sprintplanering, Granskning, Retrospektiv, Daglig Scrum Scrum artefakter – Product Backlog, Sprint Backlog, Product Increment
  • 5.2 Agil Project Management Principer Empirisk processkontroll
  • Iterativ planering och rapportering
  • Kontinuerlig förbättring och retrospektion
  • Resurshantering och team
  • Modul 6: Software Testing
  • 6.1 Grundläggande testning Den grundläggande testprocessen Planering, analys och design, utförande, utvärdering, stängning
  • Testnivåer – enhet, integration, system, användaracceptans

      Testmetoder – kravbaserade, riskbaserade, erfarenhetsbaserade
    Testa designtekniker – white-box, black-box-tekniker
  • 6.2 Agile Testning Agile Testning kvadranter översikt – teststrategi, planering
  • Testdriven utveckling
  • Testautomationsprinciper – testautomationspyramid
  • 6.3 Testtyper Tekniknära tester som styr utvecklingen Enhetstestning, TDD, röktester
  • Business-vända tester som vägleder utveckling Berättelsetest, exempel, acceptanstestning

      Business-vända tester som kritiserar produkten Exploratory testing, Alpa/Beta testing, UAT
    Tekniknära tester som kritiserar produkten Prestandatestning, användbarhet, kvalitetsattribut
  • Modul 7: Traditionell Business Analysis
  • 7.1 Vad är Business Analysis? Affärsanalys och affärsanalytiker Nivåer av affärsanalys – företags-, projekt-, verksamhetsprinciper Business Analysis
  • 7.2 IIBA BA Kunskapsbok – Kunskapsområden Business Analysis Planering och övervakning
  • Elicitation och Collaboration
  • Krav livscykel Management
  • Strategianalys
  • Kravanalys och designdefinition
  • Lösningsutvärdering
  • Modul 8: Agile Business Analysis
  • 8.1 Agil affärsanalys Överväganden Iterativ utveckling Tvärfunktionella team Collaboration mellan affärs- och teknikområden
  • 8.2 Beteendedriven utvecklingsöversikt Ursprunget till TDD och den senaste utvecklingen
  • Definitioner – BDD, ATDD, specifikation genom exempel
  • 8.3 BDD Activities Fokusera på funktioner som ger affärsnytta
  • Härled funktioner i samarbete
  • Håll alternativen öppna
  • Använd konkreta exempel för att illustrera funktioner

      Skriv körbara specifikationer
    Skapa levande dokumentation
  • 8.4 Agile BA Tekniker och verktyg Business värdedefinition
  • människor
  • Effektkartläggning
  • Riktiga alternativ
  • Användarberättelser och acceptanskriterier
  • Relativ uppskattning
  • Given-När-Då mall

      Verktygsstöd för BDD
      14 timmar
     

    Antal deltagare


    Starts

    Ends


    Dates are subject to availability and take place between 09:30 and 16:30.
    Open Training Courses require 5+ participants.

    Vittnesmål (2)

    Relaterade Kurser

    Relaterade Kategorier