Jira Service Management Träningskurs
Jira Service Management tillhandahåller verktyg för användare att skapa serviceprojekt som hjälper till att kategorisera och hantera serviceförfrågningar, incidenter, problem och organisatoriska förändringar.
Denna instruktörsledda, liveutbildning (online eller på plats) riktar sig till Jira-administratörer på mellannivå som vill lära sig hur man använder Jira Service Management effektivt.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Lär dig och förstå grunderna i Jira Service Management. Konfigurera och konfigurera en servicedesk och hantera förfrågningar. Hantera Jira Service Management backend och integration.
Kursens format
- Interaktiv föreläsning och diskussion. Mycket övningar och övningar. Praktisk implementering i en live-lab-miljö.
Kursanpassningsalternativ
- För att begära en skräddarsydd utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att ordna.
Kursplan
Introduktion till Jira Service Management
- Översikt över Jira Service Management
- Förstå användares profiler och roller
Jira Service Management Viktigt
- Använda agentens arbetsyta
- Hantera förfrågningar
- Hantera kunskapsbasen
Jira Service Management Backend
- Projekt och frågor
- Förstå arbetsflöden
- Använda säkerhetsfunktioner
- Konfigurera portalinställningar
- Förstå förfrågningstyper
- Skapa servicenivåavtal (SLA)
- Installera och hantera plugins
Jira Service Management Automation
- Skapa automatiseringsregler för repetitiva uppgifter
- Implementera triggers och åtgärder
- Optimera arbetsflöden med automatisering
Jira Service Management med Confluence
- Översikt över Confluence
- Integrera Jira tjänst Management med Confluence
- Använder Jira Service Management med Confluence som kunskapsbas
Jira Service Management Integration
- Integrering med en Jira mjukvaruinstans
- Integrering med en LDAP
- CMDB
Sammanfattning och nästa steg
Krav
- Grundläggande kunskap om Jira
Publik
- Jira administratörer
Open Training Courses require 5+ participants.
Jira Service Management Träningskurs - Booking
Jira Service Management Träningskurs - Enquiry
Jira Service Management - Consultancy Enquiry
Consultancy Enquiry
Vittnesmål (1)
Jag gillar hur Sebastian undervisade om för många komplicerade saker på ett så intressant sätt och med bara 2 dagar var träningen inte tråkig. Enligt min mening är han en kille med stor kunskap, vet mycket väl vad han pratar om, språket som han försöker tala med publiken är begripligt. Bara hålla nivån tror jag.
Marcin - Polski Zwiazek Pilki Noznej
Kurs - Jira Service Management
Machine Translated
Upcoming Courses
Relaterade Kurser
JIRA for Administrators
7 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) leder deltagarna genom utplaceringen av en JIRA-instans. Deltagarna kommer att lära sig avancerad användning av JIRA, JIRA installation, konfiguration, uppgradering och migrering, hur man anpassar JIRA för sina projekt, lägger till, hanterar och tilldelar användare, grupper och projektroller, konfigurerar och hanterar instrumentpaneler, definierar e-postmeddelanden och aviseringar, tillämpar JIRA säkerhetsscheman, hantera JIRA-behörigheter, utföra JIRA-felsökning, installera och anpassa JIRA servicedesk, skapa en kunskapsbas, hantera servicedesk-användare och hantera serviceförfrågningar i samarbete.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Ha en djupgående förståelse för JIRA-administration. Anpassa JIRA baserat på deras egna affärsbehov. Definiera JIRA-e-postmeddelanden och aviseringar. Hantera och tilldela användare, grupper, projektroller. Hantera JIRA-behörigheter och säkerhetsscheman. Utför JIRA-felsökning. Distribuera och anpassa JIRA servicedesk.
JIRA for Aministrator - Data Center
7 timmarEfter avslutad utbildning kommer deltagarna att självständigt kunna hantera, optimera och anpassa JIRA i en företagsmiljö.
JIRA for Advanced Users
7 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige introducerar de avancerade funktionerna hos JIRA, inklusive att skapa och hantera olika typer av JIRA-projekt, använda JIRA för agila projekt, konfigurera agila kort, hantera inbyggda och anpassade fält, skapa och hantera skärmar och filter, utföra grundläggande och avancerad problemsökning, tillämpa skärmscheman, hantera och uppdatera arbetsflöden, konfigurera och tillämpa arbetsflödesscheman, utföra analyser och generera rapporter.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Hantera problem effektivt.
- Skapa och kör Scrum och Kanban-projekt.
- Hantera inbyggda och anpassade fält.
- Förstå och hantera affärsprocesser, arbetsflöden och arbetsflödesscheman.
- Utför grundläggande och avancerade sökningar och analyser.
- Generera och granska rapporter.
JIRA for Beginners
7 timmarDen här instruktörsledda, liveutbildningen i Sverige introducerar JIRAs tillvägagångssätt för programvaruplanering, spårning och lansering när den leder deltagarna genom skapandet och hanteringen av ett JIRA-projekt.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå koncept och funktionalitet bakom JIRAs användargränssnitt och arbetsflöden.
- Lägg till, ändra, klona, länka och prioritera problem.
- Fortsätt problem genom hela arbetsflödet.
- Utför sökningar.
- Hantera och anpassa skärmar och filter.
Effective Agile Project Management with Jira & Confluence
7 timmarJIRA Software är ett kraftfullt verktyg för Project Management och människor tenderar att fokusera mer på verktyget än själva metoden.
Denna instruktörsledda, liveträning introducerar deltagarna till kraften i Jira och Confluence, och arbetar tillsammans för att tjäna det enda syftet att hjälpa teamet att framgångsrikt leverera produkten/projektet. Teamet kommer att lära sig hur man använder dessa verktyg på rätt sätt för att bli mer effektiva när det gäller att hantera användarkrav, testning, Communication, centraliserat på ett ställe.
Kommer att studeras JIRA-projekt, Confluence utrymmen, arbetsflöden, tavlor (Kanban & Scrum), planering och beroenden, Jira/Confluence länkning, rapportering, viktiga fält och anpassade fält, ärendetyper, skärm och filtrering.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna :
- Skapa ett Scrum- eller Kanban-projekt
- Konfigurera Jira för att hantera projektet på rätt sätt
- Hantera problem på ett effektivt sätt
- Skapa den skärm som krävs för att hantera problemtyper
- Skapa arbetsflöden och tavlor och förstå deras interaktion
- Utföra grundläggande och avancerade sökningar och analyser
- Generera och granska rapporter som är nödvändiga för teamet och ledningen
Mastering Jira Forms
21 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till projektledare på mellannivå som vill skapa, utföra och hantera formulär i Jira effektivt.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå Jiras kärnkoncept, inklusive problemtyper, arbetsflöden och projekt. Utveckla och hantera anpassade fält för att samla in och organisera data effektivt. Optimera formulärrelaterade processer för olika projekttyper och team.
Jira and Xray Essentials
14 timmarDenna instruktörledda, live utbildning i Sverige (online eller på plats) vänder sig till yrkesverksamma på nybörjarnivå till medelnivå som vill förbättra sina Jira färdigheter genom att lära sig hur man integrerar och använder Xray-pluginnen, hanterar användarroller och behörigheter, optimerar datainläsningar och effektivt hanterar lagringshantering.
Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Integrera och konfigurera Xray-pluginnen för testhantering.
- Hantera Jira användarprofiler och tilldela lämpliga roller och behörigheter.
- Effektivt importera data till Jira enligt branschstandarder.
- Optimera Jira lagringsanvändning och implementera strategier för datahantering.
Agile Project Management with Kanban and Jira
14 timmarJIRA är en Java baserad webbapplikation som tillhandahåller projekt- och problemspårning för att förbättra smidigheten i mjukvaruutveckling.
I denna instruktörsledda, liveträning kommer deltagarna att lära sig hur man använder Jira för att implementera en Kanban-metod för Agile inom sin organisation.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå principerna bakom Agile och Kanban
- Använd Jira för att skapa och hantera ett Kanban-projekt
- Anpassa Jira för att passa organisationens behov
- Utföra grundläggande och avancerade sökningar och analyser
- Generera och granska rapporter
Publik
- Produktchefer
- Mjukvaruutvecklare
- Testingenjörer
- Business Analytiker
Kursens upplägg
- En del föreläsning, en del diskussion, övningar och tung praktisk övning i en skarp labbmiljö.
Not
- För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att ordna.