Kursplan

Introduktion

  • Vad är Microsoft Planner och varför ska man använda det?
  • Microsoft Planner jämfört med andra uppgiftshanteringsverktyg
  • Microsoft Planner funktioner och arkitektur
  • Att ställa in Microsoft Planner

Kom igång

  • Skapa och spara en ny plan
  • Utforska användargränssnittet och navigationen
  • Anpassa planinställningar och utseende
  • Lägga till och ta bort teammedlemmar

Uppgifter Management

  • Uppgiftshantering begrepp och terminologi
  • Skapa och tilldela uppgifter
  • Lägga till detaljer och bilagor till uppgifter
  • Uppdatera uppgiftsstatus och framsteg

Uppgiftsorganisation

  • Uppgiftsorganisation begrepp och terminologi
  • Använda tavlor, diagram och kalendrar för att visa och organisera uppgifter
  • Använda buckets, etiketter och filter för att gruppera och sortera uppgifter
  • Använda förfallodatum, prioriteringar och påminnelser för att hantera uppgifter

Uppgifter Collaboration

  • Uppgiftssamarbete begrepp och terminologi
  • Använda Microsoft Planner mobila app för att komma åt uppgifter på farten
  • Samarbeta med teammedlemmar via chatt, e-post eller Teams
  • Integrera Microsoft Planner med andra Microsoft 365-appar och tjänster

Sammanfattning och nästa steg

Krav

    Grundläggande kunskaper om projektledning och samarbetsbegrepp Bekantskap med Microsoft 365-appar och tjänster, såsom Outlook, Teams, OneNote etc.

Målgrupp

    Projektledare Lagledare Lagmedlemmar
 14 timmar

Antal deltagare


Price per participant

Vittnesmål (4)

Upcoming Courses

Relaterade Kategorier