Kursplan

Introduktion

  • Vad är Microsoft Planner och varför använda det?
  • Microsoft Planner jämfört med andra uppgiftshanteringsverktyg
  • Microsoft Planners funktioner och arkitektur
  • Ställa in Microsoft Planner

Kom igång

  • Skapa och spara ett nytt plan
  • Utforska användargränssnittet och navigeringen
  • Anpassa planens inställningar och utseende
  • Lägga till och ta bort teammedlemmar

Uppgiftshantering

  • Koncept och terminologi för uppgiftshantering
  • Skapa och tilldela uppgifter
  • Lägga till detaljer och bilagor till uppgifter
  • Uppdatera uppgiftens status och framsteg

Uppgiftsorganisation

  • Koncept och terminologi för uppgiftsorganisation
  • Använda tavlor, diagram och kalendrar för att visa och organisera uppgifter
  • Använda bucketar, etiketter och filter för att gruppera och sortera uppgifter
  • Använda incheckningsdatum, prioriteringar och påminnelser för att hantera uppgifter

Uppgiftssamarbete

  • Koncept och terminologi för uppgiftssamarbete
  • Använda Microsoft Planner mobilapp för att få åtkomst till uppgifter underwegs
  • Samarbeta med teammedlemmar via chatt, e-post eller Teams
  • Integrera Microsoft Planner med andra Microsoft 365 appar och tjänster

Sammanfattning och nästa steg

Krav

  • Grundläggande kunskap om projektledning och teamarbetsbegrepp
  • Bekantskap med Microsoft 365 appar och tjänster, som Outlook, Teams, OneNote, etc.

Målgrupp

  • Projektledare
  • Teamledare
  • Teammedlemmar
 14 timmar

Antal deltagare


Pris per deltagare

Vittnesmål (5)

Kommande Kurser

Relaterade Kategorier