Kursplan

Införandet

  • Vad är Microsoft Planner och varför använda det?
  • Microsoft Planerare vs andra verktyg för uppgiftshantering
  • Microsoft Planerarfunktioner och arkitektur
  • Ställa in Microsoft Planner

Komma igång

  • Skapa och spara en ny plan
  • Utforska användargränssnittet och navigeringen
  • Anpassa planinställningar och utseende
  • Lägga till och ta bort teammedlemmar

Uppgift Management

  • Begrepp och terminologi för uppgiftshantering
  • Skapa och tilldela uppgifter
  • Lägga till detaljer och bilagor till uppgifter
  • Uppdatera uppgiftens status och förlopp

Organisation av uppgifter

  • Begrepp och terminologi för uppgiftsorganisation
  • Använda tavlor, diagram och kalendrar för att visa och organisera uppgifter
  • Använda buckets, etiketter och filter för att gruppera och sortera uppgifter
  • Använda förfallodatum, prioriteringar och påminnelser för att hantera uppgifter

Uppgift Collaboration

  • Begrepp och terminologi för uppgiftssamarbete
  • Använda Microsoft Planner-mobilappen för att komma åt uppgifter när du är på språng
  • Samarbeta med teammedlemmar via chatt, e-post eller Teams
  • Integrera Microsoft Planner med andra Microsoft 365-appar och -tjänster

Sammanfattning och nästa steg

Krav

  • Grundläggande kunskaper om projektledning och teamarbete
  • Kunskaper om Microsoft 365-appar och -tjänster, till exempel Outlook, Teams, OneNote osv.

Publik

  • Projektledare
  • Gruppledare
  • Gruppmedlemmar
 14 timmar

Antal deltagare



Price per participant

Vittnesmål (5)

Relaterade Kategorier