PowerPoint and Camtasia for Marketing Träningskurs
Camtasia är en programvara för att skapa videoinnehåll och presentationer. Genom att använda Camtasia och PowerPoint, kan användare strimla innehållsskapande arbetsflöden.
Denna instruktörledda, live-utbildning (online eller online) riktar sig till marknadsförare som vill skapa videoinnehåll och presentationer med Camtasia och PowerPoint.
Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Skapa videoinnehåll och dela det på en videohostingplattform.
- Använda tillgångar som musik och ikoner inom Camtasia för att skapa interaktivt innehåll.
- Spara på kostnader genom att producera högkvalitativa videor med Camtasia och PowerPoint.
Format för kursen
- Interaktiv föreläsning och diskussion.
- Många övningar och övningar.
- Hand-on implementering i en live-lab miljö.
Kursanpassningsalternativ
- För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att arrangera.
Kursplan
Införandet
Förstå Camtasia
- Vad är Camtasia?
- Camtasia Redaktör
- Camtasia Inspelare
Förberedelse av utvecklingsmiljön
- Installera och konfigurera Camtasia
- Ställa in PowerPoint tillägg
PowerPoint Snabbstart
- Hitta, manipulera och animera objekt
- Arbeta med kortkommandon
- Använda verktyg
Camtasia Inspelare
- Spela in innehåll
- Använda skript och teleprompters
Camtasia Redaktör
- Arbeta med markeringar och layouter
- Ställa in visuella egenskaper
- Skapa teman
- Sammanfoga innehåll
- Skarva innehåll
- Använda bildtexter och vattenstämplar
- Använda anteckningar och övergångar
- Använda beteenden och animeringar
- Implementera video- och ljudeffekter
Media och bibliotek
- Spara och ladda projekt
- Skapa ett bibliotek
- Lägga till i ett bibliotek
- Importera media
Dela och samarbeta
- Exportera online
- Samarbeta i Windows
Sammanfattning och slutsats
Krav
- Grundläggande datorvana
Publik
- Marknadsförare
Open Training Courses require 5+ participants.
PowerPoint and Camtasia for Marketing Träningskurs - Booking
PowerPoint and Camtasia for Marketing Träningskurs - Enquiry
Vittnesmål (3)
Irma var lyhörd för oss som elever och våra affärsbehov. Det var tydligt att hon aktivt lyssnade på oss utifrån den informerade feedback hon sedan gav.
Siobhan - Raintree
Kurs - Digital Marketing for Software-as-a-Service (SaaS)
Machine Translated
Svar med lösningar och praktisk användning.
Agnieszka - AIRBUS HELICOPTERS POLSKA SP. Z O.O.
Kurs - Google AdWords: Beginner to Advanced
Machine Translated
Hon kunde enkelt svara på allas frågor... Tydligt tecken på hennes expertis.
Yunus - Vodacom
Kurs - Digital Marketing
Machine Translated
Upcoming Courses
Relaterade Kurser
AI in Digital Marketing
7 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till marknadsförare som vill använda AI för att förbättra och förbättra digitala marknadsföringsstrategier genom värdefulla kundinsikter.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Utnyttja AI-programvara för att förbättra hur varumärken ansluter till användare.
- Använd chatbots för att optimera användarupplevelsen.
- Öka produktiviteten och intäkterna genom automatisering av uppgifter.
Community Manager: Social Media Management
21 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till sociala medieförvaltare och marknadsföringsproffs på nybörjarnivå till mellannivå som vill bygga och hantera online-gemenskaper, skapa slagkraftiga innehållsstrategier och öka engagemanget för varumärken.
Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Definiera målgrupper och anpassa sociala mediestrategier därefter.
- Välja lämpliga sociala medieplattformar baserat på affärsmål.
- Skapa effektiva innehållsstrategier, inklusive innehållssälar, format och kalendrar.
- Analysera konkurrenter för att förfina sociala medietaktik.
- Utveckla betalda annonskampanjer och mäta deras framgång.
- Engagera och moderera online-gemenskaper på ett effektivt sätt.
- Hantera kriser på sociala medier och upprätthålla varumärkesryktet.
- Genomföra etiska bästa metoder och policyer för sociala medier.
Digital Marketing
14 timmarDenna utbildning är bäst lämpad för människor inom digital Marketing och strategier. Utbildningen täcker de begrepp som är viktiga för att få en dragkraft på de digitala medierna. Det ger delegaterna en introduktion till viktiga digitala marknadsföringskoncept, från mobilmarknadsföring och sociala mediemarknader till Email postmarknadsföring, PPC-marknadsföring och SEO. I slutet av utbildningen förstår vi vikten av analys och god strategi med lämpliga exempel.
Digital Marketing in China
14 timmarDen här utbildningen passar bäst för personer som gillar Digital Marketing och strategier.
Utbildningen täcker de koncept som är nödvändiga för att få dragkraft i Kina genom digitala medier. Den introducerar viktiga digitala marknadsföringskoncept, från mobil marknadsföring och marknadsföring i sociala medier till Email marknadsföring, PPC-marknadsföring och SEO.
I slutet av utbildningen förstår vi vikten av analys och bra strategi med lämpliga exempel.
Digital Marketing for Software-as-a-Service (SaaS)
7 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till nybörjare till mellannivå som vill lära sig grundläggande begrepp inom digital marknadsföring, direktmarknadsföringsstrategier och använda SaaS-verktyg för marknadsföring effektivt.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Få en omfattande förståelse för digital marknadsföring i SaaS-branschen.
- Utveckla praktiska färdigheter i att genomföra effektiva direktmarknadsföringsstrategier med hjälp av digitala verktyg.
- Skapa och implementera en digital marknadsföringsplan som är skräddarsydd för SaaS-produkter.
Basic Google Ads
7 timmarDeltagarna, för 7 timmars utbildning, lär sig om Google advertising ekosystem,
var de ska visa sina annonser och fördelarna med specifika annonsformat.
Träningen är praktisk - deltagarna tillbringar större delen av sin tid på Google
Annonsannonseringskonto, där de har möjlighet att manuellt konfigurera
Kampanjen diskuteras av kampanjledaren.
Förutom att sätta upp själva kampanjen kommer deltagarna att lära sig hur man optimerar
dem senare för att uppnå tillfredsställande resultat.
Utbildningen leds av en praktiker, en person som regelbundet genomför
reklamkampanjer på Google. De sista 30 minuterna av kursen ägnas åt
till avsnittet Q&A, under vilket deltagarna kommer att ha möjlighet att få
svar på frågor om annonsering i Google Ads.
Målgrupp:
Google Ads grundkurs är avsedd för personer som redan har en grundläggande
kunskap om internetmarknadsföring och vill fördjupa den med kunskap om
största Google reklamverktyg.
Google AdWords: Beginner to Advanced
7 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till marknadsförare som vill använda Google AdWords för att lansera marknadsföringskampanjer.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Kör en Google AdWords-kampanj som fångar upp leads av hög kvalitet.
- Skapa en Google AdWords-kampanj för att öka försäljningen.
- Implementera en budstrategi för att tjäna pengar på annonskostnader.
- Förbättra befintliga marknadsföringskampanjer med Google AdWords.
Make for Marketing Automation
14 timmarDenna instruktörledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till marknadsföringsproffs på mellanliggande nivå som vill automatisera upprepande uppgifter, vårda leads effektivt och optimera kundengagemanget genom arbetsflödesautomation.
Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Använda Make för att automatisera marknadsföringskampanjer och lead nurturing-arbetsflöden.
- Skapa personliga kundresor kartor genom integrerade plattformar.
- Synkronisera data mellan marknadsföringsverktyg som Mailchimp, HubSpot och sociala medieplattformar.
- Övervaka och analysera automatiserade arbetsflöden för att optimera kampanjresultat.
- Anta bästa praxis för skalbara strategier för marknadsföringsautomation.
Internet marketing in practice
7 timmarVad du får ut ur träningen:
- Du kommer att lära dig vilka möjligheter inom området internetmarknadsföring är
- Du kommer att lära dig specifikerna i reklamplattformar och vikten av både SEO och analys
- Du kommer också att lära dig hur du förbereder en marknadsföringsstrategi för dig själv och ditt företag
- Du kommer att komma ut med kunskap om de särdrag som bygger en strategi och process
- Du kommer att lära dig att samarbeta med andra digitala byråer
färdigheter
- Strategi förberedelse
- Strategisk utvärdering av prestanda
- Förmåga att välja prioriterade plattformar inom verksamhetsområdet
- Skapa en lämplig och effektiv process för samarbete med byråer och utvärdera deras resultat
Attityder
- Medvetet hantering av marknadsföringsverksamhet (internt team eller byrå) och förberedelse av digitala strategier
- Förtroende för utförda aktiviteter och medvetenhet om de steg / tester som tagits
Social Media Campaign Creation
14 timmarDessa instruktörsledda, live utbildningar i Sverige (online eller på plats) riktar sig till marknadsförare på nybörjar- till mellanliggande nivå som vill skapa, hantera och optimera reklams kampanjer på stora sociala medieplattformar.
Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Utveckla en strukturerad metod för att skapa kampanjer i sociala medier.
- Ställa in och hantera annonskampanjer på Facebook, Google och TikTok.
- Definiera kampanjmål och välja rätt annonsformat.
- Identifiera och rikta in sig på den ideala målgruppen för annonskampanjer.
- Optimera annonsresultat med hjälp av analys och A/B-testning.
- Effektivt fördela budgetar för att maximera avkastningen på investeringen.
Successful Google Ads for 2023
7 timmarPå den här kursen får du lära dig om alla tekniker, processer och uppdateringar som är relevanta för 2023.
Du kommer också att lära dig om avancerade Google Ads-tekniker som att köra Performance Max- och Shopping-kampanjer samtidigt som kan hjälpa dig att fördubbla dina intäkter, avancerade inställningar för sök-, YouTube- och Discovery-kampanjer som hjälper dig att lyckas i en mycket konkurrensutsatt PPC-värld.
Kursen kan anpassas efter din verksamhet och dina behov. Om du vill annonsera specifika PPC-nischer som e-handel, finans, fastigheter, farmakologi, medicin, mobilapp och mer, kan kursens agenda ändras enligt din specifika begäran.
Du kommer också att lära dig hur du analyserar data samt hur du implementerar spårningskoder via GTM för att kunna spåra alla försäljningar och alla händelser som är viktiga för ditt företag.
Kursen kan anpassas efter din verksamhet och dina behov. Om du vill annonsera specifika PPC-nischer som e-handel, finans, fastigheter, farmakologi, medicin, mobilapp och mer, kan kursens agenda ändras enligt din specifika begäran.
Kursen uppdateras ständigt för att se till att du lär dig alla Google Ads-uppdateringar vid den tidpunkt då kursen tillhandahålls.