Kursplan

Introduktion

  • Vad är programmering och varför bör ägna hans uppmärksamhet
  • Historien om programmering
  • Möjlighet att automatisera uppgifter med hjälp av programvaran
  • Programmerarens och datorns roll i företaget
  • Programming idag utvecklingen av den nuvarande marknadstrender
  • Deklarativ och imperativ programmering. Hur eller vad?
  • Turing maskin
  • Konsolidering, sammanställning och tolkning "i farten".

Påminnelsefrågor om logik och boolesk algebra

  • predikat
  • logiska meningar
  • tautologier
  • Boolesk algebra

Det första programmet

  • strukturellt
  • funktionellt
  • objekt
  • Och hur annars?

Enkla typer

  • Representation av strängar
  • Heltal
  • Flyttal
  • Boolean
  • Skriv null
  • En tom eller oinitierad
  • Starkt och svagt skrivande

Data struktur

  • Begreppen FIFO och FILO
  • Stackar
  • Köer
  • Deklarera arrayer och listor
  • Indexering
  • Kartor
  • Uppgifter
  • Träd

Operatörer

  • Uppdragsoperatörer.
  • Aritmetiska operatorer.
  • jämförelse Operatörer
  • Och en jämförelse av värderingarna på olika språk
  • Bitvis
  • Sammankoppling
  • Öka och minska operatörer
  • De vanligaste felen

Styr programmet

  • Om, om annat instruktioner
  • Goför instruktioner, diskutera problemen med tillämpningen.
  • Bytet
  • För-slingan, för-in
  • The while loop, do-while
  • varje slinga
  • Stoppa slinga

Skapa en återanvändbar kod

  • Funktionell Programming
  • Object-Oriented Programming

Funktionella programmeringsparadigm

  • Vad är funktionen för
  • Funktion och tillvägagångssätt
  • Grunderna i lambdakalkyl
  • Funktionsargument
  • Returnerande värden
  • Fungerar som argument
  • Anonyma funktioner
  • Stängningar
  • Rekursion

Paradigmen för objektorienterad programmering

  • Representation av enheter från den verkliga världens enheter i filosofi, ontologi
  • Besluta vad du vill invända, eller andra typer av
  • Deklaration av klasser
  • Skapa instanser av klasser
  • Fält, ett tillstånd för objektet
  • Metoder, som ett objekts beteende
  • abstraktion
  • Inkapsling
  • Arv
  • polymorfism
  • Association och aggregering
  • Delegering och separation av relationer mellan objekt
  • Moduler, paket och bibliotek
  • Dela API
  • Modelleringen av systemet som klasser och objekt
  • Beskriva och programmera relationer mellan klasser
  • Program ur ett affärsperspektiv

Goodd programmeringsövning

  • Fallgropar och vanliga fel
  • Högnivåkod i tolkningen av lågnivå
  • Kodoptimering
  • KISS-principen
  • DRY princip
  • Princip Worse is Better
  • Separation abstraktion av genomförande
  • Metoder för felsökningslogikprogram
  • Konventioner godowania
  • Kommentera koden
  • Mjukvarumått

Översikt över dessa tekniker och språk

  • Tillämpningsområdet för dessa språk
  • Språkets huvuddrag
  • Utsikter för utveckling
  • Framtida utvecklingsriktning: algoritm, optimering av kod, implementering av mönster, designmönster, arkitektoniska mönster, analytiska standarder
  • Minskning av kontrollstrukturen - användningen av artificiell intelligens och automatiserat beslutsfattande
  • Vilken plattform ska man välja? Individuella konsultationer
 35 timmar

Antal deltagare



Price per participant

Vittnesmål (4)

Relaterade Kurser

Relaterade Kategorier