Kursplan
Introduktion
- Vad är programmering och varför bör ägna hans uppmärksamhet
- Historien om programmering
- Möjlighet att automatisera uppgifter med hjälp av programvaran
- Programmerarens och datorns roll i företaget
- Programming idag utvecklingen av den nuvarande marknadstrender
- Deklarativ och imperativ programmering. Hur eller vad?
- Turing maskin
- Konsolidering, sammanställning och tolkning "i farten".
Påminnelsefrågor om logik och boolesk algebra
- predikat
- logiska meningar
- tautologier
- Boolesk algebra
Det första programmet
- strukturellt
- funktionellt
- objekt
- Och hur annars?
Enkla typer
- Representation av strängar
- Heltal
- Flyttal
- Boolean
- Skriv null
- En tom eller oinitierad
- Starkt och svagt skrivande
Data struktur
- Begreppen FIFO och FILO
- Stackar
- Köer
- Deklarera arrayer och listor
- Indexering
- Kartor
- Uppgifter
- Träd
Operatörer
- Uppdragsoperatörer.
- Aritmetiska operatorer.
- jämförelse Operatörer
- Och en jämförelse av värderingarna på olika språk
- Bitvis
- Sammankoppling
- Öka och minska operatörer
- De vanligaste felen
Styr programmet
- Om, om annat instruktioner
- Goför instruktioner, diskutera problemen med tillämpningen.
- Bytet
- För-slingan, för-in
- The while loop, do-while
- varje slinga
- Stoppa slinga
Skapa en återanvändbar kod
- Funktionell Programming
- Object-Oriented Programming
Funktionella programmeringsparadigm
- Vad är funktionen för
- Funktion och tillvägagångssätt
- Grunderna i lambdakalkyl
- Funktionsargument
- Returnerande värden
- Fungerar som argument
- Anonyma funktioner
- Stängningar
- Rekursion
Paradigmen för objektorienterad programmering
- Representation av enheter från den verkliga världens enheter i filosofi, ontologi
- Besluta vad du vill invända, eller andra typer av
- Deklaration av klasser
- Skapa instanser av klasser
- Fält, ett tillstånd för objektet
- Metoder, som ett objekts beteende
- abstraktion
- Inkapsling
- Arv
- polymorfism
- Association och aggregering
- Delegering och separation av relationer mellan objekt
- Moduler, paket och bibliotek
- Dela API
- Modelleringen av systemet som klasser och objekt
- Beskriva och programmera relationer mellan klasser
- Program ur ett affärsperspektiv
Goodd programmeringsövning
- Fallgropar och vanliga fel
- Högnivåkod i tolkningen av lågnivå
- Kodoptimering
- KISS-principen
- DRY princip
- Princip Worse is Better
- Separation abstraktion av genomförande
- Metoder för felsökningslogikprogram
- Konventioner godowania
- Kommentera koden
- Mjukvarumått
Översikt över dessa tekniker och språk
- Tillämpningsområdet för dessa språk
- Språkets huvuddrag
- Utsikter för utveckling
- Framtida utvecklingsriktning: algoritm, optimering av kod, implementering av mönster, designmönster, arkitektoniska mönster, analytiska standarder
- Minskning av kontrollstrukturen - användningen av artificiell intelligens och automatiserat beslutsfattande
- Vilken plattform ska man välja? Individuella konsultationer
Vittnesmål (5)
Utbildaren var mycket tålmodig med alla och var villig att upprepa om folk inte förstod. Han såg till att alla förstod innan han fortsatte
Henry - Vodacom
Kurs - Introduction to Programming
Machine Translated
Det har gett mig en solid grund för att ge mig in i kaninhålet av programmering :)
Andrew Jones - Vodacom
Kurs - Introduction to Programming
Machine Translated
Föreläsaren hade stor kunskap om ämnet och var villig att dela med sig.
Clive Lloyd - Vodacom
Kurs - Introduction to Programming
Machine Translated
Innehållet var tillräckligt detaljerat för att jag skulle förstå grunderna och koncepten, och leveransen var väl utförd.
Anwar - Vodacom
Kurs - Introduction to Programming
Machine Translated
Tålamod och tempo
vuyisa - Vodacom
Kurs - Introduction to Programming
Machine Translated