Architecture and Design: Core + Advanced Training Träningskurs
I denna instruktörsledda, liveträning kommer deltagarna att lära sig de grundläggande och avancerade koncepten för mjukvaruarkitektur och design när de går igenom en serie praktiska live-labbövningar och diskussioner.
Publik
- Proffs på programvara
- Konstruktörer av programvara
- Utvecklare
Kursens upplägg
- Delvis föreläsning, delvis diskussion, övningar och tung praktisk övning
Not
- För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att ordna.
Kursplan
Arkitektur och design – Core Training -- 3 dagar
Introduktion till Software Architecture och designprinciper
Software Architecture Tekniker
Säkerhetsarkitektur
Arkitektur för integration
Arkitekturprojekt – Gruppuppgift
Arkitektur och design – Advance Training -- 3 dagar
Stor skala Software Design
Design för användbarhet
Modelleringens roll i arkitekturen
Arkitektur Kvalitetsstyrning
Enterprise Architecture
Moln Arkitekturer
Big Data Översikt
Mobilt och socialt Networking
De senaste trenderna inom Microservices och API
Fallstudie
Sammanfattning och slutsats
Krav
- Erfarenhet av mjukvaruutveckling
Open Training Courses require 5+ participants.
Architecture and Design: Core + Advanced Training Träningskurs - Booking
Architecture and Design: Core + Advanced Training Träningskurs - Enquiry
Architecture and Design: Core + Advanced Training - Consultancy Enquiry
Consultancy Enquiry
Vittnesmål (1)
Jag gillade övningarna som hjälpte till att öppna sinnet och få nya insikter i mjukvaruarkitektur.
Gabriele - EAGLEPROJECTS S.p.A.
Kurs - Architecture and Design: Core + Advanced Training
Machine Translated
Upcoming Courses
Relaterade Kurser
Learning CMake
14 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till mjukvaruingenjörer som vill använda CMake automatisera byggprocessen i en plattformsoberoende miljö.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Bygg, testa och paketera programvara med CMake.
- Kontrollera programvarans kompileringsprocessen.
- Använd CMake i kombination med en inbyggd byggmiljö.
- Åtgärda vanliga problem med byggsystem.
Creative Problem Solving with Gamification Techniques (Design Thinking)
14 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till deltagare på nybörjarnivå till mellannivå som vill lösa vardagliga utmaningar på arbetsplatsen genom spelifieringstekniker.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå principerna för Design Thinking och dess tillämpning på problemlösning.
- Införliva spelifieringstekniker för att främja engagemang och innovation.
- Utveckla kreativa och praktiska lösningar på vanliga arbetsplatsproblem.
- Samarbeta effektivt mellan team för att implementera problemlösningsstrategier.
- Tillämpa iterativa metoder för att förfina lösningar genom feedback och experimentering.
Domain Driven Design: Concepts and Practices
21 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till utvecklare, arkitekter och analytiker på mellannivå som vill lära sig och tillämpa DDD-koncept och metoder i sina mjukvaruprojekt.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå grundläggande DDD-begrepp (avgränsade kontexter, entiteter etc.) och deras tillämpning i programvaruprojekt.
- Tillämpa strategisk DDD för att definiera och utforma domänmodellen, identifiera underdomäner och upprätta gränser.
- Implementera taktisk DDD med hjälp av mönster som CQRS, fabriker och händelsekällor.
- Omstrukturera och modernisera äldre system effektivt med DDD-tekniker.
- Designa och implementera produkt-, domän- och teamorienterade arkitekturer.
- Använd datanät för att skapa en domänorienterad dataplattform som stöder dataidentifiering och styrning.
Introduction to Domain Driven Design
14 timmarDomändriven design (DDD) är ett sätt att hantera komplexa beteenden när man utvecklar programvara .
Design Patterns
14 timmarDet finns många testade mönster som är allmänt tillgängliga för alla. Ibland handlar det om att ändra namn och implementera mönstret i en specifik teknik. Det kan spara hundratals timmar, som annars skulle spenderas på design och testning. Träning Go als Denna kurs har två mål: den första låter dig återanvända allmänt kända mönster, för det andra låter du skapa och återanvända mönster specifika för din organisation. Det hjälper dig att uppskatta hur mönster kan minska kostnaderna, systematisera designprocessen och generera en kodram baserad på dina mönster. Publikprogramvarudesigners, affärsanalytiker, projektledare, programmerare och utvecklare samt operativa chefer och mjukvaruavdelningschefer. Kursstil Kursen fokuserar på användningsfall och deras förhållande till ett specifikt mönster. De flesta av exemplen förklaras i UML och i enkla Java exempel (språket kan ändras om kursen bokas som en stängd kurs). Den guider dig genom källorna till mönstren och visar dig hur du ska katalogisera och beskriva mönster som kan återanvändas i hela din organisation.
Design Sprint Workshop
35 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till personer som vill lära sig hur man genomför en framgångsrik designsprint inom sin organisation.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Minska risken att släppa ut en ny produkt på marknaden.
- Samla feedback från kunder om ett nytt koncept, innan produkten byggs.
- Väck kreativiteten i ett team för att fatta viktiga beslut snabbare.
Design Thinking Workshop for Software Developers
14 timmarI denna instruktörsledda, liveworkshoputbildning i Sverige (online eller på plats) kommer deltagarna att lära sig hur man tillämpar de fem stegen av Design Thinking för att bättre förstå de problem som slutanvändare av en produkt eller tjänst upplever, och sedan utveckla det bästa sättet att lösa dem.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Använd kreativa strategier för att matcha kundernas behov med tekniskt genomförbara lösningar.
- Formulera en strategi för att öka kundvärdet och förbättra produkt- och tjänsteerbjudanden.
Design Thinking: Innovation Methodologies
24 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till yrkesverksamma på nybörjarnivå till medelnivå som vill förstå och tillämpa Design Thinking -metoder för att driva innovation och förbättra affärslösningar.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå kärnprinciperna för Design Thinking och dess roll i innovation.
- Tillämpa de fem faserna av Design Thinking för att lösa problem.
- Väcka idéer och verktyg för att främja kreativitet.
- Genomföra Design Thinking-strategier för att förbättra processer och öka effektiviteten.
Innovative Leadership through Design Thinking
14 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till ledare på nybörjarnivå och HR-proffs som vill lära sig och tillämpa Design Thinking metoder för att främja innovation, förbättra problemlösningsförmågan och engagera team effektivt.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Utrusta deltagarna med verktyg och metoder för att främja innovation och teamengagemang.
- Utveckla färdigheter i empatikartläggning, idégenerering och prototyper för att lösa komplexa utmaningar.
- Tillämpa Design Thinking principer på ledarskaps- och HR-scenarier.
- Främja en innovationskultur inom teknikteam.
Design Thinking
4 timmarÖversikt :
Det finns fem steg i Design Thinking (DT) processen (empathize, definiera problemet, idé, prototyp, test).
I en alltmer komplex värld hanterar vi problem som kan behöva speciella metoder. Design Thinking hjälper till att hantera komplexa problem. Mastering design-tänkande hjälper till att hantera komplexa problem effektivt, kommunicera bättre, övertyga effektivt, förbättra affärsresultat och förbättra organisatoriskt och personligt beteende och prestanda.
- Hur DT fungerar: lär dig av människor och problem, hitta mönster, designmodell (modellavvikelse), testa modellen, utvärdera modellen och re-engineer.
- Relationen mellan DT, innovation och entreprenörskap.
- DT-metoder och verktyg: persona, intressentkarta, kundresa, serviceblueprint, affärsmodellinnovation.
- Applicering av DT: designmentalitet, disruptiv innovation, iterativ metod, agil uppskattningsteknik, kritiskt tänkande, problemlösning, teamwork, ledarskapsberedskap, kommunikationsförmåga, teknikinsikt, framåttänkande, interkulturell och etisk kompetens, emotionell intelligens, självkännedom, förhandlingsförmåga, konflikthantering.
Målsättningar :
- Att förstå grunderna och nyanserna i DT
- Att utforska nyckelbegrepp, faktorer, teorier, typer och modeller i DT
- Att experimentera, uppleva och praktisera DT
Leverans av:
Detta är en 1 dag (4 timmar) träningskurs och består av:
- föreläsningar (40 % - presentation av teorier, begrepp, modeller och interaktioner),
- gruppövningar (30 % - gruppdynamik, lekar, gruppdiskussion och mock-konflikthanteringsövningar),
- individuella aktiviteter (15 % - skrivande, designande och peer-diskussion)
- och annat (15 % - videor, läsning).
Anmärkning: På grund av kursens karaktär finns det en minsta gruppstorlek på 3
Design Thinking Fundamentals
14 timmarI en allt mer komplex värld hanterar vi problem som kan behöva särskilda tillvägagångssätt. Design Thinking hjälper till att hantera komplexa problem. Att behärska designtänkande hjälper till att hantera komplexa problem effektivt, kommunicera bättre, övertyga effektivt, förbättra affärsresultat och förbättrar organisatoriskt och personligt beteende och prestanda.
Programmål:
- Introduktion till Design Thinking och dess användning i olika branscher
- Identifiera fördelarna med Design Thinking och dess betydelse i lösningar
- Förstå kundens betydelse för Design Thinking
- Förstå verktygen som används i Design Thinking och hur man använder dem
Design Patterns in C#
14 timmarMålgrupp:
Teknisk teamledare, mjukvaruutvecklare
Lärandemål:
Syftet med utbildningen är att förvärva förmågan att designa avancerade utvecklings- / projektstrukturer i C #.
Under kursen blir eleverna bekanta med MSDN-resurser och verktyg för att stödja utvecklingsprocessen, till exempel Microsoft Visual Studio , ReSharper.
Design Patterns in PHP
14 timmarThis instructor-led, live training in Sverige (online or onsite) is aimed at intermediate-level PHP developers who wish to apply design patterns effectively in their projects.
By the end of this training, participants will be able to:
- Understand the purpose and benefits of design patterns.
- Identify and implement appropriate design patterns for common scenarios.
- Structure PHP applications using industry-recognized best practices.
- Integrate patterns into modern frameworks such as Symfony or Zend.
JavaScript - Advanced Programming
14 timmarUtbildningen är utformad för Java Script-utvecklare, design och implementering av avancerade internetapplikationer. Ämnen som diskuterades under utbildningen syftar till att föra bästa praxis i Java Script-programmering och belysa de vanligaste misstagen. En viktig punkt i utbildningen är att diskutera tillgänglig objektorienterad programmering med Java Script-syntax.
PHP Patterns and Refactoring
21 timmarKursen är designad för erfarna programmerare som vill utforska frågor relaterade till användning av mönster och refactoring. Varje deltagare känner till egenskaperna och praktiska exempel på användningen av dessa mönster, vilket i sin tur gör det möjligt att effektivt bygga korrekt applikationskoden.