Kursplan

1. Introduktion till facilitering, eller varför det är värt att använda brainstorm
2. Definiera kunder/användare med hjälp av personaliseringstekniker
3. Definiera problemet/utmaningen - situation kundens
4. Identifiering av affärsvärde i projektet - krav och acceptanskriterier
- skapa User Story Maps med hjälp av brainstorming-tekniker

  • identifiering, definition, nedbrytning och prioritering av krav - verktyg och tekniker, t.ex. Richard Lawrens, Elephant carpaccio exercise
  • verkstad:
    - Definiera krav - identifiera krav i formeln för användarberättelsen
    - Mätbarhet av krav och bestämning av effektivitet - Identifiering av acceptanskriterier för en användarberättelse
    - prioritering av krav utifrån projektbeställarens behov
    - Överföring av krav - hur vi säkerställer att vi förstår varandra - Överföra kundbehov för en transparent användarberättelse

5. Sammanfattning - retrospektiv "starta, stoppa, fortsätt"

 

Krav

  • Erfarenhet av att designa och/eller utveckla mjukvarulösningar för kunder

Publik

  • Utvecklare
  • IT-avdelningschefer
  • Projektledare, PM
  • Produktägare
  • Marketing avdelningsanställda
 7 timmar

Antal deltagare



Price per participant

Vittnesmål (9)

Relaterade Kurser

Kubernetes Design Patterns and Extensions

14 timmar

Relaterade Kategorier