Kursplan
Del 1: Inflow - skaffa nya kunder
Vårt fokus är direktmarknadsföring, så vi kommer inte att titta på reklamkampanjer utan istället fokusera på att förstå marknadsföringskampanjer (t.ex. direktreklam). Detta är grunden för nästan allt annat i kursen. Vi tittar på att mäta och förbättra kampanjens effektivitet, bland annat genom att:
- Vikten av test- och kontrollgrupper. Universell kontrollgrupp.
- Tekniker: Lyftkurvor, AUC
- Avkastning på investeringen. Optimera marknadsföringsutgifterna.
Del 2: Bas Management: hantera befintliga kunder
Med tanke på kostnaden för att skaffa nya kunder för många företag finns det förmodligen få tillgångar som är mer värdefulla än deras befintliga kundbas, även om få tänker på det på detta sätt. Ämnena inkluderar:
1. Korsförsäljning och merförsäljning: _Offering rätt produkt eller tjänst till kunden på rätt time._ - Tekniker: RFM-modeller. Multinomiell regression. - b. Värdet av livstidsköp.
2. Kundsegmentering: _Understanding vilka typer av kunder du have._ - Klassificeringsmodeller med först enkla beslutsträd och sedan - slumpmässiga skogar och andra, nyare tekniker.
Del 3: Retention: Behåll dina goda kunder
Att förstå vilka kunder som sannolikt kommer att lämna och vad du kan göra åt det är nyckeln till lönsamhet i många branscher, särskilt där det finns återkommande köp eller prenumerationer. Vi tittar på benägenhet att churn-modeller, inklusive - Logistisk regression: glm (paketstatistik) och nyare tekniker (särskilt gbm som ett generellt verktyg) - Trimmodeller (cirkumflex) och introduktion till ensemblemodeller.
Del 4: Utflöde: Förstå vilka som lämnar och varför
Kunderna kommer att lämna dig – det är ett faktum. Det viktiga är att förstå vilka som lämnar och varför. Är det lågvärdiga kunder som lämnar eller är det dina bästa kunder? Lämnar de till konkurrenter eller för att de inte längre behöver dina produkter och tjänster?
Ämnena inkluderar: - Modeller för kundens livstidsvärde: Kombinera värdet av inköp med benägenhet att falla bort och kostnaden för att betjäna och behålla kunden. - Analysera undersökningsdata. (Generellt användbart, men vi kommer att göra en kort introduktion här i samband med exitundersökningar.)
Krav
Eleverna förväntas vara bekväma med att använda R och förstå grundläggande marknadsföringskoncept.
Eleverna bör ha tillgång till en ny version av R med tilläggspaketen gbm, caret och survey installerade med deras beroenden och föreslagna paket.
Vittnesmål (10)
The pace was just right and the relaxed atmosphere made candidates feel at ease to ask questions.
Rhian Hughes - Public Health Wales NHS Trust
Kurs - Introduction to Data Visualization with Tidyverse and R
Genomtänkt och högklassigt planeringsmaterial.
Andrew - Office of Projects Victoria - Department of Treasury & Finance
Kurs - Forecasting with R
Machine Translated
Var inte tråkigt, tränaren kunde behålla uppmärksamheten, ämnena behandlades på djupet.
Marta - Ministerstwo Zdrowia
Kurs - Advanced R Programming
Machine Translated
very tailored to needs
Yashan Wang
Kurs - Data Mining with R
The subject matter and the pace were perfect.
Tim - Ottawa Research and Development Center, Science Technology Branch, Agriculture and Agri-Food Canada
Kurs - Programming with Big Data in R
At the end of the class, we had a great overview of the language, we were provided tools to continue learning and were provided suggestions on how to continue learning. We covered AI/ML information.
Victor Prado - Global Knowledge Network Training Ltd
Kurs - R
That Haytham started with the basics and gave us enough time to do the examples and ensure that we were at the same page before we moved on to the next topic.
Jaco Dreyer - Africa Health Research Institute
Kurs - R Fundamentals
den tydlighet med vilken han förklarade hela kursen, liksom viljan att återvända till kursplanen när det behövdes
Carlos Eloy - AMERICAN EXPRESS COMPANY MEXICO
Kurs - Data Analytics With R
Machine Translated
It was very informative and professionally held. Wojteks knowledge level was so advanced that he could basically answer any question and he was willing to put effort into fitting the training to my personal needs.
Sonja Steiner - BearingPoint GmbH
Kurs - R Programming for Data Analysis
The trainer was so knowledgeable and included areas I was interested in