Kursplan
Del 1: Inflow - skaffa nya kunder
Vårt fokus är direktmarknadsföring, så vi kommer inte att titta på reklamkampanjer utan istället fokusera på att förstå marknadsföringskampanjer (t.ex. direktreklam). Detta är grunden för nästan allt annat i kursen. Vi tittar på att mäta och förbättra kampanjens effektivitet, bland annat genom att:
- Vikten av test- och kontrollgrupper. Universell kontrollgrupp.
- Tekniker: Lyftkurvor, AUC
- Avkastning på investeringen. Optimera marknadsföringsutgifterna.
Del 2: Bas Management: hantera befintliga kunder
Med tanke på kostnaden för att skaffa nya kunder för många företag finns det förmodligen få tillgångar som är mer värdefulla än deras befintliga kundbas, även om få tänker på det på detta sätt. Ämnena inkluderar:
1. Korsförsäljning och merförsäljning: _Offering rätt produkt eller tjänst till kunden på rätt time._ - Tekniker: RFM-modeller. Multinomiell regression. - b. Värdet av livstidsköp.
2. Kundsegmentering: _Understanding vilka typer av kunder du have._ - Klassificeringsmodeller med först enkla beslutsträd och sedan - slumpmässiga skogar och andra, nyare tekniker.
Del 3: Retention: Behåll dina goda kunder
Att förstå vilka kunder som sannolikt kommer att lämna och vad du kan göra åt det är nyckeln till lönsamhet i många branscher, särskilt där det finns återkommande köp eller prenumerationer. Vi tittar på benägenhet att churn-modeller, inklusive - Logistisk regression: glm (paketstatistik) och nyare tekniker (särskilt gbm som ett generellt verktyg) - Trimmodeller (cirkumflex) och introduktion till ensemblemodeller.
Del 4: Utflöde: Förstå vilka som lämnar och varför
Kunderna kommer att lämna dig – det är ett faktum. Det viktiga är att förstå vilka som lämnar och varför. Är det lågvärdiga kunder som lämnar eller är det dina bästa kunder? Lämnar de till konkurrenter eller för att de inte längre behöver dina produkter och tjänster?
Ämnena inkluderar: - Modeller för kundens livstidsvärde: Kombinera värdet av inköp med benägenhet att falla bort och kostnaden för att betjäna och behålla kunden. - Analysera undersökningsdata. (Generellt användbart, men vi kommer att göra en kort introduktion här i samband med exitundersökningar.)
Krav
Eleverna förväntas vara bekväma med att använda R och förstå grundläggande marknadsföringskoncept.
Eleverna bör ha tillgång till en ny version av R med tilläggspaketen gbm, caret och survey installerade med deras beroenden och föreslagna paket.
Vittnesmål (5)
Day 1 and Day 2 were really straight forward for me and really enjoyed that experience.
Mareca Sithole - Africa Health Research Institute
Kurs - R Fundamentals
I genuinely enjoyed the hands passed exercises.
Yunfa Zhu - Environmental and Climate Change Canada
Kurs - Foundation R
The pace was just right and the relaxed atmosphere made candidates feel at ease to ask questions.
Rhian Hughes - Public Health Wales NHS Trust
Kurs - Introduction to Data Visualization with Tidyverse and R
the matter was well presented and in an orderly manner.
Marylin Houle - Ivanhoe Cambridge
Kurs - Introduction to R with Time Series Analysis
Michael the trainer is very knowledgeable and skillful about the subject of Big Data and R. He is very flexible and quickly customize the training meeting clients' need. He is also very capable to solve technical and subject matter problems on the go. Fantastic and professional training!.