Adobe XD Träningskurs
Adobe XD är ett designverktyg för webbapplikationer och mobila applikationer. Med Adobe XD kan användarna skapa unika UI/UX-design och prototyper.
Denna ledda, live-träning (online eller på plats) riktar sig till webbdesigners som vill designa en applikation med Adobe XD.
Vid kursens slut kommer deltagarna att kunna:
- Ställa in Adobe XD för att börja designa en applikation.
- Utvärdera snabba wireframes.
- Skapa prototyper som innehåller mikrointeraktioner.
- Lägga till UX-design i ett CV.
Kursformat
- Interaktiv föreläsning och diskussion.
- Många övningar och praktiska uppgifter.
- Hands-on implementering i en live-lab miljö.
Anpassningsalternativ för kursen
- För att begära en anpassad träning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att ordna.
Kursplan
Introduktion
Adobe XD och UX-designverktyg
- Tillgångar och komponenter som används i Adobe XD
- Designsystemsmiljö i Adobe XD
Översikt över Web Design
- UX vs UI vs produktdesigner
- Lågupplösningsdesign vs högupplösningsdesign
Inställning av Adobe XD
- Ladda ner Adobe XD
- Navigera i Adobe XD gränssnittet
Designa wireframes i Adobe XD
- Integra typsnitt
- Lägga till färger och ikoner
- Strukturera med rubriker och sidfot
- Lagring med flera webbsidor
- Använda upprepningsrutnät
- Skapa och uppdatera symboler
- Skapa gradieringar
- Använda mood boards och andra resurser
Wireframe-webcykel
- Ladda upp wireframe för kommentarer i Adobe XD
- Dokumentera och spela in interaktioner med Adobe XD
Webb- och mobilintegrering
- Lägga till Adobe XD interaktivitet
- Integra ett Adobe XD CC-kompatibelt programvara (t.ex. ProtoPie)
- Skapa en enkel app i Adobe XD
- Lägga till mikrointeraktioner
- Lägga till inbyggda funktioner i appen
- Skapa en pop-up-ram
Sammanfattning och slutsats
Krav
- Erfarenhet av UX och webbdesign
Målgrupp
- Webbdesigner
- Mobila applikationsdesigner
- Frontend-utvecklare
- UX-ingenjörer
Öppna Utbildningskurser kräver 5+ deltagare.
Adobe XD Träningskurs - Bokning
Adobe XD Träningskurs - Fråga
Adobe XD - Konsultfråga
Konsultfråga
Vittnesmål (1)
the examples the trainer used in each subject which made it easier to understand
huda Alyassi - Dubai Government Human Resources Dept.
Kurs - Adobe XD
Kommande Kurser
Relaterade Kurser
Kreativt Problemlösning med Gamifieringstekniker (Design Thinking)
14 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till deltagare på nybörjarnivå till mellannivå som vill lösa vardagliga utmaningar på arbetsplatsen genom spelifieringstekniker.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå principerna för Design Thinking och dess tillämpning på problemlösning.
- Införliva spelifieringstekniker för att främja engagemang och innovation.
- Utveckla kreativa och praktiska lösningar på vanliga arbetsplatsproblem.
- Samarbeta effektivt mellan team för att implementera problemlösningsstrategier.
- Tillämpa iterativa metoder för att förfina lösningar genom feedback och experimentering.
Domain Driven Design: Begrepp och Praktiker
21 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till utvecklare, arkitekter och analytiker på mellannivå som vill lära sig och tillämpa DDD-koncept och metoder i sina mjukvaruprojekt.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå grundläggande DDD-begrepp (avgränsade kontexter, entiteter etc.) och deras tillämpning i programvaruprojekt.
- Tillämpa strategisk DDD för att definiera och utforma domänmodellen, identifiera underdomäner och upprätta gränser.
- Implementera taktisk DDD med hjälp av mönster som CQRS, fabriker och händelsekällor.
- Omstrukturera och modernisera äldre system effektivt med DDD-tekniker.
- Designa och implementera produkt-, domän- och teamorienterade arkitekturer.
- Använd datanät för att skapa en domänorienterad dataplattform som stöder dataidentifiering och styrning.
Introduktion till Domain Driven Design
14 timmarDomändriven design (DDD) är ett sätt att hantera komplexa beteenden när man utvecklar programvara .
Domain-Driven Design: Koncept och Praktik för Seniorutvecklare
21 timmarDomain-Driven Design (DDD) är en metod för programutveckling som betonar att system skapas utifrån affärsdomänen, med hjälp av ett gemensamt ubiquitär språk och taktiska samt strategiska modelleringstekniker.
Denna instruktörsvägledade, live-träning (online eller på plats) riktar sig till avancerade seniorutvecklare som vill tillämpa DDD-principerna för att designa robusta, underhållbara och skalbara system.
Till slutet av denna kurs kommer deltagarna kunna:
- Identifiera och modellera kärndomänkoncept med hjälp av ubiquitär språk och begränsade kontexter.
- Tillämpa taktiska DDD-mönster som entiteter, värdeobjekt, aggregeringar, lagringslokaler och domän-tjänster.
- Designa kontextkort och strategiska gränser för att hantera komplexitet över mikrotjänster och team.
- Integrera DDD-praktiker i agila team och CI/CD-arbetsflöden för att förbättra samarbete och leverans.
Kursformat
- Interaktiv föreläsning och diskussion.
- Många övningar och praktik.
- Handpåleken i en live-labbmiljö.
Kursanpassningsalternativ
- För att begära anpassad träning för denna kurs, kontakta oss för att ordna.
Designmönster
14 timmarDet finns många testade och beprövade mönster som är tillgängliga för alla. Ibland handlar det om att ändra namnen och implementera mönstret i en specifik teknik. Det kan spara hundratals timmar, vilket annars skulle åtgås på design och testning. Kursmål Denna kurs har två mål: först, den ger dig möjlighet att återanvända välkända mönster, och andra, den ger dig möjlighet att skapa och återanvända mönster som är specifika för din organisation. Det hjälper dig att uppskatta hur mönster kan minska kostnaderna, systematisera designprocessen och generera en kodramverk baserat på dina mönster. Målgrupp Programdesignare, affäranalister, projektledare, programmerare och utvecklare samt operativa chefer och programvaruavdelningschefer. Kursstil Kursen fokuserar på användarscenarier och deras relation till ett specifikt mönster. De flesta exempel förklaras i UML och med enkla Java-exempel (språket kan ändras om kursen bokas som en stängd kurs). Det guider dig genom källorna för mönstren samt visar hur du kan katalogisera och beskriva mönster som kan återanvändas över hela din organisation.
Design Thinking: Empatisk med Interna Klienter
7 timmarDesign Thinking är en metodologi centrerad kring människor för att lösa problem genom empati, definition, idéutveckling, prototypframtagning och testning. Denna version av kursen lägger stor vikt på Empathize-stegen och fokuserar på att koppla tidigare identifierade smärtpunkter till de verkliga behoven hos interna kunder, och tillämpar dynamiska, samarbetsorienterade aktiviteter för att omvandla insikter till genomförbara resultat.
Denna instruktörsledda, liveutbildning (online eller på plats) riktar sig till lag och ledare på nybörjarnivå till mellanivå som vill fördjupa sina empatifärdigheter, stärka relationerna med interna kunder och omvandla smärtpunkter till meningsfulla förbättringsmöjligheter.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Tillämpa empatibaserade tekniker för att avslöja och validera kundernas behov.
- Översätta kartlagda smärtpunkter till tydliga, genomförbara behov.
- Deltaga i dynamiska rollspel och simulationer för att öva kundcentrerade samtal.
- Samarbeta om att omdefiniera problemformuleringar utifrån kundens perspektiv.
Formatet på kursen
- Interaktiv föreläsning och vägledda diskussioner.
- Dynamiska, praktiska rollspel och empatövningar.
- Gruppverkstäder för samarbetsorienterat omformulering av problem.
Alternativ för kursanpassning
- För att begära en anpassad version som är inriktad på en specifik intern process (t.ex. inköp eller utrustningsförsörjning), kontakta oss för att boka.
Design Thinking: Empathize & Define för interna kunder
7 timmarDesign Thinking är en människocentrerad metod för att lösa problem genom empati, definition, generering av idéer, prototypering och testning. Att fokusera på de två första stegen — Empatisera och Definiera — hjälper team att bättre förstå interna kunder och definiera rätt problem att lösa.
Denna instruktörsvägledna, liveutbildning (online eller på plats) är riktad till nybörjare- till mellannivåteam och ledare som vill stärka sin anslutning till interna kunder, minska motstånd mot förändringar och förbättra operativ effektivitet genom praktiska, samarbetsorienterade metoder.
Till slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Använda aktiva lyssnandetechniker och intervjuer för att samla in meningsfulla insikter om interna kunder.
- Skapa empatikartor och identifiera användarbehov och problem.
- Diskriminera mellan röttsproblem och uppfattade frågor med hjälp av verktyg som "5 Whys" och problemtree.
- Formulera klara, praktiska problembeskrivningar (POVs) som leder lösningsarbete.
Kursformat
- Interaktiv föreläsning och diskussion.
- Praktiska, handson-övningar och rollspel.
- Gruppverkshoppar och plenars feedbacksessioner.
Kursanpassningsalternativ
- För att begära en anpassad version som är anpassad till ett specifikt internt process (t.ex., inköp eller utrustningstillgång), kontakta oss för att ordna.
Design Thinking Workshop för Programutvecklare
14 timmarI denna instruktörsledda, live workshop (online eller på plats) kommer deltagarna att lära sig hur de kan tillämpa de fem stegen av Design Thinking för att bättre förstå problemen som upplevs av slutanvändare av en produkt eller tjänst, och sedan utveckla den bästa metoden för att lösa dem.
När denna utbildning är avslutad kommer deltagarna att kunna:
- Använda kreativa strategier för att matcha kundens behov med tekniskt genomförbara lösningar.
- Formulera en strategi för att öka kundvärdet och förbättra produkt- och tjänstutbud.
Design Thinking: Innovationsmetodiker
24 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till yrkesverksamma på nybörjarnivå till medelnivå som vill förstå och tillämpa Design Thinking -metoder för att driva innovation och förbättra affärslösningar.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå kärnprinciperna för Design Thinking och dess roll i innovation.
- Tillämpa de fem faserna av Design Thinking för att lösa problem.
- Väcka idéer och verktyg för att främja kreativitet.
- Genomföra Design Thinking-strategier för att förbättra processer och öka effektiviteten.
Innovativ ledarskap genom Design Thinking
14 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till ledare på nybörjarnivå och HR-proffs som vill lära sig och tillämpa Design Thinking metoder för att främja innovation, förbättra problemlösningsförmågan och engagera team effektivt.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Utrusta deltagarna med verktyg och metoder för att främja innovation och teamengagemang.
- Utveckla färdigheter i empatikartläggning, idégenerering och prototyper för att lösa komplexa utmaningar.
- Tillämpa Design Thinking principer på ledarskaps- och HR-scenarier.
- Främja en innovationskultur inom teknikteam.
Design Thinking
4 timmarÖversikt :
Det finns fem steg i Design Thinking (DT) processen (empathize, definiera problemet, idé, prototyp, test).
I en alltmer komplex värld hanterar vi problem som kan behöva speciella metoder. Design Thinking hjälper till att hantera komplexa problem. Mastering design-tänkande hjälper till att hantera komplexa problem effektivt, kommunicera bättre, övertyga effektivt, förbättra affärsresultat och förbättra organisatoriskt och personligt beteende och prestanda.
- Hur DT fungerar: lär dig av människor och problem, hitta mönster, designmodell (modellavvikelse), testa modellen, utvärdera modellen och re-engineer.
- Relationen mellan DT, innovation och entreprenörskap.
- DT-metoder och verktyg: persona, intressentkarta, kundresa, serviceblueprint, affärsmodellinnovation.
- Applicering av DT: designmentalitet, disruptiv innovation, iterativ metod, agil uppskattningsteknik, kritiskt tänkande, problemlösning, teamwork, ledarskapsberedskap, kommunikationsförmåga, teknikinsikt, framåttänkande, interkulturell och etisk kompetens, emotionell intelligens, självkännedom, förhandlingsförmåga, konflikthantering.
Målsättningar :
- Att förstå grunderna och nyanserna i DT
- Att utforska nyckelbegrepp, faktorer, teorier, typer och modeller i DT
- Att experimentera, uppleva och praktisera DT
Leverans av:
Detta är en 1 dag (4 timmar) träningskurs och består av:
- föreläsningar (40 % - presentation av teorier, begrepp, modeller och interaktioner),
- gruppövningar (30 % - gruppdynamik, lekar, gruppdiskussion och mock-konflikthanteringsövningar),
- individuella aktiviteter (15 % - skrivande, designande och peer-diskussion)
- och annat (15 % - videor, läsning).
Anmärkning: På grund av kursens karaktär finns det en minsta gruppstorlek på 3
Design Thinking-grundläggande
14 timmarI en alltmer komplex värld hanterar vi problem som kan kräva speciella metoder. Design Thinking hjälper till att hantera komplexa problem. Att behärska design-tänkande hjälper dig att effektivt hantera komplexa problem, kommunicera bättre, övertyga på ett mer effektivt sätt, förbättra affärsresultat och främja organisationens och personlig beteende och prestation.
Programmål:
- Introduktion till Design Thinking och dess användning i olika branscher
- Identifiera fördelarna med Design Thinking och dess betydelse för lösningar
- Förstå kundens betydelse för Design Thinking
- Förstå verktygen som används i Design Thinking och hur man tillämpar dem
Design Patterns in C#
14 timmarMålgrupp:
Teknisk Teamledare, Programutvecklare
Läringsmål:
Detta kursmål är att erhålla förmågan att designa avancerade utvecklings-/projektstrukturer i C#.
För att underlätta processen, bekantar sig deltagarna med MSDN-resurser och verktyg som Microsoft Visual Studio och ReSharper.
Design Patterns in PHP
14 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning (online eller på plats) riktar sig till PHP-utvecklare på mellan nivå som vill tillämpa designmönster effektivt i sina projekt.
Efter avslutad utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå syftet och fördelarna med designmönster.
- Identifiera och implementera lämpliga designmönster för vanliga scenarier.
- Strukturera PHP-applikationer med hjälp av branschgodkända bästa praxis.
- Integrera mönster i moderna ramverk som Symfony eller Zend.
PHP-mönster och refaktorisering
21 timmarKursen är designad för erfarna programmerare som vill utforska frågor relaterade till användning av mönster och refactoring. Varje deltagare känner till egenskaperna och praktiska exempel på användningen av dessa mönster, vilket i sin tur gör det möjligt att effektivt bygga korrekt applikationskoden.