Scratch Programming Träningskurs
Scratch är ett blockbaserat datorprogrammeringsspråk som förenklar programmeringskoncept. Detta gör det enkelt att skapa enkla spel, interaktiva berättelser och animationer som kan delas och komma åt i samarbete.
Denna instruktörledda, live-utbildning (online eller on-site) riktar sig till alla som vill utforma och skapa roliga och engagerande spel och applikationer, och lära sig om grunderna i datorprogrammering.
Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Bli bekant med webbplatsen Scratch
- Programmet använder Scratch redaktören.
- Läs om de olika verktygen och funktionerna.
- Skapa och designa ett enkelt spel eller en interaktiv historia.
Format för kursen
- Interaktiv föreläsning och diskussion.
- Många övningar och övningar.
- Hand-on implementering i en live-lab miljö.
Kursanpassningsalternativ
- För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att arrangera.
Kursplan
Introduktion
Översikt över Scratch Funktioner och arkitektur
Konfigurera ditt Scratch konto
Utforska webbplatsen Scratch
Förstå grunderna för Scratch Editor
Programmering med Scratchs blockbaserade miljö
Interagera med de kartesiska (XY) koordinaterna
Lär dig mer om Paint Editor
Flytta objekt med hjälp av rörelsefunktioner
Designa genom kategorierna utseende och ljud
Använda kontroller, operatörer och villkor
Förstå avkänning och variabler i Scratch
Lär dig om datatyper
Arbeta med Pen Tool
Accesspå de externa biblioteken
Skapa ett spel/applikation med Scratch
Felsökning
Sammanfattning och slutsats
Krav
- Inga tidigare programmeringskunskaper behövs
- Intresse för att programmera och skapa enkla och interaktiva spel
Publik
- Alla som är nya inom kodning
- Spel- och applikationsutvecklare
Open Training Courses require 5+ participants.
Scratch Programming Träningskurs - Booking
Scratch Programming Träningskurs - Enquiry
Scratch Programming - Consultancy Enquiry
Consultancy Enquiry
Vittnesmål (3)
Learning about the software
Peter - Coleg Cambria
Kurs - Blender: 3D Modeling Fundamentals
praktiska exempel och felsökning av verkliga problem (under skapandet av verkliga projekt, spel etc.), jag menar god praxis och hur det verkliga projektarbetet ser ut
Michal Orlinski - relayr sp. z o.o.
Kurs - VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
Machine Translated
I liked the fact the all the questions we prepared beforehand were answered; also the 90 minute challenge to create a little game at the end was a good fun!
Peter Melchart - Greentube IES GmbH
Kurs - Unity: Developing 3D Games with C# and Javascript
Upcoming Courses
Relaterade Kurser
From 3ds Max to Unreal: Mastering Real-Time Visualization
21 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till 3D-artister på mellannivå till avancerad nivå som vill utnyttja sina färdigheter i Autodesk 3ds Max och lära sig hur man skapar uppslukande realtidsupplevelser i Unreal Engine.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå de viktigaste skillnaderna mellan 3ds Max- och Unreal Engine-arbetsflöden.
- Importera 3D-modeller, animeringar och resurser från 3ds Max till Unreal Engine.
- Skapa och anpassa material, texturer och skuggningar i Unreal Engine.
- Ställ in dynamisk belysning och global belysning för realtidsrendering.
- Implementera interaktivitet och spelmekanik med hjälp av visuella skript i Blueprint.
- Optimera tillgångar och scener för prestanda och effektivitet i realtid.
AI Agents in Gaming: From NPCs to Strategic AI
14 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till spelutvecklare och AI-entusiaster på mellannivå som vill integrera AI-agenter i spelapplikationer på ett effektivt sätt.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå rollen som AI-agenter spelar i moderna spel.
- Utveckla beslutssystem med hjälp av beslutsträd och finita tillståndsmaskiner.
- Implementera pathfinding-algoritmer som A* för navigering i spelet.
- Tillämpa tekniker för förstärkningsinlärning för att skapa adaptiva AI-beteenden.
- Optimera AI-prestanda för spelmiljöer i realtid.
Blender: 3D Modeling Fundamentals
35 timmarDenna instruktörsledda, liveträning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till artister, spelutvecklare eller nybörjare som vill använda Blender för att skapa 3D-modeller för interaktiva applikationer, videospel, animerade filmer, etc.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå principerna och kärnbegreppen för 3D-modellering.
- Utforska en mängd olika lägen och verktyg för modellering och redigering av 3D-nät.
- Lär dig hur du skapar animationer och visuella effekter med Blender.
- Lägg till kurvor, ytor, metabollar och hårpartiklar för att simulera realistiska 3D-rörelser.
- Använd verktygen för UV-kartläggning/uppackning, skulptering och målning av 3D-modeller.
- Exportera 3D-modeller och tillgångar till en spelmotor, 3D-skrivare eller annan programvara.
Blender: 3D Modeling Fundamentals - Part 1
21 timmarDenna instruktörsledda, liveträning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till artister, spelutvecklare eller nybörjare som vill använda Blender för att skapa 3D-modeller för interaktiva applikationer, videospel, animerade filmer, etc.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå principerna och kärnbegreppen för 3D-modellering.
- Utforska en mängd olika lägen och verktyg för modellering och redigering av 3D-nät.
- Använd verktygen för UV-mappning/uppackning, skulptering och målning av rendering av 3D-modeller.
Blender: 3D Modeling Fundamentals - Part 2
14 timmarDenna instruktörsledda, liveträning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till artister, spelutvecklare eller nybörjare som vill använda Blender för att skapa 3D-modeller för interaktiva applikationer, videospel, animerade filmer, etc.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Lär dig hur du skapar animationer och visuella effekter med Blender.
- Lägg till kurvor, ytor, metabollar och hårpartiklar för att simulera realistiska 3D-rörelser.
- Introduktion till icke-destruktiv modellering och animering.
- Exportera 3D-modeller och tillgångar till en spelmotor, 3D-skrivare eller annan programvara.
Roblox for Developers
14 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till programmerare på nybörjare till medelnivå som vill skapa sina egna Roblox-spel.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Skapa en Roblox-studio.
- Lär dig grunderna för att skapa ett Roblox-spel.
- Bygg spelobjekt och lägg till spelbeteende.
- Använd animationer i spel.
Unreal Editor for Fortnite (UEFN)
7 timmarDenna instruktörledda, liveträning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till spelutvecklare och UGC-skapare på nybörjar- till mellanliggande nivå som vill designa, utveckla och publicera interaktiva och monetiserbara upplevelser för Fortnite-spelare.
Vid slutet av denna träning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå grunderna i UEFN och dess roll i skapandet av användargenererat innehåll inom Fortnite.
- Navigera i UEFN-gränssnittet, sätta upp projekt och hantera tillgångar effektivt.
- Utveckla och publicera anpassade Fortnite-upplevelser med hjälp av verktyg för världsbyggande och landskapsvård.
- Tillämpa grundläggande programmeringskoncept med hjälp av Verse-skriptingspråket.
- Samarbeta i UEFN-projekt och förbereda sig för monetiseringsmöjligheter i Fortnite.
Unity: Developing 3D Games with C# and Javascript
28 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige täcker grunderna för spelutveckling med Unity samtidigt som deltagarna går steg för steg genom skapandet av sitt eget spel.
Unreal Engine 4
21 timmarDenna instruktörsledda, liveträning i Sverige täcker grunderna i spelutveckling med Unreal Engine 4 samtidigt som den ger deltagarna chansen att skapa sitt eget provspel.
Unreal Engine 5 Deep Dive
14 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till spelutvecklare som vill få en omfattande förståelse för UE5 och hur man använder det för att skapa fantastiskt innehåll i realtid.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Lär dig och förstå de nya funktionerna i UE5-versionen.
- Använd UE5:s verktyg för att skapa 3D i realtid för att skapa realistiska bilder.
- Utforska och bygg visuella världar och spel.
- Lär dig och bemästra principer för speldesign.
- Skapa animeringar i mellansekvenser.
VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
28 timmarKursens upplägg
- Interaktiva presentationer och diskussioner.
- Massor av övningar och övning.
- Praktisk implementering i en live-lab-miljö.
Alternativ för kursanpassning
- För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att ordna.