Kursplan

Business och IT System Agility in the Digital Age (1 dags kurs)

Introduktion

  • Den digitala störningen, digitalt värdeskapande och värdeleverans,
  • Digitala Business Modeller som står inför ett konkurrenskraftigt digitalt landskap,
  • Att bli ett digitalt datafärdigt företag,
  • De "Goal och datadrivna" strukturerna i Business Motivationsmodellen,
  • Systemteknik och Enterprise Architecture Frameworks,
  • IT-referensarkitekturer,
  • Hur man säkerställer konvergens och anpassning mellan dessa ramverk och arkitekturer,
  • Att stärka beslutsfattandet på "databas",
  • Förfining från företagsvisionen mot Business processer,
  • Steg för att anpassa IT till utvecklingen av affärsbehoven.

Att få smidighet: Från Business till IT-systemet som utnyttjar kapaciteten

  • Förbereda företags- och IT-systemarkitekturerna för att stödja förändringar: Goal och datadrivna strukturer från Business till IT-systemen,
  • Ryggraden i Business arkitekturen strukturerad av förmågor och värdeleveransfunktioner ,
  • Hur man strukturerar utvecklingen av förmågorna baserat på förändrade strategier,
  • Hur man sprider förändringar från affärskrav till IT-komponenter (exempel ges på presentationsfallstudien).

Inverkan av ändringarna på Business objekt (tillgångar)

  • Att anpassa affärsprocesser, deras deltagares ansvar och affärsobjekt i överensstämmelse med strategiska förändringar,
  • Integrering av dessa ändringar i komponenter i affärsprocess kartografi.

Påverkan på IT-systemkomponenterna

  • Systemets Goal och datadrivna strukturer för att stödja förändringar,
  • Hur man identifierar tjänster och underliggande systemfunktioner som måste påverkas av ändringarna,
  • Integrering av utvecklingen i tjänstens ryggrad (exempel ges i samma fallstudie).

Slutsats

  • Steps of the Efficient Agile Business och systemarkitekturutvecklingsmetodik,
  • Spårbarhet från affärsstrategier till IT-systemstrukturer för att bättre kunna styra dem inför förändringar.


Observera: Ovanstående utbildnings-mentorsessioner genomförs interaktivt på en fallstudie för att illustrera hur man säkerställer god spårbarhet mellan affärs- och IT-systemarkitekturer.

Koncept förklaras först med hjälp av fallstudieexempel och vid sessioner på plats kan det följas av lösningsutkast till ditt eget affärscase under dessa sessioner.

Mindre ändringar kan göras i deras innehåll beroende på utvecklingen av dessa standarder och kommersiella strategier.

The Open Business Architecture, TOGAF och Zachman är varumärken som tillhör Open Group respektive Zachman International

DODAF, MODAF och NAF är respektive Architecture Frameworks för det amerikanska försvarsdepartementet, Storbritanniens försvarsminister och NATO

IT4IT är ett varumärke för IT Reference Architectures från Open Group,

Business och Value Model Canvases är varumärken av Osterwalder och Pigneur

BMM, BPMN, UML, SysML som hänvisas till på denna webbplats är varumärken som tillhör Object Management Group (OMG).

Krav

Ingen

 

 7 timmar

Antal deltagare



Price per participant

Vittnesmål (5)

Relaterade Kategorier