Kursplan

Business och IT System Agility in the Digital Age (1 dags kurs)

Införandet

  • Den digitala disruptionen, det digitala värdeskapandet och värdeleveransen,
  • Digitala Business Modeller som står inför ett konkurrensutsatt digitalt landskap,
  • Att bli ett digitalt dataklart företag,
  • De "Goala och datadrivna" strukturerna i Business motivationsmodellen,
  • Systemteknik och Enterprise Architecture ramverk,
  • IT-referensarkitekturer,
  • Hur man säkerställer konvergens och anpassning mellan dessa ramverk och arkitekturer,
  • Stärka beslutsfattandet på grundval av "data",
  • Förfining från företagsvisionen mot Business processer,
  • Steg för att anpassa IT till utvecklingen av affärsbehoven.

 

Att få smidighet : Från Business till IT-systemet som drar nytta av kapaciteten

  • Förbereda företags- och IT-systemarkitekturer för att stödja förändringar: De Goala och datadrivna strukturerna från Business till IT-systemen,
  • Ryggraden i Business Arkitekturen strukturerad av förmågor och funktioner för värdeleverans,
  • Hur man strukturerar utvecklingar av förmågor baserat på förändrade strategier,
  • Hur man sprider ändringar från affärskrav till IT-komponenter (exempel ges i presentationens fallstudie).

 

Inverkan av ändringarna på Business Objekt (Tillgångar)

  • Anpassa affärsprocesser, ansvarsområden för sina deltagare och affärsobjekt i överensstämmelse med strategiska förändringar,
  • Integrering av dessa ändringar i komponenter i affärsprocesskartografin.

 

Påverkan på it-systemets komponenter

  •  De Goala och datadrivna strukturerna i systemets ryggrad för att stödja förändringar,
  •  Hur man identifierar tjänster och underliggande systemfunktioner som måste påverkas av förändringarna,
  •  Integrering av utvecklingarna i tjänstens stamnät (exempel finns i samma fallstudie).

 

Slutsats

 

  • Steg i den effektiva Agile Business och systemarkitekturutvecklingsmetodiken,
  • Spårbarhet från affärsstrategier till IT-systemstrukturer för att bättre kunna styra dem inför förändringar.

 


Lägga märke till : Ovanstående utbildnings- och mentorsessioner genomförs interaktivt på en fallstudie för att illustrera hur man säkerställer en god nivå av spårbarhet mellan affärs- och IT-systemarkitekturer.

Koncepten förklaras först med hjälp av fallstudieexempel och kan vid sessioner på plats följas av lösningsutkast till ditt   eget affärsfall under dessa sessioner.

Mindre ändringar kan göras i deras innehåll beroende på utvecklingen av dessa standarder och kommersiella strategier.

 

The Open Business Architecture, TOGAF och Zachman är varumärken som tillhör Open Group respektive Zachman International

DODAF, MODAF och NAF är Architecture Frameworks från USA:s försvarsdepartement, Storbritanniens försvarsministerium och NATO

IT4IT är ett varumärke för IT Reference Architectures från Open Group,

Business och Value Model Canvases är varumärken som tillhör Osterwalder och Pigneur

BMM, BPMN, UML, SysML som hänvisas till på denna webbplats är varumärken som tillhör Object Management Group (OMG).

Krav

Ingen

 

 7 timmar

Antal deltagare


Price per participant

Vittnesmål (5)

Upcoming Courses

Relaterade Kategorier