Kursplan

Modul 1

Introduktion till Data Science och applikationer i Marketing

  • Analysöversikt: Typ av analys - Predictive, Prescriptive, Inferential
  • Analysövningar i Marketing
  • Användning av Big Data och olika teknologier - Introduktion

Modul 2

Marketing i en digital värld

  • Introduktion till Digital Marketing
  • Online Advertising - Introduktion
  • Search Motoroptimering (SEO) – Google fallstudie
  • Social Media Marketing: Tips och hemlighet – Exempel på Facebook, Twitter

Modul 3

Utforskande Data Analysis & Statistisk modellering

  • Datapresentation och visualisering – Förstå Business data med histogram, cirkeldiagram, stapeldiagram, spridningsdiagram – Snabb slutledning – Använda Python
  • Grundläggande statistisk modellering – Trend, säsongsvariation, klustring, klassificeringar (endast grunderna, olika algoritmer och användning, inte någon detalj) – Klar kod i Python
  • Market Basket Analysis (MBA) – Fallstudie med hjälp av föreningsregler, Support, Confidence, Lift

Modul 4

Marketing Analys I

  • Introduktion till Marketing Process – Fallstudie
  • Använda data för att förbättra strategin Marketing
  • Mätning av varumärkestillgångar, Snapple och varumärkesvärde – varumärkespositionering
  • Text Mining för Marketing – Grunderna i Text Mining – Fallstudie för Social Media Marketing

Modul 5

Marketing Analys II

  • Customer Lifetime Value (CLV) med beräkning – Fallstudie av CLV för affärsbeslut
  • Mätning av fall och effekt genom experiment – Fallstudie
  • Beräknar beräknat lyft
  • Data Science online Advertising – Klickfrekvenskonvertering, webbplatsanalys

Modul 6

Grunderna i regression

  • Vad regression avslöjar och grundläggande Statistics (inte mycket detaljer om matematik)
  • Tolka regressionsresultat – med fallstudie med Python
  • Förstå loggloggmodeller – med fallstudie med Python
  • Marketing Blandningsmodeller – Fallstudie med Python

Modul 7

Klassificering och klustring

  • Grunderna i klassificering och klustring – Användning; Omnämnande av algoritmer
  • Tolka resultaten – Python Program med utgångar
  • Kundinriktning med hjälp av klassificering och kluster – fallstudie
  • Business Strategiförbättring – Exempel på Email Marketing, Kampanjer
  • Behov av Big Data teknologier för klassificering och klustring

Modul 8

Tidsserieanalys

  • Trend och säsongsvariation – Användning av Python driven fallstudie – visualiseringar
  • Olika tidsserietekniker – AR och MA
  • Tidsseriemodeller – ARMA, ARIMA, ARIMAX (Användning och exempel med Python) – Fallstudie
  • Tidsserieförutsägelse för Marketing kampanj

Modul 9

Rekommendationsmotor

  • Personalisering och Business Strategi
  • Olika typer av personliga rekommendationer – Samarbete, innehållsbaserat
  • Olika algoritmer för rekommendationsmotor – Användardriven, Artikeldriven, Hybrid, Matrix Faktorisering (Endast omnämnande och användning av algoritmerna utan Mathematical detaljer)
  • Rekommendationsmått för inkrementella intäkter – Detaljerad fallstudie

Modul 10

Maximera försäljningen med Data Science

  • Grunderna i optimeringsteknik och dess användningsområden
  • Lageroptimering – Fallstudie
  • Öka ROI med Data Science
  • Lean Analytics – Startup Accelerator

Modul 11

Data Science i Priser & Kampanj I

  • Prissättning – Vetenskapen om lönsam tillväxt
  • Efterfrågan Forecasting Tekniker - Modellera och uppskatta strukturen för pris-svars efterfrågekurvor
  • Prissättningsbeslut – Hur man optimerar prissättningsbeslut – Fallstudie med Python
  • Promotion Analytics – Baseline-beräknings- och handelsfrämjande modell
  • Använda marknadsföring för bättre strategi - Försäljningsmodellspecifikation - Multiplikativ modell

Modul 12

Data Science i Prissättning och marknadsföring II

  • Intäkter Management - Hur man hanterar lättförgängliga resurser med flera marknadssegment
  • Produktpaketering – Snabba och långsamma produkter – Fallstudie med Python
  • Prissättning av färskvaror och tjänster - Flygbolag & Hotellpriser – Omnämnande av stokastiska modeller
  • Marknadsföringsmått – traditionella och sociala

Krav

Det finns inga specifika krav som krävs för att gå denna kurs.

 21 timmar

Antal deltagare


Price per participant

Vittnesmål (5)

Upcoming Courses