Kursplan

Förstå oss själva och andra

    Vad får oss att bete oss som vi gör? Hur kan vi förstå vilka delar av detta beteende som är acceptabelt – krävs av vår roll i verksamheten – och vilka delar som inte är acceptabla? Hur kan vi "anpassa" beteendet för att förhindra orsakerna till konflikter eller för att avvärja konflikter orsakade av andra? Vad menar vi med Effektiv Communication i potentiella och faktiska konfliktsituationer?

Emotionell intelligens

    Känslor och deras konsekvenser både när det gäller att skapa och hantera konflikter Vikten av att förstå vår "EQ" (i motsats till den mer standardiserade IQ) De fem stadierna i Golemans modell för emotionell intelligens: Självkännedom Själv-Management Motivation Empati Social Kompetens

Transaktionsanalys

    Varför agerar/reagerar vi på ett visst sätt mot kollegor och kunder? Hur kan vi bygga relationer med kollegor och kunder? Vilka är fördelarna med "True Rapport" i våra inter-personal relationer?

Kund och intressent Management

    Tillfredsställa intressenter Intressentanalys: interna och externa intressenter Hantera konflikter i kund- och/eller intressentinteraktioner

Assertiveness

    Aggressiv v Assertiv v Submissive Benefits of Assertive Behaviour

Konfrontation

    Konfrontationsmodellen – hårda samtal PRO-modellen: en mall för att planera och framgångsrikt genomföra hårda samtal

Hantera konflikter

    Vad orsakar konflikter? Faserna av konflikthantering Förstå konflikten Förstå din/den andra personens position i konflikten Lösa konflikten
Kilmanns fem konflikthanteringslägen – och hur man använder dem
  • Överbrygga klyftan
  •  14 timmar

    Antal deltagare



    Price per participant

    Vittnesmål (5)

    Relaterade Kurser

    Relaterade Kategorier